HCL.HR

Recenzija

Bionic Commando [PC, X360, PS3]

Džordž Vulić

Priča započinje deset godina nakon originala. Glavni junak, bionički poboljšani vojnik Nathan Spencer je zatvoren već pet godina, te čeka vlastitu egzekuciju. Pogađate, poznata priča o vladi koja izdaje i rješava se vojnika koji previše znaju nakon što im više nisu potrebni? Upravo tako. Nathanovu smrt odgađa teroristička grupa BioReign koja baca nuklearnu bombu na Ascension City, ubijajući milijune i pretvarajući veći dio grada u radioaktivnu ruševinu. Super Joe, Nathanov zapovijednik iz boljih dana ga oslobađa iz zatvora, pod uvjetom da ispuni zadani zadatak infiltriranja neprijateljskih redova te otkrivanja tko stoji iza napada. Nathan odbija, no Joe ga praktički ucijeni davanjem informacija o njegovoj nestaloj supruzi.

Iako priča ima svojih trenutaka i iznenađujućih obrata, radi se o već viđenom konceptu početnog manjka informacija, otkrivanja istine i izdaje u maniri akcijskih filmova B produkcije. Glasovni glumci su odradili solidan posao, iako će malo tko prepoznati da je glas glavnom junaku posudio Mike Patton (pjevač nedavno okupljenih Faith No More).

Glavni element Bionic Commando igara je Nathanova bionička ruka. Uz pomoć nje, možete se u pravoj Spider-Man maniri kretati okolišom. Ako se prisjetimo da se Nathan dugo vremena nije družio s njom, zaboravio je na njene mogućnosti, tako da kako budete progresirali kroz igru, otključavati će vam se nove akcije i potezi koje možete koristiti. Za početak, tu je klasično skakanje s lokacije na lokaciju uz pomoć wire funkcije. Ako u početku budete često umirali, nemojte se obeshrabriti s obzirom da je potrebno prakse dok ne pohvatate sve konce mehanike ovakvog načina kretanja. Nakon određenog vremena ćete jednostavno dominirati izvodeći brze i atraktivne skokove. Također s vremenom ćete otključati mogućnost bacanja objekata na neprijatelje i urušene zidove kako bi mogli nastaviti s pričom, kao i još neke zanimljive vještine.

Tu su i oružja koja će vam služiti za obračun s velikim brojem ne pretjerano pametnih neprijatelja. Osim pištolja, na raspolaganju vam je sačmarica, snajper, automatska puška, bacač granata i moj osobni favorit, bacač raketa. Nažalost, municiju nećete moći kupiti od palih suparnika, kao ni oružja, već će vas Super Joe s vremena na vrijeme častiti različitim podovima koji će sadržavati oružja i municiju, a tu i tamo istražujući ćete povremeno pronaći municiju. Municija, municija.


Kao što je već rečeno, municije nema puno, tako da ćete ju morati pametno štediti za okršaje sa jačim neprijateljima. U pravoj old skul maniri, igra nam donosi veliki broj različitih izazova koje morate (ili ne morate) riješiti kako bi vam se otključala poboljšanja i achievementsi u Xbox 360 verziji igre. Tako recimo morate ubiti pet neprijatelja s jednom granatom, ubiti njih 50 preciznim pogotkom u glavu ili jednostavno pobiti 350 neseretnika u jednom prelasku igre. Kao što je već spomenuto, ništa od ovoga niste natjerani učiniti, ali s obzirom da se ne radi o posebno teškim izazovima koji donose fine nagrade (povećanje snage određenog oružja, povećanje kapaciteta šaržera određenog oružja, bolji armor), ne bi vam trebao biti problem pozabaviti se s njima.

