3D Dot Game Heroes [PS3]

Ako ste pratili razvoj ove igre mogli ste reći kako je ovo čisti ripoff Legend of Zelde. No nemojmo biti tako grubi, za ovaj slučaj bolje je upotrijebiti riječ “hommage”. Naime, već od prvih screenshotova bilo je jasno da je Zelda glavni uzor 3D Dot Game Heroesa, kako za gameplay tako i za dizajn, ali sa jednom bitnom razlikom koja uključuje vrlo simpatičnu prezentaciju, humor na svoj račun te reference kako na samu Zeldu, tako i na Mega Mana i Demon’s Souls.

Kada se sve to pomiješa dobijemo jednu zanimljivu igru koja će u vama pobuditi nostalgiju jer kada pokupite stanoviti bumerang ili dobijete bombe, smiješak će vam se razvući od uha do uha. Nažalost, mlađi igrači i svi oni koji nisu igrali Zeldu, a i ostale 8-bitne igre na koje ova igra podsjeća, neće baš shvatiti što ova igra treba predstavljati u današnje vrijeme.

Malo kraljevstvo imena Dotnia imalo je svoje vrijeme prosperiteta, kada su mirni dani završeni pojavom Mračnoga Kralja, koji je po običaju htio osvojiti svijet. Njega je porazio veliki heroj sa svetim mačem, a šest mudraca ga je zatočilo u šest kugli, dok je heroj zlo zatočio u jednu mračnu kuglu. I kako je vrijeme prolazilo te se u kraljevstvu ništa bitno nije događalo, kralj Tezro odlučio je da kraljevstvo uđe u svijet od tri dimenzije. Tu naravno opet počinju problemi jer je mračni biskup Fuelle ukrao mračnu kuglu i opet bacio kraljevstvo Dotnie u kaos. Mi tu stupamo na scenu kao heroj koji će još jednom spasiti kraljevstvo.

Prije početka avanture možete birati preporučenog lika ili napraviti svoga. Ako vam se ne da kreirati lika na izbor imate sasvim solidan broj likova poput auta, tenka, morskog psa, djeda božićnjaka i sličnog. Kada odaberete lika avantura počinje. Na vama je hoćete li u početku malo istraživati ili ići odmah rješavati glavni zadatak. Kako budete napredovali u glavnome zadatku tako ćete dobivati iteme koji će vam služiti da možete ići na sve dijelove mape. Ipak, bilo bi pomalo glupo da odmah na početku možete proći kroz cijelu mapu, koja iako izgleda dosta maleno, opet je dovoljno velika za istraživanje.

Ako ne razgovarate s ključnim osobama, lutanje vam neće ginuti…

Glavni zadatak je sakupiti svih šest kugli i naravno poraziti Fuellea. Kugle se nalaze u hramovima koji će vam opet biti poznati ako ste igrali Zeldu. Kako napredujete kroz igru tako ćete susretati sve jače protivnike i kompliciranije hramove gdje vam gubljenje neće biti nepoznati pojam. Ipak ova je igra stara škola, pa ako zaboravite neki item koji vam je ključan za napredovanje to vam neće biti nigdje označeno niti ćete imati hintove koji bi vam pomogli. Zato je pregledavanje svih prostorija koje možete otvoriti u hramovima preporučljivo. Isto tako i oko rješavanja zadataka nećete imati previše informacija pa ako ne razgovarate s ključnim osobama, lutanje vam neće ginuti.

No ovo nemojte shvaćati kao nedostatak. U današnje vrijeme je popularno igre olakšavati krajnjem korisniku kroz razne tutorijale i tome slično, kako bi bile prihvatljive što široj publici, no i ovakvo lutanje ima svoj retro šarm kojeg će se mnogi sa suzom u oku prisjetiti. 3D Dot Game Heroes jedino zahtjeva da zapamtite/zapisujete osobe s kojima ste pričali oko svojeg zadatka.

Da ne biste pomislili kako igra ima samo glavni quest, tu su naravno i sporedni koje opet dobivate razgovorom s određenim osobama. Poneki sporedni zadaci se protežu kroz cijelu igru pa je uvijek poželjno nakon osvajanja svake kugle razgovarati sa svim osobama koje su vam davale zadatke. Kako bi završili igru u potpunosti, razgovor će biti potreban budući da ne postoji popis zadataka koji su vam trenutno aktivni.

