Metro: Last Light
Ovog proljeća vraćamo se u mračne prolaze podzemne željeznice post-apokaliptične Moskve u nastavku zanimljivog Metro serijala. Istražili smo što tamo možete očekivati.
Smrt, radioaktivnost, želja za vlašću i preživljavanje samo su neke od tema koje su se provlačile kroz Metro 2033, uspješni FPS studija 4A Games koji je nastao prema istoimenoj knjizi Dmitrija Glukhovskog.
Ohrabreni dobrim kritikama recenzenata i igrača, developeri su krenuli s izradom Metro: Last Lighta, nastavka koji je trebao izaći sredinom 2012. godine. Naglasak na trebao, budući da je početni izdavač THQ u međuvremenu propao, a prava na izdavanje Metro serijala kupio je Deep Silver za 5,9 milijuna američkih dolara.
Nakon serije odgoda, Metro: Last Light bi nam napokon trebao stići ovog proljeća, točnije 17. svibnja. Iako prvotno najavljen i za Wii U, poslije je potvrđeno da se trenutno radi samo na verzijama za osobna računala, PlayStation 3 i Xbox 360.
GRAĐANSKI RAT POD ZEMLJOM
Priča novog Metroa događa se u post-apokaliptičnoj Moskvi 2034. godine, 12 mjeseci od događaja iz prvog dijela. U odnosu na Metro 2033, koji se dobrim dijelom bazirao na Glukhovskijevoj knjizi, novi nastavak nadovezuje se na priču prethodne igre te nas ponovno stavlja u ulogu Artyoma, za razliku od knjige Metro 2034 unutar koje se pojavljuju potpuno novi likovi. No fanovi serijala mogu slobodno odahnuti, budući da je pri izradi Last Lighta sudjelovao i sam Glukhovsky, što bi nam trebalo jamčiti zanimljivu radnju u skladu s prvom igrom.
Kao i prije godinu dana, površinama devastirane Moskve i dalje lutaju razne mutirane zvijeri, a nekolicina preostalog ljudskog stanovništva živi unutar nekadašnjeg metro sustava čije stanice sada služe kao nastambe. Jedna od glavnih ideja koje se protežu kroz ovaj naslov je ljudska pohlepa, nastala nad željom da se vlada i onim malim dijelom koji je preostao pogodan za život. Frakcije poznate iz prve igre, nacisti i komunisti, i dalje nastoje ostvariti premoć na području metroa, a jedan od glavnih ciljeva je osvajanje D6 raketnog postrojenja koje se nalazi unutar podzemnog bunkera.
S takvom situacijom na umu, mi kao igrači bi trebali ponovno uskočiti u ulogu Artyoma, člana Order of Ranger organizacije čiji je cilj zaštita preostalih ljudi razbacanih po stanicama metroa. Osim obrane pučanstva, Artyom će se i u ovom nastavku baviti proučavanjem The Dark Onesa, čudesnih bića koja su bila pokretač radnje prvog dijela te uzrok brojnih vizija kod glavnog lika.
Prema riječima razvojnog tima, igra bi vremenski trebala trajati kao i prethodni nastavak, ako ne i duže, što je odlična vijest, budući da je prethodnik trajao dosta dugo za jedan singleplayer FPS – oko deset sati na normal postavci.
TJESKOBA POST-APOKALIPTIČNOG ČOVJEKA
Osim solidne dužine trajanja i dobre priče, jedan od glavnih aduta Metroa 2033 bila je i odlična grafika. Teksture visoke rezolucije, poboljšana dinamika izmjene vremenskih uvjeta i naprednije osvjetljenje samo su neki od elemenata koji su prema riječima proizvođača poboljšani u ovom nastavku, a prema svemu što smo do sada vidjeli igra izgleda zbilja vrlo lijepo, koliko god ta riječ neprikladno zvuči za jedan tmurni apokaliptični svijet.
Mračni hodnici metroa bit će prošarani raznim detaljima i svjetlošću žarulja koje rade samo na momente, a upravo igra svjetlosti i sjena te sitni detalji poput prskanja krvi po viziru, trebali bi stvoriti pomalo zastrašujuću atmosferu i učiniti igru napetijom. Jedno od ugodnijih iznenađenja je i dosta realističan prikaz kiše kao i utjecaj iste na vizir glavnog lika. Kapljice vode skupljati će se po viziru smanjujući pritom vidljivost, no moći ćemo ih i obrisati uz posebnu tipku. Za dodatni osjećaj realnosti bit će tu i detalji poput potrebe da mijenjamo žarulju na svjetiljci koju nosimo ili da udarimo zaglavljenu pušku kako bi proradila.
Ima toga još. Prilikom bilo kojeg izlaska na otvoreno, bit će nam potrebna maska s kisikom budući da je vanjski zrak otrovan i brzo dovodi do smrti. Vrijeme preostalog kisika nalaziti će se na satu glavnog lika, a ta vremenska ograničenost trebala bi također stvarati osjećaj pritiska i opasnosti, dok će s druge strane pronalazak novih boca s kisikom pružiti osjećaj sigurnosti i uspjeha.
