HCL.HR

Street Fighter 4

Zoran Žalac 06.02.2009.   •   1 komentara


Nikad ljepši i veći, Street Fighter IV pokušat će privući simpatije novih gamera, ali isto tako vratiti povjerenje starih ljubitelja serijala. Nakon svega što smo vidjeli, uopće ne sumnjamo da će mu to poći za rukom.

Istovremeno je čudno i žalosno vidjeti kako mlađe generacije gamera ne poznaju ili ne cijene zasluge Street Fighter serijala u odnosu na žanr borilačkih igara, odnosno tabačina. Naravno da nisu svi nostalgične babe, ali upravo zbog onih koji ne znaju ili pak nikada nisu željeli znati o čemu je riječ, prije konkretne najave kratko ćemo proći kroz uzbudljivu povijest „uličnog borca“.

Naime, Capcom – ta šačica japanskih umjetnika i entuzijasta, osamdesetih je godina prošlog stoljeća iz sjene pratila razvoj borilačkih igara. 1987. debitirali su u dotičnom žanru izbacivši na tržište Street Fighter. Igra je prošla zapaženo i ubrzo dobila portove na osobna računala, no Street Fighter je tek s drugim dijelom došao do zaslužene slave. The World Warrior, kako su ga nazvali, stekao je status kultne borilačke igre i odveo franšizu u multimedijalne vode (filmovi, stripovi…). Ipak, najveći utjecaj dao je tadašnjoj industriji video-igara. Žanr tabačina doživio je revoluciju i procvat te su ubrzo uslijedili Fatal Fury, Mortal Kombat, Virtua Fighter i kojekakvi. Street Fighter se nekoliko godina uspješno borio s konkurencijom koju si je, na neki način, sam stvorio. Serijal je krenuo na brojne prerade (Super, Hyper, Turbo) te spin-off naslove (Alpha, Ex, Vs.) da bi se nakratko vratio s trećim nastavcima (The New Generation, 2nd Impact, 3rd Strike). No desetljetna prisutnost na gaming sceni svakim novim nastavkom pokazivala je znakove zastarjelosti. Isprva se sve pokušalo riješiti novim gameplay mehanikama i potpuno izmijenjenom listom likova (što je izazvalo negodovanje fanova), ali kada se serijal našao na prijelazu iz 2D u 3D tehnologiju izgubio je nekadašnju popularnost. Novi klinci poput Tekkena i Soul Calibura uzeli su svoj dio kolača na tržištu, a za nekad slavni Street Fighter više nije bilo mjesta. I tako sve do 2007. kada je Capcom odlučio vratiti serijal, vratiti publiku, vratiti slavu, i konačno – vratiti izvorni gameplay koji je prije 18 godina ostavio dubok trag u industriji igara. Sredinom 2008., Street Fighter 4 ugledao je svjetlo dana na arkadnim strojevima (doduše, samo u Japanu), a Capcom je najavio kako će u nepunih godinu dana izaći i verzije za konzole.

Dakle, evo nas napokon tu – samo nekoliko dana prije izlaska četvorke. Uzbuđeni? Ako niste… čitajte dalje, možda vas uspijemo zainteresirati za igru.

Kao što smo već indirektno naveli, namjera proizvođača bila je prenijeti duh klasika i obogatiti ga novim, lijepim i kvalitetnim stvarima. Najviše se prašine diglo oko prikaza igre – fanovi još i danas imaju noćne more od 3D prikaza u pojedinim SF naslovima, ali nova, zahtjevnija i bezobzirnija publika ne puši 2D. Srećom, Capcom je našao načina kako udobrovoljiti svim ukusima predstavljajući novi SF u 2.5D prikazu. Stvar je u tome da se jedino osnova, tj. borba, odvija u 2D prikazu dok je okoliš u 3D-u. Doduše, prikaz izvođenja specijalnih poteza izlazi iz 2D-a i prelazi u napredniju mu verziju kako bi raznoraznim filmskim kutovima kamere pojačao dojam trenutnog napada. U tim „3D sekvencama“ nemate kontrolu nad likom pa stoga zaboravite brige o prikazu već otvorite šampanjac i počnite slaviti – Street Fighter izgleda lijepo, izgleda onako kako bi trebao izgledati. Nemate šampanjac? Može i piva, nije bitno.

