HCL.HR

The Elder Scrolls Online

Ante Malenica 07.11.2013.   •   15 komentara


Na obzoru je poznati scenarij WoW killera – zvučno ime, velik izdavač, talentiran developer, horda fanova i manjak začina. Nakon tuceta promašaja, Vegeta bi prema zakonima statistike vjerojatno opet mogla izostati. No postoji li šansa za suprotno?

Nešto je “Charlize Theron privlačno” u MMO igrama. Ne samo nama igračima koji se uvijek poveselimo kako ćemo dolaskom novog MMO hita ponovno izgubiti ono malo društvenog života što nam je ostalo, nego i nezasitnim izdavačima koji u tom žanru vide priliku za priljev prihoda obujma talijanske mafije. Uzevši u obzir tu win-win situaciju (bezgranična zabava za igrače, beskonačna lova za izdavače – čak i rima štima), i dalje je naprosto nevjerojatno kako je Blizzard prvi i jedini do sada uspio napraviti značajniji financijski uspjeh koji bi vrijedilo zabilježiti na nepostojećim stranicama igraće povijesti… (op.a. zanemarimo sada one Guild Wars hipstere kojih ima prilično mnogo).

Obećavajući MMO hitovi dolazili su i odlazili brzinom većom od Hanovog Kessel Runa u 12 parsecsa. Age of Conan, Star Trek Online, Lord of the Rings Online te Star Wars: The Old Republic samo su neki zvučniji naslovi koji su pokušali prste utopiti u med, a nakon mjesec-dva života dobili roj uboda od strane ljutitih igrača. Budimo realni, objektivno je teško te igre nazvati promašajima budući da se i danas igraju dosta aktivno. No daleko je to od onoga što je vjerojatno pisalo u projektnoj dokumentaciji kada se radila strategija koliko novca se u njih isplati uložiti.


Zanemarivši ipak objektivnost i držeći se isfuranih novinarskih hype floskula (dobro, šalimo se malo na svoj račun), dolazimo do novog hrabrog izazivača koji će nastojati uspjeti tamo gdje nisu mogli mudri Jediji ili Conanovi nasilni barbari. Poštovani gameri i gamerice, The Elder Scrolls Online Bethesdin je pokušaj da uspješno zaplovi MMO vodama, i to na jedrima svojeg najzvučnijeg serijala. Po prvi puta TES neće biti singleplayer igra, Todd Howard nije glavni direktor projekta, a igrač neće dobiti samo jednu pokrajinu za istraživanje, nego (gotovo) cijeli Tamriel. Na sve to reakcija “zadrtih” fanova do sada je uglavnom bila ovakva – “Hurr-durr, bit će smeće”. Stavljamo pridjev zadrtih pod navodnike jer takav igrač nije intelektualno zakinut, nego jednostavno voli taj serijal i ne želi da ode stopama KOTOR-a.

Budući da sam morao utrošiti pozamašan broj sati da pripremim ovu najavu, iskoristit ću svoje sebično pravo guranja vlastitog mišljenja po pitanju ovog serijala pa evo ga – The Elder Scrolls je savršen materijal za MMO. Prije nego li prestanete s čitanjem ovog teksta i krenete me pljuvati u komentarima, pričekajte koji trenutak i pogledajte argumente imam da potkrijepim svoju iznimno hrabru izjavu.

Objektivno gledajući, The Elder Scrolls serijal je savršen materijal za MMO igru.

Ako malo zastanemo i spustimo silne emocije na zemlju, primijetit ćemo zajedno one najveće odlike serijala: velik svijet otvoren za istraživanje, loše animiranu borbu, (op.a. recimo da je to odlika, iako ne zvuči tako), sloboda u svim RPG elementima koja uključuje kreaciju i razvoj unaprijed nedefiniranog protagonista, proizvoljan odabir questova te odlučivanje u svijetu bez moralne konzistentnosti. Tu su naravno još standardno grindanje te modovi. Nismo li upravo smo opisali sve ono što čini tipičan MMORPG? Istina, tamo nema modova, no postoji aktivni rad na igri što znači da se stvari konstantno mijenjaju, uz dakako srž svake masovke – međusobnu interakciju brojnih igrača. Upravo je ta esencija The Elder Scrollsu nekako nedostajala da sve one ranije navedene snage podigne na novu razinu.


