HCL.HR

Recenzija

Batman: The Telltale Series

DRVENO LICE IZA MASKE

Zoran Žalac

Igre studija Telltale imaju jednu konstantu: uvijek dostave ono što se od njih očekuje, ali nikad više od toga, ni za živu glavu. Ako ste igrali neke od njihovih brojnih serijala znate da imaju priče koje vas uvuku i drže zainteresiranima; ali isto tako znate da za to morate prihvatiti kompromis da je sve ostalo u tim igrama uglavnom ispodprosječno. Nije iznenađujuće da je Batman: The Telltale Series još jedan takav slučaj, premda se mora priznati kako je ovo igra za koju se Telltale potrudio pripremiti najviše noviteta još od kultnog The Walking Deada.

Tu je recimo potpuno beskorisna opcija Crowd Playa uz koju vam gledatelji mogu birati važne odluke, a zatim integracija popratnog video sadržaja u kojemu developeri opisuju svoju viziju igre. No, najvažniji novitet jest novi pokretač, prva promjena nakon više od četiri godine. Njegove prednosti vidljive su na DOF efektima koji prikaz igre čine bližim animiranom filmu nego pokretnom stripu. Također je primjetno korištenje veće količine likova u prizorima, iako je to sve još uvijek jadno, ako ćemo iskreno, jer čak i igre niže produkcije (tipa 1979 Revolution: Black Friday) imaju življi okoliš od Telltaleovih.

batman-telltale (6)

Batman je unatoč novom pokretaču i dalje tehnički jako ograničen, prvenstveno jer se engine mora razvući za stare konzole i mobilne platforme u čemu leži korijen većine problema ove igre. Posljedice su takve da se prizori sjeckaju na dijelove, a kod njihove izmjene se vidi zastajanje radi učitavanja. To zastajanje traje kraće od sekunde, ali ubija namjeru igre za postizanjem filmskog ugođaja. A jasno je da se igra fura na film jer se ne izvodi u standardnom 16:9 omjeru slike pa na 1080p rezoluciji imate „odrezani“ dio ekrana s crnim crtama na vrhu i dnu.

Unatoč novom pokretaču, igra je tehnički vrlo ograničena, ponajprije zbog činjenice jer izlazi na starim konzolama i mobilnim platformama.

Po pitanju estetskih zahvata sviđa mi se promjena vizualnog stila u odnosu na TWD utoliko što linije na likovima i objektima ovdje nisu masno debele. Tim je stilom nekako lakše zanemariti drvene face likova, iako ih prihvatiti ne želim. Ponovit ću to po tko zna koji put, ali igra koja se tako snažno oslanja na likove i priču jednostavno je inferiorna u svakom pogledu ako mi te likove ne može dočarati na donekle uvjerljivoj razini. Videoigra mi nečim mora prodati lik Batmana, i to bolje od filma koji nastoji biti. Jasno je da to u PNC avanturi ne može učiniti gameplayem jer je Batman lik od akcije; pa kad je već tako – zašto gluma ostaje samo na razini glasa?

batman-telltale (5)

Budimo realni, za prikaz lica u igrama danas se koriste nevjerojatne tehnologije. Nisu sve uspješne (čak ni 3D skeniranje lica u Fifi ne pomaže da igrači izgledaju prirodno), ali su razlika između neba i zemlje u usporedbi s Telltaleovim proizvodom. Cel-shading tehnika tu nije nikakav izgovor – pobogu, s FaceRigom možete animirati svoje lice kao hamburger. Ako je to moguće, onda je sramotno da facijalne ekspresije Brucea Waynea izgledaju karikaturalno i tako umanjuju inače obećavajuću prezentaciju priče.

Igra se koristi filmskim trikom ispreplitanja dva kronološki odvojena događaja u jednoj cjelini.

