Beijing 2008 [PC]

Dario Pavlović

Niste valjda zaista povjerovali mojoj zadnjoj rečenici? Nadam se da niste, jer vas u suprotnom moram razočarati, i to jako. Naime, ni sam ne znam odakle da počnem kritizirati ovu igru. Najbolje da idemo redom koji nam igra sama daje. Dakle, kada stisnete na čarobni gumbić „Olympic Games“ i kreirate novi profil doći će vam izbornik za odabiranje zemlje među kojima neočekivano nema većine zemalja koje su nastupile na ovogodišnjoj Olimpijadi, a među njima i Hrvatske. Da, dobro ste pročitali, Hrvatska nije na popisu zemalja ove igre. Možda to i ne bi bio toliki minus da nema ostalih gluposti. Između ostalog, nije pokriven niti jedan timski sport osim vožnje bicikla te još poneki iz pojedinačnog dijela. Možda bi to ipak bilo previše za, kako ova igra sama pokazuje, lijene programere iz Sege.

Sljedeće što vas zatekne je činjenica da je vaša ekipa sportaša potpuno nepripremljena za Olimpijadu, što je u totalnoj suprotnosti s realnošću jer svi jako dobro znamo da se za Olimpijadu najviše i priprema. Dobijete ekipu nesposobnih sportaša koja kreće s kvalifikacijama, a vi morate u tim kvalifikacijama svaki dan u barem 3 od 5 disciplina skupiti dovoljno bodova kojima poboljšavate sposobnosti svog tima, što znači da ste na početku u velikom zaostatku za ostalim zemljama. Ako ne skupite dovoljno bodova ponavljate dan ispočetka. Krenimo dalje. Sad kad ste došli dotle odaberete jednu od ponuđenih disciplina i krenete. Kada odaberete disciplinu dolazimo do još dva problema u igri. Prvi je taj da prije nastupanja na bilo kojoj disciplini morate preskočiti barem 3-4 uvodna filmića koji uopće nemaju smisla, i tako svaki put. Drugi i puno veći problem su kontrole. Problem je u tome što je ova igra ustvari loša konverzija s Xbox-a i kontrole su u potpunosti prilagođene Xbox gamepadu, tako da neke od njih ne možete ni podesiti u izborniku. Još bizarnije je to da se te kontrole pomješaju, ovisno o disciplini tako da vam recimo lijeva strelica često neće predstavljati ono za što ste ju postavili u opcijama.

Gameplay? Svo vaše natjecanje na Olimpijadi svedeno je na manijakalno brzo lupanje po dvije ili tri tipke na tipkovnici. Npr. trčanje ili plivanje. Dolazite na start, spremni ste i čekate da sudac opali iz pištolja da krenete. Tu postoji samo jedan mali problem. Ne vidite suca niti imate kakav brojač pred sobom tako da morate čekati da čujete zvuk pištolja i tek onda krećete. A krećete tako da vam se pokazivač napuni do kraja držanjem jedne tipke. Budući da nema brojača do starta, ne možete znati kad je pravo vrijeme da do kraja napunite pokazivač i to automatski znači da ćete svaku utrku kretati dobrano poslije ostale ekipe. Nakon starta jedino što morate je što brže lupati po dvije tipke da biste postigli brzinu, a pred finišem stisnuti treću tipku da se sa stilom bacite napred. Iznimke od ovog su samo neki sportovi kao što je bacanje koplja kod kojeg se čak stišću četiri tipke, da dobro ste pročitali – ČETIRI!. Dvije stišćete što brže da se zaletite i dobijete brzinu, zatim jednu da pripremite koplje na bacanje i zatim za izbačaj koplja.

Gimnastika je opet priča za sebe. Apsolutna glupost, atletičar skakuće sam okolo, a vaše je samo da u pravo vrijeme stisnete zadanu tipku koju vam zada računalo. To je rezime onog dijela koji je još i donekle igriv. O ostalim sportovima ne treba ni pisati jer su jednako ili čak lošiji. Najgore tek dolazi. Judo, stolni tenis, kajak i još poneka disciplina su totalno katastrofalno izvedene. Judo je u potpunosti neigriv, koju god tipku stisnete nema efekta, nema čak ni kakav tutorial tako da nemate pojma ni što znače imena nekih poteza. Kod stolnog tenisa je prvi problem što vaše ogromno tijelo pokriva gotovo trećinu stola (loše postavljanje kamere) tako da je apsolutno nemoguće vidjeti lopticu koja se vraća sredinom stola. Ima li smisla uopće govoriti o vraćanju loptice protivniku, koje je izvedeno totalno sporo i nerealno? Naravno da ne. Kajak je priča za sebe. Ne morate ga ni pokušavati igrati jer se nećete nikako uspjeti utrkivati kako treba, budući da je jednostavno nemoguće proći kroz vrata, a ako i prođete, u velikom broju slučajeva vam se to neće registrirati. Toliko o „igrivosti.“

Sad se već sigurno počinjete pitati: „Pa valja li išta u ovoj igri?“ Odgovor je potvrdan. Valja grafika. Ona je stvarno izvrsna te vam se ponekad može čak učiniti da gledate live TV prijenos, naravno dok ne počnete igrati i lomiti nokte i prste divljačkim tipkanjem po tipkovnici. Modeli sportaša, okruženje, stadioni, pa čak i voda u Aquatics centru su odlično izvedeni i stvarno su na visokom nivou. Za razliku od ostatka igre. Što se tiče multiplayera mogu reći da je i on izveden loše kao i ostatak igre jer ćete se u multiplayeru u velikom broju slučajeva morati prvo nadmetati s nekoliko AI protivnika da biste tek onda mogli u boj protiv prijatelja. Katastrofalno loše i glupo.

Eto, što dalje reći? Sveukupni dojam o igri baš nije dobar. Dapače, loš je. Puno nerealnosti, zastarjelog gameplaya, neprilagođenost PC platformi… sve su to stavke koje bitno snizuju dojam o ovoj igri. Jedino što malo popravlja sve izrečeno je stvarno izvrsna grafika. Možda bih čak veću ocjenu dao flash verziji Beijing 2008 koju sam nedavno imao prilike igrati. U svakom slučaju, veselimo se Londonu 2012. koji će nadamo se biti bolji od ovogodišnje igre.

O kvaliteti ove igre dovoljno govori i nepostojanje već standardnog HCL Video playera punog gameplay trailera iz igre na dnu recenzije. Zašto ga nema? Pa što će vam? Igra je loša. Još ćete na kraju gledajući trailere i finu grafiku misliti kako se igru isplati nabaviti. Bolje da vam ne prikazujemo ništa.

Komentare na recenziju i igru ostavite nam ispod, a tu je i naš forum za nešto dublje diskusije pa se svakako registrirajte i ostavite koji post.

Donosimo vam recenziju PC verzije igre Beijing 2008 koja pokušava vjerno dočarati natjecanje s oko 40 različitih sportova s Olimpijade. Uspijeva li joj? Pročitajte.

50 Naša ocjena