HCL.HR

Recenzija

Bloodborne

dark souls je za tetkice

Ante Malenica

Uspjeh Bloodbornea nekako je od početka bio zacementiran. U vremenima kada se igre dizajniraju tako da budu maksimalno pristupačne s ciljem prikupljanja što šire publike, spiritualni nasljednik Souls igara nastavlja tradicijom svojih prethodnika – ovaj RPG će vas bez sumnje zgaziti, ispljunuti, još jednom nagaziti punom snagom i lupati vas po mrtvom dupetu tako dugo dok vam ne izbije iz glave bilo kakvu mogućnost dvosmislene interpretacije crvenog teksta „You died“.
I igrači to obožavaju.

Da se uvjerite u tu tvrdnju, već je dovoljno baciti oko na YouTube. S dolaskom Bloodbornea na tržište, gaming community kanali ostali su preplavljeni razno raznim prohodima, trikovima, savjetima i komentarima vezani uz svaki detalj te RPG poslastice. Igrače je zahvatila Bloodbornemanija najvećih razmjera.

U čemu je tolika čar te igre?

Ako se još niste susreli s njom do sada, imam za vas četiri ključne riječi koje čine esenciju ovog jedinstvenog RPG iskustva – izazov, sloboda, misterij i raznovrsnost. Pojasnit ću ih u nastavku.

Temelj Souls igara oduvijek je bio izazov kroz kontekst sukobljavanja igrača s vrlo opasnom dark fantasy faunom. Bloodborne tu nije izuzetak – mogu bez zadrške reći kako nikada do sada From Software nije igračima dostavio ovoliko tešku igru. Za razliku od nekakvog Dark Soulsa, u Yharnamu štitova i teških oklopa nema. Zaboravite na „kornjača taktike“.

Gameplay je redizajniran i osmišljen da igrač igra agresivno i bude prisiljen predviđati svaki potez protivnika ne bi li ih pravovremeno izbjegao. Dok ste nekada s jakim oklopom možda i preživjeli poneki izravan udarac, u Bloodborneu ste u pravilu lovac ili lovina. Da, suhoparna rečenica, al’ zapravo savršeno iscrtava glavnu premisu gameplaya – ili ćete igrati hrabro i agresivno ne bi li što prije bacili protivnika na koljena ili ćete se proračunato pokušavati braniti i naposljetku sigurno umrijeti. Na početku treba dosta prilagodbe na takav gameplay (čitaj: umiranja), no jednom kada vam stvar legne, teško da ćete se ikada više uhvatiti štita. Osjećaj makljaže čudovišne faune u Bloodborneu jednostavno je mnogo bolji i sočniji doživljaj od bilo koje ranije Souls igre.

Pogledajte kako Bloordborne izgleda u akciji uz neke od naših prvih komentara objavljenih prije ove recenzije.

Ono što treba ovdje još naglasiti je činjenica kako je loot značajno manji – imat ćete na raspolaganju svega nekolicinu oružja i nekoliko setova oklopa, no to nije tek puka slučajnost. Svako oružje koje ćete koristiti daje vam na raspolaganje specifične taktike koje možete primijeniti kod određenih protivnika. Na primjer – sjekira je u pravilu sporije oružje, no radi veću količinu štete te se pritiskom na L1 tipku može transformirati u nešto što držite s obje ruke i s čime s veće daljine i s velikom količinom štete možete brzo riješiti veće grupe neprijatelja.

S druge strane, nekakav saw cleaver je mnogo brže oružje koje je vrlo ubojito u paru s pištoljem – osim što s većom razinom stamine sporiji protivnici nemaju zraka od vaših brojnih udaraca, još im pištoljem možete prekinuti napade jednom kada dođu do zraka. I ne samo da im prekinete napad, nego ih onesposobite na dvije sekunde – vremenski okvir u kojem možete izvesti tzv. visceral attack koji radi iznimno veliku količinu štete. To je recimo vrlo korisna stvar kod boss borbi gdje je svaka prilika za ubojit protunapad zlata vrijedna (op.a. budući da vas svaki sljedeći udarac ogromne grdosije može stajati žive glave).


