HCL.HR

Recenzija

Assassins Creed: Brotherhood [PC,X360,PS3]

Juraj Bevandić i Stjepan Fikter

Teško je vjerovati da bi se itko odvažio igrati novi nastavak ovog serijala bez da je odigrao prijašnje dvije igre, ili barem posljednju. Pogotovo iz razloga što se Brotherhood direktno nastavlja na priču prethodnika. Glavnu ulogu ponovno preuzima Ezio Auditore, a sve započinje u njegovoj vili na vrhu grada Monteriggioni koji je sada pod njegovom upravom. Ubrzo nakon samog početka na vrata grada dolazi i glavni negativac Cesare Borgia. Priča se odvija nekoliko godina nakon događaja koji su se zbili u prijašnjoj igri te nas ovoga puta ne vraća u predivnu Firencu i Veneciju, već nas striktno ograničava na Rim.

To ograničenost zapravo i nije loša stvar iz razloga što je Rim uistinu ogroman, predivan i pun detalja te stvari koje u njemu možete raditi. U istom trenutku odvija se paralelna radnja koja je kao glavnog aktera izabrala Desmonda Milesa, čovjeka kroz čija sjećanja pratimo događaje iz Eziova života. Ukratko, to je sve što ćemo o priči otkriti, a što se samog gameplaya tiče, možemo reći kako je Ubisoft kroz iskustvo sakupljeno u radu na prošlim nastavcima ovog serijala, kao i na sličnim igrama ovoga žanra, došao do prave formule za uspjeh svojih igara. Što su sve uključili u tu formulu Brotherhooda? Čitajte dalje…

Assassin’s Creed: Brotherhood vrvi detaljima i novitetima u igri koji jedva čekaju da ih otkrijete i da se pokažu u punom svijetlu. Kao što smo ranije naveli, radnja se odvija nekoliko godina nakon dvojke tako da je i tehnologija napredovala. Ezio će moći upravljati raznim novim tehnološkim otkrićima kao što su prvobitni pištolji i puške, topovi, svojevrsne bombe i tome slično. No mora se reći da nije baš sve u istoj mjeri modernizirano, kreatori igre ponudili su nam i neka oružja koja se čine nešto starije proizvodnje te koja su iz nekog razloga u prijašnjim igrama bila izostavljena (poput samostrela). Sve navedeno samo je dio vašeg novog arsenala, a šanse su da ćete htjeti isprobati svaku pojedinost novih oružja jer su zaista posebna i zanimljiva.

Velika novost koju smo i očekivali jest jahanje konja u bilo koje vrijeme. Da, čak i po uskim ulicama grada možete jednim žviždukom prizvati svog vjernog prijatelja i odjahati na njemu do vaše destinacije. Razvijen je i novi combat sistem za borbu s konja te iako nije toliko važan, vrlo je dobro osmišljen i efektan. Misije su većinom zanimljive, kao i brojni popratni questovi u kojima rušite kontolne tornjeve Cesara Borgie kako bi preuzeli vlast u nekom dijelu grada te tako otvorili nove trgovine i obrte. Grobnice koje ste istraživali u drugom nastavku ovdje su zamjenjene jazbinama u kojima se sastaju vaši novi neprijatelji – Romulovi sljedbenici.

Vjerovatno najveća novina u igri je upravljanje vašom frakcijom. Naime ljudi kojima spasite život pridružiti će se vašoj frakciji te će tako postati vaši sljedbenici. Na vama je da ih šaljete na zadatke diljem Europe. Ukoliko ne završe mrtvi, oni se sa zadataka vraćaju sa određenim plijenom, svotom novca i iskustvenim bodovima. Dok oni grindaju svoje levele vi možete birati njihova oružja i odjeću kako bi izradili svoju ekipu iz snova.


