HCL.HR

Resident Evil 6

Žarko Ćurić 18.09.2012.   •   8 komentara


Što nam donose stari poznanici Chris, Leon i zombiji ove jeseni u novom velikom Resident Evilu? Kakve veze s time ima razumljiva nam riječ đavo? Ne brinite, sve je u našoj velikoj najavi

Baš poput svog prethodnika, Resident Evil 6 trebao bi biti akcijski orijentiran naslov u kojem je horor element tu samo radi nekakvog povećavanja intenziteta priče, na što će mnogi ljubitelji originalna tri nastavka unaprijed prekrižiti igru kao ruglo nekad poznatog horor serijala.

Ipak, brojke govore drugačiju priču, jednu koja kaže da je prethodni nastavak prodan u masivnih 5,8 milijuna primjeraka čime je postao najprodavaniji dio Resident Evil serijala uopće i druga najprodavanija Capcomova igra svih vremena (na vrhu je i dalje Street Fighter 2 za SNES s 6,3 milijuna prodanih primjera). Kobayashi je najavio da bi novi nastavak napokon trebao skinuti s trona Street Fighter 2, očekujući da će Resident Evil 6 biti prodan u 7 milijuna primjeraka. Optimizam vjerojatno leži u tome da je ovo najambicioznija igra u serijalu na kojoj radi preko 600 djelatnika Capcoma – 150 u matičnom uredu u Japanu, dok je ostala mašinerija raspoređena diljem svijeta po Capcomovim podružnicama.

Al’ džabe im sva mašinerija ovog svijeta ako konceptom igre ne uspiju u isto vrijeme ugoditi dugogodišnjim fanovima koji vole horor i novim igračima koji preferiraju akciju. Capcom sve to zna, a mi smo istražili hoće li i kako će taj delikatni balans pokušati održati s novim Resident Evilom te kakve veze s time imaju jasno nam razumljive riječi Đavo i Ustanak.

J’avo (da, značenje potječe od srpskohrvatske riječi đavo) te Ustanak neki su od protivnika koje ćemo uz standardne zombije naganjati u novom Resident Evilu, a sve zahvaljujući novoj, misterioznoj organizaciji Neo-Umbrella. Nazovite me ludim, ali nešto mi govori da ova organizacija ima veze s prethodno ugašenom Umbrella korporacijom.

Zbog ogromne količine raznih protivnika Capcom je uskočio u pomoć i ponudio nam u ovom nastavku ne jedan, ne dva, nego čak tri igriva lika s tri vlastite priče. No ni to nije sve, ukoliko prijeđete igru sa sva tri dostupna lika Capcom će vam potpuno besplatno u igri ponuditi i četvrtog igrivog lika sa svojom pričom, bez ikakvih naknadnih nadoplata i DLC-ova.

Moći ćemo tako započeti igru sa starim znancima iz prošlih nastavaka Leonom Kennedyjem ili Chrisom Redfieldom, a tu je i novi lik Jake Muller, sin poznatog negativca Alberta Weskera.

Leon svoju priču započinje kao pratnja američkom predsjedniku u studentski kampus Tall Oaks. Upravo tu predsjednik ima namjeru održati tiskovnu konferenciju na kojoj želi javnosti objaviti događaje koji su se zbili prije 15 godina u Raccoon Cityju. No neposredno prije same objave dolazi do bioterorističkog napada na studentski kampus u kojem strada i sam predsjednik koji se ubrzo pretvara u zombija zajedno s ostalim zaraženima. Leon kreće u potragu za krivcima usput izbjegavajući hordu zombija u čemu mu pomaže nova partnerica, američka agentica Helena Harper.


I dok Leon sređuje krizu u Americi, Chris sređuje svoju glavu litrama alkohola za šankom u maloj istočnoeuropskoj državi Edoniji. Chris pati od gubitka pamćenja uzrokovanog događajem prije šest mjeseci u kojemu je poginula većina njegova B.S.A.A. (Bioterrorism Security Assessment Alliance) odreda. Uskoro do njega stiže Piers Nivans, još jedan od članova B.S.A.A. odreda te ga ponovno angažira za novu misiju – bioteroristički napad na kineski grad Lanshiang, gdje bi se većina glavne radnje trebala odvijati. Važno za napomenuti je da ćemo tijekom igre biti u prilici vratiti se i na događaj koji se zbio prije šest mjeseci te otkriti pozadinu i te priče.

Treći lik, sin bivšeg člana S.T.A.R.S.-a i Umbrella korporacije Alberta Weskera, Jake Muller nalazi se također u Edoniji, a progonjen je od strane strašnog Ustanka – ogromne spodobe koja neodoljivo liči na Nemesisa. U društvu Jakea nalazi se Sherry Birkin, kćer Umbrellinog znanstvenika Williama Birkina.

