HCL.HR

The Crew: Wild Run

Gregor Stojev 01.11.2015.   •   6 komentara


Ako vam se nije dalo ili jednostavno niste bili u mogućnosti skidati 20 GB radi par dana bete, donosimo vam naše dojmove pokušaja izvlačenja The Crewa iz jame u koju se ukopao.

Dok kiša lije po ulicama ovih dana, nema nam bolje prilike za malo ostati doma i za promjenu probati kako izgleda virtualna kiša koje nam donosi Wild Run, prva ekspanzija za Ubisoftov The Crew. U našoj recenziji The Crew je prošao dosta slabo, iako su nekolicinu problema poput matchmakinga i distribucije nagrada donekle riješili mjesečnim zakrpama, The Crew još uvijek nije uspio u potpunosti zablistati. Sada se bacamo se u Wild Run kako bi iz prve ruke vidjeli kako točno Ubisoft namjerava popraviti situaciju u koju se doveo s ovom igrom.

Prilikom ulaska u beta verziju ekspanzije odmah smo primijetili da je nešto drugačije – bolje, ali teško je bilo točno odrediti što. Novi sustav osvjetljenja, oblaci, prašina – kombinacija svih tih sitnica zaista čine The Crew nekako oku ugodnijim. Novi sustav osvijetljena krajolika na trenutke stvarno izgleda impresivno i po danu kada sunce bliješti po horizontu, a i po noći od ulične rasvjete, neonskih znakova pa do refleksija u lokvama i vozilima. No kako grafika nije sve nismo tu mogli stati, prvi potez bio mi je provjeriti nove interijere. Na moje iznenađenje retrovizori su napokon proradili, a iako prikazuju malo mutnu refleksiju, ipak je to puno bolje od crne rupe koja je bila neprestani trn u oku izvornog The Crewa.

Odmah na početku bacili su mi u lice misiju driftanja po mokroj cesti što mi baš i nije dobro sjelo. Ne kažem da je loše izvedeno, samo zahtjeva privikavanje, i to puno privikavanja, a to u ovo vrijeme bete nisam uspio savladati čemu će posvjedočiti smetlište potrganih ograda i brojne ogrebotine po zidovima. Teško mi je procijeniti je li driftanje zapravo odrađeno dobro ili loše, znam samo da je jako nezgrapno i da je puno drugačije od driftanja kojeg smo do sada imali te se baš ne ponaša isto kao u drugim naslovima u žanru. Ipak, kako se radi o beti za pretpostaviti je da će se ta mehanika još dotjerivati, a i ja ću vjerojatno postati bolji s malo više vremena u igri.


Možda su i ova početna level 800 vozila opremljena s level 40 zlatnim dijelovima imala neki utjecaj na osjećaj kontrole jer dugo nisam vozio s ovako niskim i nepreciznim performansama, a svi već znamo da se auti u The Crew ne ponašaju baš najpoželjnije dok se ne nabriju do ibera.

Tijekom pljuska, neke će obradovati činjenica da u interijernim pogledima i brisači obavljaju svoj posao, a također se vide i kapljice koje vam slete na vjetrobran. Iako voda na cesti solidno reflektira okruženje, cijela stvar nikako nije u razini jednog Drivecluba, koji je doduše znatno zatvorenija igra pa si može priuštiti ljepše efekte.

Monster Truckovi imaju vrlo dobar osjećaj težine sa zadovoljavajućom fleksibilnom amortizacijom, no cijeli taj game mode mi se čini kao da je ispao iz Tony Hawka i da mu ovdje jednostavno nije mjesto. Kamion vozite kroz poligone smještene u pustinji koji su sastavljeni od raznih rampa, stupova, stepenica i ostalih platformi. Posvuda su razbacani balončići s bodovima koje morate skupljati dok vam vrijeme teče, a također usput izvodite okrete za dodatne bodove. U beti je bila dostupna samo jedna arena koja mi se baš i nije pretjerano svidjela jer jako odstupa od ostatka igre, no u njoj sam imao priliku odigrati PvP rundu hvatanja krune (lovice) tako da od nje ima i druge koristi.


U drag utrkama, prije nego dobijete zeleno svijetlo morate si sami podešavati RPM i temperature guma, a nakon torpediranja naravno i ručno prebacivati brzine kako bi postigli najveći potencijal. Drag se vozi u tri runde u kojima pokušavate postići najbolje vrijeme. Nisu sve staze u pustinji ravnih linija već ima nekih i u gradovima, npr. u popularnom Las Vegas stripu, gdje čak morate malo i skretati dok jurite k’o munja.

