Sid Meier’s Civilization: Beyond Earth
Ove jeseni stiže nam spiritualni nasljednik Alpha Centaurija! Civilization serijal seli u svemir gdje će čovječanstvo kolonizirati nove planete i stvarati bolju budućnost za sebe.
Kako je bilo i najavljeno, razvojni studio Firaxis Games na PAX East sajmu predstavio je svoju novu visokobudžetnu igru, a ona nosi naziv Sid Meier’s Civilization: Beyond Earth. Riječ je o svojevrsnom spin-off naslovu Civilization serijala, zapravo spiritualnom nasljedniku Alpha Centaurija iz 1999. godine. Naime, Civilizacija ovoga puta neće gledati retrospektivno u prošlost nego vizionarski u budućnost – čovječanstvo u Beyond Earthu napušta naš poznati planet zbog tzv. „Velike pogreške“ i upušta se u koloniziranje nepoznatih svemirskih prostranstava.
Igrači će se u tom procesu naći u kontekstu pozadinske priče, no svoju sudbinu najvećim će dijelom krojiti sami. Svojim potezima i odlukama odlučivat ćemo kamo se čovječanstvo kreće, a morat ćemo birati i strane u geopolitičkim sukobima koji će se kuhati na matičnom nam planetu Zemlji. Te će odluke imati velik značaj te će biti vezane uz kataklizmičke scenarije.
Pozadinska priča igre postavit će okvirne smjernice za razvoj civilizacije, ali će igrači svoju budućnost ispisivati sami.
Odmak Civilization serijala od povijesnog konteksta developerima je predstavio ugodno osvježenje i priliku za potpuno oslobođenje kreativnih ideja. Međutim, istovremeno su se suočili i s nekim novim izazovima. Kako navodi glavni dizajner David McDonough:
„Lakše je početi s geocentričnom poviješću jer onda ne morate učiti igrače što je barut i zašto je važan. Igrači već znaju zašto je važno da plove preko oceana. No prenesite Civilizaciju u budućnost u nepoznati svijet i posao developera odjednom više nije uvesti nešto novi i krenuti dalje. Sada moramo učiti igrače. U budućnosti ih moramo učiti o tome što će im se dogoditi, istovremeno ostavljajući prostora da sami donose odluke.“
Dolaskom u svemir mijenja se i dinamika Civilization serijala. U Beyond Earthu igrač će biti pionir u osvajanju svemira – vodit će prvu ekspediciju kolonista i osnovati prvu koloniju na planetu po vlastitom odabiru. Početak igre stoga će biti „usamljeniji“ nego što smo u Civilizationu dosada navikli jer će se druge kolonije pojaviti tek nakon pedesetak poteza.
Borba u igri bit će dosta slična onoj u Civilizationu V, što znači da neće biti slaganja jedinica već će svaka zahtijevati svoj šesterokut na mapi. Međutim, Beyond Earth donosi i gornji sloj, odnosno mogućnost lansiranja jedinica (raznih satelita) u svemir, odakle iste mogu utjecati na „zemljane“ jedinice iako nisu u istom šesterokutu s njima.
Osnova igre bit će sustav triju afiniteta: čistoće, harmonije i nadmoći.
Osnova igre bit će sustav triju afiniteta: čistoće, harmonije i nadmoći. Ti afiniteti utječu na sve aspekte civilizacije i definiraju je kroz istraživanje i razvoj. Afiniteti se osnažuju obavljanjem određenih zadataka, prikupljanjem objekata na ekspedicijama te istraživanjem određenih tehnologija.
Svaki afinitet drastično će mijenjati vašu civilizaciju – od njezinog izgleda pa preko sposobnosti. Primjerice, s genetskim inženjeringom moći ćete preuzeti neke sposobnosti izvanzemaljskih vrsta i sl.
Različitost među afinitetima uvjetovala je i novi sustav tehnološkog napredovanja. Sada više nema „tehnološkog drveta“ s razgranatim tehnologijama. Umjesto njega tu je mreža u kojoj prvo počinjemo s tehnologijama koje su nam poznate, ostvarive i zamislive, da bismo naposljetku napredovali prema nečemu što nam je sada daleka znanstvena fantastika. Svaka tehnologija imat će određene specijalizacije koje će definirati već spomenute afinitetime, no tehnologije same po sebi neće biti linearne niti isključive u smislu da će vam jedna biti nedostupna ako krenete s izučavanjem druge.
Afiniteti će također uvelike određivati uvjete za pobjedu, odnosno završetak igre. Ako ćete ciljati na harmoniju, morat ćete probuditi super-organizam na planetu i doći na novi nivo svjesnosti. Kod čistoće, cilj će vam biti pretvoriti strani planet u sliku i priliku Zemlje i premjestiti populaciju iste na njega. Ukoliko želite nadmoć, svojoj civilizaciji dopustit ćete da prigrli kibernetičku augmentaciju i vrati se na Zemlju. Pored toga, naći će se tu još i dva neutralna završetka ako ne budete orijentirani na jedan afinitet.
Sid Meier’s Civilization: Beyond Earth izaći će na PC platformi još ove jeseni. O igri ćemo do tada svakako saznati još interesantnih pojedinosti, tako da ćemo ovaj tekst sukladno tome ažurirati. Za sada samo možemo konstatirati da nam oslobađanje Civilizationa od historijskog koncepta zvuči zanimljivo te da nestrpljivo očekujemo vidjeti kakve su nam to scenarije budućnosti isplanirali Sid Meier i njegova ekipa.
BBW07
13.04.2014 - 12:42ovo bi moglo biti jako lijepo.. 🙂
HistorixCRO
13.04.2014 - 13:45ovo se ceka
Apocalypse4987
13.04.2014 - 14:04TOOOO! nema sumnje da će ovo bit hit
Rogue
13.04.2014 - 17:05hype hype hype hype
Red Falcon 2
13.04.2014 - 18:00Znam da sam vjerojatno jedini bijednik koji koristi taj OS ali ja molim Boga da ovo bude i za XP.
l)oolvl
14.04.2014 - 01:25dobra im je ideja 🙂
Njec
01.05.2014 - 22:02Zapravo vrlo logičan slijed serijala.
Infidel72
15.05.2014 - 13:21Take my money …..
KarloKarlec
26.06.2014 - 14:13SHUT UP AND TAKE MY MONEY
Mojsije
@Under, 13.04.2014 - 20:38kolko sam citao, firaxis je izjavio da ce igru izbaciti i na linuxu, tako da me nebi iznenadilo da ostave podrsku i za winxp.
Apocalypse4987
@Under, 14.04.2014 - 04:39malo vjerojatno, pošto je xp službeno ugašen prije par dana