Arma 3 Apex

TROPSKA GRMLJAVINA

Udaljeni sukobi na pedeset i više metara u Arma 3 Apex ekspanziji zamijenjeni su bliskim susretima u kojima nije potrebna optika kako biste gledali protivnika u oči. Za razliku od dosadašnjih mapa Stratisa i Altisa koje su obilovale otvorenim prostorima, novo okruženje otočja Tanoa postavlja nas u drugačiji položaj na bojištu s bujnom vegetacijom. Onaj tko nije bio previše oduševljen s mediteranskom atmosferom koja je prezentirana u originalu mogao bi se ugodno iznenaditi promjenom okoline budući da je upravo Tanoa glavni “lik” cijele ekspanzije. Bohemia Interactive doista se potrudio i dostavio zanimljiv prašumski teren koji je usporio tempo igre, a pritom ostao raznolik po uzoru na prijašnje mape.

Sve to se odlično uklapa u cijelu geografsku sliku otoka koju obogaćuje ugašeni vulkan, što otvara mnogo prostora svim zainteresiranim igračima oko smišljanja zanimljivih scenarija koje je sada još lakše kreirati kroz 3D editor. Ako vam je kroz misli odmah proletjelo pitanje zašto prvo spominjem editor, a ne kampanju – razlog leži u tome što je situacija u Apexu ponešto drugačija u usporedbi s prijašnjim singleplayer iskustvom.

arma-3-apex (1)

Naime, već se kroz prvi ulazak u kampanju mogu primijetiti određene promijene koje sugeriraju kako je omogućen kooperativni prelazak uz klasično samostalno iskustvo napucavanja po Tanoi. Naravno, produkcijska strana zbog toga nije patila pa se radnja bez problema može pratiti zahvaljujući animacijama i vojnim govorom kroz prezentaciju zadatka. Ali kostur kampanje je sada okrenut prema grupnom igranju. Točnije rečeno, precizniji opis bi glasio – napetost koja je bila prisutna tijekom samostalnog igranja sada je mnogo manja kada smrt znači odabir točke i čekanje 30 sekundi prije nego će naš vojnik opet stati na noge.

Napetost igranja mnogo je manja kada smrt znači odabir točke za respawn i čekanje 30 sekundi na isti.

Ova promjena neće svima sjesti najbolje, ali pokazuje kako je kampanja zapravo u službi turističkog vodiča jer se kroz sedam misija upozna nova lokacija cijelog otočja. Samim time, misije su također praktički “pravocrtne” jer se svaka sastoji od nekoliko zadataka koji nisu razbacani na širem području pa uglavnom nema onog osjećaja potpune slobode koja se mogla vidjeti u prijašnjim misijama. Također, to znači kako nećemo niti vidjeti koordinaciju različite mehanizacije koja se nalazi u igri, što je propuštena prilika za prezentaciju novih VTOL i drugih letjelica.

arma-3-apex (3)

Može vam zvučati da je kampanja tek usputni dio igre, što i nije potpuno krivo za pomisliti. No, to ne znači kako nije nimalo zabavna za odigrati. Iako zbog malog broja misija nećete vidjeti hrpu događaja koji bi vam ostali u sjećanju, jedna misija se ipak izdvaja kada vojnici postanu lovina te moraju doći na točku izvlačenja. Tom se misijom pokazalo kako developerima nije ponestalo mašte jer je prilično napeto kad protivnik ispaljuje osvjetljavajuće rakete za lakše uočavanje. Šteta što nema više takvih događaja, no to ne umanjuje vrijednost same kampanje kada ostatak misija na zanimljiv način prezentira šarolike Tanoine lokacije.

Kampanja je zapravo turistički vodič kroz novu lokaciju, ali to ne znači da je dosadan obilazak istih.

Čak i da vam se sve navedeno ne sviđa, kampanju se treba odigrati čisto radi upoznavanja svih značajnijih dijelova otoka prije nego se uputite u dva nova End Game scenarija koja su pripremljena za multiplayer okršaje. Svaka misija vremenski ne zahtijeva previše ulaganja slobodnih minuta pa se uz pažljivo igranje cjelokupno upoznavnaje otočja može proći u manje od deset sati, bilo da se sami zaputite u akciju ili pak s društvom. Na kraju, koliko je god nekome krivo što je izbačeno čistokrvno samostalno rješavanje misija, toliko je dobro što se veoma lagano može spojiti kod nekoga u igru i zajednički eliminirati protivnike.

arma-3-apex (2)

Posebne pohvale mogu se uputiti developerima što je “usputni” dio Apexa potpuno besplatan svim vlasnicima Arme 3 budući da su u pitanju tehnička poboljšanja. Nije riječ samo o grafici, iako se treba istaknuti novi sustav osvjetljenja i magle koji u potpunosti dolazi do izražaja na Tanoi. Lijepo je vidjeti da developer uz novi plaćeni sadržaj i dalje poboljšava jezgru igre, no to se nekako i očekuje od Bohemie koja je poznata po tome.

S Armom 3 smo vidjeli kako se stvari mijenjaju u gaming industriji jer tada po izlasku nismo niti imali kampanju koja je došla kasnije u obliku tri besplatna poglavlja. Apex je to sada samo dodatno potvrdio s fokusom na stavljanje pješčanika pred sve igrače koji koriste editor. Može se raspravljati koliko je ovaj pristup dobar na dugoročne staze, ali stoji činjenica kako Arma serijal oduvijek ima posebnu vrstu fanova gdje je dosta njih i zainteresirano za obogaćivanje igre uz prave sadržaje. Apex nećemo nikako pamtiti po fantastičnoj kampanji nego po terenu koji je predstavio pa se možemo samo nadati kako će idući biti jednako ili još kvalitetniji od Tanoe. Još kada bi se i ispravile stare boljke serijala u obliku blesavih bugova koji se vole nasumično pojavljivati; no onda Arma više ne bi bila Arma jer i oni u čitavoj priči daju neki doprinos realnoj nepredvidivosti.

Bilo bi krivo zaključiti kako je Apex nedostojan kupnje zbog promijene u sustavu kampanje kada se radi o proširenju same platforme od koje će na kraju profitirati igrači jer su kreativci dobili fantastičnu lokaciju za stvaranje dodatnog sadržaja.

• novi teren otočja Tanoa
  • tehnička poboljšanja igre
  • rutinska SP kampanja