Banjo-Kazooie: Nuts & Bolts [X360]

Džordž Vulić

Dugih 8 godina nakon fenomenalnog Banjo-Tooie nastavka stiže nam 3. pravi nastavak (peti ukupno ako računamo Banjo-Kazooie: Grunty’s Revenge i Banjo-Pilot za Game Boy Advance) Banjo-Kazooie franšize. Situacija se promijenila. Rare više nije pod Nintendo krovom, novi gazda je Microsoft, te nakon nekih više ili manje uspješnih igara za Xbox konzole napokon dobivamo novi nastavak igre koji je poprilično proslavio ovaj popularni engleski studio ekskluzivno za Xbox 360. Novosti ima poprilično, tako da svakako čitate dalje…

Pitate se što su naši Banjo i Kazooie radili u proteklih 8 godina? Paaa… ništa posebno. Osim što su ljenčarili, jeli pizzu, slušali glazbu i igrali video igre. Pritom su se poprilično udebljali, te izgubili sve svoje moći. Ukratko, postali su debele ljenčine. Monotonu svakodnevicu na Spiral Mountainu prekida pojavljivanje neuništive Gruntilde od koje je ostala samo glava. Trenutak prije nego se legendarni protivnici sukobe u svome do sada najneobičnijem izdanju, pojavljuje se L.O.G. (Lord of Games), kreator svih video igara. Ironično konstatirajući kako današnja gaming populacija želi samo pucačine i još pucačina, odluči malo začiniti stara pravila platformskih igara, te na malo drukčiji način riješiti ovaj konflikt. Gruntilda dobiva umjetno tijelo, a Banjo i Kazooie popriličnu liposukciju. L.O.G. ih tada prebacuje ih u Showdown Town gdje započinje još jedna avantura.

Nakon što im je objasnio pravila igre, tj. da će Banjo i Kazooie putovati kroz 6 različitih lokacija, skupljati glazbene note i izvršavati različite zadatke za jiggije (objasnim u nastavku teksta), Gruntilda će ih na kraju svakog levela pokušati spriječiti u daljnjem napredovanju. Pobjednik dobiva vlasništvo nad Spiral Mountainom, dok gubitnika čeka vječno šljakanje u L.O.G.ovoj tvornici videoigara. Zadovoljavajuće, u svakom slučaju. S obzirom da su Banjo i Kazooie izgubili svoje moći, L.O.G. poklanja Kazooieu magični ključ čije su moći skoro, hm… neograničene. I to bi bilo to. Showdown Town je postavljen kao glavna lokacija u igri odakle kroz različite portale putujemo na velike i zbilja maštovito dizajnirane levele. Za početak dobivate jednostavno vozilo na 4 kotača koje će vam L.O.G. kao nagradu nadograditi sa svakim završenim levelom. Da, dobro ste pročitali, vozilo. Ekipa iz Rarea je odlučila u klasični platformerski koncept skupljanja stvari, trčkaranja i skakutanja uokolo dodati prijevozna sredstva. Za početak, L.O.G. vas upoznaje s Mumbo Jumbom, poznatim likom za sve fanove serijala. Mumbo u ovom nastavku ima ulogu vlasnika automehaničarske radionice u kojoj može stvoriti vozila koja zasigurno nećete nikada vidjeti na lokalnim prometnicama. Dakle, da objasnim kako stvari funkcioniraju. Za početak, za kupovanje različitih djelova, kao i shema već gotovih vozila morate skupljati glazbene note. Note su glavna valuta u Showdownu, tako da ih vrijedno skupljajte. Po gradu se osim nota, nalazi veliki broj kutija sa djelovima koje možete pronaći i odnijeti u garažu. Sistem izrade vozila je jako jednostavan, a opet poprilično kompleksan. Zahvaljujući brojci od preko 1600 različitih djelova, mogućnosti su impresivne.

Započnete s tijelom, dodate kotače, spremnik za gorivo, motor i vozačko sjedalo, te već imate nešto što se može kretati. Osim što možete napraviti potpuno originalna vozila, možete nadograditi već gotova vozila koje dobijete kupnjom sheme. Naravno, vozila su podjeljena na kopnena, vodena i zračna. Možete izraditi mega ultra uber brod s kotačima i krilima. Za sva vozila vrijede osnovni zakoni fizike, tako da je jako bitno gdje postavljate kotače, koliki vam je raspon krila, omjer težine na prednjim ili stražnjim kotačima itd. Mogao bi još dosta napisati o ovom aspektu, no da maksimalno skratim, dodatak izrade vozila je izuzetno zabavan, no ako ste perfekcionista i izrazito dugotrajan proces. Novitet koji će se vjerujem svidjeti mnogima, no isto tako i odbiti određen broj starijih fanova. Lokacija na kojima ćete ‘’testirati’’ vaša vozila ima ukupno 6. Svaka lokacija ima određen broj misija koje morate ispuniti kako bi priča progresirala, određen broj nota za skupiti, kao i poneki side quest. Za svaku riješenu misiju dobivate jigsaw (puzzle) komadić uz pomoć kojega otvarate nove lokacije. Imajte na umu da vas čeka preko 100 jigsaw komadića za skupiti, kao i oko 1900 nota.