Vaši sljedbenici neće uvijek biti na zadatcima izvan grada. Možete ih primjerice pozvati s vama u borbu ili poslati da ubiju nekoga u vaše ime ili pak da ometaju čuvare kako bi vi mogli proći neopaženo. Iako cijeli taj sustav nije savršen te ima još podosta mjesta za neke nadogradnje, lijepo je vidjeti toliki napredak u odnosu na prijašnju igru, pa se veselimo njegovu usavršavanju u slijedećem nastavku. Sama borba mačem ima malo noviteta, ali je i dalje jednostavna, zabavna i atraktivna kao i u prethodnicima. Svidjelo nam se što vojnici više ne čekaju da dovršite njihovog kolegu kako bi napali, već napadaju potpuno nasumice i u većem broju što igri daje dodatni izazov. Uz sve nabrojane novitete i dalje je tu jako prepoznatljiv Assassin’s Creed stil igre. Penjanje, parkour trčanje i skakanje, atraktivna i napeta borba raznim oružjima, kao i stealth dio i dalje su zadržani u velikoj količini te i dalje pružaju vrlo dobru zabavu.

Definitivno najveća novost koju Brotherhood uvodi u Assassin’s Creed serijal jest multiplayer komponenta. Koliko god to čudno zvučalo jer se radi o jednoj Assassin’s Creed igri, sam koncept je zapravo odlično zamišljen, no nekoliko sitnica može pokvariti doživljaj eliminiranja neprijatelja. Prije svega tu mislimo na kontrole koje ponekad ne reagiraju dovoljno brzo. Osim toga, kudimo i ne postojanje matchmakinga za početnike, što može biti mali problem jer igrači na većim levelima svakako imaju prednost zbog otključanih alibitya, perkova i streakova. No najveći nedostatak skriva se u bugu koji vam onesposobljava HUD, odnosno – ostaje vam jedino kompas. Poprilično iritirajuća stvar koja se na svu sreću ne događa često, a jedini lijek je kompletni izlazak iz igre i ponovno ulaženje.


Unatoč navedenim nedostacima sama izvedba gameplaya u multiplayeru pametno je osmišljena i na vrlo je visokoj razini. Ono što je bitno u igri nije samo ubiti neprijatelja nego i način na koji ga eliminirate. Isto vrijedi i za skrivanje od neprijatelja jer ako mu samo pobjegnete dobiti ćete manje bodova nego kada se stopite s ruljom i ošamutite ga. Upravo tu leži sva čar virtualnog lova na ljude koji Brotherhood predstavlja, i upravo zbog toga i detalja koje možete pročitati u nastavku, ovo nije samo još jedna multiplayer komponenta neke ponajprije singleplayer igre. Uz multiplayer Brotherhooda provest ćete sate i sate..

Kada krećete u eliminaciju protivnika u multiplayeru, odnosno kada želite izbjeći istu, ponajviše se morate osloniti na vlastiti osjećaj procjene. Iako će vam vjerni kompas pomagati u lociranju mete, nemojte očekivati da će vam staviti strelicu iznad neprijateljske glave. Kako napredujete, tako otvarate i dodatne mogućnosti poput mjenjanja skina da se lakše uklopite u masu NPC-ova ili da se vaša persona kopira u nekoliko istih, što može protivnika navesti da ubije nedužnoga lika kojim upravlja računalo.

Uz obrambene mogućnosti tu si i one napadačke poput skrivenoga pištolja ili noževa. Kada se malo uhodate u igru razviti ćete osjećaj za prepoznavanje prave mete ili onoga tko vas želi ubiti. Zato treba pametno kombinirati mogućnosti s vašim stilom igranja. I na ovome polju igra ima odlično riješen sustav gdje možete imati više različitih profila koje možete mijenjati kada umrete. Naravno to sve treba otključati, ali činiti ćete to sa užitkom jer je multiplayer itekako zabavan.

