HCL.HR

Recenzija

Agents of Mayhem

AGENTI MEDIOKRITETA

Petra Rukav

Stoljećima se vodi rasprava o tome što je „dobro“ odnosno moralno ispravno. Većina filozofa smatra da moralnim pitanjima ne možemo pristupiti onako kako pristupamo činjeničnim ili znanstvenim pitanjima, a to je stajalište već u 18. stoljeću zauzeo filozof David Hume. Naime, Hume je svoj čuveni zakon formulirao u Raspravi o ljudskoj prirodi, a glasi ovako: iz premisa koje su deskriptivne ne može se na deduktivno valjan način izvesti nikakav normativni zaključak. Jednostavnije rečeno, iz premisa koje tvrde da nešto jest ne možemo na deduktivno valjan način izvesti konkluziju koja tvrdi da nešto treba biti slučaj.

Dakako da postoje različite moralne teorije koje nude vlastite odgovore na pitanje kako dolazimo do normativnih sudova, a utilitarizam i etički egoizam samo su neke od njih. Prema utilitarizmu ispravno djelovanje je ono koje ostvaruje najveću moguću korist za što veći broj ljudi, a etičkim egoistima jedina moralna dužnost jest maksimiziranje vlastite dobrobiti. Obje teorije normativne etike prisutne su u svim (super)herojskim naslovima, a Agents of Mayhem tu se ni po čemu ne razlikuje. Ono što vam pokušavam reći jest da vas nova igra tvorca Saints Row serijala neće posebno iznenaditi ili oduševiti svojom pričom, a taj nedostatak Volition nastoji umanjiti šaljivim dosjetkama i raznovrsnošću likova.

Vaš se izbor svodi na 12 utilitarista, a svaki od njih dovoljno se razlikuje po svojim vještinama i karakteru da iznova počinjete uživati u igri. Primjerice, tajnovita Scheherazade najbolje leži borba prsa o prsa dok je žedna osvete Rama opremljena lukom i strijelom, opaki Hardtack može pretrpjeti puno štete dok se šminker Hollywood ne snalazi baš najbolje kada ga okruže neprijatelji, muževna Braddock svojim oružjem razara sve vrste neprijatelja dok je modno osviještena Joule gotovo bespomoćna bez svojih turreta.

Raznolikost dostupnih likova najjači je adut Agents of Mayhema.

Ta se raznolikost osobito očituje kada šaljete tim od troje agenata na novi zadatak. Svakako, biranje kvalitetnog tima krucijalno je da misija prođe uspješno stoga je potrebna trunčica pronicljivost da kontroler ili miš „slučajno“ ne izlete kroz prozor. Na primjer, moj tim bi najčešće činile Scheherazade, Rama i Daisy. Scheherazadom bi uletjela među neprijatelje i sve ih redom sasjekla mačem, nasuprot tomu Rama bi ih rješavala iz daleka, a Daisy bi zbog njezine izdržljivosti slala u bitku s nešto većim protivnicima.

agents of mayhem slike (12)

Svakog agenta osobno je regrutirala osnivačica Mayhema, Persephone Brimstone. Još uvijek se pitam koji se razlog skriva iza njezinog odabira. Je li ih unovačila jer u njima vidi potencijal koji bi bilo šteta ne iskoristiti ili zato jer za sobom uvijek ostave kaos? Mislim, ipak se zovu Agents of Mayhem. Bilo kako bilo, elitni agenti poslani su u Južnu Koreju da sruše novi svjetski poredak kojeg je uspostavila zločinačka organizacija Legion pod vodstvom doktora Babylona, tipičnog zlikovca u fora kostimu. No prije konačnog sukoba upoznat ćete i druge bossove, od kojih neki ismijavaju ridikuloznost današnjeg društva.

Igra se ne može pohvaliti kreativno dizajniranim misijama, a to prikriva tako da vam svako malo servira novog heroja.

Nažalost, Agents of Mayhem ne mogu ni pohvaliti za kreativno dizajnirane misije. Naime, svaki zadatak koji ćete obavljati od vas zahtijeva da putujete na određenu lokaciju i tamo potamanite hordu neprijatelja koji dolaze niotkud, eventualno nešto hakirate ili uništite, pa ponovite isto još barem dva puta. Taman kad počnete primjećivati taj repetitivni obrazac igra vam servira novog heroja, s novim oružjem i novim vještinama.

agents of mayhem slike (14)

Moram priznati da je takva lukavština developera vrijedna priznanja jer bi samu sebe zatekla u budalastim situacijama gdje energično grabim kontroler te se s osmijehom na licu nadam da ću barem u narednih pola sata vratiti davno izgubljeni entuzijazam. Tome u prilog definitivno nisu išli bugovi koji bi mi uništavali volju za životom. Konkretno, radi se o onoj vrsti buga gdje igra ne prepoznaje da ste vi već napola gotovi s određenom misijom pa ste prisiljeni birati između dvije alternative – čekati Godota ili ponovno pokrenuti igru i započeti cijelu misiju ispočetka.

Agenti muku muče s bugovima, dok njihovi protivnici pate od sasvim banalnih problema umjetne (ne)inteligencije.