No da ne duljim. Fascinantno mi je zapravo koliko je japanski studio uspio s Bloodborneom unaprijediti već fantastičnu Souls gameplay formulu. U igri sada najviše profitiraju igrači koji igraju vrlo agresivno, no istovremeno vrlo promišljeno, odnosno razumiju alate koje imaju na raspolaganju. Njima igra tada prestaje biti teška i postaje zapravo jedno nevjerojatno gameplay iskustvo gdje su boss borbe zbilja nešto posebno. Svaka grdosija je priča za sebe i okršaje s njima pamtit ćete dugo nakon završetka igre.

Poput Souls igara, Bloodborne nema neku definiranu rutu kojom morate ići. Naravno, do nekih lokacija ćete moći doći tek kada ubijete određene bossove (op.a. Father Gascoigne je tu dobar primjer), no u pravilu igrač ide putem koji si sam odredi. Kako to utječe na cjelokupno iskustvo? Pa nećete vidjeti sve bossove nekakvim unaprijed definiranim redoslijedom što znači da će vam naspram drugih igrača neke borbe možda biti nemoguće teške, a druge pak prečudno jednostavne. Jednako tako, nećete doći do svih predmeta jednakim redoslijedom što znači da će vam možda u nekom trenutku nedostajati neki komadić priče, a u drugom će vam u glavi sve savršeno kliknuti na svoje mjesto. U prijevodu, garantirano nećete imati istu slagalicu Yharnama koju ima netko drugi,

I to je, baš kao kod Souls prethodnika, glavna čar ove igre. Bloodborne vas nikada neće voditi za ruku. Igrač je ostavljen vlastitoj znatiželji i mašti da dođe do odgovora na pitanja koja mu se otvaraju na putu. Imajući to u vidu, logično je da neki igrači uopće neće otvoriti neka pitanja, niti tražiti odgovore na njih. Drugi će pak prekopati svaki komadić Yharnama i razbiti svaku urnu da vide hoće li pronaći nešto zanimljivo. Odluka je prepuštena igračima.

Upravo se šarolika mogućnost osobne interpretacije svijeta najbolje ističe u pokušaju dešifriranja te misterije s kojom je obojen Bloodborne. Kao i u Souls igrama, malo je detalja priče koji se igraču prenose izravno putem nekakvih dijaloga ili video sekvenci. Ono što znate je sljedeće – bačeni ste u viktorijanski grad Yharnam koji je pokošen bolešću, probudili ste se u klinici, kažu vam da ste lovac i to je to.


Automatski se nameću ova pitanja – Zašto ste se pojavili u Yharnamu? Koja je vaša svrha? Gdje morate ići? Što morate napraviti? Kako riješiti problem te pošasti? Imali li uopće rješenje problema? Koji je problem zapravo? Tko ste vi uopće? Kako svijet u konačnici utječe na vas?

Pitanja si možete postavljati u nedogled i jednako tako možete u nedogled tražiti odgovore na njih. Sve je na vama. Samo će neupućeni reći kako From Softwareovi RPG-ovi „nemaju priču“. Igra jednostavno zna iskoristiti znatiželju i maštu igrača da popuni praznine u rješavanju Yharnam slagalice.

Sjećam se kako su mnogi prije izlaska Bloodbornea komentirali kako bi igra mogla patiti od jednoličnih lokacija. I to bi vjerojatno i bilo tako kod 95% drugih developera, ali From Software ima neke stvarno genijalne level dizajnere. Bez obzira na to što većinu vremena provodite na ulicama Yharnama, svaka lokacija ima neku svoju crtu, štih, atmosferu… Nazovite to kako želite. Dok je recimo prvi kvart tog grada nešto nalik onim tmurnim Londonskim ulicama ranih godina 19. stoljeća, centralni dio Yharnama više će ostavljati dojam nekog gotičkog dark fantasy mjesta koje gura jezu duboko u vaše kosti.


