American Truck Simulator

PROKLETA JE AMERIKA

Vozači kamiona generalno su jako zanimljivi ljudi. Cestovne avanture koje oni proživljavaju na dnevnoj bazi običnim se smrtnicima u prosjeku događaju jednom ili dvaput godišnje, kad se putuje na ljetovanje ili skijanje. Pa kad stanete slušati te njihove priče kako su okrenuli kamion na nekoj nemogućoj okuci, o tome da su u Kragujevcu vidjeli psa i mačku kako igraju kriket… vama se zjenice šire u divljenju i dođe vam da odmah napustite svoj dosadni posao i započnete karijeru profesionalnog kamiondžije.

Nama koji se igramo na osobnim računalima taj je pothvat lakše izvediv kroz Euro Truck Simulator 2, igru koja je do dan danas bog i batina što se kamiona tiče. Jednostavno ima nešto neobjašnjivo u tim oktanskim grdosijama, neka autoban-romantika koja i u virtualnom obliku nadomješta dosadu svakodnevnice. Mogao bih vam tako pričati o svojim maratonskim vožnjama po Alpama gdje mi se svako malo pričinjavala Heidi, ili o totalnoj pomutnji uma koji je uslijedio kad sam vozio stajsko gnojivo po britanskom asfaltu. Lijepe su to uspomene za koje nažalost ovdje nema mjesta, ali dakako da ih ne spominjem bez veze.

Naime, American Truck Simulatoru veselio sam se upravo iz tog razloga – europskih dionica pomalo sam se već zasitio, a američka kultura kamiondžija doimala se kao nešto što bi mi moglo dostaviti niz novih, možda još i ljepših uspomena od onih iz ETS2. Međutim, to se nije dogodilo tijekom recenziranja ove igre.

Iako je praktički riječ o izravnoj kopiji ETS2, do te mjere da su vozni model, struktura gameplaya, mogućnosti, grafika i meniji u American Truck Simulatoru doslovno identični svemu u ETS2, to čak nije razočaravajuća stvar. Vozni model je ionako sasvim solidan, gameplay još drži vodu, a grafika nije toliko zastarjela i može se po potrebi uljepšati modovima. Problem je u tome što ATS za sada ne nudi onoliko sadržaja koliko je ETS2 imao već po izlasku.

Problem je u tome što ATS za sada ne nudi onoliko sadržaja koliko je ETS2 imao već po izlasku

Amerikom se ovdje može provozati kroz dvije regije – Kaliforniju i Nevadu; dok će sljedeće dolaziti naknadno kao DLC proširenja koja će se plaćati. Arizona je prva po redu i već je najavljena. Dvije regije ukupnom su veličinom kao jedna Njemačka u ETS2, a ondje je to otprilike jedna trećina, ako ne i četvrtina mape. Rezultat je stoga jasan – da istražite čitavu mapu u ATS-u treba vam maksimalno deset sati. Usporedbe radi, u ETS-u 2 vam je za to trebalo oko stotinjak sati – barem u Gold verziji s prvom ekspanzijom.

Ako ništa, na tim manjim mapama barem se vidi pomak u prezentaciji gradova. Ovdje su to daleko veći gradovi, a samim time gušći je i promet u njima. Tako primjerice u Los Angelesu imate velike brze ceste s tri traka usred samog grada, u San Franciscu promet presijeca tramvaj itd. Izgledom su ti gradovi prepoznatljivi – arhitektura je pogođena, a sve znamenitije lokacije i objekti, poput stripa u Vegasu ili Golden Gate mosta, vjerno su dočarani. Izvan gradova, međutim, nisam naišao na detaljan okoliš. Pustinjom bi tu i tamo proletjeli kotrljajući grmovi i to je otprilike to.

american-truck-simulator-9

Promet je isto tako generičan. Vozila se ponavljaju svako malo, nema motocikala ni biciklista, a pješaci su i dalje samo dodatak koji se vidi svake prijestupne godine i nema nikakvog utjecaja na gameplay. No najviše boli mala ponuda kamiona koje možete voziti. Na raspolaganju ih je svega desetak, a birate između pet modela dvaju proizvođača. Svaki kamion moguće je nadograditi, ali po pitanju izgleda nema mnogo opcija za modificiranje.

Sve je, očito, podređeno budućim DLC paketima. Naravno, SCS Software tu i tamo izbaci nešto besplatno, poput kultnog Kenworth W900 kamiona, ali češće će vam naplatiti neke sitnice, poput estetskih dodataka za kabinu. Pametnije se stoga uzdati u modove, kad se developeri ni nakon popularnog multiplayer moda za ETS2 sami nisu potrudili dostaviti nešto slično.

Osjećaj vožnje varira između odličnog i frustrirajućeg. Nezaboravan je ugođaj kad usred vožnje streamate glazbu s neke internetske radio postaje, primjerice idete za San Francisco i taman vam na TruckersFM zasvira San Francisco Scotta McKenzija. S druge strane, frustrirajuće je kad vam umjetna neinteligencija drugih vozača zaustavi skretanje na raskrižju ili vas dovede u situaciju da platite kaznu ni krivi ni dužni. Diskutabilno je da su takve stvari “realistične”, ali realno nemoguće je svakom glupom ponašanju u igri tražiti opravdanje objašnjenjem da za volanom sjedi žena.

Frustrirajuće je kad vam umjetna neinteligencija drugih vozača zaustavi skretanje na raskrižju ili vas dovede u situaciju da platite kaznu ni krivi ni dužni

Kad sam već kod kazni, one su češće i rigoroznije nego u ETS2 jer je uvedena prisutnost policije na cesti, a nove su i povremene inspekcije pa se svako malo morate zaustaviti zbog vaganja i pregleda. Nekima bi učestale i rigoroznije kazne mogle smetati, no mene više smeta što većinu vremena nigdje nema oznaka za dopuštenu brzinu kretanja. To vam je označeno samo na malom ekranu u kabini, što rezultira time da više gledate u njega nego na cestu. Intuitivnije rješenje je kad pokraj puta vidite znak s brojem nego kada svako malo morate gledati na GPS ekran da biste vidjeli koliko brzo smijete voziti, ali iz nekog razloga SCS Software se ne slaže.

Jedini korisni dodatak u ATS-u jest mogućnost izbora pri završnom parkiranju. Kad dostavite teret možete tako izabrati hoćete li ga samo ostaviti bez ikakve dodatne nagrade, hoćete li parkirati prikolicu na jednostavan način, ili ćete ju pak za dodatno iskustvo utjerati kao pravi majstor tamo gdje to poslodavac traži – a uvijek traži u rikverc. Ovo je sad iz nekog razloga zvučalo dosta prosto, ali zanemarite te erotske konotacije, to jednostavno ide u kombinaciji s dugim cijevima. Malo malo pa krivina, ljulja se kabina, turbo je mašina.

Osim što je u American Truck Simulatoru nema ničega što bih opisao epitetom “TURBO”. Gotovo sve je ovdje već viđeno, po istoj cijeni siromašnije nego u ETS 2, a i ono što se dalo popraviti i unaprijediti naspram te igre ostalo je nedirnuto. Kroz nekoliko godina uz modove i ažuriranja mogla bi ovo biti solidna simulacija, ali u ovom trenutku sadržajno je bliže je nekakvoj beti pa čak i ekspanziji, negoli zasebnoj i završenoj igri.

Označeno sa: ,

Kad u manje od deset sati prijeđete cijelu Ameriku uzduž i poprijeko, tup osjećaj svede se na jedan zaključak: gdje smo bili – nigdje; što smo radili – ništa.

60 Naša ocjena