HCL.HR

The Evil Within

Zoran Žalac 02.05.2013.   •   9 komentara


Potencijalno najstrašnijom igrom iduće godine tvorac Resident Evila u velikom stilu vraća survival horor na gaming scenu. Pročitajte čime će vam to The Evil Within lediti krv u žilama.

Pomalo je čudno kako developeri u zadnje vrijeme zaziru od zastrašivanja igrača u svojim igrama, baš kada je tehnologija uznapredovala do te razine da videoigre mogu stvoriti uvjerljiv prikaz i nikad napetiju atmosferu. Razlozi za to su, dakako, višestruki. Ipak, ne boje se svi prestrašiti odvažne igrače pa tako u 2014. godini tvorac Resident Evila, Shinji Mikami, i njegovo veselo društvo Tango Gameworksa planiraju baciti rukavicu u lice svima koji su proteklih godina zanemarili elemente horora u igrama i okrenuli se veličanju akcije.

The Evil Within je produkt njihove ljubavi prema izopačenim užasima nastalim u najgorem kutku mašte, a sudeći po onome što smo do sada vidjeli, trebala bi to biti prava poslastica za sve ljubitelje horora. Vjerujemo kako ste prvi teaser trailer za igru već vidjeli, a ako niste – prije nego se upustite u daljnje čitanje svakako pogledajte taj jezivi i uvrnuti video ispod ovih redaka.

Po riječima samog Mikamija, The Evil Within zamišljen je kao savršen balans horora i akcije; nešto čemu se svojevremeno približio njegov Resident Evil 4. Igra će biti izvedena u trećem licu, ali uz podosta „filmskih“ trikova. Drugim riječima, kamera neće biti fiksirana samo na taj pogled, nego će se (kao u nedavnom Tomb Raideru) koristiti mnogo slobodnije kako bi se njome ujedno mogla graditi napetost.

Priča u igri ponajprije će se vrtjeti oko misterije, a cilj je da se igrač na taj način osjeća izgubljeno i nelagodno. Detalji o samoj radnji pametno se čuvaju, ali ono što nam je poznato definitivno zvuči intrigantno. Naime, priča prati detektiva Sebastiana koji sa svojim partnerima Josephom i mlađom detektivkom „Kid“ istražuje ubojstvo u ustanovi za mentalno oboljele. Dolaskom na dotično mjesto, protagonist ubrzo otkriva kako je umorstvo zapravo paravan, još brže se nađe bez svijesti, a potom i u uvrnutom svijetu punom bolesnih kreatura. Sebastianov cilj od tog je trenutka, dakako, pobjeći i preživjeti, ali da bi uopće znao odakle krenuti, morat će saznati gdje se to nalazi i (za)što mu se to događa.


Kao što se iz mjesta radnje može pretpostaviti, tematika igre oslanjat će se na ludilo, odnosno razne psihičke poremećaje. Međutim, ludnica neće biti jedina lokacija u igri nego ćemo vidjeti i razne druge prostore – što interijere, što eksterijere. Izmjena klaustrofobičnih i otvorenih prostora trebala bi pomoći nepredvidivosti igre jer će neprijatelji dolaziti iz neočekivanih smjerova. Drugim riječima, taman kada se naviknete na prostor u kojemu se nalazite i pomislite da poznavanje prostora ide u vašu korist, The Evil Within će se poigrati s vama. Ne samo da će vas baciti iz uskih hodnika u široke čistine, nego će vam promijeniti i lokaciju s koje ste upravo došli.

Kada se naviknete na prostor u kojemu se nalazite i pomislite da vam poznavanje istoga ide u korist, igra će se poigrati s vama.

Naime, promjenjiva okolina je jedna od stvari koja bi trebala istaknuti ovu igru. Promjena se odvija skriptirano – na mjestima gdje je to developer zamislio, a naznačuje ju efekt koji izgleda kao grafički glitch. Nakon njega mjesto s kojega ste došli više neće biti isto tako da ćete se konstantno morati boriti s osjećajem dezorijentiranosti. Nadamo se samo da to neće biti previše konfuzno za igrače jer je dobro poznato da navigiranje labirintima u igrama obično izaziva dosta frustracija.


Osim straha od nepoznatog, Mikami će u svom novom djelu promovirati i strah od nemoći. Uvodni dio igre tako se odvija bez ikakvog oružja. Glavni lik mora se šuljanjem provući pokraj neprijatelja kojega ne može eliminirati. Kako bi uspio u tome, ujedno mora izbjegavati i razne prepreke na putu, inače će neprijatelj postati svjestan njegove prisutnosti. S obzirom da neprijatelj radi nagle pokrete i ponaša se nepredvidivo, igrač se može odlučiti i na drugačiju taktiku. Umjesto da riskira otkrivanje, može pokupiti bocu i baciti je kako bi skrenuo pažnju neprijatelja i odvukao ga u drugom smjeru. Stari i dobro nam poznati trik, ali u napetim trenutcima itekako koristan jer ako neprijatelj spazi Sebastiana slijedi adrenalinska potjera motornom pilom, a to je definitivno situacija u kojoj se ne želite naći.

Oružja će biti slaba, streljivo rijetko, a igrač bez ikakvih posebnih moći.

