Assassins Creed [X360]

Ivan Renić

Više se neću smijati naizgled besmislenim kombinacijama. Ma znate, Batman i Robin, Lolek i Bolek, Krcko i Tvrtko… U velikoj većini slučaja, namjerno ili ne, ispadnu jednostavno smiješne – pogotovo u igrama. No, Assassin’s Creed nikako nije obična igra i daleko je od navedene skupine. U to nas je od prve najave igre uvjeravala prelijepa Jade Raymond, kao i ostatak ekipe iz Ubisofta, koji su informacije o igri davali na kapaljku, a gameri su definitivno bili žedni. Dobili smo zabavnu igru, no nije baš sve tako savršeno…

Preuzet ćete ulogu Desmonda Milesa, naizgled običnog konobara. Zanimljivo, Desmond nije glani lik u igri. Nejasno? OK. Desmond i jest običan konobar, no njegove pretke nikako ne bismo mogli nazvati običnima. Naime, on dolazi iz porodice ubojica. Desmond živi u 2012. godini, kada je već otkriveno da se genima prenose i sjećanja predaka. To čini našeg Desmonda savršenim za dobivanje željenih informacija. Pomoću Animusa, računala koje mu omogućuje „surfanje“ po sjećanjima svojih predaka, uskočit će u cipele Altaïra, ubojice koji je djelovao u vrijeme Trećeg križarskog rata. Točnije, 1191. godine. No, kako to obično biva, sjećanju na ubojstvo kojeg se treba prisjetiti nije moguće tako lako pristupiti, pa će se prvo morati prisjetiti nekih starijih ubojstava. Kojih će ukupno biti 9. Priča definitivno nije tu samo da postoji, već je očito bila temelj stvaranja igre. Jedna misija se ipak neće sastojati samo od pretrčavanja grada u potrazi za metom i samog ubojstva, već će tu biti i zanimljivih, no ne i dovoljno raznolikih mini-misija koje ćete morati obaviti da biste mogli izvršiti ubojstvo.

Sve mini-misije se izvršavaju u svrhu informacija o meti ili samom gradu, tako da ćete prisluškivati doušnike, krasti planove ili se penjati na visoke točke u gradu da biste bolje upoznali grad. Pronaći metu i ubiti je možda je i najlakši dio svake misije, a onaj poslije toga, bježanje od stražara, vjerojatno je i najzabavniji. Naime, tu se otvara nekoliko opcija. Ako ste prije samog ubojstva, švrljajući po gradu, pomagali ljudima ( tako da ih oslobodite stražara koji ih gnjave ), određeni stanovnici radit će u vašu korist. Primjerice, ako bježite od stražara i na raskrižju pobjegnete lijevo, a u blizini se nalazi grupa ljudi koja vam je prijateljski nastrojena, oni će stražarima reći da ste pobjegli desno i tako vam olakšati bijeg. Možete i pobjeći stražarima iz vidokruga te se sakriti među redovnike, što će smanjiti sumnju sa vas. No, u slučaju da ste ignorirali pozive u pomoć ili, još gore, bili nasilni prema građanima, oni će se prikloniti stražarima i ometati vas u bijegu. Ako vam se sve to čini dosadno i tražite više akcije, možete ići i najzabavnijim putem – bijegom u visinu. Naime, gradovi u Assassin’s Creedu nisu plošni, a krovovi su gotovo jednako važni kao i same ulice grada. Jer, kada vas stražari počnu naganjati, možete se dati u bijeg preko krovova u stilu Princa ili Spideya. Stražari su u to vrijeme očito bili atletičari, pa iste vratolomije mogu izvoditi i oni. I tu počinje prava zabava.

Altaïrova snaga prikazana je u obliku stupnja sinkronizacije Desmonda i sjećanja. Ako Altaïr prima udarce, stupanj sinkronizacije se smanjuje, a ako padne na nulu, sjećanje se nastavlja od posljednjeg checkpointa. A kada je stupanj sinkronizacije maksimalan, otvara se opcija „eagle visiona“, kojom možemo utvrditi koja nam je osoba prijateljski nastrojena, koja malo manje, a koja ima važne informacije koje trebamo. Tijekom animacija pojavljivati će se greške u sjećanju, koje će nam omogućiti da akciju sagledamo iz drugog kuta.

Kad smo već kod gameplay-a, moram priznati da ima i nekoliko razočaravajućih grešaka. Kao što sam već rekao, mini-misije koje izvršavamo u igri su zabavne, no trebalo bi ih biti više, jer ovako se javlja zamor i monotonost nakon nekoliko misija. Umanjit ću kritiku utoliko što ću reći da se time nije izgubio preveliki dio zabave. Nadalje, borba izgleda vrlo efektno i zanimljivo, no u praksi se često svodi na lupanje jedne tipke – što će opet donijeti isti efekt kao i neke naprednije tehnike u borbi. Ni AI nije kompleksan. Stražari imaju nekoliko parametara po kojima procjenjuju situaciju, no ne pružaju prevelik izazov, što se najviše primjeti u borbi – gdje će vas napasti jedan po jedan, dok će drugi samo gledati kako im dekapitirate „kolege“. Na svu sreću, potjere su uvijek zanimljive i ponekad ćete se zbilja oznojiti dok im ne pobjegnete. Pri kretanju gradom koristit ćete dva načina kretanja: high profile i low profile. Low profile omogućuje vam stapanje u gomilu, neupadljivo kretanje među tom istom gomilom i sve ostale akcije zbog kojih vas stražari neće hebati ni dva posto. S druge strane, high profile radnje uključuju trčanje, skakanje, tuču – dakle, cijeli tulum nosite sa sobom. No, na tulum će doći i stražari.

S tehničkog aspekta nemam zamjerke. Grafika je odlična i svojom lepezom boja, oštrim teksturama, velikim brojem detaljnih likova na ekranu definitivno dokazuje da se iz NG konzola može izvući još mnogo toga. I izvodi se glatko. Zvuk je također na razini, a voice-acting je odrađen odlično, pogotovo uzevši u obzir da se igra ne može pohvaliti nekim velikim holivudskim facama iza mikrofona. I napokon jedna igra u kojoj naš lik nije samo blentava marioneta koja zna jedino promrmljati nešto sebi u bradu – naprotiv, i Altaïr i Desmond prirodni su vođe i izborit će se za sebe. Naravno, to neće uvijek biti dobro, a Altaïrova jezičavost često će vas dovesti u probleme.

Sveukupni dojam je vrlo pozitivan. Zanimljiva priča, odlična grafika i parkour po srednjovjekovnom Bliskom Istoku zadržat će vas pred ekranom sve do odjavne špice, ali vjerojatno će vas zasmetati prilično prosječan AI, ponekad zamorne borbe i repetitivnost. Igra neosporno ima kvalitetu, no trenutno je tržište krcato AAA naslovima, a Assassin’s Creed-u nedostaje tako malo da bi ušao u prestižno društvo i da bismo ga bezrezervno preporučili. Igra koju smo čekali tako dugo definitivno nije razočarala, no sad znamo da sljedeći put nećemo slijepo vjerovati svemu što Jade kaže u vezi igre. Ili možda nismo pozorno slušali. Pitam se zašto…

Ako vam nešto nije jasno oko ove igre, imate kakvo pitanje ili jednostavno želite raspravljati o igri dođite na HCL forum i pridružite nam se.

Iz Ubisofta nam napokon dolazi igra o kojoj svi vjerojatno sve već znate osim kakva je. A kakva je? Pa, jeste li se ikada zapitali kako bi izgledala kombinacija Spidermana, GTA i Princa od Perzije?

83 Naša ocjena