Uz side questove igra sadržava i tri mini-igre. Prva je Block Defense koje je slična Arkanoidu, druga je Dash Racing i zadnja je svima poznati Tower Defense. Kada vam dosadi ubijati neprijatelje u glavnim i sporednim questovima, uvijek možete odigrati jednu od ovih mini-igara, a da bi ih zaigrali samo morate pronaći osobe/životinju kod kojih možete igrati.

Svako oružje u igri je vrlo unikatno i ima svoje osobine…

Još jedna specifičnost 3D Dot Game Heroesa su igrina oružja kojih ima solidan broj. Bilo da su to mačevi, riba, čekić il nešto drugo, svako oružje ima svoje osobine. Kako ovdje nema levelanja nego si samo možete podizati zdravlje i magiju, tako u oružjima povećavate svoju napadačku moć. Kod većine oružja možete podizati jačinu, dužinu i širinu, dok određena oružja mogu imati mogućnost da prolaze kroz zidove ili ispucavaju zrake. Caka je u tome da ako vam nedostaje samo pola jabuke od cijeloga zdravlja i vaše oružje će biti normalno, odnosno bez tih posebnih sposobnosti. Zato pamet u glavu, treba pažljivo igrati i po mogućnosti cijelo vrijeme imati puno zdravlje.

Prezentacijski igra je na vrlo visokom nivou. Od glavnog menia, grafike do glazbe, igra jednostavno odiše 8-bitnom atmosferom. Bilo da ste na zelenim ravnicama, pustinji, vulkanu ili sličnome, grafički igra izgleda vrlo unikatno i zanimljivo. Dizajnerske kreativnosti developera ne fali ni u kojem slučaju. Jedino je šteta što nema nekakvog snježnog dijela na mapi, ali nekako smo se već pomirili sa time. Zvuk je također na razini sa svojim 8-bitnim melodijama koje se mijenjaju ovisno o tome gdje se nalazite. Naravno, nemojte očekivati glasovnu sinkronizaciju u igri jer bi to urušilo svu čar retro prezentacije.

Prilikom ubijanja neprijatelja ili uništavanja čupova i trave sve se raspadne u male kockice i to izgleda vrlo simpatično. Svi vi koji očekujete fotorealističnu krv i tome slične efekte, jako ćete se razočarati. Ranije sam spomenuo da možete napraviti svoga lika, pa ako ste talentirani jedino što će vas ograničavati jeste visina i širina u editoru. Igra također ima mogućnost slikanja u svakome trenutku, pa ako naiđete na nešto što vas je grafički oduševilo ili na neki dio igre koji vas je nasmijao, to možete bez problema ovjekovječiti.

Igra još nudi mogućnost instalacije na hard disk pa ako ne želite gledati kratke loadinge kada ulazite u objekte, znate što trebate napraviti. Naravno svaka igra ima svojih mana pa tako i ova, no na našu sreću one se mogu nabrojati na prste. Uz pokoji tehnički problem igra ponekad reagira sporo na kontrole, to ćete najčešće zamijetiti tijekom okretanja lika, no ovo ne možemo uzeti kao ozbiljnu manu koja bi vam mogla pokvariti doživljaj igranja.

Ljubitelji Legend of Zelde te svi gameri gladni akcijske RPG igre u unikatnom retro-štihu došli su na svoje. 3D Dot Game Heroes nije inovativna igra, ne nudi ništa pretjerano novo niti neviđeno (osim grafičkog stila kojim se ipak izdvaja od ostalih igara), ali igra nudi zabavu koja će vas bez problema zadržati pred televizorima i do 25+ sati. Valja spomenuti i da se nakon završetka igre otvara New Game + koji će vam biti potreban za osvajanje svih trofeja. Što reći osim da ako ste u prilici svakako isprobate igru. Izgubiti nećete praktički ništa (igra je vrlo jeftina), a možete dobiti jedno vrlo zadovoljavajuće iskustvo koje podsjeća na ono koje ste doživjeli prije nekoliko godina, za vrijeme dok je Nintendo sa svojim NES-om harao svijetom.

Jeste već isprobali ovaj retro dragulj? Očekujemo nostalgične komentare svih vas registriranih retro gamera, a ne zaboravite nam ostaviti i svoju ocjenu igre u boxu za to.

U zadnjih godinu dana izašlo je nekoliko 8-bit wanabe igara. 3D Dot Game Heroes predstavlja jednu takvu no grafički nešto napredniju od primjerice Half-Minute Hero, Retro Game Challenge i Mega Man X

• prezentacija