Bit Trip Beat [iOS, PC, Wii]

Petar Karabatić

Što vam prvo padne na pamet kada kažemo video igre? Većina će odgovoriti: Mario, Zelda, Sonic, Crash ili Kratos. Jedino će starijoj generaciji pasti na pamet jedan biser kojeg su mnogi zaboravili. Taj biser je Pong. Igra jako jednostavne, a opet tako zarazne koncepcije, igra koja je vidjela brojne reinkarnacije i varijante. Ali što se dogodi kada toj koncepciji pridodate ritam glazbe, epileptične efekte i brzinu? Dobijete užasno težak i vraški zarazan uradak zvan Bit Trip Beat.

Bit Trip Beat je izašao prošle godine eksluzivno na WiiWareu, Nintendovoj usluzi za digitalnu distribuciju igara. Igra je postala hit pa je Gaijin games, proizvođač igre, odlučio zaraditi i na drugim platformama, u ovom slučaju iOS uređajima. Mi smo ga igrali na iPad-u, a igra je osim za navedene platforme nedavno ugledala svijetlo dana i na Valveovom Steamu u PC i Mac verzijama.

Bit Trip Beat je prvenstveno oda 8-bitnim igrama. Vrišti retro dizajnom, kako grafički tako i zvučno. Sve je kockasto i namjerno pikselasto. Kroz nivoe se u pozadini stvaraju 3D efekti koji su također u retro stilu. Istina, promjenjive pozadine više odmažu nego što pomažu, ali sve to čini čar igre. Zvuk prati cjelokupni retro lajtmotiv, pa se pretežito bazira za zaraznim chip tune melodijama. I da, znate ono upozorenje o povraćanju ako igrate dulje od sat vremena? E pa, ovdje je to vrlo lako ostvarivo.

Bit Trip Beat je ultra mega vraški teška igra! Ne samo radi touch kontrola (koje dodatno otežavaju situaciju na iOS uređajima) nego radi već spomenutog retro dizajna. Jezgra igre je Pong, imate svoju pločicu kojom odbijate kvadratiće. Pločicu pomičete potezima prstiju gore-dolje (swipe) ili tiltanjem iOS uređaja. Swipe opcija je puno praktičnija i bolja u odnosu na tilt koji je pomalo nespretan kao u većini igara koje se oslanjanju na nj. Kvadratići dolaze u ritmu glazbe i to u različitim veličinama, s tim da manji kvadratići nose više bodova. A kada skupite određeni broj aktivirate hyper mode koji je svojevrsni bonus, a glazba postane energičnija.

Naravno postoji i druga strana, ako promašite kvadratiće punite „nether“ liniju. Kada se nether napuni, upadate u crno bijeli, čisti Pong svijet bez dodatnih efekata. Ako igrač popravi svoje igranje može ponovno vidjeti raznobojni svijet, ali ako i dalje loše igra… game over.

Game over će biti jako čest. Doći ćete do situacije kada biste najradije svoj vrlo cijenjeni iUređaj bacili na pod i opsovali sve više sile ovog svijeta jer ne možete prestati igrati koliko je igra zarazna, a opet ste toliko iznervirani gubljenjem. Iako nisam probao, vjerujem kako se WiiWare verzija bolje igra, upravo radi postojanja pravih fizičkih tipki za kontrolu.

Postoje tri svijeta, a svaki svijet ima šest razina i svoj boss fight. Otprilike je za svaki svijet potrebno oko sat vremena, možda čak i više ovisno o tome koliko vam dobro ili loše ide igra. U svakom slučaju, igru možete završiti u jedno popodne, a uskoro će svi mazohističke prirode, uključujući i mene, moći uživati u novim nivoima koje je Gaijin najavio. Blažena digitalna distribucija!

Također treba spomenuti i multiplayer, kako lokalni tako i preko interneta. Za lokalni je potreban još jedan iOS uređaj sa uključenim bluetoothom, dok je za internet dovoljno imati pristup Wirelessu. U multiplayeru replay value igre vrtoglavo raste, ali naravno samo ako uspijete pronaći nekoga tko bi htio igrati zajedno s vama. Tužna je činjenica da se igre poput Bit Trip Beata slabo cijene i nisu baš popularne među casual masama koje ipak prevladavaju među Appleovim korisnicima..

Highlightovi ove recenzije? Retro, zarazno, igrivo, TEŠKO TEŠKO TEŠKO! No svi znamo da pravi gameri to vole i iskreno, nisam odavno osjetio ovakav izazov, jedan koji mi je vratio uspomene na dobri stari NES. One uspomene kada smo igru morali preći u komadu jer opcija spremanja igre jednostavno nije postojala, kada je igra bila prokleto teška, toliko da smo ludili kao današnji klinci kada im roditelji prekinu WOW pretplatu, vrijeme kada smo bili najponosniji na sebe jer smo zapravo prešli igru!

Ako ovaj dragulj niste ugrabili na WiiWareu, pravac App Store, search Bit Trip Beat, Buy App za 0.99 dolara i uživajte u ovoj retro poslastici. A nakon toga, tako iznervirani igrinom izazovnom težinom dođite i ostavite komentar u HCL-ovu ispovijedaonicu (odmah tu dolje), i ne sramite se – javite nam jeste li što razbili.

Nakon WiiWare debija Bit Trip Beat došao je s istom dozom 8-bitnog retro štiha i na iOS uređaje te PC. Igrali smo ga na iPadu, a evo kako nam se svidio.

82 Naša ocjena
  • Zaraznost