Faction misije, nova muzika na radiju ili nekakav produžetak priče nisu bili dostupni u ovoj beti. U trgovini mašina na izboru od devet vozila bio je samo jedan motor, no nudi se nova kategorija zvana “extreme” koju kad odaberete svim prikazanim autima zamjenjuje klasične specove (dirt, raid, perf. street, circuit) s novima (drift, drag, monster). Da, Monster Truckovi nisu zasebna vozila kao motori, već je moguće da na određene aute tipa Chevy Camaro ili Ford Raptor jednostavno nalijepite ogromne gume i imate svoje veliko čudovište.

No dosta više o tim Monster Truckovima, idemo malo na motore jer je to, po meni, najzanimljiviji dodatak Wild Runa. Motor u pitanju bio je Kawasaki Ninja, koji se nažalost nije mogao tjunirati u dirt ili raid, pa tako ni street, već samo u perf i circuit. Toplo se nadam da će u konačnom Wild Runu biti više dostupnih motora jer sam se offroad vožnji najviše veselio, a upravo to ovdje nisam mogao isprobati.


Vožnja motora je u najvećoj mjeri ostavila dojam preciznosti i stabilnosti – bilo je uistinu zabavno, no kako The Crew još uvijek pati od upitne fizike skokova i padova, nemojte se začuditi kada prilikom najmanje nesavršenosti asfalta na tim američkim cestama povremeno sletite na glavu, jer mi se upravo to dogodilo na ravnoj, praznoj cesti. Također se nemojte previše ponadati zabavnim prometnim nesrećama jer je vaš motorista za taj motor zalijepljen super-ljepilom. Zalet od 300 km/h pravca ravno u kamion slijedi instantnom crnom slikom koja vas vraća nazad na cestu, poput one u Burnout Paradise gdje su također naknadno ubačeni motori. To na stranu, nije baš da s ničime ne smijete doći u doticaj, grindanje ograda još uvijek je stvar u The Crew, a motori tu nisu iznimka. Iako ćete u tom slučaju malo gubiti na brzini, ograde će vas i dalje voditi po cesti.

Tu je i nova festivalska organizacija, zapravo glavna tema Wild Runa. U tom novom festivalu natječete se u novim utrkama protiv ostalih igrača i sakupljate medalje kako biste se kvalificirali na ljestvicama za konačni događaj koji se održava krajem svakog mjeseca, a svakim danom nude se drugačije utrke na različitim lokacijama. Tako će recimo ponedjeljkom biti natjecanje driftanja na zapadnoj obali, utorkom Monster Truck natjecanje u pustinji, a srijedom vožnja s kombinacijom auta i motora na istočnoj obali. Kako sama beta ne traje punih mjesec dana, odmah su nas smjestili u summit finale, pa kako će se točno ostatak mjeseca odvijati ostaje upitno. Nagrade koje možete osvojiti su za svaku medalju prikazane u postotcima, znači radi se o bacanju kocke pa što dobijete – dobijete. U šeširu za izvlačenje nalaze se novi dijelovi, naljepnice, krediti mikrotransakcija pa čak i nova vozila.

Freedrive Stunt vašoj ekipi nudi razne zadatke u kojima se natječete u otvorenom svijetu. Primjerice – odvoziti određenu kilometražu bez sudara ili postići neku brzinu na određenoj strani ceste. Što ih više obavite to se novi, teži pojavljuju. Najveći broj drugih igraća koje možete u isto vrijeme sresti u otvorenom svijetu još uvijek je mizernih sedam, tako da na tom području baš i nisam vidio posebnog napretka, iako mi se činilo da me malo češće spaja s drugim igračima pa nisam baš u potpunosti uvijek bio sam u tom velikom svijetu.


Freedrive Challenge nudio nam je mogućnost da se s ekipom vozimo po pravcu koji se sastoji do 10 checkpointa koje sami možete smjestiti bilo gdje na mapi, a što duže vozite to veću nagradu dobivate. Trenutni dobitni iznos smiješan je u odnosu s običnim faction misijama ili PvP ciframa. I to je jedan od problema koji muči The Crew i koji izgleda da još uvijek nisu uspjeli riješiti – sve te točke lijepo izgledaju na papiru, no u praksi kada ih krenete igrati primijetite da za svaki korak u pravom smjeru oni odu i dva unazad. Super je činjenica da u Freedrive Challengu igrači mogu voziti različite specove, ali tu stazu pak ne možete voziti sami ili ju nekako spremiti, već ju svaki put morate iznova raditi, a manjak nagrade i motivacija bit će razlog zašto će svi odbijati vaš prijedlog te vožnje.