Jedna od zanimljivosti nove igre koja će zasigurno zaintrigirati čitatelje HCL-a je i pojavljivanje hrvatskog/srpskog/bošnjačkog jezika u Edonija pokrajini. Protivnike zvane J’avo i Ustanak već smo spomenuli, a unutar videa kojeg možete pogledati ispod jasno se čuje i zapomaganje na tečnom domaćem jeziku (0:44): „Pusti me, pusti me, neeee…!!!“ Zbog ovoga sumnjamo da se pokrajina Edonija možda nalazi na području bivše Jugoslavije, iako se zapravo svugdje navodi da pripada istočnoeuropskom podneblju.

Svim upornim igračima koji prijeđu sve tri kampanje otvoriti će i se četvrti igrivi lik, stara poznanica Ada Wong s čijom pričom bi trebali popuniti neke praznine između prva tri scenarija. Tvorci novog Resident Evila tvrde da je svaki od četiri scenarija samo malo kraći od cijelog Resident Evila 5, a samim time imamo potvrdu da će za prijelaz ovog nastavka biti potrebno minimalno 20-tak sati, ako ne i više. Kobayashi je također naglasio da bi svim igračima preporučio da igru započnu s Leonom radi lakšeg razumijevanja priče.

Dosad prikazana grafička strana igre djeluje odlično. Razni efekti poput osvjetljenja, pare uzrokovane disanjem glavnih likova u hladnoj sobi, rana na protivnicima i vrlo detaljnih bossova pridonose atmosferi, a preko 255 minuta in-game animacija trebalo bi dobro povezati priču i otkriti nove intrige u serijalu.

Oni su ponovno tu. Svojim ispijenim očima gledaju u našem smjeru dok vuču osakaćena tijela prema nama.

Ne, ne radi se o novom spotu grupe Magazin nego o našim starim poznanicima zombijima koji se ponovno vraćaju u serijal. Tako ćemo na početku Leonove kampanje biti u prilici ponovno ubijati horde zombija koje nam hrle ravno u bolni zagrljaj. No ovi moderni zombiji su prilagodljivi, pa su tako u stanju koristiti razne vrste toplo-hladnog oružja. Osim samih zombija, upoznat ćemo i već spomenuti j’avo, novu vrstu neprijatelja u Resident Evil serijalu. Oni su brži od običnih zombija, karakteriziraju ih dodatne oči na glavi kao i mogućnost transformiranja. Tako ćemo nakon par ispaljenih hitaca u njih biti svjedoci raznih mutacija poput izdužene ruke za hvatanje ili noge koja služi kao štit. Groteskno.


No i naši glavni likovi su napredovali, tako da su sad u mogućnosti držati dva komada oružja u rukama, uklizavati, pucati s poda, izvoditi razne vrste combo napada i pucati dok trče ili hodaju. Još da ih netko nauči izvesti high kick i šanse su da bi Chuck Norris dobio dostojnu konkurenciju.

U raznim trailerima igre koje Capcom prikazuje kapom i šakom također su primjetne i razne vrste quick-time događaja, a prikazano je i napucavanje iz vozila u pokretu s kojim smo se već sreli u prošlom nastavku. Misije koje ćemo provesti kao Ada trebale bi biti neka vrsta platformera s dosta zagonetki, a u raznim preprekama bi nam trebao pomoći „grapling gun“, korisna spravica slična onoj koju posjeduje Batman za penjanje na teže dostupna mjesta. Inače, jedna od glavnih zamjerki novinara prilikom igranja demoa koji su bili dostupni na nekim posebnim eventima, odnosi se na loše kontrole i pozicioniranje kamere za koju se čini da je preblizu liku koji zbog toga blokira preveliki dio ekrana. Capcom je obećao da će na tome svakako poraditi do izlaska konačne verzije, a dobra stvar je što i sami možete isprobati demo verziju igre od danas, 18. rujna, putem PSN i XBL servisa (PC demoa još nema u trenutku pisanja teksta).

