HCL.HR

Recenzija

Battleborn

GLE KAK' SAM SMIJEŠAN

Gregor Stojev

Znam što vam je na mislima, no kako se uopće ne radi o istim stvarima započet ću izjavom da se Battleborn neće uspoređivati s drugim igrama, odnosno da mi je ovdje zabranjeno spominjat „to nešto drugo“. Naime, kako je „to nešto drugo“ prvenstveno pucačina (iz Blizzarda, ups), Battleborn daleko više naginje tradicionalnim MOBA elementima. Te dvije igre jesu pucačine s herojima, no izvedbom gameplaya zapravo nisu ni slične. Okej? Štima.

Dok se kolege zabavljaju Unchartedom 4 i Doomom, bez obzira na to što u uredništvu nemamo zagriženog MOBA fanatika, recenziranje Battleborna moralo je nekome pripasti. Ali znate ono kad vam se dogodi da prilikom igranja nečega što vam uopće nije bilo na radaru upravo to postane najdraža stvar godine? E upravo to se ovdje nije dogodilo. Vidite, Battleborn je zapravo PvP varijanta Borderlandsa. Oboje posjeduju sličan crtani stil i djetinjasti humor u kojemu je vrhunac svake fore cenzurirana psovka, a to već duže vrijeme nije smiješno.

battleborn-5

Dapače, samo zato što ima PvP ne znači da nema co-op kampanju poput Borderlandsa, jer je ima. Tu sam doduše očekivao nekakvu priču pa mi je nevjerojatno da od osam ponuđenih co-op levela nema nekog redoslijeda odigravanja. Stvar je u tome da ne možete tražiti ekipu za specifičnu misiju, već vam igrin sustav sam nudi par kandidata za koje onda slijedi glasanje. Samim time je moguće da u glasanju njemu neće biti misije koja vas zanima te će ispasti da prvo igrate zadnju, pa nakon toga četvrtu, prije nego možda u tom neredu i vidite neki logični redoslijed. No reći ću vam odmah, nećete ga vidjeti – jer ga zapravo nema.

Zbog ove izvedbe glasanja, sve misije složene su tako da imaju potpuno nebitan redoslijed, a samim time kvaliteta predstavljene priče vidljivo pati jer se u njoj na kraju ništa bitno ne zbiva. Taj problem je gotovo u potpunosti odsutan ako igrate sami ili u split-screenu pa mi nije jasno zašto se traženje drugih igrača ne bi izvodilo po individualnim misijama.


Ako vam već nije u Borderlandsu, onda će vam se sada taj Gearboxov humor popeti do grla, a ispod svega toga možda nešto i doznate o dva-tri lika koji vas ne zanimaju dok su ostalih 20 u potpunosti zapostavljeni. Cijela stvar nije nešto pretjerano dobro izvedena kako se svaka misija većinom svodi na samo jedan pristup – branjenje valova protivnika iz prostorije u prostoriju.

Obično je praksa prigovarati kako je multiplayer očito nataknut tamo gdje je nepotreban, no ovdje je situacija obrnuta.

Doduše, to bi barem bio slučaj kad bi PvP multiplayer bio osobito dobar – stvar je u tome da ni njega nema dovoljno. Mislim, naravno da ga nema dovoljno kada se vrijeme posvećivalo razvoju nepotrebnih hodnika za kooperativni farmfest. Dva od tri PvP moda baziraju se na pratnji robotića (igrači MOBA igara bi ih zvali minionima) dok ih igrači brane ili uništavaju, slično MOBA igrama, dok je treći mod klasično zauzimanje tri područja po areni – zbilja ništa što već nismo igrali x puta u drugim naslovima. Svaki od ta tri moda pak ima samo dvije mape pa će vam cijela stvar dojaditi do kraja vikenda, pogotovo ako preferirate samo jedan od tih modova. Pretpostavljam da bi to moglo biti dovoljno igračima MOBA žanra koji većinom igraju jedan mod na isključivo jednoj mapi, no FPS igračima bi prije zalaska sunca Call of Duty mogao ponovo postati revolucionarno otkriće.


Jedina prednost Battlebornea je zaista širok izbor šarenih likova i to bi kao trebao biti razbijač te neizbježne repeticije, no od njih dvadesetak, dvije trećine su zaključani u startu. Ako vaš miljenik nije među osnovnih nekoliko, očekujte satima ponavljati iste arene i u co-opu i u PvP-u dok napokon ne osvojite priliku isprobati nekoga tko vas zanima, ako do tada ne dignete ruke od cijele stvari.