Checkpointi za Freedrive Challenge stavljaju se iz satelitske perspektive pa umjesto na cestu znaju sletjeti pored nje, a GPS traka koja vas vodi ne razumije gdje vas treba poslati pa vas šalje svugdje samo ne prema checkpointu, pogotovo ako je checkpoint slučajno sletio na željezničku tračnicu pored ceste bez prijelaza.

Ono što mi se zapravo najviše dopalo je novi “Looking For Crew” sustav u kojem birate kategorije aktivnosti koje planirate igrati pa vas sustav automatski grupira s ljudima istih namjera. Doduše tu naizgled fali kategorija za achievemente i one malo zahtjevnije nagrade tipa convoy, pa to još uvijek ostaje vama da se sami dogovarate s ljudima hoće li oni to s vama htjeti odraditi ili ne. Na toj fronti proces nije potpuno automatiziran, ali je svakako korak u pravom smjeru koji bi mogao mnogima olakšati barem dio muka.

Nekih izričito posebnih utrka nalik onima iz npr. Motorstorma gdje se utrkujemo sa svim vrstama mašina odjednom i gdje treba pažljivo birati put koji nam paše, također nema. Sve novosti u Wild Runu odvojene su kao zasebna stvar s ograničenjima te tako ostavljaju i malo skroman dojam bez nekakvih pretjeranih ambicija. Također se zbog novih grafičkih poboljšanja potrebna konfiguracija malkice uzdignula, pa to treba imati na umu jer ta poboljšanja nisu isključivo za vlasnike ekspanzije – već za sve igrače. Pošto PvP u The Crew ima jedan nezgodan problem da se igrači s većim FPS-om zapravo gibaju brže od onih koji imaju niži FPS, čak i kada su identična vozila u pitanju, trebat će te unaprijed pažljivo podesiti postavke. Ako niste vlasnik bijesne mašine, kiša i silne refleksije mokrih područja mogla bi vam donijeti i neke problemčiće.

Da zaokružim cijelu stvar – određeni aspekti igre mi se sviđaju (atmosfera, ideja, vožnja kombinacije arkade i tehničkih zahvata, veliki otvoreni svijet i ostalo), ali još uvijek mi tu fali neka nit koja povezuje sve aktivnosti koje ja tu zapravo radim, taj “MMO” dio kojeg su uporno forsirali, a zapravo uopće ne dolazi do izražaja. Sve je nekako odvojeno i svodi se na penjanje po leaderboard ljestvicama. Wild Run izgleda da baš ne pokušava sve te aktivnosti spojiti u jednu cjelinu, već samo uvodi nove instancirane tj. odvojene aktivnosti za koje je još rano reći što će od toga zaista zaživjeti a što propasti kada ekspanzija izađe 17.11. ove godine.

Komentari (6)

  • IaMarmageddoN

    01.11.2015 - 21:59

    Ono što sam najviše zamjerao The Crew igri je bila loša mehanika vožnje a to su popravili u ovoj ekspanziji i, po mome mišljenju, vrlo primjetno. Uvođenje ovih drift vozila ja sam došao na svoje u takvim igrama- zabava. Napokon mi je zabavno voziti u ovoj igri. Motori, monsteri, razni osobni automobili, superautomobili, SUVovi… Ima jako puno vozila a svako vozilo se može srediti do neprepoznatljivosti. Mislim, Nissana sam uredio da je bio Monster, pa gdje još toga ima? Testirao sam malo odnos vožnje driftabilnog Ferrari 458 u odnosu na NFS i moram reći da je ovdje mrvicu zahtjevnija kontrola ali podjednako zabavna. Kada dođe NFS novi na PC odlučit ću koju igru uzimam od te dvije makar TC WR ima sigurno veće trajanje, mapu, podloge, više pod-misija, više vrsta pod-misija a čak niti kostumizacija nije loša. Igrao sam igru bez ikakvih problema na 4K a grafički su popravili svoj pokretač da to nije normalno. Skinuo sam trial verziju originalne igre i to se jednostavno ne može mjeriti niti po pitanju mehanike niti grafike. Meni jako zabavna igra makar moram reći da mi je minus lijena glavna priča i loša glasovna gluma, to je kao da opet igram Hardline i tu je ipak NFS bolji!