Treba priznati i reći kako singleplayer RPG-evi imaju tu svoju čar imerzivnosti koja je rezultat činjenice da ste baš vi glavni junak, no taj se element može prilično dobro simulirati i u online okvirima. U konačnici, to i nije toliko važno u kontekstu The Elder Scrollsa – činjenica je kako Bethesda nikada nije znala složiti probavljivu priču s likovima čija je karakterizacija dublja od intelektualne razine zastupnika krajnje desnice. Gurnuti serijal prema masivnim online vodama stoga teško može napraviti neku štetu cijelom iskustvu. Da budem još iskreniji, samo ga može znatno poboljšati. Ok, rekao sam ono što mi je bilo na duši, sada me možete početi pljuvati u komentarima. Vi manje skloni emocionalnim reakcijama, imate prilike u nastavku provjeriti konkretne stvari koje donosi ova igra.

Oni koji prate razvoj ESO-a (op.a. skraćenica za Elder Scrolls Online), mogli su do sada vidjeti brojne materijale o igri. Budući da ih u trenutku pisanja ove najave ima zbilja previše (što važnih, što manje važnih), pokušat ćemo se zadržati na stvarima koje bi trebale ovaj naslov nekako istaknuti od goleme B2P i F2P konkurencije. Iako ovaj gore podnaslov nema veze s ničim nebeskim, jednim djelom opisuje činjenicu kako će se u (online) Tamrielu sukobiti tri alijanse – Daggerfall Covenant, Eboheart Pact i Aldmeri Dominion. Najpamtljiviji nazivi frakcija ikad, zar ne?

U odnosu na na WoW ili TOR, to je značajna promjena klasične good vs. evil strukture, no nije neviđena (Guild Wars 2 također nema klasičnu podjelu). Svaka alijansa smještena je na jednoj strani Tamriela te će igračima pružiti jedinstvenu priču na putu prema maksimalnom 50. levelu. Znači, nema onih dobrih ili loših momaka – više-manje sve tri strane imat će neke svoje specifične ciljeve koje će pokušati nametnuti svima ostalima.

Glavni sukob odvija se između tri grupe, što je značajna, ali ne i neviđena promjena narativne strukture u žanru.

Krajnji cilj igre je sljedeći: u masovnim PvP sukobima u Cyrodillu potrebno je ukloniti pokvarenu imperijalnu vlast koja je otišla putevima crne magije te postati novi vladar tog fantazijskog svijeta. Iako sam iznimno skeptičan prema tome kako će ti “masovni sukobi” izgledati na TOR-ovom Hero engineu bez laga za bosanski izvoz, ideja kako će open world PvP biti finalna postaja prema vječnoj virtualnoj slavi svakako je privlačna.


Ono što je na početku iznimno važno za istaknuti je sljedeće: Zenimax će zadržati onaj prepoznatljiv TES-ov element istraživanja. Dakle, zaboravite na instancirani svijet gdje se ograničenja pristupa realiziraju putem levela igrača – jednom kada krenete, skoro pa cijeli Tamriel bit će vam na raspolaganju da ga istražite uzduž i poprijeko. Kada kažem cijeli, mislim zapravo na pojedini ugao Tamriela gdje će biti smještena vaša alijansa jer će teritorij protivničkih alijansa biti moguće istraživati tek nakon 50. levela u kontekstu nikada količinski dovoljnog end-game contenta. Kako bi potaknuo igrače na otkrivanje novih horizonta, developer je izbacio quest givere iz sela, gradova i drugih sigurnih oaza. Oni će biti razbacani po cijelom Tamrielu tako da će biti isključivo na igračevoj znatiželji koje će sve questove vidjeti i odigrati.

Ono što također veseli jest prilično velika sloboda u izgradnji svojeg prepoznatljivog junaka. Na raspolaganju će se naći čak devet TES rasa od kojih će svaka imati jedinstvene vještine, uz iznimno detaljne mogućnosti personalizacije samog izgleda. Kad sam već kod samih protagonista, nadovezat ću se odmah na one osnovne klase. Njih će prema dosadašnjim informacijama biti standardno četiri: dragon knight, sorcerer, templar i nightblade. U biti, to je ona klasična podjela na ratnika koji je orijentiran na borbu sa što većom štetom, templara koji se fokusira na obranu i liječenje, uz naravno neizostavnog čarobnjaka i onog podmuklog antijunaka (thiefa ili rangera) koji zabija nož u leđa.

