HCL.HR

Rage [PC, X360, PS3]

Ante Malenica 12.11.2010.   •   10 komentara


John Carmack izbivao je sa scene duži niz godina, no krajem iduće vraća se u velikom stilu – uz post-apokaliptični FPS zvan Rage.

Današnja gaming scena ima nekoliko pravih velikana/pionira industrije, a John D. Carmack, osnivač id Softwarea, svakako je jedan od njih. Riječ je o čovjeku koji je praktički izumio 3D igre, donio nam tri legendarne pucačine: Doom, Wolfenstein i Quake; te ostavio neizbrisiv trag na gamerskoj sceni u zadnjih 20-ak godina. Kad se sjetim onih prvih 3D koridora u kojima su vrebala grubo pikselizirana čudovišta… no dobro, nećemo sada previše o prošlosti, ovdje vam moram detaljno prezentirati njihovo novo nadolazeće potencijalno remekdjelo. Kažem namjerno remekdjelo jer svaka nova Carmackova igra je pomicala granice u žanru (onom pucačkom naravno).

Da ne zalazimo previše u prošlost, zasigurno se mnogi od vas sjećaju Dooma 3. Poprilično kontroverzna igra koja je vratilu onu iskonsku atmosferu prethodnih nastavaka te nam demonstrirala moć id-ovog motora sada već davne 2004. godine. Tada ga je rijetko koja PC konfiguracija mogla lagano prožvakati u punom raskošu. No Id Software osim naprednog grafičkog aspekta osmislio je i nevjerojatno zarazan multiplayer koji dan danas još mnogi igraju (čitaj Quake 3 Arena). I tako, nakon Dooma, Quakea i Wolfensteina John Carmack je odlučio napraviti nešto u potpunosti novo. Taj novi komad softwarea zove se Rage, a motor koji ga goni je id Tech 5. Pa hajmo pogledati što se zapravo krije iza tog Bijesa.

Pri spomenu riječi iz podnaslova misli vas najvjerojatnije odvode u svijet Fallouta. Da vidimo… velika ozračena pustinja – tu, razrušeni gradovi i mostovi – prisutni, mutanti – ima ih, banditi – ne nedostaju. Danas više nije lako biti inovativan, ali dobro, ovo su tek očite poveznice u slučaju bilo koje igre ove tematike. No Rage nije bilo koja igra već iza sebe ima smislen zaplet.


Naime, razlog totalne destrukcije Zemlje i društva u cjelini nije ovaj puta nuklearni rat, nego komet koji se obrušio na naš treći kamenčić od Sunca. Nešto malo ljudi se uspjelo spasiti na izgrađenoj arci koja se ukopala duboko u Zemlju, dok je većina ostala kao ribe na suhom na milost i nemilost velike kamene gromade. Nakon udara, 90% ljudi je naravno poginula instantno, dok je ostatak bio ozračen kozmičkim valom kometa te bivaju pretvoreni u oku gadne i već svima dobro znane mutante. Oni koji su pak nekim čudom preživjeli radijaciju većinom su se organizirali u banditske skupine kako bi mogli opstati u surovom krajoliku. Nakon nekoliko godina vaš alter ego dolazi na površinu iz sigurnosti arke te se mora snaći u toj velikoj ozračenoj pustinji. Sličnosti s Falloutom su neizbježne, no kako o daljnjoj radnji nemamo nikakvih saznanja, bit ćemo optimistični.

…dobivamo mutante (platonska filozofija). Kao što ste mogli vidjeti ranije, riječ je zapravo o ozračenim ljudima uz koje će vam probleme stvari i banditske skupine. Kada bi tražili gameplay sličan ovome u Rageu, to bi najprije mogli usporediti sa onim viđenim u Borderlandsu, samo bez ikakvih RPG elemenata. Doduše, to može biti dosta diskutabilno pošto si danas igrači dosta različito tumače definiciju RPG-a, ali samo postojanje inventorya (da, bit će ga) teško možemo nazivati RPG elementom te shodno tome davati igri takvo usmjerenje.