Ta raznovrsnost se primjećuje i kod neprijatelja. Developer je uspio pred igrače dovesti zbilja raznoliku faunu kakvu ćete vrlo rijetko pronaći u nekom RPG-u. I ne samo da izgledom jako variraju, nego svaki protivnik nosi i drugačije izazove i kada ga prvi puta ugledate, uvijek trebate biti maksimalno oprezni jer jednostavne ne znate na koji način će vas način točno napasti. Tjeskoba, napetost i znojne ruke često će vas pratiti u Bloodborneu. Kada te osjećaje još upotpunite s nekim crtama znanja o igrinom svijetu, dolazite do onog jedinstvenog Bloodborne iskustva zbog koje ova igra vrijedi svaku vašu sekundu utrošenog vremena.

Moram biti iskren – vrlo mi je teško sažeti igrinu genijalnost u ovih par kartica teksta. Općenito mi je dosta teško opisati sve osjećaje koje je igra izazvala u meni. Ovo jednostavno morate sami probati i iskusiti. Nema slične igre na tržištu – Bloodborne nudi spoj izazova, misterije, slobode i raznovrsnosti kakav ćete vrlo teško negdje drugdje pronaći.

Naravno da nisam uspio sve spomenuti u ovoj recenziji. Počevši od fantastične isprepletenosti lokacija koje ostavljaju dojam da ste zbilja u tom velikom gradu, preko zabavnog kooperativnog moda gdje možete s prijateljem istraživati tajne Yharnama pa sve do chalice dungeona koji su u biti proceduralno generirani leveli napravljeni sa svrhom da se uvijek iznova možete vraćati ovom RPG-u. Ima tu i par manjih minusa (duža učitavanja, povremeni padovi frameratea), al’ to je kraj svega ostalog u igri potpuno zanemarivo.

Bitno je samo na kraju istaknuti kako Bloodborne nudi 40-60 sati vrhunskog RPG iskustva te još toliko ako krenete s New Game+ režimom igre. Riječ je o trenutno najboljoj Playstation 4 ekskluzivi vrijednoj svake vaše lipe te igri koja će kod mnogih od vas konkurirati za GOTY titulu. Pod uvjetom da kod umiranja 100 puta dnevno ne razbijete kontroler, konzolu i TV.

Umiranje je opet u modi. Provjerite jesu li nam nakon avanture trebale tablete za smirenje i je li kontroler ostao čitav.

94 Naša ocjena
  • agresivan gameplay
  • atmosfera
  • level dizajn
  • raznovrsnost
  • umiranje
  • ništa značajno

Ante Malenica

Opis nije dostupan.

Komentari (39)

  • Kinaivan

    15.04.2015 - 19:44

    Sta bi dao da izađe za pc!

    • Euthanist

      @Kinaivan, 15.04.2015 - 20:59

      Guze! Isto kao i ja. 😛

    • BerkutOPz

      @Kinaivan, 15.04.2015 - 21:06

      s vremenom , mozda

    • IaMarmageddoN

      @Kinaivan, 15.04.2015 - 22:07

      hahaha

    • Gamers4Life

      @Kinaivan, 16.04.2015 - 05:43

      …da si cura pa hajd, one su bar navikle

    • FlegmicH

      @Kinaivan, 16.04.2015 - 07:10

      Nema šanse da izađe za PC, Sony je publisher, ova igra im prodaje PS4-e.

  • RedEy3

    16.04.2015 - 01:44

    Meni su zanimljivi ovi kaj su igri dali ocjenu manju od 50 – mogu si misliti kako su ju probali 😉

  • jo

    16.04.2015 - 08:11

    Izaći će za PC.