No te klase samo su početak. Zenimax ističe kako će se razvojni put koji si odabere igrač, uglavnom bazirati na svakodnevnoj praksi. Konkretno, oružja i vještine koje ćete često koristiti moći ćete putem specijalizacija dovesti do nebeskih razina efikasnosti. Prevedeno na sam gameplay, svaku vještinu biti će moguće razviti u dvije različite grane pasivnih nadogradnji što znači kako će vam njezine kombinacije s brojnim oružjima dati prilično veliku slobodu u kreaciji savršenih “buildova”. Drugim riječima, manijaci RPG statistika doći će na svoje.

O gameplayu je nemoguće govoriti van okvira dvije osnovne prakse koje danas egzistiraju u MMO vodama. Dok jedna uključuje UI stil gameplaya koji preferira statičnu borbu s korištenjem obilje aktivnih vještina (WoW, ToR); druga je mnogo dinamičnija varijanta koja svoj gameplay odvodi hack’n slash vodama (GW2, Neverwinter Online). Postavlja se očigledno pitanje – gdje će se tu smjestiti The Elder Scrolls Online?

Odgovor je – na razmeđu ove dvije strane, no svakako bliže dinamičnijom gameplayu. Naime, Zenimaxova ideja je zadržati klasični TES gameplay (lijeva tipka miša udarac, desna tipka miša štit / teški udarac), uz dodatak nekakve MMO dubine. To zapravo znači kako će igrač osim standardnog Skyrim gameplaya na raspolaganju imati još šest aktivnih vještina koje će se vezati za pojedino oružje. Dobro ste pretpostavili – upravo će vaš arsenal biti taj koji će diktirati vašu ulogu u grupi igrača.

Ako ste primjerice templar i koristite oružje s objema rukama moći ćete u grupi preuzeti ulogu tenka (prema MMO žargonu, to je onaj koji u grupi trpi najveću štetu da ostali mogu preživjeti). No ako se recimo pojavi nešto veća grupa neprijatelja pa jedan healer u timu nije dovoljan, vi ćete prebacivanjem arsenala na mač i štit automatski promijeniti cijeli skill set koji koristite te ćete instantno moći preuzeti ulogu healera. Ideja tog sustava jest izbjeći klasičnu orijentaciju razvoja lika na jednu ulogu (kao u WoW-u primjerice), no s druge strane zadržati sustav svetog trojstva (tank, dps, healer) koji dungeon iskustvima donosi mnogo više taktičnosti, a igraču slobode. Win-win u mojoj teoretskoj knjizi.

Kamera iz prvog lica prisutna je u igri, ali upotrebljiva isključivo u PvE-u, dok je kod PvP-a preporučljivo igrati s pogledom iz trećeg lica.

Ono što će sigurno razveseliti brojne TES fanove je kamera iz prvog lica. Taj prepoznatljiv trademark serijala ostat će prisutan i u MMO igri, što je nedavno dokazano putem gameplay videa. Doduše, treba naglasiti kako će ta kamera biti upotrebljiva isključivo u PvE-u – u PvP-u je od iznimne koristi da vidite tko vam dolazi s leđa pa stoga tamo računajte na obvezni pogled iz trećeg lica. Osim ako volite da vas stalno guze, no u te stvari ne bismo ulazili.

Iako smo već jednom spomenuli u tekstu, vrijedi ponoviti – igru će pokretati Hero engine. Riječ je o istom motoru koji danas imamo u The Old Republicu, što uglavnom znači nevolje za nas igrače. Svjesni smo kako je ovo druga igra i drugi tim, no tehnički problemi koji su zbog tog enginea bili prisutni u The Old Republicu nekako nas čini (previše) opreznima, posebice u kontekstu laga koji je dan – danas u BioWareovoj masovki još uvijek prečesta pojava. O bugovima i sporoj implementaciji nekih ključnih MMO funkcionalnosti bolje da ne govorimo. S druge strane, ono što je pozitivno kod tog enginea je činjenica kako je uz dobar odabir palete boja moguće postići prilično lijepu i poligonima bogatu MMO grafiku. Nemojte očekivati Skyrim s HD teksturama, no ono što smo vidjeli do sada ostavlja dojam kako je Zenimax po tom pitanju napravio dobar posao.