Ako pak pogledamo listu igara id-a, glavna razlika u gameplayu naspram njihovih prethodnih pucačina je ta što ćemo po prvi puta veliku većinu vremena provoditi na otvorenom. U svrhu toga proizvođač je odlučio igru napraviti iz čiste nule, tj. napravili su novi engine kako bi otvoreni prostori na nešto ličili. Vi igrate sa likom koji je došao iz sigurnosti podzemlja te se sada morate snaći u opasnoj divljini. Za to će vam prvo trebati oružje koje ćete moći nabaviti u nanovo izgrađenom gradu koji je neka vrsta sigurnosne zone.

Sva oružja u igri moći će se nadograđivati.

U tom gradu ćete uzimati zadatke pomoću kojih ćete zarađivati novac kako bi mogli kupiti potrebnu opremu te razne nadogradnje. Da, sva oružja u igri moći će se nadograditi svim i svačim, a arsenal će biti onaj standardni uz pokoji novitet. Dakle, od pištolja i revolvera, preko strojnica i popularnih uzija do teškog arsenala tipa minobacači, raketni bacači te teške strojnice (uz korištenje različitih tipova streljiva).


Novitet u Rageu će biti inženjering. U prijevodu, moći ćete skupljati svakojaki otpad po mapi i od toga napraviti ubojite igračke (kvragu, još sličnosti s Falloutom). Primjerice, nađete četiri kotača, na njih stavite neko željezno postolje, na to postolje stavite kameru, kraj te kamere učvrstite granatu, uzmete daljinski i imate auto-robot-bombu (zgodan naziv :P). Osim toga, biti će tu i hladnog oružja. Prema dostupnim gameplay videima interesantnim se čini samostrel koji je savršeno oružje za stealth način igranja. Nađete se tako u nekom mračnom tunelu, vidite trojicu mutanata kako stoje u vodi, uzmete električnu strijelu i bez frke sredite čak tri muhe jednim udarcem.


Sami neprijatelji bit će dosta izazovni. Pametno će koristiti okoliš (ako se nalazi na višoj terasi neće ići dole po stepenicama, nego će se vjerojatnije vješati po ogradi i tako vas probati iznenaditi), a ako ga pogodite metkom u nogu, on će se primiti za nogu i početi šepati. Od bandita možete očekivati naprednije taktike o kojima sada ne bih detaljno pisao kako ova najava ne bi prerasla u manji roman. Također treba spomenuti da ćete kroz cijelu igru imati svoje vozilo radi brže navigacije po mapi, a s kojim ćete sudjelovati i na raznim utrkama. Po veličini mape može se zaključiti da će Rage biti free-roam iskustvo, no sama kampanja uglavnom je linearna, što znači kako ćete morati obaviti određene misije da bi došli u neki novi teritorij.

…naziv je pokretača koji će pogoniti Rage. Riječ je o engineu koji je napravljen od čiste nule i koji izgleda nevjerojatno dobro. Bogatstvo boja, napredna fizika i visoka razina destrukcije, nevjerojatno detaljni modeli likova i objekata u prostoru; te koješta još. Ovaj engine je napravljen na DX9 platformi kako bi bio upotrebljiv na današnjim konzolama i kako mi na PC-u ne bi trebali kupovati high-end grafičke. Kao što možete vidjeti na slikama, očekuje nas prekrasna grafika koja zauzvrat neće tražiti prevelike resurse.


U prilog tome ide činjenica kako će se Rage igrati i na mobilnim platformama kao što su iPhone i iPad. Od nedavno su dostupni određeni videouratci glede mobilnih verzija igre, a o kojima ste mogli čitati na našem portalu. Rage će biti tek jedna od igara koja će koristiti Tech 5, ali prema najnovijim informacijama, nakon što je Zenimax pod svoje okrilje preuzeo id Software, odlučeno je kako se engine neće koristiti izvan spomenute tvrtke. Sve u svemu, igra djeluje vrlo primamljivo te stoga sa nestrpljenjem iščekujemo vidjeti sve to u akciji.

