HCL.HR

STALKER – Updated

Matej Majcenović 03.01.2007.   •   0 komentara


Nakon odgoda, i odgoda, bliži li se kraj izrade jednog od najočekivanijih FPS-ova dekade? Više u ništa nismo sigurni, no valja baciti pogled na nove informacije kojim su nas počastili proizvođači.

Prokleti Ukrajinci gladni su para ko žaba dla… mušica. Mrzim ih. Mrzim Milan, a još više mrzim i Chelsea. No kad Abramović ponudi masne pare za jednog od najboljih napadača današnjice ( koji je već ko zna koliko godina proveo u Milanu ), i on to prihvati, ne možete napravit ništa, nego zamrziti i Shevchenka. Čovjek je u Milanu vjerojatno skupio para koliko nitko od nas nije u životu vidio, no on jednostavno mora imat još. Mora skupit sve!!! Pohlepan je!!! A pogodite tko je još pohlepan osim njega, Asha Ketchuma i 3 milijarde ljudi ( nisam znao napisat brojkom )? GSC GameWorld ili u prijevodu sa ruskog, Para Gladna Gamad. Ne samo da su gladni para, nego su bezobrazni te već polagano postaju iritantni. Bezobrazni? Pa sram ih bilo bogatiti se na nesreći koja je uzrokovala rođenja mnoge ženske dječice sa testisima. Ako se već pokušavaju obogatiti na tuđoj nesreći, mislim da su kao setting trebali izabrati WW2. No dosta o tome. Informacije dobivam na kapaljku, no zato je svaki mjesec obilježen novim datumom izlaska njihovog «hita», jedne od najočekivanijih PC igara, čije je čekanje uvijek aktualno. Novi datum je početak 2007. Oh obećanja, pusta obećanja.

Vi ste In The Zone, i vi niste Michael Jordan. Vi ste mladi lovac, ”porodica” Stalkera, bića ( ljudi ) koji preživljavaju od skupljanja artifakata koji su ostali u Černobilu nakon čuvene eksplozije. Zona je naime, mjesto na kojem će se odvijati igra iliti mjesto koje je zahvatila eksplozija nuklearne elektrane. Ta zona je ogromna, dimenzije su joj ”Žakovskih” proporcija ( 15×30 kilometara ). Godina radnje – 1986, ista ona u kojoj se nesreća dogodila. I sve će te to ( ne nužno, ali poželjno ) morati istražiti, sami ili uz pomoć ostalih lovaca na antikvitete. To će vam uvelike pomoći u napredovanju, no pripazite da vam se na putu ne nađu ostali lovci koji su zaratili s vašim trenutnim ”partnerom”. Problem više za brigu. Iako je cilj igre skupljanje tih artifakata, ponekad će te se i smilovati NPC-u i pomoći mu u spašavanju ranjenog ”druga”. Ukoliko područje obiluje neprijateljima, igra se na nekoliko trenutaka prebacuje u taktički dio, koji pokazuje sva mjesta na kojem su se sakrili neprijatelji, sličan efekt koji smo vidjeli u Brothers in Arms serijalu. Iako ga za sada igra uključuje, proizvođači još nisu sigurni hoće li ovaj ”mod” ubaciti u završnu verziju igre.

GSC poduzimaju sve kako bi AI protivnika i njihove sposobnosti uspjele zasjeniti sve dosad izašle FPS-ove. Neprijatelji će po riječima proizvođača koristiti čak i najmanji zaklon kako bi se što efikasnije zaštitili od vaših i ”savezničkih” metaka. A kad obračun počne nitko neće živjeti dugo. Oni sa manjim borbenim sposobnostima vrlo će brzo izvući deblji kraj. Borbene sposobnosti će vam na vrhuncu biti u onom trenutku kad racionalno počnete trošiti municiju. Razmišljajte logički, nalazite se u prostoru u kojem je nedavno sve sravnano sa zemljom. Nema tu polugolih ljepotica koje vam što dužim držanjem ruke na sisama daju municije koliko god vam srce poželi. Ne, ovo je stvarnost, a u stvarnosti ljudi guraju ruke u najgore dijelove usmrđenih trulećih ljudskih tijela kako bi, ako ima sreće, pronašli poneki metak. Okrutne li stvarnosti. Morate paziti i na vaše suborce, čija je snaga i sposobnosti jednaka onoj koji imaju vaši neprijatelji. Problem više za brigu ( ponovno ).

