HCL.HR

Recenzija

Adr1ft

PROBLEM DIŠNOG SUSTAVA

Zoran Žalac

Svemirska ekspedicija u Adr1ftu nije vesela ekskurzija. Postaja vam je raznesena na komadiće, vi se ne sjećate kako se to dogodilo, a da biste se vratili na matični planet morate se igrati mehaničara i popraviti četiri dijela postaje. To što niste trenirani za taj posao nije problem jer se sve popravlja na identičan način pa jednu te istu stvar ponavljate četiri puta.

Igrate u ulozi astronautice Alex Oshima koja je jedan od onih nijemih protagonista. Doživljaj lebdjenja u svemiru prezentiran je iz prvog lica pa vam je prvi izazov borba s gravitacijom. Srećom, kontrole su prilično dobre, barem na gamepadu, a čim vam se zavrti u glavi imate opciju stabiliziranja kamere za što pretpostavljam da je posebno korisno ako igrate u VR modu. Adr1ft je inače jedan od prvih službenih VR naslova za Oculus Rift, no u trenutku recenziranja nismo imali prilike zaigrati VR izdanje pa ovo recenziramo na temelju klasičnog, svakidašnjeg načina igranja.

Osim s gravitacijom, u svemiru se trebate boriti da vam ne isteknu rezerve kisika. Kisik vam se troši pri svakom pokretu koji napravite i udarcu kojega zadobijete. Iz tog razloga cijelim putem morate kupiti boce s kisikom ili se spajati na crpke za punjenje. U početku to zna biti napeto; primjerice dramatično je kada pomislite da ste gotovi, bacite zadnji pogled na Zemlju dok u pozadini svira instrumentalna glazba, a onda se okrenete i u zadnji čas pokupite kisik i spasite se od gušenja.

ADR1FT Screenshot 01

No, već nakon nekih pola sata to postaje prava gnjavaža zbog koje morate ponavljati određene dijelove čim skrenete s putanje koja vam nije predviđena. A to se događa dosta često jer radar nije pouzdan za pokazivanje kamo trebate ići. Smjernice vam pomažu za naprijed i nazad, lijevo i desno, ali kad se trebate kretati prema gore ili dolje, prije ćete to uvidjeti sami nego što će vam radar dati napomenu za to.

Forsirano skupljanje kisika kažnjava svaki pokušaj istraživanja, a time i priliku za produbljivanje priče.

Mehanika skupljanja kisika kažnjava svaki pokušaj istraživanja, a zbog toga ispašta priča koja nema šansu otići dalje od površnih likova i njihovih zvučnih zapisa. Postoji i mod slobodnog istraživanja gdje ne morate brinuti o kisiku, ali on se otključava tek po završetku svakog levela što je jako čudna odluka jer se takve stvari inače definiraju postavkama težine, a ne zasebnim modovima.

ADR1FT Screenshot 01

Adr1ft ima moć da vam pruži osjećaj osamljenosti i beznađa, ali tek kad shvatite da je popravljanje postaje uz skupljanje kisika jedino što u toj igri možete raditi. Dobro, možete se diviti njezinom grafičkom izgledu jer joj je to najbolja strana, no od toga nema neke velike koristi osim ako ne koristite Oculus Rift. Bez imerzije u virtualnoj stvarnosti Adr1ft izgleda otprilike kao novi Mirror’s Edge u svemiru, kad ga usporite za jedno dvadeset puta – a onda je i dvadeset puta dosadniji.

Adr1ft izgleda jako lijepo, ali bez virtualne stvarnosti ipak nema posebnog povoda da mu se divimo.

Slučaj Adr1fta najlakše se svodi na priču o bogatim ljudima koji daju milijune dolara kako bi odletjeti u svemir i tamo doživjeli svoju nirvanu. Takvima milijun dolara nije puno za to. S druge strane, siromašnijim ljudima to je šašava ideja i bezvezno bacanje novca. Slično, dakle, vrijedi i za ovu igru – ako imate novaca za VR uređaj onda si Adr1ft možete kupiti od kusura. Ako nemate, i dvadeset eura je previše za ono malo plutanja koje ta igra nudi.