Kada je riječ o pozadinskoj podršci igre, svakako treba spomenuti sasvim novu Megaserver tehnologiju uz koju igrači po prvi puta više neće birati jedan od brojnih servera na kojem će svakodnevno boraviti. Za svaku platformu postojat će po jedan (PC i Mac imat će zajednički, Xbox One i PlayStation 4 svaki svoj), a sustav će automatski prepoznavati s koje fizičke lokacije pristupate igri te će vas tako grupirati s drugim igračima. Ako bude sve u uredu, očekujte na general chatu dosta balkanskih jezika :)

Iako ćemo sada zvučati smiješno nadobudni, The Elder Scrolls Online zbilja obećava. Osim što TES za razliku od KOTOR-a može mnogo jednostavnije implementirati MMO filozofiju u srž svojeg prepoznatljivog gameplaya, Zenimax Online Studios koji se uglavnom sastoji od iskusnih MMO dizajnera za sada vraški dobro zna što želi s ovom igrom. Početni negativni publicitet nekako je bio i očekivan – toliko je emocija oko ovog serijala da je uvođenje MMO igre u cijelu priču prilično radikalan Bethesdin potez.


Ono što me je pomalo iznenadilo je odluka da se igra osim kupnje osnovnog sadržaja, financira još mjesečnom pretplatom u iznosu od 15$. U više navrata se pokazalo kako taj model danas teško drži vodu, no u Bethesdi su uvjereni kako će tako igračima ponuditi “iskustvo bez ograničenja”. Iz te perspektive to je dobra odluka, no istu stvar je trebao pružiti The Old Republic pa od toga na kraju nije bilo ništa. Smatram kako bi kombinacija mikrotransakcija i pretplate bez kupovine osnovnog izdanja igre bila mnogo pristupačnija opcija za igrače, ali eto, nakon Wildstara još jedna igra misli da može pružiti WoW kvalitetu usluge.

Bez obzira na to, temelji za uspjeh ovog prepoznatljivog fantasy trademarka su više-manje na mjestu – WoW trenutno značajno gubi pretplatnike, a ostale slične MMO igre (osim Guild Warsa 2 naravno) na dugoročnoj bazi imaju tek manju publiku; što znači da cijeli projekt ima perspektivu. Preostaje samo za vidjeti hoće li Zenimax imati dovoljno kreativne snage da drži korak s end contentom i da igračima pruži iskustvo koje je lišeno tehničkih problema poput laga u open world PvP-u. Ako će Cyrodill biti novi Illum, badava Zenimaxu silna (politička) obećanja. Igrači The Old Republica znati će o čemu govorim.

Komentari (15)

  • Budoka

    07.11.2013 - 16:46

    Onaj dio u kojem si napisao da je "međusobna interakcija igrača esencija koja je nedostajala da podigne Elder Scrolls na višu razinu" – nekako mi se čini da je upravo suprotno, da to spušta razinu ili u biti mijenja ono što je ES bio . To mislim zato jer mi se čini da je TES kroz sve svoje nastavke zaključno sa Skyrimom više igra koju igraš sam za sebe. Zvuči onako malo sebično, al to je igra u kojoj si samo ti taj heroj koji spašava Cyrodil od Obliviona, Skyrim od Alduina, Morrowind od Dagoth Ura. Ti tj. tvoj lik je glavna faca i nema drugih faca osim tebe niti ti je potreban itko drugi da riješiš stvari bilo maljem, bodežom ili udarom munje. To je kao kad čitaš omiljenu knjigu. Nećeš ju čitati sa još 5, 10 ili 100 ljudi nego ćeš je čitat u miru božjem na samo, udobno uvaljen u naslonjač/krevet i upustiti se u taj svijet, tu priču i proživit ju sam za sebe. Vjerujem da je upravo to čar ES-a bio svih ovih godina što je pružao jedno savršeno single player iskustvo. Prebacivanje ES.a u mmo vode stoga ne vidim kao podizanje na višu razinu nego samo.. drugačiju a da li će ona ispasti dobra ili loša vidjet ćemo..