Jer ekipa u Telltaleu ima fantastičan talent za naraciju, što Batman pokazuje već u uvodnoj sekvenci tijekom koje se isprepliću dva kronološki odvojena događaja. Takva filmska prezentacija radnje ima dobar potencijal za ovakve igre – dinamična je, kombinira različite elemente gameplaya i savršeno služi priči tako što prikazuje glavnog lika kroz dvije dimenzije – kao Batmana i kao Brucea Waynea.

batman-telltale (3)

Moram priznati da sam ugodno iznenađen radnjom, barem na temelju prve epizode koja postavlja zaplet. Nisam nimalo iznenađen smjerom kojim će priča otići – to je užasno predvidivo jer ne trebate biti vidoviti da biste već sada shvatili tko je glavni negativac. Doduše, premda je priča svima poznata – znate da će Dent postati Two-Face, a Cobblepot Pingvin; Telltale je napravio zanimljive varijacije u odnosima likova tako da ne znate kako će se scenarij razviti do poznatih dijelova priče.

Priča je poznata, ali zaplet je izmijenjen tako da je teško predvidjeti kako će se radnja razvijati.

Naravno, ako ste igrali prijašnje Telltaleove igre sada ste već toliko iskusni da ne pušite onu lažnu poruku: priča je skrojena vašim odlukama. Prva epizoda Batmana nema moralno teške odluke, a kad nema ni težine onda vam je praktički svejedno što odaberete pa nepostojanje pravih izbora koji čine razliku ovdje više ni ne uzimam kao minus.

batman-telltale (2)

Ono što me sada smeta jest da je reagiranje igrača sada nebitno i u samom gameplayu za vrijeme QTE scena. Moguće je vidjeti Game Over ekran, ali u Batmanu je to više umijeće jer barem 50% QTE poteza izvest će se samostalno ako ih i promašite – i to čak ne uz drugačiju animaciju nego doslovno onu koju vidite i kad odradite sve poteze koje od vas igra traži. Najozbiljnije, koja je onda uopće svrha uvrštavanja tih QTE sekvenci ako su sve jedna animacija?

Batman: The Telltale Series ima zagonetku – nešto što Telltale igre nisu vidjele već nekoliko godina.

No hajde, nije sav gameplay toliko strunuo. Nova mehanika spajanja stvari je simpatična, kako u zagonetkama tako i u planiranju borbe. Da, dobro ste čuli – zagonetkama koje su iz Telltaleovih igara nestale… pa otprilike negdje tamo nakon treće epizode prve sezone TWD-a. Nije sad da Batman ima neke teške mozgalice, ali barem ima *jednu* zagonetku u kojoj trebate logički spojiti tri stvari kako bi Batman zaključio što se dogodilo. Za iznimno niske Telltaleove enigmatske standarde i to je bolje nego nepostojanje ijedne zagonetke pa se nadam da će se nastaviti u budućim epizodama.

batman-telltale (4)

Ono što se ne nadam više vidjeti jesu bugovi, poput jednoga koji vam ne makne codex meni s ekrana kad iz njega izađete pa morate na slijepo kontrolirati lika dok se kamera ne promijeni. Bugovi su također jedna od nuspojava prelaska na novi pokretač pa se može reći da je tehnička strana Batmana nije samo ograničena nego i problematična. U slučaju PC verzije nekima je to preblago rečeno jer se dosta PC igrača žali na užasnu neoptimiziranost i rušenje igre. Osobno nisam imao takvih problema, no ne vjerujem da bi toliko igrača izmislilo problem koji ne postoji, pa imajte to na umu ako se dvojite je li bolje kupiti PC verziju ili onu za konzole. Konkretnih beneficija izdanja za PC nema – jer jedine grafičke opcije su odabir rezolucije i načina izvođenja na ekranu.

