HCL.HR

Warhammer Online – Weekend Preview

Ivan Čičak 29.08.2008.   •   4 komentara


Proveli smo nekoliko sati igrajući Warhammer online i donosimo vam naše ekskluzivne utiske. Saznajte još detaljnije što vas očekuje u ovom nadolazećom MMO hitu.

Svi znamo da je već dulje vrijeme postojala opcija igranja Warhammer Online BETA verzije, ali prošli vikend imali smo šansu dobiti uvid u svijet Warhammera bez prethodnog prijavljivanja na testiranje. Serveri su bili otvoreni od petka pa do otprilike podneva u ponedjeljak, i u tom vremenu mogli smo vidjeti što će nam to Age Of Reckoning moći ponuditi. Igrali smo sa po jednim likom sa svake strane te ih probali što više razviti. Uz obaveze koje smo imali, uspjeli smo utući oko 40 sati igranja online i uz nekoliko lončića kave donosimo osvrt na najnovije ime u svijetu MMO-a.

Na prvi pogled

Moram priznati da sam na prvi pogled ostao razočaran Warhammerom jer se i nije toliko razlikovao od World Of Warcrafta što se tiče grafike. No nakon samo dvije minute igranja i promatranja novog svijeta mogu reći da mi je žao što sam to u prvi mah pomislio. Ono što razlikuje svijet Warhammera od Warcrafta jest činjenica da nije sve tako šareno i nekako preidilično kao u Warcraftu. Za prvog lika uzeli smo člana Greenskinsa, velikog zelenog orka. Od trena kada se sa brda spustite u kamp, te uz pogled na sumanutog orka u gaćama kako u transu udara po bubnjevima, te kada prođete kraj nekoliko orkova koji sa luđačkim pogledom dižu ruke u zrak i deru se punim plućima WAAAAAAAGH!!!, shvaćate da ste uletjeli u svijet kaotičnog i realnog Warhammera. Pojam kaotičnog se mora naglasiti jer je to jedna od velikih razlika u usporedbi sa Warcraftom. Veliki dio tome pridonose mali goblini koji kroz cijelu regiju stalno hvataju životinjice koje bezbrižno lutaju po šumama i proplancima, te koji svako malo nešto plaču, cendraju se ili krevelje, te vas tako ‘suptilno’ podsjećaju da su tu. Još jedna od razlika između Warhammera i Warcrafta jest i to što dvije regije ne odvaja rijeka, pa da je na jednoj strani sunčano, lete leptirići i ovce bezbrižno pasu, a da su sa druge strane rijeke horde zombija i ogromnih pauka koji nikako da prijeđu tu čarobnu granicu rijeke koja ih odvaja. Realniji prikaz svijeta je vjerojatno nešto što će se velikom broju igrača svidjeti i ono što će ih držati vjernima Warhammeru. To je ono što nas se najviše dojmilo u prvih pola sata igranja, a sada krenimo na malo dublji uvid u samu igru.

Novosti

Pozitivna razlika i nešto što će svi igrači odobravati jest područje questa. Kada prihvatite quest i krenete ga riješavati, pogled na mapu će vam otkriti gdje se otprilike nalazi rješenje questa, bilo da je to cvijet kojeg treba pokupiti ili vukovi koje treba ubiti. Crvenim crtama vam je na mapi iscrtano to područje gdje trebate ići i ako mišem pređete preko tog područja, vidjet ćete na koji se quest to područje odnosi. U slučaju da imate više questova, tako ćete lakše moći pratiti što trebate obaviti i gdje, te će vam smanjiti mogućnost zabune i nepotrebnog lutanja. Ono što mi se nije svidjelo jest nemogućnost kupovanja oklopa i oružja kod trgovaca, ali postoji mogućnost da je to do vlastite pogreške, jer nisam obraćao pažnju u vrstu servera ako je postojala. Opremu smo mogli kupiti tek nekoliko sati igranja kasnije kada smo došli u područje Realm vs Realm. Tamo postoje trgovci koji prodaju opremu, ali za to morate imati određeni ‘Renown’ tj. svojevrsni experience koji dobivate kada ubijate druge igrače. Nešto što donosi veliki pomak u svijetu MMO-a jest ‘Tomb Of Knowledge’. On predstavlja veliku knjigu u kojoj se nalaze svi vaši podvizi, vaša dostignuća, dnevnik sa informacijama o questovima, te veliki plus samoj igri – informacije o samom svijetu Warhammera koji otkrivate kako igrate. Ulaskom u svako novo područje zapisuje se neka informacija o toj regiji koja je povezana sa tematikom Warhammera. Tako ako dugo prolazite igru i želite se malo odmoriti, možete otići u neko mirno područje i čitati o povijesti, te samom svijetu Warhammera.