Povrh toga, tu je šašavi AI koji će vam upotpuniti dojam igre. Osim što još uvijek nisu savladali tehniku ulaženja u zaklon, ponekad bi se ponašali potpuno nesmotreno. Neki od njih odbijali bi ulaziti u sukob tako da se skrivaju na drugoj strani zgrade, a drugi bi se na tren ukipili kao da se premišljaju postoji li sudbina ili me ipak mogu ubiti. Jednom takvom prilikom me Legionov vojnik, unatoč mojim šašavim prijetnjama, totalno izignorirao i mirno nastavio razgovor preko slušalice. Još me dan danas muči kakvu je to zanimljivu raspravu vodio.

agents of mayhem slike (4)

Pošto već pričamo o umjetnoj inteligenciji bilo bi pošteno da spomenem i onu najbolju iz ovog naslova – vaš auto. Ta hrpa metala će vam uvijek biti na raspolaganju, a neće vam ni zamjeriti kada iz njega napravite totalku. Da bi vam dokazao svoju vjernost svaki put će doći na dogovoreno mjesto kako bi vi sjeli za volan kao pravi gospodin ili dama makar to značilo da će morati proći kroz druge aute na cesti, to jest sve ih izgurati kao da igra Čovječe ne ljuti se. Što se tiče same vožnje, tu nemam nikakvih posebnih prigovora. Naravno da vožnja nije ni do koljena onoj u GTA 5, no takvo što suludo je uopće za očekivati. No, imate turbo, koji posebno dobro posluži na dugim ravnim cestama, i tipku za driftanje da lakše savladate oštri zavoj.

Vožnja je solidna, ali isto tako totalno sporedna mehanika u čitavoj igri.

Premda je vožnja sasvim solidno odrađena, jedino vrijeme za volanom provest ćete da brže stignete do određene lokacije gdje vaš čeka novi zadatak. Naime, futuristički grad Južne Koreje praktički je prazan. Osim zabušavanja u nekolicinu recikliranih ljudi i vozila, skakat ćete po visokim bijelim neboderima, provesti inspekciju na gradilištima te uhvatiti pokoji selfie s tipičnom azijskom arhitekturom u pozadini. Doduše, sve to lijepo izgleda, ali nema ono nešto što bi vas tjeralo da se vratite u istraživanje.

agents of mayhem slike (1)

Agents of Mayhem možda i nije grafički najljepši uradak kojeg ste imali prilike vidjeti, no šareni tonovi i artistički dizajn izvrsno upotpunjuju gameplay i karakter likova. Ukratko, pomislit ćete da ste zalutali u sliku Leonida Afremova naslikanu pod budnim okom impresionista Claudea Moneta koji je ljubičastu boju smatrao bojom atmosfere. Također bih posebno istaknula dizajn režiranih scena i pohvalila developere na zanimljivoj ideji da većinu njih preoblikuju u lijepe animirane filmiće.

Gledano u cjelini, Agents of Mayhem će vam za 60 eura uzeti nešto manje od 20 sati dragocjenog vremena, ali samo ako ne zalutate u sporedne misije. Treba istaknuti da igra ima svoje trenutke i ponekad će vas uspjeti zadržati pred ekranom, no ako ćemo iskreno, jedino što je doista dinamično u ovoj igri jest izmjena dana i noći.

Herojska družina zvana Agents of Mayhem ljubazno nas je primila u svoj tim, no simpatični likovi nisu uspjeli popuniti prazninu koju smo osjećali boreći se za opće dobro.

64 Naša ocjena
  • šarena grafika odlično pristaje uz gameplay
  • pristojna raznovrsnost kod odabira likova
  • blesavi AI smanjuje izazovnost
  • stara priča prožvakana 1001 put
  • repetitivni zadatci i bugovi kvare zabavu

Petra Rukav

Sklona igrama s jedinstvenim pričama. Napose cijeni onu vrstu koja te tjera da testiraš granice vlastitog uma. Voli neočekivano mračne prevrate i developere koji stvaraju iluziju slobodne volje. Kada ne drži kontroler u ruci njene misli satima lutaju stranicama raznih knjiga. Ukratko, strastvena gamerica, entuzijastična štreberica i samozatajna introvertkinja.

Komentari (7)

  • trulex

    21.08.2017 - 22:00

    e jbg užasna ocjena, teško da ću ovo i probat kad dođe na jogurtu.

  • Czar

    21.08.2017 - 23:36

    Već po zadnja dva trailera mi je izgledalo da to nije to, a po recki izgleda da sam bio u pravu.
    Ništa Volition, okrenut se čim prije izradi SR5, a ovo se najbolje praviti da nije ni izašlo.

  • Sentiel FH-016

    21.08.2017 - 23:44

    Isplati li se uzimati takvo što ili ne, pitanje je sad? Igra po screenshotovima i gameplayu izgleda solidno, ali čekajte, ljudi zar ste stvarno očekivali da će igra biti God of War? XD

    • Czar

      @Sentiel FH-016, 21.08.2017 - 23:51

      Ako misliš da se isplati, slobodno ju ubodi.
      Po meni, jedino sa masnim popustom, a do onda preskok.

    • Sentiel FH-016

      @Czar, 22.08.2017 - 00:02

      Slažem se! Imaš pravo! Čekamo neki jesenski popust ili Xmas sale hahahahha! XD

    • Czar

      @Czar, 22.08.2017 - 00:02

      P.S.
      Evo išao sam malo bacit oko i na Gamespot i presjeklo me jer ispada da su ovdje bili još i darežljivi.
      Tamo je igra pokupila skromnih 4/10.

  • Holysheat666

    09.06.2020 - 17:18

    igtra nie tak losa…ubo za 20kn et na salu..40kn tak nest je sad sa dlc..al tolkko nec dat..previse..

    zabavna igra..nie remek djelo, al ima dobri fora

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?