Bloodborne

dark souls je za tetkice

Ante Malenica

Uspjeh Bloodbornea nekako je od početka bio zacementiran. U vremenima kada se igre dizajniraju tako da budu maksimalno pristupačne s ciljem prikupljanja što šire publike, spiritualni nasljednik Souls igara nastavlja tradicijom svojih prethodnika – ovaj RPG će vas bez sumnje zgaziti, ispljunuti, još jednom nagaziti punom snagom i lupati vas po mrtvom dupetu tako dugo dok vam ne izbije iz glave bilo kakvu mogućnost dvosmislene interpretacije crvenog teksta „You died“.
I igrači to obožavaju.

Da se uvjerite u tu tvrdnju, već je dovoljno baciti oko na YouTube. S dolaskom Bloodbornea na tržište, gaming community kanali ostali su preplavljeni razno raznim prohodima, trikovima, savjetima i komentarima vezani uz svaki detalj te RPG poslastice. Igrače je zahvatila Bloodbornemanija najvećih razmjera.

U čemu je tolika čar te igre?

Ako se još niste susreli s njom do sada, imam za vas četiri ključne riječi koje čine esenciju ovog jedinstvenog RPG iskustva – izazov, sloboda, misterij i raznovrsnost. Pojasnit ću ih u nastavku.

Temelj Souls igara oduvijek je bio izazov kroz kontekst sukobljavanja igrača s vrlo opasnom dark fantasy faunom. Bloodborne tu nije izuzetak – mogu bez zadrške reći kako nikada do sada From Software nije igračima dostavio ovoliko tešku igru. Za razliku od nekakvog Dark Soulsa, u Yharnamu štitova i teških oklopa nema. Zaboravite na „kornjača taktike“.

Gameplay je redizajniran i osmišljen da igrač igra agresivno i bude prisiljen predviđati svaki potez protivnika ne bi li ih pravovremeno izbjegao. Dok ste nekada s jakim oklopom možda i preživjeli poneki izravan udarac, u Bloodborneu ste u pravilu lovac ili lovina. Da, suhoparna rečenica, al’ zapravo savršeno iscrtava glavnu premisu gameplaya – ili ćete igrati hrabro i agresivno ne bi li što prije bacili protivnika na koljena ili ćete se proračunato pokušavati braniti i naposljetku sigurno umrijeti. Na početku treba dosta prilagodbe na takav gameplay (čitaj: umiranja), no jednom kada vam stvar legne, teško da ćete se ikada više uhvatiti štita. Osjećaj makljaže čudovišne faune u Bloodborneu jednostavno je mnogo bolji i sočniji doživljaj od bilo koje ranije Souls igre.

Pogledajte kako Bloordborne izgleda u akciji uz neke od naših prvih komentara objavljenih prije ove recenzije.

Ono što treba ovdje još naglasiti je činjenica kako je loot značajno manji – imat ćete na raspolaganju svega nekolicinu oružja i nekoliko setova oklopa, no to nije tek puka slučajnost. Svako oružje koje ćete koristiti daje vam na raspolaganje specifične taktike koje možete primijeniti kod određenih protivnika. Na primjer – sjekira je u pravilu sporije oružje, no radi veću količinu štete te se pritiskom na L1 tipku može transformirati u nešto što držite s obje ruke i s čime s veće daljine i s velikom količinom štete možete brzo riješiti veće grupe neprijatelja.

S druge strane, nekakav saw cleaver je mnogo brže oružje koje je vrlo ubojito u paru s pištoljem – osim što s većom razinom stamine sporiji protivnici nemaju zraka od vaših brojnih udaraca, još im pištoljem možete prekinuti napade jednom kada dođu do zraka. I ne samo da im prekinete napad, nego ih onesposobite na dvije sekunde – vremenski okvir u kojem možete izvesti tzv. visceral attack koji radi iznimno veliku količinu štete. To je recimo vrlo korisna stvar kod boss borbi gdje je svaka prilika za ubojit protunapad zlata vrijedna (op.a. budući da vas svaki sljedeći udarac ogromne grdosije može stajati žive glave).

No da ne duljim. Fascinantno mi je zapravo koliko je japanski studio uspio s Bloodborneom unaprijediti već fantastičnu Souls gameplay formulu. U igri sada najviše profitiraju igrači koji igraju vrlo agresivno, no istovremeno vrlo promišljeno, odnosno razumiju alate koje imaju na raspolaganju. Njima igra tada prestaje biti teška i postaje zapravo jedno nevjerojatno gameplay iskustvo gdje su boss borbe zbilja nešto posebno. Svaka grdosija je priča za sebe i okršaje s njima pamtit ćete dugo nakon završetka igre.