Ukupno gledano, Batman: The Telltale Series je nakon prve epizode na vrlo nestabilnim nogama. Pored već poznatih kompromisa koje morate napraviti da biste uživali u igri (shvatiti da su vam odluke nebitne, pomiriti se s drvenim licima), tu je i set novih ograničenja, prvenstveno jer je ovo također igra za Andorid / iOS platforme – tehnički je limitirana, a na QTE sekvencama pokazuje da je šuplja. S druge strane, spašava ju drugačiji zaplet poznate priče i dinamično prezentiranje iste. Telltaleov Batman za početak je zaslužio velikodušnih 70, no konačnu ocjenu ipak će definirati iskustvo čitave sezone – tamo negdje nagodinu.

Označeno sa: ,

Priča ima dovoljno svjež zaplet da ne bude skroz predvidiva, ali scenarij prihvaćanja niza kompromisa da biste uživali u Telltaleovoj igri i više je nego poznat.

70 Naša ocjena
  • varijacije u poznatoj priči
  • filmska prezentacija priče
  • sustav povezivanja stvari
  • tehnički limitirano unatoč novom pokretaču
  • QTE scene koje se izvode same od sebe
  • povremeni bugovi i upitna optimizacija na PC-u

Zoran Žalac

Dežurno čangrizalo. Primarno je na PC-u, no konzolaškog je porijekla. Voli kad igre filozofiraju, gunđa kad ne idu u 60 frejmova. Najtekstualniji recenzent HCL portala, a u slobodno vrijeme magistar opskurne znanosti koja se naziva kulturologijom. Nije isključiv, ali...

Komentari (13)

  • bartul_9

    04.08.2016 - 13:04

    Kad oni idu ovakvu igru izbacit za Ios i Android, a na PCu ne radi kako treba, sramota.Ma glupost totalna sta se tice tih QTE sekvenci, ako nemozes pogrjesit nema gusta ni nikakve napetosti, bas glupo.Takoder te animacije lica su ogromna sramota, pogotovo za ovakvu igru u kojoj 90% vremena provedes gledajuci u lica.Bilo kako bilo obozavam Batmana,a i TT igre pa cu je odigrat.

  • RapthorPechina

    04.08.2016 - 13:53

    Stabilnih 60 fps. A bogami nisam niti probao uopće ne stiskati quick time sequnece pa nisam skužio da to zapravo ne radi

  • Virty

    04.08.2016 - 14:22

    Kupujem za XOne.
    Volim Batmana a i Telltale igre.

  • nedimomercevic

    04.08.2016 - 16:05

    pada previse fps . losa optimizacija pravo

  • IvanDado

    04.08.2016 - 16:26

    Kako moze ovakva igra lose radit na PC-u? Pa koje tu lud? A koliko vidim igra je nis posebno, kao i vecina njihovih igara u zadnje vrijeme. Nisam iznenadjen.

  • snooker

    04.08.2016 - 16:58

    tipični telltale, inovacija nula, gameplay nula, grafika ista, a priča će biti možda nešto više od prosjeka

  • Tony Ghost

    04.08.2016 - 17:56

    Mislim da je jako debilno da izlaze igre za ps, pc, android, ios…Mislim da mobitelima nije mjesto na tom spisku.

  • boris 34

    04.08.2016 - 18:24

    po meni je super gledo sam na yotubu ima dosta mogucnosti i odlican stil borbe samo dajete kritike na igru ogledaj te cijelu prvu epizodu pa presudite,odlicna prica cekam 2 epizodu

    • Hazardous Material

      @boris 34, 05.08.2016 - 12:30

      to su lažni izbori,većina ili skoro svi dovode do istog rezultata

  • MIKI89

    04.08.2016 - 18:32

    E gdje nam je sad naš Vjeran:( On bi ovo s guštom odigro:D

  • goldfinger

    05.08.2016 - 13:53

    Jučer sam odigrao i nije bilo nikakvih bugova ili nekih drugih problema…I,da,igra je skroz ok.

  • DZenksaATM

    05.08.2016 - 17:02

    Zanimljivo

  • cro8991

    29.10.2016 - 04:53

    Oce li ovo uopce izlazit na Android?

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!