Ako ste solo igrač onda na izbor imate Wanted, odnosno Advanced Wanted mod gdje vam je cilj biti prvi po bodovima. Jedina razlika između ova dva moda jeste što u Advanced modu kompas ne pokazuje nalazi li se neprijatelj na uzvisini ili ne, a iako zvuči kao tek mala razlika, začudili biste se koliko je taj pokazivač visine zapravo krucijalan. Za ljubitelje timskog igranja tu su: Alliance mod gdje imate tri tima po dva igrača koji se svaku rundu izmjenjuju u ulozi ubojica i onih koji su mete, te Manhunt mod gdje su dva tima po četvero ljudi koji jednu rudnu ubijaju dok se drugu brane. Ovdje također vrijedi pravilo otključavanja budući da u rankiranim matchevima nisu na početku dostupni svi modovi.


Mape u multiplayeru su također kvalitetno i pomno dizajnirane, a sasvim je dovoljno različitih mapa pa se ni na količinu sadržaja nikako ne možemo pobuniti. Ljubitelji otključavanja imat će posla jer igra sadrži ukupno 50 levela za otvoriti, a još kada u to ubrojimo različite zadatke koje možete izvršiti da vam donesu dodatne bodove – pripremite se na trošenje puno vremena u Brotherhoodu. Ostale sitnice poput pozivanja vaših prijatelja sa liste ili kostumizacija likova su također prisutne, stoga je jednostavno zaključiti kako je Ubisoft sa multiplayerom Brotherhooda htio isporučiti jedno detaljno i zabavno mp iskustvo sa mnoštvom sadržaja. S tehničke strane, što se tiče laga, igra nije razočarala jer ga nismo ni primjetili, dok se jedino ponekada zna dogoditi da izgubite vezu s serverom. Ako je ova ekspanzija eksperiment za veći i bolji multiplayer u trećemu dijelu, onda su developeri na pravome putu da dodatno unaprijede ovu komponentu koja je i sada odlična i vrlo zabavna za igranje.

Iako nije značajno napredovao od prijašnjih nastavaka, Brotherhood se može pohvaliti prekrasnom grafikom koja mjestimice ostavalja promatrača bez daha (pogotovo u pregledu grada sa vrhova zgrada). Osvjetljenja i sjene su polja na kojima se primjećuje kvalitetan napredak, kao i teksture odjeće i izrazi lica likova u igri. Cijelo iskustvo prožeto je i in-game cutscenama kakve uvijek volimo vidjeti, a iako ne izgledaju odveć impresivno, dizajnirane su tako da su veoma značajne za samu priču i svakako vrlo pamtljive.


Fizika je izvrsna, baš kao što bi i očekivali od jedne Assassin’s Creed igre u kojoj je fizika tako važan aspekt. Animacije se čine bezbrojnima, kretnje su prirodnije, a sve je manje nesavršenosti i kojekakvih glitcheva. Ako baš tražite, ponekad možete naći neke primjedbe, pogotovo pri jahanju konja, ali sve u svemu ne bi se trebali niti malo buniti na vizualnu prezentaciju igre. Zvučna podloga u smislu zvukova okoline te same muzike, nije pretjerano impresivna ni pamtljiva, no ostali zvukovi u igri poput zvučnih efekata prilikom mačevanja, jahanja i tome sličnoga, dobro su sinkronizirani i vjerno preneseni.

Mogli bi zaključiti da sve što su imali prijašnji nastavci serijala, Brotherhood dodatno poboljšava i usavršava. I dok je samo singleplayer iskustvo vrlo dobro dizajnirano i svakako puno zabave i noviteta, najvažniji Brotherhoodov novitet u obliku multiplayera ono je što pogotovo impresionira količinom sadržaja i samim dizajnom gameplaya. Dobili smo dakle još jednu kvalitetnu Assassin’s Creed igru prepunu sadržaja za jednoga i više igrača, jednu sa puno većom vrijednošću ponovnog igranja od prethodnika (uglavnom zbog multiplayera) i svakako igru koju bi svaki fan žanra morao isprobati.

Slažete li se s nama? Isprobali ste već Brotherhood? Podjelite sa nama vaše komentare o ovoj igri i našoj recenziji iste (vrijedi samo za kul, registriranu ekipu), a ne bi bilo na odmet da ostavite i vlastitu ocjenu igre.