Poput Souls igara, Bloodborne nema neku definiranu rutu kojom morate ići. Naravno, do nekih lokacija ćete moći doći tek kada ubijete određene bossove (op.a. Father Gascoigne je tu dobar primjer), no u pravilu igrač ide putem koji si sam odredi. Kako to utječe na cjelokupno iskustvo? Pa nećete vidjeti sve bossove nekakvim unaprijed definiranim redoslijedom što znači da će vam naspram drugih igrača neke borbe možda biti nemoguće teške, a druge pak prečudno jednostavne. Jednako tako, nećete doći do svih predmeta jednakim redoslijedom što znači da će vam možda u nekom trenutku nedostajati neki komadić priče, a u drugom će vam u glavi sve savršeno kliknuti na svoje mjesto. U prijevodu, garantirano nećete imati istu slagalicu Yharnama koju ima netko drugi,

I to je, baš kao kod Souls prethodnika, glavna čar ove igre. Bloodborne vas nikada neće voditi za ruku. Igrač je ostavljen vlastitoj znatiželji i mašti da dođe do odgovora na pitanja koja mu se otvaraju na putu. Imajući to u vidu, logično je da neki igrači uopće neće otvoriti neka pitanja, niti tražiti odgovore na njih. Drugi će pak prekopati svaki komadić Yharnama i razbiti svaku urnu da vide hoće li pronaći nešto zanimljivo. Odluka je prepuštena igračima.

Upravo se šarolika mogućnost osobne interpretacije svijeta najbolje ističe u pokušaju dešifriranja te misterije s kojom je obojen Bloodborne. Kao i u Souls igrama, malo je detalja priče koji se igraču prenose izravno putem nekakvih dijaloga ili video sekvenci. Ono što znate je sljedeće – bačeni ste u viktorijanski grad Yharnam koji je pokošen bolešću, probudili ste se u klinici, kažu vam da ste lovac i to je to.

Automatski se nameću ova pitanja – Zašto ste se pojavili u Yharnamu? Koja je vaša svrha? Gdje morate ići? Što morate napraviti? Kako riješiti problem te pošasti? Imali li uopće rješenje problema? Koji je problem zapravo? Tko ste vi uopće? Kako svijet u konačnici utječe na vas?

Pitanja si možete postavljati u nedogled i jednako tako možete u nedogled tražiti odgovore na njih. Sve je na vama. Samo će neupućeni reći kako From Softwareovi RPG-ovi „nemaju priču“. Igra jednostavno zna iskoristiti znatiželju i maštu igrača da popuni praznine u rješavanju Yharnam slagalice.

Sjećam se kako su mnogi prije izlaska Bloodbornea komentirali kako bi igra mogla patiti od jednoličnih lokacija. I to bi vjerojatno i bilo tako kod 95% drugih developera, ali From Software ima neke stvarno genijalne level dizajnere. Bez obzira na to što većinu vremena provodite na ulicama Yharnama, svaka lokacija ima neku svoju crtu, štih, atmosferu… Nazovite to kako želite. Dok je recimo prvi kvart tog grada nešto nalik onim tmurnim Londonskim ulicama ranih godina 19. stoljeća, centralni dio Yharnama više će ostavljati dojam nekog gotičkog dark fantasy mjesta koje gura jezu duboko u vaše kosti.

Ta raznovrsnost se primjećuje i kod neprijatelja. Developer je uspio pred igrače dovesti zbilja raznoliku faunu kakvu ćete vrlo rijetko pronaći u nekom RPG-u. I ne samo da izgledom jako variraju, nego svaki protivnik nosi i drugačije izazove i kada ga prvi puta ugledate, uvijek trebate biti maksimalno oprezni jer jednostavne ne znate na koji način će vas način točno napasti. Tjeskoba, napetost i znojne ruke često će vas pratiti u Bloodborneu. Kada te osjećaje još upotpunite s nekim crtama znanja o igrinom svijetu, dolazite do onog jedinstvenog Bloodborne iskustva zbog koje ova igra vrijedi svaku vašu sekundu utrošenog vremena.

Moram biti iskren – vrlo mi je teško sažeti igrinu genijalnost u ovih par kartica teksta. Općenito mi je dosta teško opisati sve osjećaje koje je igra izazvala u meni. Ovo jednostavno morate sami probati i iskusiti. Nema slične igre na tržištu – Bloodborne nudi spoj izazova, misterije, slobode i raznovrsnosti kakav ćete vrlo teško negdje drugdje pronaći.

Naravno da nisam uspio sve spomenuti u ovoj recenziji. Počevši od fantastične isprepletenosti lokacija koje ostavljaju dojam da ste zbilja u tom velikom gradu, preko zabavnog kooperativnog moda gdje možete s prijateljem istraživati tajne Yharnama pa sve do chalice dungeona koji su u biti proceduralno generirani leveli napravljeni sa svrhom da se uvijek iznova možete vraćati ovom RPG-u. Ima tu i par manjih minusa (duža učitavanja, povremeni padovi frameratea), al’ to je kraj svega ostalog u igri potpuno zanemarivo.

Bitno je samo na kraju istaknuti kako Bloodborne nudi 40-60 sati vrhunskog RPG iskustva te još toliko ako krenete s New Game+ režimom igre. Riječ je o trenutno najboljoj Playstation 4 ekskluzivi vrijednoj svake vaše lipe te igri koja će kod mnogih od vas konkurirati za GOTY titulu. Pod uvjetom da kod umiranja 100 puta dnevno ne razbijete kontroler, konzolu i TV.

Umiranje je opet u modi. Provjerite jesu li nam nakon avanture trebale tablete za smirenje i je li kontroler ostao čitav.

94 Naša ocjena
  • agresivan gameplay