Mehanika borbe doživjela je dvije obećavajuće nadogradnje, tako da uz one već postojeće SF4 slovi za jako zanimljivu tabačinu.
Konkretno, riječ je o Focus napadu i Ultra Combou. Prvi od njih, Focus Attack, radi na principu protunapada. Istodobnim pritiskom kombinacije dvaju tipki, igrač ima mogućnost odbiti trenutni napad protivnika i zadati mu razarajući udarac. Snaga tog udarca bit će pak jednaka dužini vaše pripreme – drugim riječima, što duže držite dvije tipke pritisnutima, to će opasniji vaš napad biti. Fokus Attack omogućit će vam i pravovremenu obranu od neprijatelja te proširene opcije za izvođenje combo poteza.

Nadalje, Ultra Combo sistem također će pridonijeti intenzitetu borbe. Suprotno Super Combo-u koji se puni udaranjem neprijatelja, Ultra Combo iliti Revenge mjerilo, puni se kada igrač dobiva batine. A kada se Revenge gauge napuni, sve je stvar tempiranja udarca koji začas može okrenuti borbu u vašu korist. Kontrolna shema se unatoč nadogradnjama nije mijenjala – još uvijek ćemo za sve udarce, combo i ostale poteze koristiti šest tipki, što je za svaku pohvalu.

Vraćanje korijenju i osnovama također je značilo vraćanje palete likova koji su proslavili ovaj serijal. Osim standardnih junaka Ryu-a i Ken-a (koji pak, za informaciju, nikada nisu izostavljeni ni u jednom SF naslovu) vraća se i stara garda – seksipilna Chun-Li, divljak Blanka, debeli Honda, bradonja Zangief, čudak Dhalsim, narcis Guille te nekadašnji bossovi Balrog, Vega, Sagat i Mr. Bison. Naravno, ni to nije sve – iz raznoraznih prijašnjih izdanaka Street Fightera također se vraćaju brojni likovi, no da ih sada sve ne nabrajamo, upoznat ćete ih u jednom od trailera. Dužnost nam je samo spomenuti pet novih likova koji debitiraju u četvorci. To su C. Viper, Abel, El-Fuerte, Rufus te glavni badass boss Seth. Kako li će se oni snaći među starim pozitivcima i negativcima, ne znamo, ali smatramo da je izbor likova nadasve opširan i raznolik pa nitko ne bi trebao imati prigovor s te strane.

Priča je u SF svijetu oduvijek bila u drugom planu. Četvorka doduše ima zanimljiv zaplet, no nešto konkretno o njemu ne znamo, a kad bolje razmislimo – ne želimo ni znati. Bitno je samo spomenuti da je radnja vremenski smještena između drugog i trećeg Street Fightera.

Verzija za konzole i eventualno za PC, neće biti obični portovi arkadne verzije. Naime, očekuju nas novi igrivi likovi, bonus razine, Challenge mod i Online multiplayer. Također, Capcom nam obećava povremena ažuriranja i nove sadržaje pute DLC-ova. No dakako, svi ti dodaci uopće neće zvučati nimalo primamljivo ako sama igra ispadne loše. Srećom, mogućnost za to je stvarno minimalna. Verzija za arkadne strojeve drži vrlo visok prosjek ocjena i s manje sadržaja, a nećemo zgriješiti ako spomenemo kako je specijalizirani japanski magazin za igre na arkadnim strojevima, Arcadia, nedavno proglasio SF4 najboljom igrom u Japanu 2008. godine. Nadalje, SF4 se okrunio i nagradama za najbolju grafiku, najbolju produkciju te za najbolju igru po izboru čitatelja spomenutog magazina. Recite da smo fenboji, recite da smo nostalgični, ali čvrsto vjerujemo kako nijedna tabačina nikada nije izgledala ovako obećavajuće.

Za sam kraj, po dobrom starom običaju HCL-a, donosimo vam i nekoliko trailera najavljene igre, u ovom slučaju Street Fightera 4.


Pročitali ste najavu i ono što mi očekujemo od ove igre, a sada nas zanima vaše mišljenje. Kakva su vaša očekivanja i što mislite o ovoj igri te općenito o SF serijalu. Svoje komentare ostavite nam u boxu ispod, a slobodno posjetite i naš forum i na njemu Street Fighter IV topic.

Komentari (1)

  • Seengeer

    06.02.2009 - 18:48

    Valjda će biti toliko dobra igra koliko zapravo zvuči iz najave. I prije sam znao dosta informacija o SF4, no nisam ovoliko 🙂

    Dobar posao wyzarde!

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?