    • Deadwalker

      @Budoka, 07.11.2013 - 18:11

      Opisao si svaki singleplayer RPG, da ne kažem igru. Point is da je TES kroz cijeli serijal imao taj dio prilično loše odrađen – nepostojeća karakterizacija likova, svijet bez moralne konzistentnosti, priča žali Bože utrošenog vremena, s time da nekakvu dublju crtu neću ni komentirati jer je nikad nije ni bilo. Naravno, to je samo moja perspektiva, no mislim da serijal neće ništa mnogo izgubiti u MMO vodama. Kada je primjerice nakon drugog Kotora bilo najavljeno kako će BioWareov Star Wars otići prema MMORPG žanru, e tu se onda mogao isticati problem takve tranzicije. Kod TES-a to je nekako manje izraženo, barem za mene osobno. S time da sam u tom dijelu najave izričito napomenuo kako je to isključivo moja percepcija TES-a, a ne neko objektivnije zapažanje. Shvaćam da TES nema bez razloga horde fanova koji koncept Bethesdinog RPG-a vole takav kakav je.

    • Budoka

      @Budoka, 11.11.2013 - 17:24

      Opisao sam zašto je TES dobar onakav kakav je, razumijem da se to može prenijeti i na druge igre. Na dio u kojem pljuješ po igri nemam komentara osim šta ću reći da se apsolutno ne slažem. Pitanje za tebe i ekipu HCL-a i sve ostale – zar nije zadatak ljudi koji pišu kolumne, najave i recenzije da daju jedan objektivan pogled (koliko god je on moguć) a ne svoje subjektivno mišljenje? Poanta svega je šta želim reći da je serijal bio sve bolji i bolji i sad su tu uspješnu formulu zamijenili. Iskreno bih volio da TESO rasturi, ali nisam vidio ništa posebno da nudi i nekako se pribojavam epic fail-a.. Dao Bog da sam u krivu..

    • Deadwalker

      @Budoka, 12.11.2013 - 13:42

      Primijetit ćeš (nadam se) jednog dana da se "objektivnost" prema svojoj definiciji razlikuje od nečega što u praksi ne postoji – "objektivna kvaliteta" (vrijednosti su uvijek i isključivo subjektivne). Ako ćemo cjepidlačiti, objektivno u najavi su izneseni argumenti – neosporive činjenice koje su takve kakve jesu (detalji gameplaya, storyline, serverska struktura, kutija u kojoj će se prodavati igra itd). Kolaž koji oni čine, odnosno temu ovog teksta – MMO igru ESO, ulaze u nešto što se zove subjektivna interpretacija (smislena povezivost) tih činjenica. Dakle, ljudi očito drugačije percepiraju pojam kvalitetne priče jer ako ti je intelektualni vrhunac u životu "Transformersi" (ne tebi, pričam općenito) i nisi nikada gledao Odiseju u Svemiru, ne vidim kako tebi i meni kvalitetna SF priča u glavi imaju identičnu sliku. Vjerojatno će ti igra s pričom razine Odiseje u Svemiru biti nerazumljiva i odbojna – smeće dakle. Riječi "subjektivno" i "objektivno" namjerno koristim cijelo vrijeme jer ljudi očigledno brkaju te stvari. Kada kažem "objektivnije" u komentaru ranije, tvrdim samo "ono što kažem nije apsolutna istina". To ne postoji. Recenzije su, vjerovao ili ne, subjektivna mišljenja koja su poduprijeta smislenim povezivanjem argumenata. Zato ovaj portal ima korisničke ocjene i komentare da ljudi izraze svoje mišljenje i sami ocijene igru. U konačnici, bitno je jedino hoće li ova igra biti tebi kao igraču zabavna – nama je posao da prenesemo činjenice o igri, da na temelju vlastitog iskustva kažemo da li nam kohezija svega drži vodu, a konačna odluka je naravno na igraču. Nismo mi tu da sudimo nečiji rad – naše mišljenje je jedno od mnogih, a ljudi se moraju i ne moraju složiti s njime. I upravo ovo što navodim u svojem zaključku je proces koji se trenutno odvija – meni koncept ima smisla, tebi ne. I nekako je nebitno tko je "u pravu", zar ne? Pričamo o ukusima.

