HCL.HR

Napoleon: Total War [PC]

Ante Malenica 11.01.2010.   •   8 komentara


Nakon uspješnog i odlično primljenog Empire Total Wara, koji je smjestio igrača u doba imperijalizma 18. st, stiže nam spin-off serijala, Napoleon: Total War.

Uz vrlo naprednu računalnu tehnologiju i vjernu simulaciju tadašnjih bitaka, igrači će moći iskusiti kako je to bilo voditi tadašnju francusku vojnu mašineriju koja je bila strah i trepet cijelom svijetu, predvođenom generalom svih generala, Napoleonom Bonaparteom…

Mislim da je danas svaki prosječni gamer barem čuo za strategiju svih strategija, Total War. Još tamo od japanskih samuraja pa preko mračnog srednjeg vijeka, ovaj serijal je već u prva dva legendarna nastavaka stekao kultni status. Strateška mapa na kojoj ste mogli planirati svoje poteze, voditi kakvu-takvu diplomaciju te naravno bitke u kojima ste upravljali ogromnim brojem jedinica za tadašnje pojmove je jednostavno bio mokri san svakog „kućnog stratega“, koji se obistinio kada je Creative Assembly (u nastavku CA) servirao ove dvije igre.

I nakon toga se desio Rome. Nastavak koji je bio prekretnica serijala, koji je donio velike 3D bitke, znatno unaprijeđenu grafiku i engine koje je rijetko računalo tada moglo normalno probavit na visokim detaljima. Konačno smo onda dobili na kućnom monitoru antičke bitke gdje smo mogli iskusiti kako to izgleda prava „makedonska falanga“ ili famozne „rimske legije“. Naslov je postavio nove standarde kada su strategije u pitanju, standarde koje je jedino kasnije uspio nadmašit sam CA. Prije par godina nam je stigao Medieval 2, nastavak kultne jedinice, gdje su se na unaprijeđenom „Rome engineu“ ponovo prikazale srednjovjekovne bitke, išlo u križarske ratove te strepilo pod najezdom Mongola sa istoka. Naslov je ponovo bio pun pogodak i CA je opet pokazao da je nedodirljiv u strateškim igrama.

I tako, nakon mača i toljage, uslijedio je zadnji nastavak u serijalu, Empire, koji nas je uveo u doba imperijalizma i potpuno drugačijeg načina ratovanja gdje je barut gotovo u potpunosti zamjenio „hladna oružja“. Uvode se konačno prave pomorske bitke u kojima više nismo bili osuđeni na auto-resolve opciju i gdje smo mogli sami odlučiti ishod bitke, na temelju svojeg „skilla“. Svjetska mapa biva znatno proširena, a značaj trgovine i diplomacije dobiva novu dimenziju. Sveučilišta i istraživanja su također dobila ogroman značaj te je zapravo bilo nemoguće ostvariti nekakav uspjeh na taktičkoj mapi bez novih tehnologija.

Empire je zapravo već „hard-core roba“, igra za koju morate imati dosta strpljenja i kojoj trebate posvetiti dovoljno vremena


Najveća novost je bila zapravo promijena samog načina ratovanja, nešto na što se mnogi igrači nisu mogli naviknuti. Stare taktike su definitno bile zastarjele te je igrač morao uložiti dodatan napor kako bi ovladao novom mehanikom ratovanja i skužio neke fore i cake. E sad, to je bio jedan od razloga što su neki odustali od igre na početku, a posebice morate uzeti u obzir da je sam Empire nekoliko puta kompleksnija strategija, nego svi prijašnji nastavci zajedno. Empire je zapravo već „hard-core roba“, igra za koju morate imati dosta strpljenja i kojoj trebate posvetiti dovoljno vremena. Igra je imala male nedostatke kao što su dosta nedorađen AI, poneke tehničke poteškoće i slično, ali je većinom dobila vrlo visoke ocjene u recenzijama.