Svemir u Adr1ftu je prekrasan, a iskustvo plutanja po njemu katkad dramatično. No daleko je češće riječ o igri koja je isprazna, ponavljajuća, spora, nemaštovita i – dosadna.

50 Naša ocjena
  • lijepo izgleda
  • forsirano skupljanje kisika
  • nepouzdan radar
  • ponavljanje zadataka
  • nema "vau" efekta bez VR-a

Zoran Žalac

Dežurno čangrizalo. Primarno je na PC-u, no konzolaškog je porijekla. Voli kad igre filozofiraju, gunđa kad ne idu u 60 frejmova. Najtekstualniji recenzent HCL portala, a u slobodno vrijeme magistar opskurne znanosti koja se naziva kulturologijom. Nije isključiv, ali...

Komentari (20)

  • Alum

    06.04.2016 - 21:06

    Kak sam ja nanjušio već pri najavi da to ne bu valjalo? 😛

  • GTA222

    06.04.2016 - 21:08

    Jedna stvar, u Svemiru nema gore dolje lijevo desno :), inaće dobra recenzija.

  • bartul_9

    06.04.2016 - 21:35

    Tuga i zalost.

  • MoGaming

    06.04.2016 - 21:41

    ova igra je trebala bit napravljena kao sandbox ( skupljanje,craftanje…)

    • niksa_91

      @MoGaming, 07.04.2016 - 10:04

      Onda bi koštala 60€ i bila bi promašaj godine vjerojatno =D

    • MoGaming

      @niksa_91, 07.04.2016 - 18:19

      koji je to još sadbox tog tipa bio promašaj?

    • fez

      @MoGaming, 07.04.2016 - 19:53

      Haha ti to ozbiljno?

    • MoGaming

      @fez, 07.04.2016 - 20:56

      većina igara ispadne dobro samo što ih većinom rade mali timovi i nikad ih ne završe do kraja al bi u svakom slučaju bila bolja mehanika od ovog

  • l)oolvl

    07.04.2016 - 01:15

    al ne razumijem zašto za ovakve igre radite video recenziju (uz video komentar), a za mnogo njih koje bi to zaslužile, ne radite ništa osim teksta

    • Igor Belan

      @l)oolvl, 07.04.2016 - 08:52

      Uvijek, za sve igre za koje možemo, radimo video komentar, a ponekad i video recenzije. Nema pravila “ova igra to ne zaslužuje”. Za ovu smo mogli, za neke nismo.

  • Neo

    07.04.2016 - 02:37

    Lepo receno.

  • glava11

    07.04.2016 - 15:34

    kusuuura :)

  • ChicaneMilos

    07.04.2016 - 22:31

    Jedino što bi moglo da me nervira je to što bih konstantno imao manjak vazduha. 😛

  • goldfinger

    09.04.2016 - 16:16

    Po ovoj reci to je,skoro pa,totalni fail od igre…Naglo mi je pao interes za odigrati ovo…

  • All4One

    10.04.2016 - 23:26

    Fino zamisljeno i pokusato dostaviti tisinu svemira i tog plutanja po istom ali 15 min igre je dovoljno da ti ubrzo dosadi.

  • MaliMicek

    12.04.2016 - 16:02

    Kaj se ne bojite tužbe od strane familije Erika Satie-a ? 😀

    • Zoran Žalac

      @MaliMicek, 13.04.2016 - 13:17

      Ne, jer autorsko pravo na djelo traje 70 godina nakon smrti autora. Kasnije se djelo smatra javnim dobrom. Uostalom, ovo nije originalna Satieova skladba nego ju je odsvirao Kevin MacLeod kako je i navedeno u opisu videa.

    • MaliMicek

      @Zoran Žalac, 14.04.2016 - 19:45

      Zoki hvala puno na odgovoru iako si skužio da sam bio malo sarky.

  • MARIOtheBOSS

    20.05.2016 - 08:37

    Potpuno se slažem sa recenzijom…ovu igru nebi instaliro ni da je besplatna

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!