Iako do sada uglavnom još nisam spomenuo nešto pretjerano pozitivno, jer zbilja imam problema takvo nešto ovdje naći, specifično me u Battlebornu smetaju dvije stvari – prva glupost koja mi zbilja ubija želju da startam još samo jednu rundu je količina čekanja prije svake. Najprije se igrači traže dvije minute, onda se 90 sekundi glasa za arenu, pa se još 90 sekundi izdvoji za biranje likova, pa onda gledate jedno te istu uvodnu animaciju svakog od tih likova, kako bi opet dobili priliku slušati pravila igre. I tako prije negoli uopće stupite nogom u arenu, prije svakog meča dolazi i nepotrebno dosadnih 5-10 minuta čekanja. To je naravno ako ste sreće da vas matchmaking ne svrsta protiv level 100 igrača, jer tada dio vaše ekipe odustaje i vi se vraćate na početak te procedure.

battleborn-6

Druga stvar je pak žilavost likova zbog koje se jednostavno nije zabavno napucavati. Priznajem, MOBA žanr mi nikad nije legao, većinom upravo zbog tog ponekad neuravnoteženog sustava gdje pobjednici postaju sve jači dok gubitnici gotovo da nemaju priliku izjednačiti situaciju. U kontekstu jedne pucačine se ovakav sustav itekako doima frustrirajućim i nepoštenim, jer ispada da je prioritet što ranije prebiti žgoljavog maloljetnika tako da ga u mračnoj ulici opkolite svojom ekipom dok on još uvijek piški u ćošku.

Battleborn se sastoji od razbacanih elemenata koji nikako da se povežu u nekakvu zabavnu cjelinu. Možda cijela stvar postane nešto bolja nakon 50 do 100 utrošenih sati – kada napokon otključate sve likove, a Gearbox u međuvremenu doda nove arene, odluče što Battleborn namjerava biti, ili vi već utrnete na njegovu izvedbu.

Battleborn naizgled pokušava ugoditi svim vrstama igrača, a svojom kvrgavom izvedbom time nam je zaboravio dostaviti nešto zaista novo.

64 Naša ocjena
  • mnogo šarenih likova
  • većina likova je zaključano
  • samo dvije mape za svaki PvP mod
  • co-op kampanja je bez veze
  • dugo čekanje prije meča

Gregor Stojev

Kad nema mačku na glavi, sa zadovoljstvom se prepušta atmosferičnim hororcima. Lokalni nostalgičar koji žive mrtvace vidi kao slatkiše, voli akcijske pustolovine i poneku mozgalicu dok pokušava zaobići sve stvari PvP.

Komentari (10)

  • pegla123

    18.05.2016 - 20:46

    Znači…
    Ništa od kupovanja

  • IvanDado

    18.05.2016 - 20:59

    Nisam ocekivao ovako losu igru od gearboxa

  • DonMate

    18.05.2016 - 21:10

    Dosta loša recenzija, a baš sam mislio kupiti ovu igru. Vidjet ćemo :)

  • Artyom

    18.05.2016 - 21:31

    Gearbox je najveće smeče od studija. Još jedan njihov epic fail.

    • DjokaBA

      @Artyom, 19.05.2016 - 13:27

      Podrzavam.

  • Negan

    19.05.2016 - 00:02

    Definitivno najruzniji vizualni stil koji sam vidio u posljednje vrijeme. Boje, gluposti nabacane na ekran, moba format. Jedna od onih igara za koju na prvi pogled znas hoce li ti se svidjeti ili ne.

  • PsyBorG6of9

    19.05.2016 - 03:55

    igrao sam to čudo dok je bilo free na steamu u alfii..iskreno igrao sam i overwatch koji ga jede u grafici i najpribližniji j e stilom grafike ovome makar nije moba…to je i gra za koju bi trebao pljunut 600 smrdljivih kunića, ma da, za što?!? za mobu smite je f 2p, paragon če bit is2p. zadnja moba koja se plačala je bio hon i svi znamo kako je prošao pored f2p moba, frafikom niti ičim n ije bio ništa revolucionarno niti novo kao ni ovo, možda u jednom dj eliću vremena nije imao konkurencije pa je mogao proć no kad je postalo prekasno postao je f2p, ništa posebna igra s ničim posebnim za koju bi trebao pljunut 600 masnih kunića, aide da baš vidim koliki će vam biti player base i da se smijem

  • tomohorvat

    19.05.2016 - 09:14

    Neočekivano loše.

  • Drele

    26.05.2016 - 16:24

    Overwatch ce ga ubiti bez problema….

  • berac_malina39

    16.07.2016 - 17:24

    Paladins F2P

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!