Batman Arkham Asylum [PC,X360,PS3]

Duje Kozomara

Sigurni smo da će se među čitateljima naše recenzije naći mnoštvo hardcore Batman fanova, koji će se bez imalo dvojbe prepoznati u sljedećim rečenicama. Dakle, još kao malo dijete smatrali ste kako je Batman najkul persona u svemiru i kako šuta dupe svim drugim superherojima. Imate policu u stanu gdje držite posebnom krpicom ispolirane akcijske figurice svog heroja, volite maštati kako bi razvalili kvartovske nasilne alkose sa njegovim uberkul gadgetima, a iako vas draga u tim trenutcima čudno gleda, povremeno tijekom intimnih odnosa navlačite plašt i masku.

Umalo sam zaboravio kućnog ljubimca Fikija, bebu šišmiša donesenog iz pouzdanog Južnoafričkog legla koje ste pronašli nakon duge potrage na E-bayu. S nelagodom i nevjericom promatrate monitor, razmišljajući kako jedan recenzent HCL-a zna toliko o vama? Pa, dragi čitatelju, imamo svoje metode. Nadalje, osim strasti prema čovjeku-šišmišu, jako volite gejmati na svom PC-u, a čuli ste i za onu novu Batman igru koja je prvo stigla na PS3 i X360, a svaki tren će i na PC. Unatoč činjenici da traileri i najave izgledaju više nego dobro, pomalo ste skeptični, s obzirom da nijedna igra s vašim najdražim superherojom u glavnoj ulozi nije zadovoljila. Nisu vas razuvjerile čak ni jako visoke ocjene u recenzijama popularnih stranih gaming portala, jer ste čuli da developeri imaju naviku masno plaćati stranim gaming portalima da njihovim igrama daju što višu ocjenu kako bi ove ostvarile što bolju prodaju. Upravo zbog toga, stigli ste provjeriti recenziju na svoje omiljeno domaće gaming odredište, HCL portal, s logičnim zaključkom kako nama Hrvatima nitko nikad ne plaća ništa, pa bi možda i mogli biti objektivni. Dobro zamjećujete, i kod nas je dobila jako visoku ocjenu, no prije nego krenete u instantno nabavljanje igre, preporučujemo da ipak pročitate recenziju do kraja.

Nakon podužeg uvoda u kojem smo otkrili težak život hardcore Batman fanova, možda je vrijeme da pokušamo objasniti zašto je ova igra svih tako pozitivno iznenadila, a to je vjerojatno poradi činjenice da su momci iz Rocksteady Studiosa pazili na baš svaki detalj. Kao prvo – priča. Scenarij za Batman: Arkham Asylum napisao je Paul Dini, pisac pet puta nominiran za Emmya, u principu zaslužan za čitav animirani Batman serijal. U prijevodu, igra ima više nego pristojnu priču, faktor koji u posljednje vrijeme jako nedostaje igrama.

Naime, Joker je cijeli otok Arkham, koji u Gothamu služi kao zatvor, preuzeo pod svoju kontrolu, s idejom da znanstvenici Young oduzme papire koji su mu potrebnu da bi napravio čitavu vojsku mutiranih vojnika, poput kemikalijama ojačanog Banea, i na taj način širio strah i teror po Gothamu. Naravno, Batmanova misija je spriječiti Jokera u njegovoj namjeri, no ovaj je preuzimanje Arkhama vješto isplanirao te je spremio Batmanu mnoštvo izazova i zamki. Između ostalog, Batman će se susresti sa gotovo svim svojim poznatim neprijateljima, poput Banea, Zsasza, Scarecrowa, Harley Quinn, Killer Croc, Poison Ivy.. S nekima će se doduše samo susresti, no neće doći do sukoba.

Bitno je spomenuti da likovima glasove daju isti glumci kao u animiranom serijalu, tu su Kevin Conroy (Batman), Mark Hamill (Joker) i Arleen Sorkin (Harley Quinn) koji su, valjda zbog činjenice da već u potpunosti poznaju likove kojima daju glasove, odradili jako kvalitetan posao. Uvjerljivi likovi, zajedno s kvalitetnom pričom i filmskim cut scenama zajedno pridonose igrinoj atmosferi, pravom Batman filmskom ugođaju koji vas prati od samog početka pa sve do kraja igre.

Batman: Arkham Asylum igra je iz trećeg lica, a cijelo vrijeme svijet igre promatramo iz perspektive iza Batmanovih ramena, taman da mu vidimo nabildano tijelo u tom uskom seksualnom odijelcu. Naravno, tu je i čitav arsenal njegovih gadgeta: Batarang, Batclaw, Explosive gel, grapple gun, hacking device… Kada skočite s velike visine, prisitkom na space možete otvoriti Batmanov plašt i glideati (lebdjeti, jel), što ne samo da vrlo atraktivno izgleda, već omogućava i bešumno približavanje protivnicima koji bezbrižno čavrljaju, nesvjesni da im se s leđa iz zraka približava nabildani momak obučen u šišmiša, spreman da im svakog trena zavrne vratom.