Vjerujem da je ovo već poznato, ali u svijetu Warhammera ne postoje nivoi (levels) nego stupnjevi (ranks). Bilo koju klasu da odaberete, tijekom igre ćete imati priliku graditi lika kakvog hoćete, jer svaki lik ima uz svoju glavnu klasu i tri dodatne grane razvijanja. Mi smo za prvog lika odabrali Orka (melee DPS); klasa Black Orc i imali smo tri moguće grane razvijanja:

– Path of the Brawler
– Path of the Toughest
– Path of the Boss

Te grane se razlikuju da li će lik biti baziran na tome da može pretrpjeti veliku štetu i nositi se u borbi sa dva ili više likova, ili da li će on biti taj koji će nanositi veliku štetu sa pristojnom obranom. Novost koju smo primjetili na liku Black Orca jest ta da kada kupite određene skillove morate ih pravilno koristiti u borbi, jer inače nećete koristiti punu moć svog lika. Kada kupite dva ili više skillova od jedne grane, trebate ih koristiti tim redom u borbi, ali da ne miješate skillove drugih grana. Znači ako imate tri skilla od grane Brawler, njih trebate i koristiti u seriji, bez da uplićete skill od grane Toughest ili Boss jer time smanjujete snagu napada. Što se tiče skillova koje kupite, nije ih potrebno svakih nekoliko rankova kupovati da bi ih unaprijedili, već njihov rank raste kako i rank vašeg lika.

Druga strana

Naš drugi lik bio je član Imperija pod vodstvom cara Karla Franza. Odabrali smo Bright Wizarda (ranged DPS) koji ima svoje tri moguće grane razvijanja, a temelje se na trenutačnom zadavanju velike štete, zadavanju štete kroz neko vrijeme, te na području djelovanja (area of effect). Kako kod primjera orka treba paziti na njegovo pravilno korištenje skillova, tako kod Bright Wizarda treba paziti na ‘combustion’ (zapaljenje). Svaku čaroliju koju koristite povlači za sobom i određeni combustion koji se nakuplja ako kroz kratko vrijeme često koristite čarolije. Pozitivna strana nakupljanja combustiona jest veća šansa da ćete imati ‘critical spell’ i tako zadati veću štetu, dok je negativna strana prikupljanja combustiona samozapaljenje, tj. ‘critical failure’. Tako da ako ne pazite možete sami sebe ubiti. Ipak, postoji i čarolija koja daje malo štete protivniku, ali njome se također i prazni combustion.

Public Quests

Najpopularnija novost su ‘Public quests’ ( u daljnjem tekstu PQ ) iliti javni questovi u koji se izravno uključujete čim uđete u to područje. Svaki PQ je zaseban i sastoji se od najmanje tri dijela, a svaki PQ je vremenski ograničen da ne bi trajao u nedogled. Donosimo primjer gdje treba u prvom dijelu zatući male squiggove koji živciraju jednog diva. Nakon što smo zatukli squiggove, div traži od nas 20 bačvi piva koje prikupimo u suradnji sa drugim igračima. Kada smo ispunili i taj zahtjev, div uzima veliku bombu i nosi je pred vrata dvorca u namjeri da raznese vrata. Bomba eksplodira, a kroz vrata nahrupi horda patuljaka u valovima koje moramo sasjeći da bi završili i treći dio PQ-a. Nakon što smo zatukli i zadnjeg patuljka na red dolazi njihov šef (Hero – koji je ekvivalent Eliteu u Warcraftu) i njegova dva pomoćnika. Kao što sam spomenuo ranije moguće je naknadno se uključiti u Public questove, te tako sudjelovati u njima čak i ako niste uspjeli stići boriti se od samog početka. Kao i u World of Warcraftu postoji mogućnost odabira need ili greed ako neki bolji dio opreme ‘padne’ usred borbe. Uz taj poznati nam način odlučivanja za bolje stvari, Warhammer je unio i jednu novinu. Nakon što se PQ završi radi se obračun štete, tj. koji igrač je tijekom PQ-a zadao najviše štete (svaki igrač vidi koje je mjesto zauzeo). Zatim nasumično zauzimate red i dobivate zlatnu, srebrnu ili brončanu medalju pri otvaranju škrinje, koja se pojavi kada se završi i zadnji dio PQ-a. Tako se može dogoditi da igrač koji nije bio prvi u poretku zadavanja štete, može osvojiti prvo mjesto (zlatnu medalju) pri ‘lootingu’ škrinje i dobiti najbolju nagradu. Isto tako i za drugo i treće mjesto također se dobiju nagrade, ali ne tako kvalitetne. Nakon što se nagrade uzmu, PQ se resetira nakon nekog vremena, te je moguće ponovno sudjelovati u njima.