Novost u serijalu je bila i prava kampanja, Road to Independence, gdje je igraču kroz storyline i nekoliko poglavlja dočarana američka borba za neovisnost te nastanak jedne od današnjih najjačih svjetskih sila. Ovakav način prelaska igre će biti primaran u idućem izdanju, Napoleonu…

Naravno, riječ je o Napoleonu Bonaparteu, za sve koji ne znaju (a iskreno se nadam da nema takvih), jednom od najvećih vojskovođa svih vremena i briljantnom umu, čije se strategije još uvijek danas proučavaju u vojnim akademijama. Na prijelazu iz 18. u 19. st, kada je Francuska proglašena carstvom, a on čelnim poglavarom istoga, malo tko mu se htio zamjeriti. Svojom vojnom mašinerijom je pokorio pola Europe, sukubio se na važnim morskim putevima s vrlo jakom Britanskom flotom (radi koje doduše nikada nije uspio napraviti invaziju na Veliku Britaniju) te na kraju izveo pohod prema carskoj Rusiji, koju nije uspio pokoriti i koja je zapravo bila početak kraja njegove moći. Svoj krah doživljava u bitci kod Waterlooa te kasnije biva prognan na mali otok sv. Helenu gdje naposljetku i umire.


Naravno, sada kada ćete vi biti u njegovim čizmama, takav “tužan” kraj možete i promjeniti. Imat ćete priliku iskusiti vjerojatno i alternativnu povijest, gdje ćete zasigurno dobiti bitku za Rusiju (neće vam više Rusi moći prodat foru sa svojom zimom) i onda se na kraju obračunati sa mrskim Britancima. Ova igra će dočarati Napoleonov pohod po Europi te općenito tadašnji način ratovanja kao ni jedno drugo „vizualizacijsko sredstvo“ do sada. Mislim da će ova igra poslužiti i u obrazovanju kao savršen prikaz nekih najvećih bitaka poznatoga Napoleona. I ne kažem to bezveze, nego imam naravno argumente za to. Uspon i pad Napoleona ćete moći kao i u Empireu, iskusiti u storyline kampanji gdje ćete kroz točne povijesne okolnosti, onakve kakve su bile, iskusiti kako je to bilo upravljati tadašnjom francuskom velesilom.

Kampanja će biti podjeljena na tri djela: talijanska, egipatska (afrička) te europska osvajanja. Naravno, neke bitke koje je Napoleon izgubio, vi ćete moći i dobiti kroz bonus zadatke. Morat ćete biti vrlo vješti strateg pošto je riječ o veoma teškim bitkama koje Napoleon nije uspio izvojevati. Ukratko – morati ćete biti bolji general od Napoleona. Način igranja koji donosi Napoleon Total War uveden je još u Empireu te će ovdje biti prezentiran kroz novu priču i naravno te ponuditi još bolje i autentičnije iskustvo.

Ako ste možda mislili da je Empire: Total War vrhunac kompleksnosti gameplaya koji nam CA može dostaviti, grdno ste se prevarili. Kao što možete pretpostaviti, ova igra je smještena na prijelazu iz 18. u 19. st. Shodno tome, Napoleon: Total War će ovaj puta obuhvaćati vrlo mali period povijesti te će se paziti na apsolutno svaki detalj tadašnjeg doba i općenito načina ratovanja. Jedan turn na kampanjskoj mapi će trajati svega dva tjedna, što otvara mnoge nove taktičke mogućnosti. Naprimjer, napadne vas neprijateljska vojska te vam razori nekakav grad na granici carstva. Vama će sada biti daleko mukotrpnije obnoviti grad, regrupirati vojsku i ojačati poziciju, a da vas neprijatelj u međuvremenu ponovo ne iznenadi. Novost je ta da više nećete moći poslati vojsku samo tako na drugi kraj mape. Morati ćete jako paziti da par tisuća vojnika koje šaljete na nekakvu pustopoljinu budu cijelo vrijeme siti, toplo odjeveni i da imaju dovoljno rezervne municije za bajunete i topove. Sjetite se samo što se desilo Francuzima kada su se na putu prema Moskvi suočili sa ruskom zimom.