Nadograđujući se na provjerenu formulu parkoura i stealtha, Ubisoft je s Brotherhoodom uspio isporučiti još malo osvježene singleplayer zabave te po prvi puta u serijalu – multiplayer komponentu.

89 Naša ocjena
  • Rim
  • trajnost
  • novosti u singleplayeru
  • multiplayer
  • vođenje frakcija moglo je biti bolje
  • nekoliko bugova

Komentari (14)

  • ReFlex

    30.11.2010 - 18:31

    Najs..:)

  • petebrks

    30.11.2010 - 18:46

    igro sam jedinicu al mi nije bas nesto,sad sam uzeo dvojku i onda cu trojku,nadam se da neću zažalit

  • domy32

    30.11.2010 - 20:41

    to nije ac3 to je samo brotherhood

  • eXcentrik

    30.11.2010 - 20:59

    tocnije to je 2.5

  • B1gfooT

    30.11.2010 - 20:59

    @petebrks

    sigurno neces, jedinica i dvica su nebo i zemlja gotovo ih se ne moze usporediti…

  • shark3r

    01.12.2010 - 20:14

    hahah jedva cekam….xDDDDDD

  • mattblack

    02.12.2010 - 13:10

    sta niste mogli video recenziju

  • Ementaler

    03.12.2010 - 15:01

    Ovaj put ne matt ;), ali radi se na novim video recama, za to se ne brini 😉

  • Sniker

    03.12.2010 - 21:17

    Svida mi se Recenzija 😀
    Samo me zanima njen izlazak za Pc koji je najavljen tek za prvi kvartal 2011 🙁
    Ali vrijedi cekati kao sto se za 2 ispatilo 😉

  • eXcentrik

    04.12.2010 - 22:28

    kako pc kad nije pc

  • Ementaler

    05.12.2010 - 17:04

    Biti će za PC (kako piše u info boxu – u prvom kvartalu 2011), a kako se očekuje više-manje identična igra, nećemo raditi posebnu PC recenziju. Zato je ovdje navedeno u naslovu i “PC”.

  • TheProGamer

    20.06.2012 - 21:05

    Dakle,ovo je moje mišljenje o ACB-u.Ja nisam fan AC igara.Nikad to niti neću postati. 1 AC mi se svidio jer je bio jedan pravi novitet u svijetu gaminga,osvježenje.Ali svi daljnji nastavci su bili loši.Grafika i atmosfera tih igara su odlični,ali questovi su zamorni.Priča je npravljena na slabom nivou,a da ne govorim o fightingu u igri koja izgleda dosta dobro,ali za razliku od POP serijala ima premalo "finti" u borbi.Side questovi su također zamori.Skakanje,penjanje i sl. puno lošije izgledaju nego na prvom dijelu.Obožavam ovaj žanr,ali AC definitivno nije igra na koju bi bac´o pare.Ocjena 1 dijela je 90/100,drugog je 50/100,a trećeg dijela 40/100.Ispričavam se još jednom što sam u komentaru spominjao i prethodne dijelove AC-a,ali morao sam usporediti da bi stavio konačnu ocjenu.Recenzija je ipak i dalje odlična.

  • TheProGamer

    22.06.2012 - 15:13

    E da,i zaboravio sam navesti kako je umjetna inteligencija neprijatelja jako loša,kao na pr.Na novom Deus Exu,prelako se došuljat iza neprijatelja,a da on to ne kuži.

    • IamPCGamer

      @TheProGamer, 09.07.2012 - 11:41

      Ne kužim kako si tolko popljuvao ACB.Najbolji Assassins Creed ikad,bolji od Revelationsa jer je tema ACR-A dosadna i izgleda gotovo isto kao Brotherhood ,čistakopija.Multiplayer je pravo osvježenje u serijalu,koje izgleda odlično.Od mene 97/100,zbog sitnijih bugova.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?