HCL.HR

Remember Me

Žarko Ćurić 21.04.2013.   •   8 komentara


Ovog ljeta imati ćemo priliku zaigrati Remember Me, akcijsku avanturu koja će nas provesti kroz ulice futurističkog Pariza u potrazi za izgubljenim sjećanjem i osvetom. Hoće li biti pamtljivo iskustvo?

Jeste li čuli za tzv. butterfly effect? To je poznata hipoteza iz teorije kaosa prema kojoj i najmanja promjena u prošlosti uzrokovana putovanjem kroz vrijeme može imati značajan utjecaj na čitavu sadašnjost. Prema navedenoj teoriji i minimalna izmjena pokreta leptirovih krila bi mogla utjecati na (ne)pojavljivanje olujnog nevremena.

No što ako umjesto stroja za putovanje kroz vrijeme imamo uređaj za manipulaciju ljudskih sjećanja? Hoćemo li brisanjem ili nadopunjavanjem samo jednog sjećanja utjecati na kompletno razmišljanje osobe kojom manipuliramo?

Odgovor na to pitanje pokušat će nam ponuditi Remember Me, nova akcijska avantura iza kojeg stoji Donton Entertainment, nezavisni pariški studio kojemu je ovo prvi projekt, kao i iskusni Capcom u ulozi izdavača.


Remember Me je započeo kao PS3 ekskluziva pod nazivom Adrift u čijoj je produkciji sudjelovao i sam Sony, no zbog razilaženja oko pojedinih segmenta igre Sony je napustio brod, a ulogu izdavača preuzeo je Capcom koji nam donosi ovaj intrigantni projekt 7. lipnja na PS3, X360 i PC platforme. Želite čuti više? Samo čitajte dalje.

Radnja igre odvija se u Neo-Parizu 2084. godine, a jedan od glavnih pokretača radnje je mega-grupacija Memoreyes koja se bavi trgovinom sjećanja. No kao i skoro svaka velika kompanija, Memoreyes skriva podatke o štetnosti korištenja njihove tehnologije, budući da čestom izmjenom sjećanja dolazi do degeneracije ljudske memorije pri čemu nastaju Leaperi, mutirani ljudi bez vlastite svijesti.


No da ne bude sve tako crno tu je i Errorist, podzemna organizacija koja se bori protiv Memoreyesa i njihovih podanika. Jedan od glavnih članova Errorista je Nilin, naš glavni lik s kojim ćemo upravljati, te njen pomoćnik Edge koji će nam preko glasovnih naredbi pomagati u izvršavanju misija. Nilin je atraktivna junakinja koja ima free running u malom prstu, bori se kao Mirko Filipović u najboljim danima, a usput je i najpoznatiji lovac na sjećanja kojoj nije nimalo strana izmjena, nadopunjavanje i brisanje tuđeg pamćenja.

Radnja igre započinje pomalo ironično, budući da se upravo naša Nilin budi s izbrisanim sjećanjem unutar tvrđave Bastille, a za petama joj se nalaze Memoreyesovi plaćenici i ostali policijski službenici Neo-Pariza. Stoga bi mi kao igrači trebali spremno uskočiti u Nilinu usku odjeću i započeti potragu za njenim sjećanjem i razlogom koji ju je doveo do ove neobične i opasne situacije.


Tako ćemo krenuti u akciju kroz ulice modernog Pariza koji izgleda dosta futuristički i apstraktno uz zanimljivo spajanje modernih staklenih površina sa starim betonskim zgradama iz prošlog stoljeća prošaranih raznim svjetlećim natpisima i video zidovima. Grafička strana igre izgleda dosta lijepo, obilježena sivim i plavim tonovima okoliša nadopunjenim s par jarko svjetlećih objekata koji ostavljaju dojam tehničke naprednosti, ali i hladnoće modernog svijeta.

I tu dolazimo do praktičnosti modernog Pariza, budući da su zgrade kao stvorene za free running i izbjegavanje hordi neprijatelja. Da bi nam igra omogućila što bezbolnije prelaženje, tu su i označena mjesta kretanja zbog čega brze potjere neodoljivo podsjećaju na Mirror’s Edge, samo ovaj put s pogledom iz trećeg lica. Osim vještog veranja po objektima, Nilin je i izvrstan manipulator sjećanjima, tako da ćemo uz pomoć njenih najposebnijih vještina od neprijatelja saznati lokaciju osobe koju tražimo ili jednostavno izmijeniti njihovo sjećanje koje će imati veliki utjecaj na tu osobu u sadašnjosti.


Izvrstan primjer toga mogli smo vidjeti u jednom traileru gdje naša junakinja izmjenom pojedinih dijelova sjećanja dovodi do samoubojstva osobe nad kojom je manipulirala. Tijekom izmjene nečijih sjećanja možemo pomicati i mijenjati svojstva pojedinim predmetima te vidjeti kasnije konačni učinak istih na sjećanje, odnosno ponašanje naše žrtve. Ukoliko nismo postigli željeni učinak iz prve, možemo jednostavno premotati sjećanje nazad i krenuti iz početka.

Bitan element gameplaya je naravno i sama borba, a ona svojim izvođenjem neodoljivo podsjeća na nove Batman Arkham igre: imamo dvije tipke za udarce, napade povezujemo u comboe, a krucijalan element u cijeloj borbi je dobar tajming.