Ako planirate osvojiti Moskvu trebat ćete dobro paziti da vam vojska na putu do tamo ne umre od gladi i bolesti …


Osiguravanje tzv. „supply linea“ će biti od izuzetne važnosti. U ovom nastavku značaj generala će biti daleko veći te će puno više utjecati na ishod bitke na bojnom polju nego prije. Do dobrih i iskusnih generala će biti jako teško doći stoga ćete morati dobro paziti da vam ne poginu u akciji. Opet naglašavam, riječ je o kratkom vremenskom periodu i stvarno ćete morati paziti da ne izgubite u svojem imperiju neke ključne ličnosti. Što me opet dovodi do zaključka da će „ubojice“ biti jako tražena roba, ali i skupa. Jedno dobro planirano ubojstvo nekakve poznate i moćne ličnosti će sada imati daleko veći efekt u carstvu. Moći će vam se desiti da radi gubitka par važnih osoba u zapovjedničkom lancu može doći do nereda u državi i velikih ustanaka.


Sama kampanjska mapa biti će daleko “usitnjenija” te će biti puno više pokrajina. To će naravno još doprinjeti taktičkim mogućnostima, a osobno me baš zanima hoće li Dubrovnik biti uvršten kao posebna pokrajina i da li će biti spomenut u storylineu Napoleon kampanje (nadam se da znate da je Dubrovačka Republika prestala postojati u doba Napoleona). Sama igra će sadržavati 322 različite jedinice (ogroman broj, zar ne?) i vjerovali ili ne, sve 322 jedinice će biti potpuno nove i neviđene u prijašnjim nastavcima te napravljene u skladu s povijesnim podacima. Sami tipovi jedinica će biti različiti od nacije do nacije. Recimo, pruska pješadija će biti daleko bolje istrenirana i učinkovitija, al će zato britanska imati daleko bolji moral i disciplinu.

Mislim da taktičke novine ovdje ne moram naglašavati. Pošto je u Empireu jedan od rijetkih problema bio osrednji AI, za ovaj naslov CA se vraški potrudio to popraviti. Kao osnova je uzet AI iz Empirea verzije 1.5 te je dotični još podosta nadograđen. Stoga možete očekivati vrlo kompleksna ponašanja računalnog protivnika koji će vjerojatno kazniti svaki vaš loš potez. Update su doživjele i pomorske bitke te će sada brodovi moći napustiti žarište bitke kako bi popravili neke rupe u trupu i jedrima. Također, izrada velikih bojnih jedrenjaka će biti poprilično skupa pa ćete morati paziti na svaki primjerak u vašoj plovećoj kolekciji.

Riječ je o engineu korištenom u Empire: Total Waru koji je za potrebe ove igre dodatno ušminkan i sređen. Očekuju nas detaljnije teksture vojnika i građevina, bolje dočarani vremenski efekti, ljepša i bogatija okolina te daleko bolji dimni efekti. Engine je i dodatno optimiziran pa bi za iste računalne zahtjeve koji su bili u Empireu trebali dobiti još upečatljiviji grafički izgled. Sam engine će biti u stanju dočarati po par tisuća jedinica na jednoj strateškoj mapi, brzo izvršiti puno različitih borbenih skripti te dosta kompleksan pathfinding.

Spomenimo još samo da će unutar vojske biti 64 različtih tipova lica, ovisno o ranku i položaju u vojsci. Vojska klonova je očito prošlost. Kada je neka optimalna konfiguracija u pitanju, očekujte da će vam trebati dosta jaki dual-core (quad preporuka) procesor, 2 gige rama minimalno te novija grafička sa 512MB video memorije. CA je kada su zvučni efekti u pitanju, uvijek nastojao ponuditi najbolje. Stoga, ako imate kvalitetnu zvučnu karticu te dobar 5.1 sustav ozvučenja, mogli bi imati pravo filmsko iskustvo vođenja bitaka. Samo ćete morati paziti da ne uplašite susjede od silne buke topova.

