Blitzkrieg 3

Što definira dobru stratešku igru? Vjerujem kako bi svatko mogao dati unikatan odgovor na to pitanje, no jezgra svih mišljenja mogla bi biti broj opcija kojima je moguće poraziti protivnika. Uostalom, to je nekako i poanta kod taktiziranja u iskorištavanju prednosti i nedostataka svih elemenata na bojnom polju. Nažalost, Blitzkrieg 3 je pomalo zaboravio na to pa se često događaju situacije gdje jedinica s više sirove snage odnosi pobjedu na svoju stranu.

To čak i nije toliki problem jer, ako pogledamo u prošlost, gomilanje jakih jedinica kako bi se bez problema pregazio protivnik znalo je biti veoma zabavno. To se odnosi i na Blitzkrieg 3 koji je također zabavan kroz kampanju, ali zbog određenih dizajnerskih odluka ne može izgraditi svoj identitet. Točnije rečeno, igra pokušava prikazati dozu realizma, ali pri tome ne pruža mnogo taktičkih opcija i na kraju se sve svodi na to tko ima više jačih jedinica na jednom mjestu. Istine, postoje opcije da se okruži protivnika pa mu se napuni guzica olovom što je posebno bitno kod tenkova, no to je uglavnom i najveći doseg taktiziranja kroz kampanju.

blitzkrieg-3-slike (5)

Druga opcija koju je poželjno svladati odnosi se na pravilno iskorištavanje dosega oružja da se protivniku napravi zamka ispucavanjem više municije dok on još priprema svoje topove i drugo naoružanje. Nažalost, to nije uvijek i najnapetiji segment kada se planira dobra zamka jer igra nema nekakvih osnovnih formacija. Što znači da je uvijek potrebno ručno složiti liniju ili nekakvu drugu formaciju, a to opet povlači za sobom mikro kontrolu jedinica jer se tek tada iskorištavaju sve prednosti.

Blitzkrieg 3 nema osnovnih formacija za jedinice što znači da ćete linije uvijek morati slagati ručno.

Kako bi se taj dio olakšao, tu u igru ulazi i mogućnost pauziranja te zadavanja naredbi. Iako je ovo korisna opcija kod zahtjevnijih sukoba u kojima sudjeluje veći broj jedinica, to ubija i napetost koja tada najviše dolazi do izražaja. Pored toga, Blitzkrieg 3 ne pruža nikakve vizualne informacije o tome što jedinica zapravo vidi pa vam se mogu događati čudne situacije u kojima se teško prepoznaje tko pije, a tko plaća.

blitzkrieg-3-slike (7)

To se najbolje vidi na primjeru kada postoji jedva vidljiva nizbrdica i ako se jedinica pomakne unatrag, odjednom izgubi vidno polje prema protivniku. Može se reći kako je čudno što developeri nisu smislili nekakvu vizualizaciju jer ako već postoji mogućnost provjere dometa oružja, zašto se nije mogla simulirati i potencijalna vidljivost? Uz to, također nema nikakve niti barem približne vizualizacije gdje tenk cilja. Svakako se može reći da bitke izgledaju vizualno atraktivno, pogotovo kada se tenkovske granate odbijaju zbog kuta pucanja, ali koliko to izgleda dobro, može biti i frustrirajuće.

Uz manjak informacija o percepciji jedinica, ponekad se ne zna tko pije a tko plaća.

