Borderlands 2

Originalni Borderlands bio je jedna od rijetkih igara za koje se moglo reći da ima jedinstven identitet. Dokaz tome je činjenica da su prošle tri godine od njegovog izlaska, a da se u tom razdoblju nijedna druga pucačina nije usudila oponašati njegovu formulu, premda se ova pokazala iznimno uspješnom i prihvaćenom. Stoga, kad pomislimo na mnoštvo oružja, glavna asocijacija još uvijek je Borderlands; kad pomislimo na loot sustav u FPS igri, prvi primjer bit će nam upravo Borderlands.

To je svakako laskav kompliment za razvojni tim Gearbox, no oni se srećom nisu umislili zbog njega već su se potrudili da svoju originalnu igru nadmaše još boljim nastavkom. I zato kad sada pomislimo na uspješan spoj FPS i RPG žanrova, najprije ćemo pomisliti na Borderlands 2. Video recenzija i ovaj put je vrlo detaljna, ali u još više detalja idemo u tekstu u nastavku.

Najjednostavniji opis zapleta u igri glasio bi ovako: četiri lovca na blago dolaze u potragu za drevnim trezorom na planeti Pandora. I onda biste se vi pitali što je tu zapravo novo kada je i prvi Borderlands počeo istim zapletom. E pa, sada imamo četiri nova lika sa svojim pozadinskim pričama, a i situacija na planetu je znatno drugačija. Naime, Pandorom sada vlada diktatorski režim korporacije Hyperion, pod vodstvom „Zgođušnog Jacka“, koji je ujedno i glavni antagonist u igri. Isprva se čini kako Jack pohlepno krade mineral Eridium kako bi na njemu zaradio, no tzv. Vault Hunteri u suradnji s misterioznom Angel i junacima iz prethodne igre saznaju kako se iza svega krije jedan puno mračniji motiv.

Već po ovom opisu može se naslutiti da je Borderlands 2 na polju priče mnogo dorađeniji i interesantniji. Igra je puna osebujnih likova od kojih većinu znamo otprije, a sada ih upoznajemo detaljnije; ali Handsome Jack doslovno krade show svima njima, i to samo svojim glasom. Riječ je o negativcu koji je blebetav, sarkastičan, podrugljiv i jednostavno rečeno lud. Namjera mu je podići vam živac od samog početka igre, i moramo priznati da mu to polazi za rukom. Premda se to ne čini kao dobra stvar, zapravo je odlična jer vas poistovjećuje s likovima i tjera da mrzite protivnika, odnosno da samim time imate motiv koji vas tjera da dođete do završnog obračuna.

Humor u Borderlandsu 2 nekima bi mogao biti neukusan i previše forsiran.

Pohvalno je također što priča nije neka predvidiva uspavanka. Baš suprotno – ima tu dosta preokreta i neočekivanih stvari koje bi vas mogle iznenaditi, ako ne i šokirati. Ako ste igrali prvi Borderlands, dobit ćete čak i drugačiju sliku na događaje koji su se tada odvijali. Radnja je inače prikazana na humorističan način, a to stvara priličan kontrast jer teme koje se obrađuju nisu baš vesele. Primjerice, kad saznajete što se točno dogodilo pri dolasku Hyperiona na Pandoru, čut ćete kako Handsome Jack zbija šale na račun ljudi koje nemilosrdno pobije.

Valja upozoriti da bi taj humor u Borderlandsu 2 nekima mogao biti neukusan i previše forsiran. Igra se sprda doslovno sa svim i svačim, no češće su to easter eggovi ili reference na meme, filmove ili druge igre, a nešto rjeđe originalne šale. To je u biti razlika između jednog Portala čije šale postanu meme, dok Borderlands koristi tuđe šale da bi ispao smiješan. Ponekad su te šale toliko nategnute da zapravo ismijavaju same sebe; otprilike nešto kao stari vicevi koji više nikome nisu smiješni, ali je smiješno kad se pojavi netko tko nije čuo za njih, ili još gore – netko tko ih ne razumije. Zato imate dvije opcije – ili ćete to prihvatiti kao zajebanciju ili će vam igra biti odbojna zbog toga. Mi vam savjetujemo ovo prvo jer Borderlands 2 definitivno zna izvući osmijeh na lice, a osim toga humor ne bi trebao biti stavka zbog koje se dižu ruke od igre ovako zaraznog gameplaya.