Poslije svega rečenoga, što na kraju možemo očekivati? Ako ništa drugo, onda vrlo dobru zabavu, što ubojite utrke, uništavanje okoline, makljaža mutanata, autorobotbombe te sunčanja u ozračenoj okolini i naznačuju. Autor igre obećava nam vrlo raznolik gameplay, interesantnu priču (koliko to može biti u već pomalo izlizanom postapoktalizmu) te jako kvalitetnu audio-vizualnu prezentaciju.


Iako ovaj naslov posuđuje mnogo toga iz sličnih igara, mi smo mišljenja kako će ispraviti neke nedostatke spomenutih igara te nam tradicionalno dostaviti vrlo zabavan i kvalitetan proizvod. Igra dolazi na police dućana 13. rujna 2011. godine na Playstation 3, Xbox 360 te PC, a do tada bacite oko na naše materijale koji se odnose na ovaj komad programskog koda.

Znamo da volite pucačine, nabrijana publiko. Zato diskutirajte s nama – može li se Rage nositi s opakom konkurencijom FPS igra u 2011. godini?

Komentari (10)

  • smigl

    12.11.2010 - 21:55

    Zanimljivo…

  • AntraX

    13.11.2010 - 01:02

    izgleda ko Borderlands :)

  • Raze

    13.11.2010 - 08:30

    Odgovor na autorovo pitanje…. i da i ne. Ja se iskreno nadam da ce publika dati šansu toj igrici.
    Možda i nije ‘najdomišljatija’, ali govorimo o Id Softwareu, legendama gaming industrije.
    U svakom slucaju ja se nadam da cu imat priliku zaigrat.

  • Night Knight

    13.11.2010 - 08:56

    Ja se smijem kladiti da će ubaciti neke svoje elemente u igru, neće biti 100%tni plagijat. Mislim da neće biti bagova.

  • professional player

    13.11.2010 - 09:16

    Raze slažem se sa tobom i također bih htio zaigrat, a Rage bi se mogao ali i nebi nositi s igrama u 2011. godini jer po najavama to je savršena igra ali ako dođe CoD Modern Warfare 3 kao što se i predpostavlja mnogi CoD fanovi će rađe uzeti novi CoD nego Rage, a neće imati novca za obe igre. BTW meni se sviđa igra i mislim da će ispast super samo da ubace multiplayer…

  • ReFlex

    13.11.2010 - 10:48

    Jedva cekam,ovo ce biti dobra igra..

  • skeleton-47

    13.11.2010 - 15:48

    Kao prvo,bez uvrede al mislim da Rage nije cistokrvani FPS,barem koliko sam ja informisan ima elemenata RPG-a,ne znam mozda gresim .A cisto sumnjam da ce se moci nositi sa CoD ili Crysis 2,mada ja obozavam Id-ove igre.tako da mi to nije ni bitno .Sve u svemu ID jos nije napravio igru a da je bila smece ,zar ne?

  • ReFlex

    14.11.2010 - 12:16

    “A cisto sumnjam da ce se moci nositi sa CoD ili Crysis 2”
    Slazem se,ali ako bude kao Borderlands + malo dorade … I HAPY :))

  • Deadwalker

    14.11.2010 - 12:41

    Malo jačeg marketinga i mislim da će igrači prepoznati kvalitet za razliku od smećastog CoD-a koji svake godine za 60€ prodaju DLC, a ne igru.

  • Figo

    15.11.2010 - 01:53

    na prvi pogled prekrasna igra, malo previše fps za moj okus, nadao sam se da će biti više nalik STALKERU te Falloutu, do izlaska je još daleko i tko zna kakva će to zapravo igretina biti, nadam se samo da neće autori napraviti neku glupost poput Treyarcha kad je izbacio Black ops na tržište i sa neigrivom igrom natjerao u očaj i mržnju pola PC gaminga ako ne i više..

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!