    • Budoka

      @Budoka, 12.11.2013 - 18:07

      Prema količini besmislenog pametovanja (i podcjenjivanja) čini mi se da sam dirnuo u osjetljivu žicu :)
      Nemoguće je biti sto posto objektivan, ali postoje objektivnija stajališta, pogledi i svjetonazori pa čak i recenzije i najave (zamislite) i manje objektivnija, a vjerujem da se to sve može okarakterizirati i sa riječima subjektivno i objektivno uvažavajući semantičko značenje tih dviju riječi.
      Dio najave, ponovit ću >dio[, ti je potpuno neobjektivan i loš, a i sam kažeš da ćeš "sebično ugurati vlastito mišljenje..", a malo ispod toga pišeš "činjenica je kako Bethesda nikada nije znala složiti probavljivu priču" – to kažeš za developera čije su se igre naosvajale nagrada i nagrada, best of i za RPG of the year! E to su ČINJENICE i ARGUMENTI.
      Da, vjerujem ti da su recenzije subjektivna mišljenja ali to ne znači da su lišene objektivnosti, naprotiv one moraju bit što više objektivnije, realne, u skladu sa istinom pa čak i stremiti prema apsolutnoj istini.
      Čovječe, bit dovakhiin, jedan jedini koji može spasiti svijet od opakog starog zmaja pa upoznavat postepeno cijelu tu zemlju (Skyrim), sa njezinim krajolikom, gradovima, arhitekturom, stanovnicima, poviješću, hrpetinom osobnih priča, questova i još sam premalo naveo… i još kad mi pustiš onaj soundtrack gdje se ori iz grla zbora tako da te trnci prolaze pa ima da uvatim sekiru i bacim se na zmaja urlajući iz petnih žila sa veseljem u srcu kao pravi sin Skyrima – a ti kažeš neprobavljiva priča…
      Takav komentar bih još razumio na portalu za majke i trudnice ali na gaming portalu… :/
      Zbog toga i još par drugih stvari koje si napisao sam postavio pitanje.

    • Deadwalker

      @Budoka, 12.11.2013 - 20:01

      "Osjetljiva žica" :)))) Ma ok, "činjenica" je bila možda preteška riječ u tom kontekstu (gledajući njezinu semantiku), mogu to priznati, no meni je priča bilo koje TES igre bila čisti proljev pored onoga što primjerice nudi Obsidian, CD Projekt RED ili BioWare (dobro, BW je već dvije klase ispod ova prva dva). I ne samo priča – gameplay je grčka tragedija uspoređujući s onime što primjerice nudi Dark Souls ili Witcher 2. Jedino što sam uvijek priznao Bethesdi bio je dobar dizajn i atmosfera. Btw, ne shvaćam zašto dodatno pojašnjenje stavova nazivaš "pametovanjem" – ako sam ostavio nametljiv dojam, nije bila namjera. U svakom slučaju, ne moramo se složiti oko nekih stvari, cijenim iznošenje tvojeg viđenja na igru. Oko apsolutne istine i objektivnosti ne mogu se nikako složiti, no to je rasprava za neko drugo mjesto.

  • Tark

    07.11.2013 - 16:51

    Stvarno se nadam da će doć neka igra koja će uspjeti napraviti nešto što je wow. Ali ne razumijem da se wow gleda ko nešto negativno. Iskreno jesam žestoki(ajmo reć pošto nemam puno vremena igrati igrice općenito) igrač wow-a, i pokušao sam stvarno sa drugim igrama, ali stvarno trenutačno po mom mišljenju ne postoji bolji MMORPG naslov od WOW-a. Stvarno se nadam da će ESO uspjeti u svojem naumu jer stvarno mislim da govorim u ime svih igrača, kad kažem da svježine i noviteta u MMO žarnovima je potreban.
    Stvarno se veslim ESO jer su me TES naslovi jako uduševili i uvijek sam se pitao zašto to ne prebace online. Nadam se da će stvarno doć do sljedeće godine, jer tu će postojat i opasnost od strane WOW-a s novom ekspanzijom. I bojim se da neće početi Blizzard govoriti o svom novom projektu Titan-a. Ja samo priželjkujem u ovo EOS naslovu da stvarno PVP bude bolji od wow-a. JEr najbolji pvp stvarno ima WOW.