Tu je i odlično izvedena close-Combat borba: Batman udaranjem protivnika slaže comboe, a što ih više složi, postaje ubojitiji. Naravno, combo se prekida ako vas jedan od neprijatelja uspije udariti ili ako uputite udarac u prazno (zna se često desiti, kada jedan od protivnika malo duže od očekivanog leži na podu ili slično). Na kraju svake borbe, dobivate količinu experiencea i healtha proporcionalnu s brojem comboa koje ste uspjeli složiti u borbi, tako da je tempiranje u borbi dosta bitno. Batman je praktički nedodirljiv u close combatu protiv nenaoružanih protivnika, no kada u priču stignu neprijatelji s ganovima, gotovo je nemoguće preživjeti ako vam na pamet sine genijalna ideja kako bi kul bilo punim trkom krenuti prema momcima s vatrenim oružjem i uputiti im koji kroše. Tu nam, naravno, pomaže Batmanova predatorska vještina napadanja iz sjene. Uz malo taktiziranja, biti ćete u stanju naoružane neprijatelje rješavati jednog po jednog, pojavivši se niotkud i jednako brzo nestavši, a primjetno će biti kako se širi strah i panika među preostalim neprijateljima.

Činjenica da praktički možete free roamati po Arkhamu, otoku koji je ustvari prvi put predstavljen u ovoj igri, ignorirati glavni quest i baviti se riddleovima (zagonetkama koje je The Riddle postavio diljem otoka) ili skupljati vrpce koje nam otkrivaju više o svakom Batmanovom neprijatelju, pridonosi atmosferi te osjećaju slobode. Zahvaljujući spomenutim vrpcama, fanovi će otkriti ponešto više o popularnim zlikovcima, dok će oni manje upućeni u čitav serijal obrazovati.

Batman Arkham Asylum ne zaostaje ni s tehničke strane. Grafika pogonjena Unreal 3 engineom nije pretjerano zahtjevna, a možemo reći da je u najmanju ruku zadovoljavajuća. Posebna se pozornost pridodala dizajnu likova, koji fasciniraju svakim svojim detaljom, a zahvaljujući uvjerljivim okruženjima u Arkhamu, uživljavanje i osjećaj kao da se u svakom trenu nalazite u Batmanovim čizmama nije nimalo rijetko. Neki likovi, poput Harley Quinn, doživjeli su „redizajn“ u igri, naime, Harley nam je dobila potpuno novi outfit, za kojeg priznajemo kako nam se jako dopao. S obzirom da je većina naših čitaoca muškog spola, pretpostavljam da ne smijem izostaviti sise, koje sasvim realno i poletno izgledaju. Nije baš razlog za kupit igru, ali „male“ stvari usrećuju čovjeka.

Voice acting sam već spomenuo, uigrani glumci oživjeli su svoje likove na jako uvjerljiv način, bolje nego što je to izvedeno u 90% današnjih igara, čiji voice acting zvuči smiješno i nerealno. Kontrole su sasvim jednostavne, nije potrebno dugo vrijeme za navikavanje, možete prikopčati i gamepad, no igranje s tipkovnicom i mišem neće predstavljati ni najmanji problem.

Igra u svakom slučaju nudi veći replay value nego što smo navikli u današnjim igrama. Tu su Riddleove zagonetke, razasute po svim kutevima otoka, netko će poželjeti skupiti sve vrpce koje otkrivaju biografske elemente Batmanovih neprijatelja, a netko će odlučiti čitavu igru prelaziti ispočetka, na zahtjevnijoj težini. Svakom fanu izazov će predstaviti prelaženje na hardu, s obzirom da se na navedenoj težini ne pojavljuju oznake iznad glava neprijatelja kada vas ovi krenu udariti, pa je dosta teže uzvratiti protunapadom.

Kao što sam spomenuo na početku, Batman Arkham Asylum je igra tijekom čijeg se razvoja pazilo na baš svaki detalj, atmosferičan naslov koji vas s nevjerovatnom lakoćom uvuće u svoj svijet. Ovome naslovu koji ne kaska po pitanju priče, grafike, glazbe, voice actinga, gameplaya i replay valuea zapravo je teško naći ikakve zamjerke. Prave picajzle (ne mislimo na stidne uši, već izrazito pedantne fanove, jel) možda će zasmetati što se nećemo moći suočiti baš sa svakim Batmanovim neprijateljem koji se spominje u igri, dok će drugi primjetiti kako je glas glumaca povremeno nepovezan s usnama likova. Iskompleksiranim bilderima možda će bosti oči veličina ruku našeg protagonista, s obzirom na činjenicu da momak ima veće bicepse od guvernera Arnolda u najboljim danima.

Ipak, sve su to sitnice, koje većini gamera, ako ih i primjete, neće zasmetati. Batman Arkham Asylum ne samo da sigurno slovi za najbolju igru superherojske tematike ikada, već se komotno može ugurati i među najbolje gaming naslove proteklih par godina. Da, recenzija je gotova i napokon možete krenuti u nabavu igre. Nemojte zaboraviti nahraniti Fikija, čime god se hrane bebe šišmiši.

WALLPAPERS: Batman Arkham Asylum Game Wallpapers ŠIFRE: Batman Arkham Asylum (Xbox 360 Šifre – Cheats) VIDEO: Batman Arkham Asylum Gadgets Trailer VIDEO: Batman Arkham Asylum nVidia PhysX Trailer VIDEO: Batman Arkham Asylum Launch Trailer

Igra koju nazivaju najboljom igrom sa superherojima ikada, Batman Arkham Asylum, napokon je stigla i u naše ruke, spremna za detaljno recenziranje. Čitajte dalje i saznajte kako je Batman prošao kod nas.

92 Naša ocjena
  • grafika i fizika
  • izvrsna igrivost