  • Doomguard

    02.11.2015 - 09:48

    Meni osobno sama izvedba vožnje nikad nije bila problem, čak i vanila mi je bila zabavna za proći sve misije i skillove. No činjenica da nakon mjesec dana nema kaj više za radit u igri me jako smeta. Istraživanje je pre lagano jer se svugdje besplatno možeš teleportirat a nema se ništa zanimljivo za naći u tom svijetu, sve aute kupiš za tjedan-dva jer je novac pre lako za nabavit. S obzirom koliko je svijet velik broj PvP mapa je jako ograničen, pa i to ubrzo zadosadi, a nije pretjerano zanimljivo jer prvo i zadnje mjesto imaju skoro iste nagrade, osim onih rank-up naljepnica koje me ne zanimaju. Oni free-roam world awards su dobra ideja ali sami zadaci su ultra dosadni farm a nagrade su licencne pločice koje pak nitko ni ne vidi kolko su male. Slažem se i da je priča relativno bezveze, moglo je to bit puno bolje, ali to je bio barem jedan razlog da guram dalje i vidim što se može dogodit, kad to završi sve nekako splasne, ostane ti jedino farmat novce za nove aute a i to je dosta lagano jer možeš samo gubit PvP ili slat fiktivne frendove da skupljaju novac za tebe i sve brzo otključaš pa utrke uopće nisu napete. U samo 50 sati (što je za jedan "MMO" prilično smiješno) sam dobio sve platinum medalje i platinum dijelove za sva vozila i kupio sve aute i sad nemam više kaj za radit, a Wild Run izgleda da će samo dodat nova vozila za koje opet moraš farmat te lvl 50 dijelove. Sama vožnja mi je super, ali nemam baš nekih razloga da vozim osim da igre ne postane turistička razglednica bez nekih specifičnih ciljeva.

  • IaMarmageddoN

    02.11.2015 - 10:19

    Drago mi je da komentira netko tko je igrao igru više od mene jer ja sam The Crew igrao samo trial verziju dva sata te Wild Run betu možda 20ak sati sveukupno pa da čujem i to mišljenje. Da, sve igre nakon nekog vremena nude samo "farmanje" i vjerujem svemu što kažeš ali opet 50 sati nije uopće malo za igru u kojoj se utrkuješ, ja stvarno mislim da nije. I da, možda je malo previše Test Drive to što se možeš svugdje teleportirati ali vjeruj mi, da toga nema, minus bi ti bio što se ne možeš. Sve u svemu, još jednom, hvala za input! Ono što me kod igara koje imaju utrkivanje najviše odbije ili privuče je količina kontrola vozila. Svejedno igram li Project Cars, Horizon, NFS ili The Crew želim da imam kontrolu nad vozilom a vanilla mi je imala osjećaj skoro kao GTA gdje auti plešu malo previše 😀 Sad su to popravili i jedva čekam da vidim koliko će staviti cijenu za TC sa ovom ekspanzijom da vidim da li kupujem 😀

  • Doomguard

    02.11.2015 - 12:08

    A da, jedan od problema je što za aute tek možeš dobit neki osjećaj kad ih maxaš do ibera, oni početni se full čudno ponašaju. I slažem se ako se gleda iz single-player perspektive – 50 sati nije uopće loše, no igra sama sebe predstavlja kao "mmo", do neke mjere barem, kao ono jel da voziš stalno s drugim ljudima, i kako im je to glavni selling point jednostavno ju nemogu gledat nikako drugačije, a kako je max limit broju ljudi koje možeš vidit na cijelom svijetu samo 6, to je relativno velik letdown. Za jedan mmo očekujem da će imat 200+, ma čak i 500+ sati razloga da se ulogiravam svaki tjedan, ali same utrke jednostavno nisu dovoljno dinamično složene da bi ih vozio više od 3 puta. Glavna prednost tu je da ne postoji neka mjesečna pretplata s kojom bi kao oni trebali održavat taj svijet or something, jer bi tada svakako stvari postale ridiculous, tak da ono ajd barem nešto. Što se cijene ekspanzije tiče mislim da su $30 trenutne spekulacije.

  • IaMarmageddoN

    02.11.2015 - 12:12

    Da, ima već za 40$ TheCrew+Wild run ali za PC niti na njihovoj službenoj stranici nema cijene. Ako bude isto oko 40$ uzimam, baš sam prodao danas igru koja me nervira pa ću uložiti u onu koja opušta 😛

  • IaMarmageddoN

    02.11.2015 - 12:13

    Da, ovo je cijena za X0 i PS4 sa Amazona.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!