Naravno, igrač će se s vremenom dokopati oružja, iako treba reći da će to većinom biti nešto slabija vatrena oružja – dakle, pištolji i pokoja puška – nikakvi bacači raketa i slično. Streljiva za ta oružja neće biti u izobilju pa možete zaboraviti da ćete The Evil Within igrati kao nekakav TPS. Nadalje, igrač neće imati nikakvih posebnih moći, nikakvih nadljudskih instinkta ili nešto tome slično, tako da će se neprijateljima trebati postupati uz oveću dozu opreza. Štoviše, glavni element akcijskog dijela igre bit će osmišljanje strategije u smislu iskorištavanja raznih zamki i klopki. Kada se primjerice susretnete s grupom neprijatelja kraj koje ne možete samo tako proći, a ne možete ih ni eliminirati primarnim oružjem, morat ćete ih namamiti na pogodno mjesto te im postaviti zamku poput nagazne mine i sl.


Dio zamki već će biti integriran u sam okoliš, a interakcije s njima bit će naznačene iskočnim indikatorom. Što se ostalih elemenata sučelja tiče, oni su svedeni na čisti minimalizam kako bi se doprinijelo imerzivnosti igre. Nije poznato hoćemo li imati kakav inventory, a zdravlje i količina streljiva prikazani su sitnim indikatorima na samom dnu ekrana.

S grafičke strane, imerzivnosti bi također trebala biti na mjestu. Igru pokreće modificirani id Tech 5 engine, a s njim dolaze detaljni prikazi onoga što inače ne biste željeli vidjeti u svakodnevnici. Dizajn bi isto tako trebao biti na visokoj razini, što je zapravo i nekakav trademark Mikamijevih igara. Vidljivo je to prvenstveno na dizajnu neprijatelja koji su predstavljeni kao zle kreature, ali je svaki od njih dizajniran tako da prikazuje određenu vrstu patnje, što se ujedno nadovezuje i na tematiku, odnosno priču.

Iako o The Evil Withinu tek trebamo saznati još dosta toga (nadamo se ne i previše!), igra već sada pokazuje izniman potencijal. Dokaz je to da smo gladni kvalitetnog survival horora, ali i činjenice da želimo vidjeti napredak tog žanra kada mu to tehnologija omogućuje. Igru bismo trebali zaigrati na PC-u te konzolama trenutne i iduće generacije, negdje tijekom 2014. godine. Do tada još ima dosta vremena pa se stignete mentalno pripremiti. Jer ako sve bude išlo prema Mikamijevom planu, The Evil Within mogao bi biti jedno od najstrašnijih virtualnih iskustava unazad nekoliko godina.

Komentari (9)

  • adycro

    02.05.2013 - 17:34

    Napokon neke i pozitivne stvari iz tematike Survival horrora. Cak i Dead Space se bacio vise na akcijski element. Po meni osobno tip survival horror prestavlja nemoc, gdje igrac pokusava pomocu interakcije s okolinom i osnovnih stvari na koje naleti da prezivljava a uvjek ima osjecaj nemoci kako i straha. Thumbs Up za ovu igru ^^

  • Maximum

    02.05.2013 - 19:31

    Jedino sto me malo brine jesu halucinacije. Da ne ispadne jos da cudovista nije ni bilo nego da je ubijao prave ljude a da sve bilo u njegovoj glavi -_-

  • mickolopi

    02.05.2013 - 20:19

    Odlicna najava, bra'o vam ga 😀

  • dex19

    02.05.2013 - 21:47

    igra izgleda obečavajuće, jedva čekam. Fali takvih igri….

  • hellcome

    02.05.2013 - 22:13

    Strava.

  • piydek

    03.05.2013 - 06:42

    Hvala na najavi, odlično.

  • JaBitiTarzan

    03.05.2013 - 07:55

    Id Tech 5. Ovo ne može biti dobro barem ne na PC.

  • des mozges

    @bibi007, 02.09.2013 - 09:50

    Uzmi to sa dozom rezerve, i to velikom. Isto tako sam ja se radovao STar Wars TOR-u. Kad je igra izašla, krenuli su jednu grešku ispravljat drugom greškom, pa sada igra košta umjesto 300kn 90kn. Opremu za koju si se nekada morao poprilično pomučit, sada su izbacili, stavili neku novu koju pak skupiš u jednom danu laganog igranja. O ostalome da ne pričam. Tako da nakon razočaranja sa SWTOR, sve ostalo što mi i izgleda dobro, kao ova igra, uzimam sa veeeelikim oprezom.

  • jocobubalo

    @bibi007, 31.01.2014 - 21:04

    +1
    znam, ima i takvih u mojem slučaju, npr resident evil 6, iako sam djelomično uživao dok sam ga igrao, imao sam osječaj više neke pucačine ili nečega takvog žanra, također ne govorim da je igrica totalni promašaj, ima tu i nekih novih, kvalitetnih elemenata, poput udaranja sa staminom, znači ne možeš se previše tuči, ali kad zagusti da možeš jednom-dvaput zaverglat nogom 😀 , The evil within mi izgleda odlično i vjerujem da će biti baš dobar, ali samo da ne odu u totalno bježanje tijekom cijele igre, tada igrica gubi svoju napetost i zanimljivost i osječaj nesigurnosti i slabosti( nemožeš nikako uzvratiti( što me odma podsjeća na outlast za kojeg kažu da je najstrašnija igrica godine, a meni je bila mačiji kašalj, a bojao sam se onog djela u unchartedu drake's fortune kad si tamo kod onih čudovišta(smješno, ali istinito))), barem kod mene, ako igrica bude poput reisdent evil-a 4, ne mislim copy paste, već ako bude elementi nekakvog istraživanja i konstante napetosti, igrica će se naći na desktopu (vjerojatno preko TPB-a(je*iga šta ja tu mogu 😛 )) i biti će maksimalno iskorištena…

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!