Budući da svaki lik osim Ade ima kompanjona koji se uvijek nalazi uz njega, u pomoć će nam moći priskočiti i stvarno prijatelj koji će preuzeti ulogu tog sekundarnog lika i to putem split-screena ili online. To je naravno odlično, no u kontekstu kooperacije posebno je interesantna mogućnost jedinstvene vrste co-opa za četiri igrača. Naime, budući da se tri priče u igri međusobno preklapaju u određenim dijelovima, u trenucima takvih preklapanja igra će nas pitati želimo li se spojiti s drugim parom stvarnih igrača koji su na istom mjestu u igri. Pozitivan odgovor značiti će da ćemo taj dio levela odigrati kooperativno s još jednim timom stvarnih igrača, a kada ta dionica završi svaki dvočlani tim će nastaviti dalje sa svojom kampanjom. Ukoliko ne želite sudjelovati u ovoj opciji, istu dionicu levela moći ćete uvijek odigrati i sami, odnosno s računalno upravljanim suborcima.


Capcom obećava da će drop-in i drop-out sustav biti puno bolje odrađen nego u prošlim nastavcima. Tako bi prilikom drop-ina igrač naprosto preuzeo lika upravljanog od strane umjetne inteligencije, dok bi pri izlasku drugog igrača umjetna inteligencija ponovno preuzela taj lik.

Mercenaries mode vraća se u šestici, a riječ je o dobro poznatom arkadnom modu iz prošlih nastavaka u kojem je potrebno u što kraćem vremenu ubiti što više protivnika i samim time postići što bolji rezultat. Trenutno nije poznato koliko mapa će biti uključeno u ovaj dio igre, no znamo da će tri specijalne mape biti dostupne prednaručiteljima iz Amerike. Hoće li te dodatne mape biti dostupne i u europskim pakiranjima ili ćemo ih moći kupiti samo putem DLC-a, još nije poznato.

Capcom je također najavio i besplatni online servis na stranici residentevil.net, koji bi trebao bilježiti napredak igrača u igri, kao i rezultate unutar Mercenaries moda. Servis bi trebao biti dostupan i na smartphoneovima te tabletima kroz odgovarajuće aplikacije, a moći ćemo ga povezati i sa svojim Facebook i Twitter profilom. Također, servis će povremeno izbacivati i određene izazove, završavanjem kojih ćemo dobivati nove kostime i opremu u igri.


Još jedan mod koji će biti dostupan prilikom prelaska prve tri kampanje je i Agent Hunt mode. U njemu ćemo preuzeti ulogu j’avoa (ili đavla?) unutar nečijeg prelaska igre. Igrač koji prelazi kampanju bit će obaviješten o tome da je drugi igrač preuzeo ulogu jednog od j’avoa, ali ne i kojeg. Kao što možete zamisliti, ovaj mod bi trebao biti izrazito zanimljiv, ali još nije poznato što točno postižemo ubijanjem drugih igrača. Osim čistog zadovoljstva, naravno.

Stoga dragi moji gameri, pronađite na tavanu svoje sačmarice i očistite ih, naberite ljekovitog bilja, stavite ga na sušenje i pripremite se za 2. listopada, jer će možda baš tada opasni T-virus poharati vaš grad i sve vam susjede pretvoriti u đavle. Dobro, neće. Ali tako ćete definitivno biti još nabrijaniji na ovu, jednu od najvećih igara 2012. godine.

Komentari (8)

  • armin221186

    18.09.2012 - 16:57

    ovo ce biti opet vise akciona igra kao RE 5 ali ja cekam da se RE vrati na stare staze survival horrora 😉

  • antrax83

    18.09.2012 - 17:53

    puisti me pusti me,hehe,jedva cekam da i to vidim,po svemu najavljenom igra ce biti vise nego odlicna,cetiri kampanje,iako su malo skrenuli sa survivel horora na cistu akciju al dobro je

  • kalmageddon

    18.09.2012 - 18:59

    jedva cekam, kupujem prvi dan za ps3 😀 😀

  • MorskiVuk

    18.09.2012 - 20:56

    Kupujem, ali vecinski samo zbog Leona 😀

  • sir_marq23

    19.09.2012 - 06:30

    Dali se zna hoće li konzole imati system link opciju? Na cooptimusu još uvijek stoji da nema, ali piše i da nije još ništa potvrđeno.

  • Adam Jensen

    19.09.2012 - 07:59

    Predobro će ovo biti, samo mi nije jasno kakve veze sa svim ovim ima žena što puši žirafi :)

  • Goxi

    07.11.2012 - 18:57

    Po trailerima igra se čini jako zanimljiva i jako dobra.Fale komentatori koji su pričali o kakvim se igrama radi i molim da se vrate.

  • access to 666

    11.01.2013 - 09:09

    hmmm , igra nije losa ali ima dosta gresaka kao kamera i nema konfiguracije upravljaca kao u re 5. a dio kad se leon vere uz kabl od lifta treba mu godina, mada ga kontrolira comp. ali igra traje li ga traje…

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!