Bear With Me

KRATKO ALI SLATKO

Filip Galeković

Point’n’click avanture nisu ono što su nekada bile. Velike su šanse da neki od naših današnjih čitatelja to ne znaju, ali ranih devedesetih ovaj je žanr bio jedan od popularnijih u svijetu videoigara. LucasArts i Sierra Games kroz tih su desetak godina vladali gaming scenom slično kako danas njome vladaju Activision i Electronic Arts, osim što su ljudi njih zapravo voljeli.

Kako su godine išle, tehnički impresivniji žanrovi su nadvladali avanture te ih prijelazom u novo tisućljeće pustili da padnu u zaborav. Naravno, proizvođači vjerni ovom drevnom žanru su i dalje povremeno izdali poneki naslov, ali se čini da su point ‘n’ click avanture tek nedavno počele ponovno dobivati na relevantnosti. Svaka kvalitetna point’n’click igra stoga je mala pobjeda za pradjeda modernih avantura, a jedan takav primjerak je upravo Bear With Me, novi naslov iz hrvatskog razvojnog studija Exordium Games.

bear-with-me-pc (2)

Prvo i osnovno što treba napomenuti jest to da je ovo tek prva epizoda cijele Bear With Me priče, što znači da nikako ne biste trebali očekivati neko zaokruženo iskustvo po tom pitanju. Upravo suprotno, Exordium su odlučili projektu pristupiti po provjerenom Telltaleovom principu, što se neće nužno svima svidjeti. Dobra vijest je to da prva epizoda završava bez očitog cliffhangera te da je na mene ostavila dojam da proizvođači generalno znaju što i kako raditi.

Ako očekujete dinamične mehanike igrivosti ili općenito nešto novo što se samog igranja tiče, držite se podalje od Bear With Me. Ovo je najklasičniji mogući primjerak 2D PNC avanture te ako ste se ikad susreli s kojom drugom igrom tog tipa, odmah ćete se snaći i znati što raditi.

U igri kontrolirate osnovnoškolku bujne mašte i privatnog detektiva koji je u slobodno vrijeme plišani medvjedić.

Bear With Me pod vašu kontrolu stavlja dinamični duo koji sačinjavaju Amber i Ted. E. Bear, čijom ćete se pozadinskom pričom baviti kroz prvu polovicu ove epizode igre. Amber je, kako se čini, osnovnoškolka bujne mašte koja istražuje kamo je nestao njezin brat, a Bear je bivši privatni detektiv koji joj pritom pomaže. Također, plišanac. Zanimljivo je što je nekoliko puta natuknuto da se dobar dio radnje odvija u glavi same Amber, iako to nigdje nije eksplicitno rečeno, a ta nedorečenost djeluje u korist tajnovitosti igre.

bear-with-me-pc (4)

Prvo što ćete primjetiti kad pokrenete Bear With Me je apsolutno pogođena noir atmosfera koja je i centralni motiv radnje.  Gotovo svaki motiv ove igre je ‘podignut’ iz ovog ili onog noir klasika, pa ćete se tako susresti sa pijanim detektivom koji nevoljko pomaže dami u nevolji, crno/bijelim vizualima a crvenim detaljima, kišom koja neprestano pada, misterioznim događajima koji se čine potpuno nepovezanima na prvu…

Gotovo svaki motiv odaje počast noir atmosferi koja je i centralni dio radnje.

Ako se pitate može li takav pristup danoj tematici biti dobar, odgovor je – može. Iako Bear With Me ponavlja sve ustoličene ideje na koje su fanovi noira već navikli, proizvođači su sve to uspjeli okrenuti naglavačke na najbolji mogući način. Kao što sam spomenuo, Amber je osnovnoškolka, a Ted. E. Bear je plišani medo, ali ni drugi likovi nisu puno bolji.

Tu će se pojaviti svakakve igračke životinja i poneki robot, a iako je atmosfera prilično ozbiljna, igra obiluje zanimljivim šalama i primjedbama koje će vas držati zainteresiranima. Tako sam tijekom odigravanja uočio raznorazne reference na sve i svašta, pa čak i poneko probijanje četvrtog zida, a Bear With Me nikad nije bio toliko težak koliko bi se izvana moglo činiti da jest.

bear-with-me-pc (5)

Isto se može reći i za zagonetke, koje su iznimno logične i intuitivne ako si dopustite trenutak za promišljanje prije djelovanja. Igra primarno od vas zahtjeva povezivanje informacija, iako se možete spremiti za pokoji lov na piksele. Stvari koje će Amber i Ted skupljati imaju smisla te ćete ih ponekad morati i kombinirati, a u slučaju da zapnete i baš nemate pojma što raditi, Amber uvijek može pitati Teda što dalje. Sustav pomoći iliti hintova je tako dobro ukomponiran u radnju i atmosferu same igre da ga možda nećete ni primijetiti, a šanse su da ga ionako vjerojatno nećete ni zatrebati.

Sustav pomoći je toliko dobro ukomponiran u samu igru da ga nećete niti primijetiti.

Osim što igra mehanički funkcionira odlično, valja spomenuti i da izgleda vrlo dobro. Zahvaljujući stalnom nevremenu, crno-bijele će scene svako toliko biti osvijetljene munjama, a vješto-crtani likovi lijepo dolaze do izražaja unatoč tome što ih animacije čine pomalo ukočenima. Nažalost, zvukovna podloga nije sasvim dorasla grafici pa su glasovi likova sasvim prosječni te ostavljaju isti dojam kao i većina animacije.

bear-with-me-pc (1)

Ipak, ono što me najviše razočaralo jest to da je prvu epizodu Bear With Me sasvim moguće završiti u manje od sat vremena. Za prvi prelazak mi je trebalo otprilike dva sata, ali tu uključujem i vrijeme za koje sam bauljao po hodnicima zahvaljujući tome što sam propustio pokupiti jedan iznimno neuočljivi ključ. Zapravo se niti ne radi o samoj dužini, već više o tome da prva epizoda završava baš kad se stvari zahuktavaju. Ali to je problem epizodnog pristupa koji će nekima smetati, a nekima ne.

Sve u svemu, Bear With Me je nadmašio moja očekivanja. Ako izuzmemo u najboljem slučaju prosječne animacije i glasovnu sinkronizaciju, odnosno glumu, radi se o jako dobro zaokruženoj cjelini koja je prepuna zanimljivih dosjetki i zabavnih zagonetki. Tu će se naći i sekvenca koju nikako nećete očekivati i koja ostaje nedorečena bez dodatnog konteksta, a i poneki ulazak u nešto što bi mogla biti alternativna stvarnost za Amber.

Ostaje za vidjeti kako će se priča razvijati kroz preostale epizode, ali se kvalitetna postava likova, dobar ugođaj i pozadina radnje zasad čine iznimno obećavajućima.

79 Naša ocjena
  • zanimljive zagonetke i likovi
  • intrigantna radnja
  • Drvene animacije
  • prosječan voice-acting
  • vrlo kratko

Filip Galeković

Tipični geek u duši. Ogroman dio života mu čine upravo videoigre, ali i pisanje svega i svačega. Gaming karijera započela mu je davne 2001. godine na PS2 konzoli, no već godinama je ekskluzivno PC gamer.