HCL.HR

Supreme Commander 2 [PC,X360]

Ante Malenica 20.02.2010.   •   5 komentara


Nakon što je Supreme Commander, spiritualni nastavak legendarnog Total Anahilationa, zatresao svijet strategija prije 3 godine, stiže Supreme Commander 2, nastavak koji obećava.

Ratovanje sa svega dva čovjeka na mapi i hrpom robota je danas vjerojatno san svakog projektanta ratne opreme te općenito prikaz napretka same filozofije ratovanja. Kako bi to moglo izgledati u nekakvoj dalekoj imaginarnoj budućnosti, pokušao nam je predočiti Chris Taylor i njegov tim Gas Powered Games sa strateškom igrom Supreme Commander. Spiritualni nastavak slavnog brata Total Annihilationa je postigao poprilično veliki uspjeh te dobio dobru ocjenu kritike. Shodno tome, nastavak je bio nekako i očekivan…

Kada je 2007. godine lansiran Supreme Commander u prodaju, podigao je poprilični interes velike količine igrača. Igra je nudila ogromne mape (ogromne u pravom smislu te riječi), tone i tone robotskog parka za upravljanje i svega jednu ljudsku jedinicu koja je bila definirana u obliku „supreme commandera“, vrlo velikog robota koji je nadzirao gradnju baze, pomagao u borbi te bi njegova smrt značila ujedno i poraz igrača. Bio je to poprilično novi i inovativni pristup igranju koji se pokazao kao pun pogodak. Igra je nudila velike taktičke mogućnosti, tri levela razvoja za svaki tip jedinice, različite taktičke utvrde po mapi koje su bile dobro iskoristive te prije svega glomaznost i to po pitanju svakog aspekta igre.


Na ogromnim mapama ste mogli štancati jedinice do mile volje (kolko su vam resursi dopuštali naravno) te sa vrlo jednostavnom i starom „tank-rush“ metodom pokušati pobjediti neprijatelja. Doduše, to vam je rijetko moglo uspjeti pošto se gospodin Taylor sa svojom ekipom pobrinuo da taktičkih opcija ne manjka i da svaka jedinica bude iskoristiva do kraja. Kao što rekoh, sam gameplay je bio pun pogodak i jedna misija vam je mogla oduzeti sate i sate života. Kada bi pak gledali negativne stvari tog naslova, prije svega se isticala velika hardverska glad. Barem za tadašnje pojmove. Uz cijelu tu hrpu jedinica i blještavila koje je ukrašavalo svaki sukob, morali ste imati dobru računalnu potporu. U prijevodu, dobar dual-core je bio poprilično skupa investicija, a igra pak bez njega je jako teško radila.

To je ujedno bila i jedina boljka za sve PC igrače željne dobrog starog taktičkog nadmudrivanja. Još bi samo istaknuo, barem prema mojem skromnom mišljenju, dosta nezanimljivu priču koja tek dosta kasnije počela zakuhtavati. U ovoj igri su sukobljene tri strane, sve „human“. Više-manje bila je riječ o nekakvim političko-vjerskim različitostima koje su u budućnosti pokrenule taj veliki intergalaktički sukob, a kako se pak on završio to možete saznati ukoliko odigrate igru. E sad, čemu ovoliko razglabanja o prethodniku? Kako reče sam Chris Taylor, nastavak samo unaprijeđuje svaki aspekt igre. Eto, sada kad sam vam malo detaljnije opisao kako je zapravo disala jedinica, vrijeme je da konačno kažemo što nam se sve sprema u dvojki.

Prva asocijacija, koga god ste pitali kada je Supreme Commader bio u pitanju, je glomaznost. Velike mape, previše jedinica i ogromni sukobi. Dvojka će nastojati poboljšati taj aspkekt tako da će nam ponuditi dosta manje, al sadržajem daleko bolje dizajnirane i zanimljivije mape. Broj jedinica više neće biti ograničen samo količinom resursa, nego ćemo imati „unit cap“ koji će nas ograničavati u maksimalnom broju robota koje ćemo moći koristiti odjednom. E sad, ova stavka već dosta mijenja način igranja pošto stari „tank-rush“ definitivno otpada, tako da će ovdje dobro taktiziranje biti od izuzetne važnosti. Tim više, imati ćemo dosta dobro iskoristive mape te će određene sposobnosti jedinica doći itekako do izražaja.


Još jedna velika novina su određeni RPG elementi. Osim standarnog unaprijeđavanja vrhovnog zapovjednika koje je sada daleko bogatije, sve što postoji na mapi moći ćemo unaprijediti. Za to će nam biti potrebni action-pointsi koje ćemo skupljati u borbi s neprijateljem ili ćemo izgraditi puno istraživačkih laboratorija koji će nam sami po sebi generirati ove prijeko potrebne bodove. Sustav nadogradnje će imati nekoliko grana. Posebno za kopnene, posebno za zračne te pomorske jedinice naravno. Broj jedinica će biti manji, ali će ove postojeće biti sa daleko više opcija. Recimo tenkovi. Kroz upgreadove ćete im povećavati štetu koju rade tako da ćete im dodati broj topova, a kasnije ćete na njih još moći zalijepiti i AA topove koji će štititi te vaše tenkove od zračnih napada. Slično je i sa ostalim jedinicama.