Sad se zasigurno pitate čemu ovakav podnaslov nakon svog dosadašnjeg hvalisanja kvalitete novog naslova? Naime, Napoleon je trebao biti samo ekspanzija za Empire: Total War i kada se detaljno pogledaju dostupni materijali, sve govori u prilog toj činjenici. Naime, šta zapravo imamo? Empire: Total War završava 1799. godine, a svi znamo kada je Napoleon imao svoja najveća osvajanja. Dakle, okružje je ostalo gotovo isto pa shodno tome i gameplay Napoleona će biti totalno isti, sučelje će biti gotovo isto te jedinice, iako su sve “nove” kao što tvrdi developer, ovdje je ipak više riječ o kozmetičkim promjenama, nego li o stvarnoj promjeni efikasnosti jedinica na bojnom polju.

Kada se u globalu pogleda ova igra, riječ je o dotjeranijom Empireu kojeg nam Sega želi prodati kao potpuno novu igru po punoj cijeni. Veliko je pitanje kako će igraća masa i sami fanovi serijala prihvatiti ovu igru jer su mnogi od njih kupili Empire te sada u veljači kada je planiran izlazak igre, bi trebali opet iskeširati 40 eura za obično, te 50 eura za kolekcionarsko izdanje Napoleona. Ovo je zapravo i glavna boljka nove igre, a za kojih mjesec dana od objave ove najave saznati ćemo jesmo li se pribojavali sa razlogom ili nas CA i Sega ipak neće razočarati.

Total War serijal ima očito jedno zlatno pravilo. Sa starošću serijala proporcionalno raste i njegova kvaliteta. Sve što ste do sada iskusili u prijašnjim izdanjima biti će baš mačji kašalj prema ovome što ćemo vidjeti u veljači, ako ne bude nekih odgoda, a sada je za njih više manje prekasno. Očekuje nas jedna od najkompleksnijih strategija svih vremena i ako je vjerovati developeru, ovo će biti ekstatično strateško iskustvo igranja. Očekujte vrlo zaraznu kampanju, puno povijesnih bitaka te izrazito kompleksan gameplay na kakav smo već navikli od Total War serijala. Naravno, nakon nekih propusta u Empire: Total Waru, ovaj naslov bi trebao biti popravni ispit za Creative Assembly, a ostaje nam samo vidjeti kako će igrači prihvatiti igru koja je trebala biti samo ekspanzija, a prodavati će se po punoj cijeni.

Očekujete li i vi sa nestrpljenjem Napoleonov pohod na Total War serijal? Ostavite nam komentar u boxu ispod i izjasnite se. Ne zaboravite i ostaviti svoju ocjenu koju predviđate da će ova igra dobiti.

U međuvremenu, objavili smo i recenziju ovog naslova pa kliknite ispod i provjerite kako je igra u konačnici ispala.

RECENZIJA: Napoleon Total War

Komentari (8)

  • Praetorian1

    11.01.2010 - 20:25

    Lijepo napisano, svaka cast autoru.

  • wyzard

    11.01.2010 - 21:06

    odličan tekst.
    a što se igre tiče, još ni empire nisam zaigrao, ali sviđaju mi se ideje, imam dojam da će lik i djelo Napoleona bit vjernije dočarani nego u zadnjem cossacksu.

  • Bela

    11.01.2010 - 22:01

    Super najava Deadwalker.
    Sam kaj mene zadnji Total War uopće nije čopio nimalo pa isto strahujem i za Napoleona :(

  • Tsar

    12.01.2010 - 08:10

    Super si napisao, svaka čast !!! Baš mi je zanimljivo čitati takve stvari i uvijek nađem neke dobre novosti u njima.

  • mToma

    12.01.2010 - 12:06

    S nestrpljenjem očekujem ovu igru. A pogotovo sad nakon ovog odličnog teksta.

  • Forbs

    12.01.2010 - 14:36

    Napisao sam 92..Mislim da vise ne zasluzuje,,,,

  • jinx666

    12.01.2010 - 19:14

    ja sam vec sad dao 95 a nakon sto je odigram dat cu 99….jer ipak ocjenu 100 sam dao samo mw2…

  • Kron0010

    21.01.2010 - 12:07

    Nice

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!