  • DaDoXy

    07.11.2013 - 17:03

    joooj ESO il Wildstar :S koju da igram sad se ne mogu sam sa sobom dogovorit xD trebala je jedna od njih izac ove godine xD

  • kmarkecGamer

    07.11.2013 - 19:27

    moram priznat da sam jako skeptican oko ESO-a. TES serijal je zapravo i poznat i slavljen bas zbog nevjerojatnog SP iskustva. imas ogroman svijet s previse sadrzaja (ne mislim previse kao lose). ti si jedan lik, (anti)heroj u cijeloj prici i mozes radit sto oces i stvarat svoju pricu. znaci za razliku od ostalih igara, u TES-u imas potpunu slobodu. pocnes kao jedan lik i radis sto god oces. imam jak osjecaj da ce se izgubit ta nevjerojatna imerzija TES-a. a i todd howard ne radi na igri pa se stvarno pitam sto ce ispast od ESO-a. ali opet, to je bethesda pa mislim da ima velike sanse da bude konkurent wow-u i gw2-u. ali sumnjam da ce bit wow-killer, ne zato jer ESO nece bit dobar nego zato jer ce dat drukcije iskustvo pa se wow, ESO (i gw2) ne mogu usporedivat

  • Apocalypse4987

    07.11.2013 - 20:14

    ne znam, nemam neko mišljenje o ovome, ne planiram uopće zaigrat jer ne podnosim MMO-ove, al vidija sam dovoljno dobirih franšiza koje su ušle u MMO svijet i propale, nikad nije napravljen ni KOTOR 3, ni warcraft 4, ako ne izađe TES 6, odustajem od gaminga opčenito, kad se sve igre svode na jedno te isto i da ti na kraju doleti neki balavac od 12 godina iz države ćije ime ne mogu niti izgovorit sa tatinom kreditnom karticom kojom je kupija mač koji izgleda kao božićno drvce i oklopom koji podsjeća na fasadu lokalnog disco kluba. ako će ovo radit nek rade, al nek ne zapostave originalni serijal

  • Jure

    12.11.2013 - 17:39

    Mapa dosta podsjeca na Numeror stoga zasto ne 😉

  • RandomGuy

    22.11.2013 - 10:30

    Opcenito nisam fan kad je Multiplayer i RPG u istoj recenici. RPG je za mene kako budoka navodi nesto sto se igra "u miru bozijem" ondosno sam. Bilo da se radi o FF serialu pa uzivas u prici, ili o TES pa lutas okolo po side questovima i citas knjige. Kad imas druge playere to nije tako jednostavno. Ima masa primjera za to: diablo 3 kad igras prvi put pa ti ekipa preskace dialoge tako da ni ne skuzis o cemu se radi (nije da ima neku pricu ali sve jedno) pa se sve svodi na trcanje za najjacim likom. Opcenito u mmo kad vas miljun odjednom rjesava isti quest kao u guild wars jednostavno nema gusta u tome. Sve se u konacnici svede na pvp i usporedbu itema.
    U morrowind sam utuka brdo sati u ustrazivanje mape, citanje knjiga, rjesavanje side questova i sve je bilo uzivanje. Nemogu ni zamisliti kako bi to bilo da sam ima sa strane par likova koji su stalno vikali ajmo, pozuri, ostavi tu knjigu, nema tamo nista u toj sobi, i stalno rushali naprid. Ili mi prekidali animacije i dialoge. Moje je misljenje da je mmo bolje koristiti za igre koje namaju pricu ili toliko prostora za istrazivanje. Tipa FPS, Strategije, ili sport.

  • death

    04.01.2014 - 13:17

    žestoko me podsjeća na kingdoms of amalur:the reckoning

  • MrWilkos

    @Maximum, 11.11.2013 - 20:50

    U današnje rijeme je sve više p2w ( pay to win ) igrica i onda ti na server uleti majum koij ima stvari u vrijenosti 100$ i…

  • MoGaming

    @Maximum, 12.11.2013 - 14:01

    slažem se sa Apocalypse4987 ako je ovo budućnost TES onda je propo

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!