… Možda su nas razmazili mnogim open world naslovima, ali činjenica jest da se pametnijim level designom mogao uvelike poboljšati osjećaj igranja i povećati trajnost …


Nažalost, dolazimo do jedne od glavnih mana igre, a to je sveprisutna linearnost. Iako se igra može pohvaliti velikim brojem lokacija, kroz Ascension City ćete prolaziti strikno predviđenom rutom. Što i ne bi bilo toliko loše ta GRINovci nisu bili u neku ruku bezobrazni. Naime, kako nazvati drukčije ideju da se naprave veliki leveli te im se zatim veličina sreže na tek 30-40% postavljanjem radijacije (koja ovdje igra ulogu nevidljivih zidova). Samim time, jasno vam je da je istraživanje uvelike limitirano, te vam je olakšan pronalazak ikonica koje svaka lokacija skriva. Osim toga, nismo oduševljeni nemogućnošću povratka na prijašnje levele kako bi skupili nešto što smo propustili. Možda su nas razmazili mnogim open world naslovima, ali činjenica jest da se pametnijim level designom mogao uvelike poboljšati osjećaj igranja, kao i produžiti njena trajnost s obzirom da bi vam trebalo vremena dok ne istražite svaki kutak uništenog grada.

Završavajući ne pretjerano dug single player, možete se baciti i u multiplayer vode. Na raspolaganju su vam ”samo” deathmatch, team deathmatch i capture the flag modovi. Nažalost, u odnosu na single player, multiplayer je u određenu ruku zakinut manjkom nekih akcija koje na redovnoj bazi izvodite igrajući solo. Tako recimo ne možete bacati stijene i aute na protivnike dok igrate online. Svejedno, 16 dobro dizajniranih mapa i podrška do deset igrača bi vas trebali zabaviti određeno vrijeme, pogotovo ako vas zanima isprobavnje raznih taktika na živim protivnicima koji su jednako vješti kao i vi.

Iako će oni koji odigraju Bionic Commando na kraju biti zadovoljni, gorak okus se ponovnim igranjem i neće baš isprati. Vrlo dobri vizuali i glazba, veliki broj levela i zabavna akcija mogu zadovoljiti nezahtjevnije igrače. Oni malo iskusniji i neće tako lako preći preko određenih propusta. Unatoč popriličnom broju velikih levela, dosadna radijacija će onemogućiti bilo kakvo istraživanje lokacija, te vam koji put doći i glave kada se lansirate na mjesto za koju mislite da je sigurno, da bi vam se pojavila famozna ikonica opasnosti od radijacije. Predvidljiva priča također ne pomaže navedenome. Srećom, završetak nam ulijeva nadu da na novi nastavak ne bi trebali čekati još 20 godina. S obzirom da za završavanje priče nije potrebno dugo, a multiplayer modovi mogu pružiti određen stupanj zabave, Bionic Commando vrijedni odigrati i spremiti na policu gdje će vas čekati do eventualne potvrde novog nastavka kada će vam igra dobro doći za zagrijavanje.

Ako ste već igrali Bionic Commanda i ukoliko ste registrirani HCL gamer, ostavite nam komentar u boxu ispod. Alko niste, nadamo se da je ova recenzija pomogla presuditi u pitanju hoćete li nabaviti igru ili ne.

Nakon remakea imena Bionic Commando Rearmed, stiže nam punokrvni next-gen nastavak ovog klasika, jednostavno nazvan Bionic Commando. Pročitajte kako je prošao u rukama HCL recenzenta.

75 Naša ocjena
  • veliki broj lokacija
  • zabavan challenge sistem
  • bionička ruka
  • predvidljiva priča
  • lineareno do bola

Komentari (2)

  • Bela

    11.07.2009 - 01:50

    grin će propast…

  • dbrk120

    05.08.2009 - 10:00

    Igra je definitivno zabavna i nakon duljeg vremena me natjerala da ju završim do kraja, što mnogim razvikanim naslovima nije pošlo za rukom. Što se tiče linearnosti, logično je zbog kapaciteta memorije i obimnosti igre, koja bi tada morala biti znatno veća i zahtjevnija, da se širina predstavlja lokacijama koje nam nisu dostupne. U svakom slučaju – solidna četvorka, jer me nivo na dokovima, u mraku, malo više nanervirao.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!