Osim vremena, na satu se nalazi i lampica koja pokazuje jesmo li skriveni ili vidljivi neprijatelju. Na nama je da izaberemo stil prelaska kroz igru: stealth način koji je dosta kompliciraniji, ali i ekonomičniji ili Rambo stil u kojem koristimo dosta veliku količinu municije, koja baš i nije lako dostupna. Uostalom, službena valuta unutar Metroa je upravo vojni metak, pa ćete i ovdje neobično cijeniti svaki ispaljeni komad municije.
NEPRIJATELJI I POL
Protivnici su prema riječima 4A Gamesa znatno unaprijeđeni i od onog časa kad nas otkriju pokušat će nas okružiti, prebacujući se pritom od zaklona do zaklona. Ako ste više ljubitelj stealth igranja, morat ćete biti posebno oprezni u kretanju, a slobodno računajte i na one standardne fore gašenja izvora svjetlosti za lakše šuljanje pokraj protivnika.
Za smaknuće neprijatelja imat ćemo na raspolaganju „Frankenstein“ oružja nastala sklapanjem raznih starih pušaka, budući da su originalna oružja koja su nastala prije nuklearne eksplozije dosta rijetka. Zanimljiva činjenica je da su članovi 4A Gamesa određena oružja i sami sklopili te ih iskušali prije ubacivanja u igru.
Svako oružje ima svoje prednosti i mane, poput jurišne puške koja je izvrsna za rješavanje neprijatelja unutar manjih prostorija, no ima čestu manu zastajanja prilikom pucanja te ju je povremeno potrebno „zveknuti“ da nastavi s radom. Svo oružje moguće će biti nadograditi unutar Metroa, a osim navedene jurišne puške na raspolaganju bi nam trebali biti i razni pištolji, sačmarice i snajperi.
Tijekom prelaska igre donositi ćemo odluke koje će imati utjecaj na sam završetak igre, baš kao i u prošlom nastavku. Izbori često neće biti naglašeni i nekada ćemo odabrati nešto da uopće nismo ni znali da zapravo biramo. Jedan od primjera je mučenje jednog lika od strane nacista kojeg možemo, ali i ne moramo spasiti, budući da se unutar sobe nalazi veliki broj protivnika, a naoružanja je, kao i uvijek, malo.
Multiplayer moda kao i u prošlom nastavku neće biti, iako je u početku bio u planu. Autori su objasnili da se mrežno napucavanje trenutno ne uklapa u njihovu viziju serijala te da su zaposlenike radije prebacili na poboljšanje singleplayer iskustva, no ostavili su mogućnost uvrštavanja multiplayera u nekim budućim zakrpama ili DLC-ovima.
KRAJ SVIJETA
Prisluškivanje razgovora okolnih NPC-ova o lokaciji koja nas interesira umjesto karte s velikim X-om i crvenom strelicom koja nam pokazuje put, korištenje sata s brojačem i indikatorom vidljivosti umjesto pretrpanog HUD-a i zamagljivanje vizira prilikom ulaska u topliji objekt samo su neki od detalja dizajniranih da pomognu ovu igru učiniti što imerzivnijim iskustvom.
4A Games nam obećava upravo ono što očekujemo od nove Metro igre: FPS naslov s dosta istraživanja te mnoštvom interesantnih detalja u svijetu obavijenom zanimljivom pričom. Sve to bit će popraćeno i s jednim polaganim tempom igranja, a upravo zbog tih karakteristika Metro: Last Light bi se trebalo uspješno izdvojiti od konkurencije u žanru koja u posljednje vrijeme većinski nudi samo neke brze i prenapuhane mehanike gameplaya za što atraktivnije akcijske sekvence.
Mayhem
30.04.2013 - 18:29Ma ovo će rulat. Jedva čekam.
Ipe77
30.04.2013 - 18:35kad izlazi igra da ne čitam sam nemam vremena….jedva čekam!
BsTyLer
@Ipe77, 30.04.2013 - 18:4217.05
Cole™
30.04.2013 - 18:39GG za najavu Kaiser [3
Werewolf
01.05.2013 - 10:40Odlicna najava, nadam se da ce takva biti i igra. Nego da li bih ja trebao preci Metro 2033 prije ovoga?
Adam Jensen
01.05.2013 - 11:17Ja imam ogromna očekivanja od ovoga. Ukoliko ne bude među 5 GOTY kandidata smatrat ću neuspjehom. Metro 2033 je bio odlična igra, ali bilo je nekoliko sitnih nedostataka (npr. nije bilo takedowna i sl.) a koja će biti ispravljena u ovom nastavku, i kada tome dodamo veće iskustvo developera i veći budžet, s razlogom očekujem savršenu FPS igru. Nikako mi se ne sviđa smijer u kojem je otišao FPS žanr, nekada su FPS igre zahtjevale skill a danas ih i moja 13-godišnja sestra bez problema pređe. Ovakve igre kao Metro su pravi dragulj i ostale FPS igre bi trebale imati uzor u Metro serijalu a ne u znate već kome.