Protivnici

Uz spomenutog protivničkog ranka Hero, postoji također i rank Champion. Razlika je u tome što je takvog protivnika moguće pobijediti u borbi, iako nije lako, dok se to ne može reći u borbi 1 na 1 protiv Heroa. Neprijateljski nastrojena stvorenja i likovi kao i u World of Warcraftu imaju svoje područje oko sebe u koje ako uđete, oni vas smjesta napadaju. Budući da je ovo RvR igra, tako su u području zelenokožaca glavni protivnici patuljci, u području ljudi su sile kaosa, dok su glavni protivnici visokih vilenjaka njihovi zakleti neprijatelji mračni vilenjaci. Kako napredujete kroz područja, tako sve više vidite da se igra temelji na masovnim borbama protiv vrlo velikog broja protivnika, gdje na područjima Public questova aktivno znaju sudjelovati igrači suprotnih strana. Kao primjer ću navesti jedan PQ u kojem trebate zatući stotinu patuljaka u prvom dijelu, dok na suprotnoj strani sudjeluju patuljci i ljudi kojima je zadatak takvog PQ-a da ubiju stotinu orkova i goblina. Ako ste slučajno označeni kao RvR igrač tada možete ulaziti u sukob i sa takvim protivničkim igračima. U takvim masovnim borbama najbolje se vidi koliko je truda uloženo da bi se dočarao svijet Warhammera.

Za kraj

Tijekom igre smo dobivali ‘surveye’ (ankete) za ispuniti u kojima smo trebali ocijeniti da li je Warhammer bolji od drugih i poznatijih MMO-a, da li je lošiji ili su otprilike na istoj razini. Uz to trebali smo odabrati i ocijeniti prednosti i mane Warhammera, ali isto tako i druge dijelove igre. Kada smo dobili prvu anketu nakon samo deset minuta igranja nismo bili previše impresionirani Warhammerom, ali kako se bližio kraj vikenda uvid u samu igru nam je donio spoznaju da se Warhammer može nositi sa World of Warcraftom. Ankete smo ispunjavali sa više zadovoljstva zbog činjenice da će Warhammer uskoro postati uspješan i poznat kao i njegov mlađi brat. Mlađi sam naveo namjerno jer što god igrači Warcrafta mislili, činjenica je da je Warhammer puno starija igra. To što je World of Warcraft izašao ranije od Warhammer Onlinea donosi mu prednost jer mi se čini da su uspjeli sve mane Warcrafta ispraviti, poboljšati i promijeniti u svoje prednosti. Ne smatram se pristranim prema Warhammeru ako se to moglo zaključiti, jer sam i Warcraft igrao dosta dugo. Ono što želim jest navesti da će se Warhammer isplatiti svakome tko ga uzme. Jedino mi je žao što nismo imali prilike isprobati sve likove i donijeti još detaljniji opis igre.

Još više informacija o ovoj igri dostupno je i u našoj službenoj najavi igre. Kliknite ovdje i pročitajte najavu, ispod teksta možete ostaviti komentar ( ukolikoste registrirani na HCL ), a ako vam je do diskusije o ovoj igri slobodno bacite i koji post na našemu gamerskom forumu.

Komentari (4)

  • Protector

    29.08.2008 - 22:37

    Ovo ce biit jebenica 😀

  • demo

    29.08.2008 - 23:21

    Najs weekend preview =)

    Igru s nestrpljenjem očekujem više od godinu dana, jedva čekam da ju zaigram. Najviše zbog toga što je orjentirana na RvR i PvP, dok je PvE sporedna stvar (iako su public questovi kewl), a meni se PvE nikada nije svidio toliko kao PvP. Kupujem definitivno kad izađe =)

  • demo

    15.09.2008 - 12:12

    Btw ima vendora, ne brini. =)

  • Forbs

    22.05.2009 - 12:48

    Mozete igru skinut prek xfire-a i imate 10 dana besp

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!