Podzemni svjetovi, dio su Černobila u istoj mjeri kao i oni ”površinski”. Iako je vidljivost mnogo veća nego u Doom-u 3 ( na kojeg podsjećaju ovi dijelovi igre ), zastrašujuća atmosfera i kontinuirani odlasci na WC bi i ovdje trebali biti prisutni. Kada je netko spreman za ulazak u podzemlje, očekujte da je taj naoružan do zubi. Upravo takvi će bit ostali lovci koje će te imati priliku susresti ”dolje”. Najbolji izbor u ovom slučaju je stealth ( kojeg proizvođači i preporučaju u ovim dijelovima ), a kako vidimo potrudili su se da glavni lik stane u ulogu super kul tajnog agenta Sama Fishera. I u ovom slučaju AI bi se trebao iskazati, te ukoliko vas netko opazi, očekujte pojačanje, i skoru posjetu dragog prijatelja – smrti. Vjerojatno ste već na nekom od screenshota vidjeli Blood Drinkera, užasno ružnog neprijatelja koji ima čovjekov stas, te usta nalik hobotnici. Proizvođač naglašava kako će ova vrsta neprijatelja vrebati u mraku i strpljivo čekati da se pojavite, kako bi vam ugurali svoje ljepljive krakove u mjesta, ljudskoj mašti nezamisliva. Možda ih pervertiti mogu zamisliti. Černobil 1986. je kako čujemo sravnjen sa zemljom, stabla i ostale biljčice nemaju prigode za rast, sve je totalno ravno… Ili ipak ne. GMC su ipak odlučili Černobil pretvoriti u grafički prelijepo mjesto puno stabala, polu razrušenih zgrada, mrtvih životinja, razbacanih bubrega, jetri, crijeva, testisa, komadića očiju, zubi, usni, kose, ušiju te sve to prekriti svježom krvlju nedavno preminulih tragača za vrijednosnim stvarčicama. Za to zahvaljuju naprednom dynamic lighting sistemu te realističnim efektima za određene dijelove dana kao i modeliranje vremenskih (ne)prilika.

Površina kao i podzemlje uvelike koriste soft shadows mogućnosti koji uvelike pridonosi atmosferi i samom gameplayu ( u slučajevima kad ne znamo što se događa ”iza zida” ). Sunčeve sjene koristit će light bloom efekt, koji će uvijek biti tu (osim kad sunce zađe ) u onim situacijama za smirenje, kada sunčeve zrake prolaze kroz svaku travčicu, a vi pucate od sreće (doslovno). Zona je jedno od mjesta koje djeluju kao dvosjekli mač, iako je vizualno prelijepa, u unutrašnjosti skriva grozne tajne. Zona je drugim riječima pravo mjesto za poslat punicu na odmor. Ali ali, ja još nemam punicu :(((. Jedina stvar koja mi malo smeta je činjenica da igra gotovo da i nema priče. Po sadašnjim informacijama, biti ćemo slobodni ići u koja god područja hoćemo, što nije loše, naprotiv, svaka čast na slobodi izbora, ali mislim da bi se svaki pravi gamer složio kako bi postojanje barem nekakve solidne priče, ovu igru učinilo mnogo boljom i igrivijom. � to će ti grafičko i tehničko ako se to ne začini nekom radnjom. Neću prenaglit, o ovoj igri vjerojatno još mnogo toga nije rečeno, no ja sam primijetio kako se priča, za sada, spominje najmanje. Nakon ovoliko godina čekanja, GSC će naše ”labavo” povjerenje ( nadajmo se ) popraviti kad se na tržištu nađe Stalker, jedna od najboljih PC igara svih vremena. Opet ponavljam riječi iz prošlogodišnje najave ( u kojoj ima još informacija pa ako želite ponoviti gradivo – link ) «bilo što manje bilo bi jednostavno razočaranje». E sad bi trebao reći kad će igra izaći. Kažu ( lažu ) u početku 2007, no to nažalost ne znamo ni mi, ne znaju ni proizvođači, a mislim da se i sam Bog pita kad će je zaigrati na svojoj high-end mašini. High… End… kužite… visoko gore… kraj… hm…

Komentari (0)

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!