Zealot
01.05.2013 - 12:22Slazem se….i da znamo 🙂
krumpir22
06.05.2013 - 11:14uuu nice..sad treba prvo proći 2033 pa onda ovo:))
BsTyLer
06.05.2013 - 21:53Snimka Gameplay sa Gamespot Live Streama ko nije uhvatio uživo premotajte do nekih 12 i nešto minuta….i da igraju na PC-ju sa xbox kontrolerima.(Inače stavljeno na forumu ali pošto tamo niko ne gleda može sad tu.)
http://www.twitch.tv/gamespot/b/400089653
IaMarmageddoN
16.05.2013 - 21:59"nekada su FPS igre zahtjevale skill a danas ih i moja 13-godišnja sestra bez problema pređe" – e, da nije tako tko bi ih kupovao. Previše se u današnje vrijeme FPS mora približiti masama ali ima jedna stvar koja pomaže barem malo- teži level. E, baš bi mi pasao neki noviji FPS koji govori o dobu WW1 ili WW2 ili čak Američkom građanskom ratu sa low-end oružjima bez modernih dodataka za promjenu 😀
KhorneFlake
16.05.2013 - 22:25History Channel: Civil War – A Nation Divided. Probaj.
Prophet
16.05.2013 - 23:58Citam ovo sto su najavili,i apsolutno sve sto su najavili u ovom tekstu je cista istina,sem samo 2 stvari,inteligencija u stvari ne inteligencija je mozda i najgora koju sam vidio u jednoj igri,i slagali su za grafiku,jer je 10 puta bolja od ovog sto je napisano ovde xD
IaMarmageddoN
17.05.2013 - 13:56Ovo izgleda zanimljivo… Hvala na preporuci!
Zealot
17.05.2013 - 22:58Da puca na AMD (cak u bukvalnom smislu jer igra ima problema na AMD-u),al ipak nvidia nudi malo vise grafickih opcija
Mayhem
@Praetorian1, 17.05.2013 - 09:39Malo AI je ćorav, jer prilikom šuljanja doslovno na metar od lika prođeš, al kad te skuže, onda je AI sasvim solidan. Jedni te direktno napadaju, drugi s mjesta gađaju, a treći ti dolaze s boka.
Adam Jensen
@Praetorian1, 17.05.2013 - 10:49Zanimljivo ovo što čujem, jer u Metro 2033 nisu bili ćoravi, lahko su te uočavali ako ti se približe iako si bio u debelom mraku (mnogo lakše nego u normalnim stealth igrama).
Zealot
@Praetorian1, 17.05.2013 - 11:03Da AI je u metro 2033 bio odlican,ali u last light-u ima sitnih problema,cesto zna da zabaguje i da me ne registruje….citajuci rane recenzije to su i navodili kao mane al sve u svemu nije neki veliki problem
Adam Jensen
@Praetorian1, 17.05.2013 - 12:24To mi djeluje kao da bi se moglo ispraviti nekim patchom. Danas je rijetkost da igra koja tek izađe bude bez (barem) sitnih bugova i problema.
Mayhem
@Praetorian1, 17.05.2013 - 12:53Sve dok ne kupiš ono stealth odijelo. A i u metro 2033 su na podu bili komadi stakla, dok u Last Light to nisam primjetio. S tehničke strane, Last Light je vrlo solidan, već je i patch izašao koji rješava pad frejmova na AMD karticama. Barem je meni riješio. I u prvom prelasku igre sam imao samo jedan glitch, al to sam riješio reloadanjem chaptera.
Zealot
@Praetorian1, 17.05.2013 - 14:40Ma da i ja mislim da ce neki patch izaci da popravi…..
Prophet
@Praetorian1, 17.05.2013 - 21:38Solidan kazes.Uz Crysis 3 najljepsa igra do dana danasnjeg,naravno na Nvidia karticam igra puca od raskosi.
BsTyLer
@Praetorian1, 17.05.2013 - 22:29puca i na AMD-ovima
Mayhem
@Praetorian1, 17.05.2013 - 23:35Kakve veze grafika ima sa umjetnom inteligencijom? Reko sam da je AI solidan, a ne grafika.
Prophet
@Praetorian1, 18.05.2013 - 00:34Citiram Te:''S tehnicke strane(u to svakako Ai-Inteligencija-se ne ubraja)Last Light je vrlo solidan".Procitaj sta Si napisao,onda Si se vjerovatno prevario :)PozZ
Adam Jensen
@Armor, 01.05.2013 - 11:01Radnja Last Lighta će se direktno nastavljati na Metro 2033, tako da je preporučljivo preći prvo nju. Osim toga Metro 2033 je vrhunska igra na svim poljima tako da nemaš razloga da je preskačeš.
IaMarmageddoN
@Armor, 01.05.2013 - 11:11slažem se u potpunosti. i ja mu preporučujem da odigra metro 2033
Werewolf
@Armor, 01.05.2013 - 16:41Hvala decki. Iako ovo ne planiram zaigrati cim izadje. Tak da cu kupit prvo Metro 2033 pa onda slijedi ovo 😀
kaisersephirot
@lovrocro, 30.04.2013 - 19:45hvala cole [3