  • ANGMAR

    16.04.2015 - 08:16

    apsolutno se ne slažem, ne razumijem kome je napeto umrijet 100 puta i provesti cijelo popodne da bi napredovao 100 m u igri ??? Pa da nema ostalih igara još bi i razumio. Da zapneš na nekoj zagonetki pa da trebaš uključit glavu, pa ajde, ali hack and slash… Ogromna ocjena i veliki vjetar u leđa proizvođačima ovakvih igara, po meni totalno bzvz. Teški mazohizam i gubljenje vremena…

    • McChombe

      @ANGMAR, 16.04.2015 - 08:55

      Ako je tebi zanimljivije igrat igre gdje samo stišćeš jednu tipku i protivnici padaju pokošeni ko ljubiša samardžić – ok – tvoj izbor. Ovo samo znači da igra nije za one koji igraju na easy ili normal. Igraj need for speed na najvećoj težini pa ćeš neke utrke preć iz desetog ili pitaj boga kojeg pokušaja. Svaka igra će više ostat u sjećanju ako si se napatio nego prešao za jedan dan. I da, kako već košta 450kn, bar ćeš se za te pare pristojno naigrat

    • Deadwalker

      @ANGMAR, 16.04.2015 - 08:56

      Igra je jedino "teška" ako se igrač bez razmišljanja zaletava u grupe neprijatelja ili ponavlja stalno jedne te iste taktike kod bossova koje jednostavno ne prolaze. U tome je stvar – treba "uključiti glavu" pa dnevno umjesto da napreduješ 100m, prođeš i odradiš po dvije – tri regije. Naravno, nije igra za svakoga. Neki igrači nemaju strpljenja za ovakve naslove i to je sasvim ok.

    • R4iden

      @ANGMAR, 16.04.2015 - 09:12

      Trenutno igram dark souls , ako mi se svidi kupit cu bloodborne. Prvo sam si i ja tako mislio, ali ti ne kuzis poantu takvih igara. Vecina igra ti pokusava kontinuirano pruzit gušt, ali ovakve igre ti pruze gust kad napokon postanes bolji nego prije i pobjedis bossa i osobno mi je to veci gust. Sjecam se tek sam poceo igrat dark sols i onaj gapping dragon me ubio 5 puta i reko budem probo iduci dan, samo sam pazljivo iso i pao je iz prve.

    • RedEy3

      @ANGMAR, 16.04.2015 - 15:01

      Ne znam zašto mu se trudite objasniti zašto je taj osjećaj postignuća kada proćeš teški dio igre tako nagrađivajući, pa preočito je da nije ni probao igru. Ja inače nisam fan hack and slasha ali po meni je ovo najbolja igra godine za sada hands down. Nadalje, napeto umrijet 100 puta? Nisi volio super mario jel da?

    • ANGMAR

      @ANGMAR, 16.04.2015 - 16:44

      super mario bros 3 bi prije odigrao nego bloodborne, eto toliko… svakome svoje…

    • apenac

      @ANGMAR, 16.04.2015 - 17:23

      Ajd ne kenjaj…Kakva ogromna ocjena,mislim da ti nemaš uopće ni PS4,a kamoli da si igrao Bloodborne. Evo i na Metacriticu je trenutno 92/100 ocjena od 87 recenzenata, a 8,8/10 je korisnička ocjena od ukupno 2823 glasova ljudi

    • RedEy3

      @ANGMAR, 16.04.2015 - 17:57

      I upravo si priznao da ga nisi ni igrao. To je kao da komentiraš neki auto a nisi sjeo u njega, prestani trollat i primi se pametnijeg posla

    • ANGMAR

      @ANGMAR, 17.04.2015 - 10:17

      Odigrati znači preći igru, a igrati je možeš sat vremena i onda staviti na njuškalo…

    • ANGMAR

      @ANGMAR, 17.04.2015 - 10:19

      Na imdb-u ocjene filma od 1000 ljudi budu 8,5 od 10, a meni film bude čisto smeće. Ja igru kupim i donesem svoj zaključak…

    • RedEy3

      @ANGMAR, 18.04.2015 - 11:49

      kad si poseban troll

  • ANGMAR

    16.04.2015 - 09:20

    Evo odgovaram svom trojici, ne radi se tu o easy ili hard modu, igrao sam lords of the fallen koji te također kažnjava i također nije lagana igra, ali u toj igrici sam baš uživao prelazeći je. Smatram da je ovaj naslov jednostavno previše naporan, nije stvar u težini…

    • dariomartic

      @ANGMAR, 07.05.2015 - 11:14

      mislit i srat nije isto!