Igru pokreće modificirani Viva Pinata engine koji izgleda zaista prelijepo. Pregršt boja, detaljno dizajnirani likovi, te zanimljiv dizajn okoliša. Leveli izgledaju jako lijepo. Jedini minus je očito izoštravanje tekstura kada im se približavate, kao i iznenadno pojavljivanje nekih manjh objekata koji se u daljini ne vide. Nakon izlaska igre je postalo poznato kako su oblačići s tekstom teško čitljivi na starijim televizijama. Glazba je zbilja odlična, skladatelji su odlučili zadržati retro zvuk, bez ikakvih orkestracija što funkcionira I više nego dobro. Svaka lokacija ima nekoliko različitih skladbi koje se spajaju jedna s drugom ovisno na kojem se dijelu lokacije nalazite. Likovi nemaju glasove, već poprilično smiješne ljudske verzije životinjskog glasanja. Veliki broj likova iz prijašnjih nastavaka se vraćaju sa novim ulogama. Tu su već spomenuti Mumbo Jumbo, zatim Humba Wumba, Bottles, Klungo, Boggy, Mr. Fit kao i mnogi drugi što bi trebalo razveseliti sve fanove serijala.

Multiplayer je prilagođen onima s konekcijom na Xbox Live, kako i onima bez nje. Offline utrkivanje i ne zvuči toliko zabavno, no u praksi split-screen s podrškom do 4 igrača funkcionira sasvim dobro. Online je dakako puno zabavniji, s puno većim brojem mogućnosti. Osim što se utrkujete za volanom vlastitih kreacija, možete uploadati vlastitu shemu vozila (blueprint) kako bi pripomogli onima koji nisu toliko dobri ‘’inženjeri’’, ili se čisto pohvalili dizajnom koji izgleda dobro/smiješno. Osim toga, možete uploadati vlastite snimke koje ste usnimili prilikom rješavanja različitih misija, kao i fotografije koje ste usnimili tijekom igranja. Naravno, podrazumijeva se da sve što uploadate možete i skinuti od ostalih igrača koji su se pozabavili opcijom uploada. Mogućnosti je zaista mnogo te mogu samo reći kako multiplayer zaista dodaje novu dimenziju više nego dobrom single player modu.

Što reći na kraju. Mnogo starih fanova je odustalo od Rare studija nakon što ih je Microsoft kupio za nevjerojatnih 377 milijuna dolara. Predviđao se kraj studija koji će nakon velikog broja uspješnih naslova početi raditi jednostavne igre za ‘’glupe Amere’’. Zahvaljujući nekoliko odličnih igara na prvom Xboxu, te nekoliko uspješnica na 360-ici, Rare nam i s ovom igrom pokazuje kako znaju napraviti zabavnu igru, odlične atmosfere s velikom trajnošću. Iako igra izgleda kao da je napravljena za mlađu publiku, ona to svakako nije zbog nedostatka glasovne sinkronizacije i velike količine napisanog teksta. Ako tome pridodamo jednostavan, no opet poprilično kompleksan kreator vozila, vaš mališan bi mogao ostati zbunjen. Tada mu svakako pomognite u igranju. U svakom slučaju, ako se želite odmoriti od ostalih žanrova uživajući u novom ruhu starog klasika, a imate Xbox 360 konzolu, svakako zaigrajte Banjo-Kazooie: Nuts & Bolts.

Ostavite nam komentar u boxu ispod i poručite nam kako se vama svidjela igra i što mislite o recenziji. Za sve one dubokoumne rasprave o ovoj igri i svim drugima, tu je naš gamerski forum, a s njime i Banjo-Kazooie: Nuts & Bolts topic.

Peti naslov iz Banjo Kazooie kataloga igara je napokon stigao. Kakav dojam je ostavio pročitajte u recenziji još jedne Xbox 360 ekskluzive.

83 Naša ocjena
  • humoristični likovi