Da bih to preciznije opisao, navest ću situaciju u kojoj sam s dva razarača tenkova okružio protivničkog teškog tenka. S jednim sam mu zaokupljao pažnju i privlačio ga da puca u prednji oklop baš kao što je i moj tenk pucao u njegov, a drugi mu je dolazio sa strane. Čak i kada je taj drugi bio potpuno stabiliziran i spreman za pucanje, granate su letjele od gusjenica do kupole kao da se u pozadini vrti nekakav RNG koji odlučuje što će biti pogođeno. S jedne strane to je realno, jer tada tenkovi nisu imali lasere i ostala pomagala, ali sa strane gameplayja zna postati zamorno do razine gdje se može gubiti želja za igrom.

blitzkrieg-3-slike (4)

Blitzkrieg 3 takve nedostatke nadoknađuje interesantnom kampanjom gdje po europskom kontinentu haraju američke, njemačke i ruske jedinice. Tri kampanje koje se odvijaju kroz tri različita perioda garantiraju veliki broj sati provedenih pred monitorom, pod uvjetom da vas ranije spomenuti nedostaci ne odbiju od igre. Uz interesantne misije, najveća prednost kampanje je njezina struktura u kojoj se se uspješnim izvršavanjem zadataka osvajaju nove jedinice. Ako se određena misija čini teškom, odigra se druga, osvoje jedinice koja će pomoći u prijašnjoj misiji i pobjeda dođe mnogo lakše.

Ako se određena misija čini teškom, odigra se druga, osvoje jedinice koja će pomoći u prijašnjoj misiji i pobjeda dođe mnogo lakše.

Upravo u tom pristupu leži i faktor iznenađenja kod misija jer opis nikada ne kaže što točno očekivati pa treba eksperimentirati s odabirom jedinica koje će se naći na ratištu. Iako sam to u prvom testiranju igre naveo kao nedostatak, a pogodak ili promašaj u biranju može zvučati kao koncept osuđen na propast, ali nakon dužeg igranja to zapravo ima smisla. Ponekad se treba potruditi završiti zadatke umjesto samo izaći iz misije i doći s novom mješavinom pješaštva i mehanizacije. Čak i kada su u pitanju ograničene taktičke mogućnosti, treba osim protivničkih vještina izazvati i vlastite. Još se na to nadodaju i različiti generali koji imaju drugačije pomoćne opcije poput artiljerije, padobranaca, bombardiranja teritorija pa svatko može pronaći svoj stil igranja.

blitzkrieg-3-slike (6)

A tu je i Boris, umjetna inteligencija generala koji ne koristi nepoštene taktike nego uči kako se mi postavimo prema njemu. Zanimljiv koncept koji bi imao više potencijala da je uključen kroz cijelu kampanju, umjesto da se bitke s Borisom odvijaju kao zasebne misije bez utjecaja na status kampanje. Na Borisa se može gledati kao djevojku koju ste upoznali pa u početku otkrivate si što volite, a kasnije se prilagođavate jedno drugome. Samo što u ovome slučaju, glavne i sporedne misije su zanimljivije za igranje nego provoditi jednako vremena s Borisom i otkrivati što on može se naučiti i primijeniti protiv vas na skirmish mapama.

Kaže se kako prvi dojam može ostaviti snažan utisak hoće li vam se nešto svidjeti ili ne. Problem kod Blitzkriega 3 što njegov prvi dojam nije najbolji ako tražite taktičke opcije. Ponekad se čak može pomisliti kako je ovo prvobitno bila igra planirana za mobilne platforme, pa se developer kasnije predomislio i odabrao PC. No, unatoč svojim ograničenjima, Blitzkrieg 3 je zapravo zabavna igra ako tražite sadržaj za samostalno igranje. Istina, nećete si poboljšati sive stanice na toj razini da ćete moći napisati novo Umijeće ratovanja čak i da taktizirate samo protiv Borisa, ali igra ima tu dozu zabave u sebi zbog koje ćete poželjeti završiti što više misija i otključavati što više jedinica kojih zbilja ima dosta.

Blitzkrieg 3 nećemo pamtiti kao najbolji RTS uradak ikada, ali ako želite malo uništavanja tenkova u okruženju Drugog svjetskog rata, moglo bi vam se svidjeti. Samo prilagodite očekivanja jer ovo na taktičko-strateškoj razini nije kao jedan Total War ili Company of Heroes koji su nudili mnogo više opcija.

74 Naša ocjena
  • kampanja je dobro strukturirana
  • bogato sadržajem