Comboe ćemo moći slagati sami unutar tzv. Combo Laba uz pomoć četiri vrste napada, odnosno ‘Pressena’:

Regen Presseni obnavljaju nam energiju svaki put kad napadamo, no čine malu količinu štete na protivniku
Power Presseni čine mnogo štete na protivnika i iniciraju završne poteze
Cooldown Presseni smanjuju period odmaranja od specijalnih poteza, no baš kao i Regen napadi čine malu količinu štete
Chain Presseni dupliciraju prošli Pressen u lanac i udvostručuju njegov efekt

Unutar igre postoji ukupno 24 različitih Pressena kojih se naša Nilih treba prisjetiti, a otvaramo ih uz pomoć Procedural Mastering Powera (PMP), kojeg skupljamo izvođenjem comboa i pobjeđivanjem neprijatelja. Snaga Pressena zavisi od pozicije na kojoj se nalazi unutar comboa; što kasnije se pojavi, to je Pressen jači. Igrač će za vrijeme borbe vidjeti i Dynamic Combo Display na ekranu koji će prikazivati vrstu i Pressen obitelj napada kojeg izvodimo.


Korištenjem comboa skupit ćemo malu količinu Focusa, kojeg poslije možemo iskoristiti za specijalne napade poznate pod imenom S-Presseni. Te S-Pressene ćemo postupno otključavati tijekom prelaska glavne priče, a ukupno ih ima pet.

Unutar borbe ćemo ih birati pomoću Senwheela, okruglog izbornika S-Pressena kojeg možemo uvijek pozvati, a na izboru su nam:

Fury – omogućuje Nilin slobodniji prijelaz od neprijatelja do neprijatelja, udarajući jače i s daljih distanci.
D.O.S. – gasi implantate od neprijatelja zahvaljujući čemu su neprijatelji zbunjeni, otkriva nevidljive neprijatelje i poništava specijalne moći.
Camo – Nilis postaje nevidljiva i može odmah izvoditi poteze smaknuća.
Logic Bomb – eksplozivni napad koji čini štetu svim neprijateljima u dohvatu eksplozije te može razbiti oklope neprijatelja.
Rest In Pieces – pretvara robote u svoje saveznike koji će napasti naše neprijatelje.

Za vrijeme borbe igra će nam malim „glitchom“ javljati da nam je zdravlje pri kraju ili da je odabrani potez neučinkovit protiv trenutnog protivnika. Igrač će unutar Combo Laba moći proizvesti četiri aktivna comboa te se samim time pripremiti na razne situacije unutar borbe. Prema riječima Capcoma, unutar igre postoji čak 50.000 kombinacija koje možemo složiti unutar Combo Laba.

Naravno, sve te borbene vještine primjenjivat ćemo na raznovrsne Leapere – od običnih, osjetljivih na svijetlost pa sve do onih ekstra snažnih, koji su očigledno prije gubljenja sjećanja posjećivali teretanu. A osim Leapera, Nilin će biti aktivna i u tamanjenju S.A.B.R.E Force vojnika te specijalnih robota koji su programirani samo za „Seek and Destroy“ operacije.

Sa svime time na umu Remember Me nam trenutno izgleda kao jako zanimljiva kombinacija nekih odličnih kreacija gaming industrije poput Batman Arkham igara i Mirror’s Edgea. No taj element izmjene sjećanja te sustav borbe koji djeluje kao da je pomno razvijan i vrlo prilagodiv različitim ukusima, zajedno s interesantnom znanstveno fantastičnom tematikom, mogli bi učiniti bitnu razliku i plasirati Remember Me u kategoriju nekih od najzabavnijih igara ove godine. No da bi se to dogodilo Dontnod Entertainment mora pogoditi dobar balans akcije i avanturističkih elemenata te zaintrigirati igrače svojom sci-fi pričom.

Hoće li im to uspjeti? Mi se svakako nadamo da hoće, a nećemo morati predugo čekati da bi to sami i provjerili. Kao što smo ranije u tekstu već rekli – igra izlazi 7. lipnja iza PC, PS3 i X360 platforme. Planirate li ju nabaviti?

Komentari (8)

  • BioShock 4 Life

    21.04.2013 - 17:05

    Po screenshotovima meni ovo lici na mjesavin u AC-a i HL. 😀 Sad, mozda sam lud, a velike sanse su da jesam. 😀

  • Seengeer

    21.04.2013 - 17:35

    neloša guza 😉

  • Neol

    21.04.2013 - 17:54

    Hoće li biti free roam, vožnja u letećim automobilima? Sandbox?

  • brunojekralj

    22.04.2013 - 10:56

    izgleda super a plus je sto je na ljeto kada je ona "suša" igara. Uglavnom cu zaigrati

  • goldfinger

    22.04.2013 - 16:07

    Pa,i ne vjerujem da će ovo biti nešto naročito,ali ću ziher zaigrati..

  • ilya97

    22.04.2013 - 19:33

    daleko će to biti od pamtljivog iskustva Deus Ex-a

  • JorrJ

    23.04.2013 - 20:48

    awesomeee….

  • JohnDoe

    @Duksy, 21.04.2013 - 18:34

    Ne.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!