    • Slazar

      @ANGMAR, 07.05.2015 - 13:13

      Lords of the fallen je smiješna igra što se težine tiče, mislim da sam umro možda 10 puta kroz cijelu igru. Također je smiješa igra što se tiče kvalitete u odnosu na ds/dk, samo jedna loša kopija.
      Iako sam fan, dk/ds/bb, zbilja sam mislio stati na tvoju stranu što se tiče tvoje ocjene igre jer svi imaju pravo na svoje mišljenje i igrati igre koje im se sviđaju, i OK je, ako se tebi ne sviđaju igre ovakvog tipa, ali kada si usporedio ovo sa lords of the fallen, skužio sam da je tvoje mišljenje na razini rubnog slučaja mentalne retardacije ili kako bi to profesionalno rekli "nalaziš se u širim granicama IQ prosjeka"

  • Czar

    16.04.2015 - 19:32

    Radi ovog sigurno nebih konzolu kupovao. Čim sam čuo Dark Souls je to bilo to jer mene igra mora zabaviti, ako me frustrira i dovodi u napast da razbijem laptop, kontroler ili televiziju to nije to.

  • MrMagarac

    16.04.2015 - 21:32

    40/100 …cuo sam od kuma u prkosu da igra ne valja pa je ne moram ni probavat znaci. Logicno.

    • ck7

      @MrMagarac, 16.04.2015 - 22:05

      logično….

  • dragec

    17.04.2015 - 15:00

    Igra godine

  • hanteed

    17.04.2015 - 15:18

    igra je vrh

  • Lepoglava

    18.04.2015 - 07:28

    Evo još malo i na kraju igre smo moj sinek i ja. Po meni je ovo igra godine iako se ne slažem da je teža od Souls serijala. Demons souls i neki dijelovi Dark Soulsa II su po meni puno teži od Bloodbornea, što nikako ne umanjuje njegovu superiornost na PS4.

  • Raichucuca2

    20.04.2015 - 16:37

    Izgleda da ću morati kupiti ps4.

  • P.O.T.R

    06.05.2015 - 14:20

    Dobra igrica

  • alen11122

    08.07.2015 - 15:03

    BLODBOURNE zajebana zabava :-)

  • Filac1312

    25.10.2015 - 21:17

    Jel se isplati kupovat?

  • noWan

    27.10.2015 - 12:58

    Isplati se svake lipe. Ja sam je sada kupio digitalno na Halloween popustu i počeo sam je igrati nakon sto sam završio 2 puta dark Souls i Dark souls 2 : scholar of the first sin i mogu reci da mi je malo čak i lakša nego ostale ali nedvojbeno je odlična. Ozbiljan kandidat za igru godine iako vjerovatno ce dobiti ili witcher 3 ili metal gear solid 5 :)

  • Dragon3

    16.11.2015 - 16:59

    Bloodborne , definitivno najbolje sto sam igro ove godine :)
    Moj glas je osvojila za GOTY

  • DINEK

    26.02.2016 - 15:17

    Evo riješio napokon NG. Vjerovatno najbolja igra koju sam ikada igrao u svojem skromnom gamerskom životu! Neznam što posebno izdvojiti.. ma sve je izvrsno. Igra je slojevitija od kolača Mađarice. Ocijena 100 bez razmišljanja. Krećem dalje u NG+.

  • RedEy3

    @pesek32, 16.04.2015 - 23:04

    prepostavljam se da onda ne igraš ni league of legends ni sličnu mobu, ni ikakvu sportsku igru?

  • Gamers4Life

    @drazensi, 16.04.2015 - 05:44

    Misliš mogu si mislit kako je nisu probali jer bi uprotivnom bili oduvani iz čapara!

  • apenac

    @drazensi, 16.04.2015 - 12:57

    +1 Došli trollovi pc 'master rase' i nabijali niske ocjene

  • AnonDogi

    @IvanDado, 16.04.2015 - 09:02

    Nope.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!