Građevine ćete pak nadograđivati u svrhu brže proizvodnje jedinica i bolje zaštite od neprijateljske vatre. U prijevodu, više nećemo imati tonu malih AA ili AG topova razbacanih oko baze, nego će se oni samo „prikačiti“ na građevine. Za mene jedan minus, ali o tome kasnije. Također nećete moći odmah raditi sve građevine (za gradnju ćete i dalje imati samo dva resursa, masu i struju). Njih ćete otključavati unutar research stabla te im dakako na taj način poboljšavati produktivnost. I dalje ćemo imati tri levela za svaku jedinicu, te one ultra jake, eksperimentalne. Dosta veliki napredak su doživjele dalekometne pucaljke koje će sada zahvaljujući boljem dizajnu mapa biti puno korisnije. Gas Powered Games je dosta poradio na pathfindingu i AI-u te su pozitivne promjene na dostupnim video materjalima itekako vidljive. Također je važno naglasiti da se u ovoj igri svaka jedinica ponaša „posebno“ tj. svaka je invidualna. U prijevodu – borbe će biti dosta dinamičnije zahvaljući kvalitetnom pathfindingu te sustavu koji ne garantira uvijek da će vaša jedinica pogoditi protivničku.


Na takve stvari će utjecati dosta elemenata, ovisno koliko je vaša jedinica nadograđena raznim bonusima. Da rezimiram ovaj dio, očito ogromnu važnost dobivaju action-pointsi te će njihovo stalno skupljanje i praćenje razvoja neprijatelja biti od ključne važnosti za ostvarivanje taktičke nadmoći na mapi.

Kao što sam rekao već prije, problem s prethodnikom je bio što je igra imala ogromnu hardversku glad. Ogromne mape sa golemim brojem „invidualnih jedinica“ su teško omogućavale stabilan i visok framerate. U nastavku se to najvjerojatnije mijenja. Dakle, imat ćemo dosta manje mape sa dosta manje jedinica na njima, što u prijevodu znači da će računalo biti puno manje opterećeno. Shodno tome, developer je odlučio poraditi na samom izgledu jedinica te o cjelukupnoj grafičkoj prezentaciji.

U Supreme Commanderu 2 sve građevine su daleko bolje animirane sa puno više detalja. Teksture su puno kvalitetnije i prilikom zooma se zadržava ljepota grafičkog prikaza. Shodno tome, cjelokupna akcija na mapi izgledat će daleko prirodnije i fluidnije za oko. Ako uzmemo u obzir činjenicu kako je mainstream računalo danas dosta jeftinije, natjerati igru na maksimalnim postavkama neće biti veliki problem. Same mape su sada također daleko privlačnije te kao što sam već rekao, puno bolje taktički iskoristive. Sučelje, koje je u prehodniku bilo poprilično nepregledno i loše, već sada izgleda daleko bolje i jednostavnije za navigaciju. Glede kvalitete glazbe i zvuka još je teško sada nešto reći, biti ćemo pametniji kada igra dođe na police dućana.

Iako je Chris Taylor rekao kako se u nastavku samo unaprijeđuju stvari prikazane u originalu, iz prethodnog teksta je očito da se mijenja djelomično i koncept igranja. To može biti dvosjekli mač. Već prema prvim reakcijama na forumima ljudi većinom nisu zadovoljni ovim promjenama. Gameplay se poprilično mijenja i umjesto velikog broja jedinica, velikih mapa i puno građevina, sada se to sve reducira i pojednostavljuje. Imamo manji broj jedinica te ograničen kapacitet dotičnih, puno manje mape koje su kao takve taktički dorađenije, što tek treba naravno vidjet. Uvode se i famozni RPG elementi, ali pretjerivanje s njima može samo izazvati zamor kod igrača. Umjesto da se strateg brine kamo će postaviti štitove te topove (koji se sada mogu samo „prikopčati“ na građevine), on sada moram brinuti kakvu štetu će mu raditi jedinice te mora znati pravovremeno upotrijebiti hrpu dodatnih mogućnosti svake jedinice. Takve stvari bezrazložno kompliciraju gameplay i tek treba vidjeti kako će publika to sve prihvatiti i kako će igra funkcionirati u multiplayeru (o čijim se novinama još nište konkretno ne zna).

Jedno je sigurno – Supreme Commander je ostao zapamćen po svojoj glomaznosti te su ga ljudi upravo volili ili mrzili radi toga. Nastavak mijenja koncept igranja i pitanje je hoće li sadašnja publika objeručke prihvatite nove ideje prezentirane u nastavku. Igra izlazi za svega 15-ak dana u svojoj PC verziji (Xbox gameri ju dobivaju 10-ak dana kasnije) stoga nam ne preostaje ništa negoli čekati prve recenzije i reakcije tržišta i kritike. Nadajmo se samo da će Supreme Commader 2 zadržati kvalitetu strateškog igranja iz jedinice. Sve ostalo je nebitno.

Nakon što ste sve ovo pročitali te pogledali screenshote i priloženi video materijal, obavezno nam se javite u komentarima i podjelite sa nama vaše mišljenje o Supreme Commanderu 2. Kao i uvijek, box za vaše ocjene vam je na raspolaganju pa pokušajte predvidjeti kakve će ocjene ova igra dobiti jednom kada izađe.

Komentari (5)

  • Praetorian1

    21.02.2010 - 09:57

    dobra najava za losu igru

  • Bela

    21.02.2010 - 11:23

    Ziher lošu igru ?

    Jedva čekam SC2..

    90

  • Ementaler

    21.02.2010 - 11:25

    Zašto lošu igru ivice? Mogu razumjeti da ne voliš strategije, ali SC je sve samo ne loša igra, pa tako ni dvojka ne bi smjela biti loša. Očekivanja su dobra…

  • James T.

    21.02.2010 - 12:30

    Djeluje ok.

  • LastWish13

    07.03.2010 - 16:18

    ahhh,nisam igrao jedninicu a vjerojatno necu ni dvojku,ali jedno je sigurno,nikad nisam volio velike promjene u nastavcima

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!