No prije nego se pozabavimo tim segmentom, evo i jedne negativne kritike vezane za priču. Naracija u igri kroz 90% slučajeva odrađuje se zvučnim zapisima. Obraćanja likova ne mogu se slušati više puta, a (pre)često se događa da tijekom njih nalazite usred borbe, što znači da je u tom trenutku teško obratiti pozornost na ono što vam likovi pričaju, ili ih jednostavno ne možete čuti od buke pri napucavanju. Štoviše, ti zvučni monolozi su toliko česti i aktiviraju se dolaskom na određeni dio mape, da se nerijetko zna dogoditi da se preklapaju. Primjerice, slušate jedno obraćanje važno za priču i kad dođete na drugi kraj mape ono se prekida i već kreće drugo. Kako više ne možete poslušati što je rečeno, a možda ste baš promašili neki važan dio priče, radnju nije uvijek lako pratiti.

S obzirom da smo već rekli kako Borderlands ima jedinstven identitet, bilo bi glupo da ga se nekim radikalnim promjenama nastoji odreći. Nastavak zato ne donosi ništa neviđeno, a i ono što je zapravo novo nije revolucionaran već samo dobrodošao dodatak poznatoj formuli. Dakle, na raspolaganju su nam četiri klase slične onima iz prvog dijela, Pandora je još uvijek post-apokaliptični svijet, a fokus igre je i dalje na kooperativnoj avanturi u kojoj nastojimo pronaći što bolju opremu u vidu štitova i, dakako, oružja.

Klase imaju nove moći, vještine i bonuse koje možemo otključati, no sve to radi na istom principu kao i prije, pa smatram da ne treba detaljno zalaziti u taj dio igre. Ipak, važno je spomenuti takozvani Badass rank koji se veže isključivo za igrača te vrijedi za sve likove, odnosno klase s kojima on igra. Radi se o sustavu napredovanja koji u postotcima povećava određene karakteristike (npr. preciznost oružja, količinu štita, brzinu reloada itd.). Badass rank povećava se na temelju apsolutno svega što radimo u igri. Primjerice, badass bodove dobit ćete nakon što ispucate određeni broj metaka, nakon što prodate određeni broj opreme, nakon što otvorite određeni broj kutija, itd. itd. S ovim sustavom dobiva se tako stalan osjećaj napredovanja jer više ne morate čekati po pola sata dok prijeđete s jednog levela na drugi da si podignete statistiku. To je jako dobra stvar, a također je dobro što se ti bonusi mogu isključiti ako ne želite da vam novi lik počinje uz takvu prednost.

Na Pandori će vas dočekati brojna poznata lica iz prošle igre, no to ne znači da ćete ih susresti u istom okružju. Borderlands 2 odvija se na područjima koja nismo istraživali u prethodnoj igri, a mora se priznati da su ona raznovrsnija i zanimljivija. Mnogo je više boje u njima i igrač se ne kreće stalno u sličnim pustinjskim okolišima što je bio slučaj u prvom dijelu – barem u slučaju izvorne kampanje, jer su DLC paketi kasnije popravili situaciju. Posjetit ćete tako neke zanimljive i živopisne lokacije, ali pritom nećete zaboraviti da se nalazite na post-apokaliptičnom planetu kojim vlada divljaštvo. Nastavak vas mnogo brže uvodi u igru s ranijim uvođenjem teleportiranja po lokacijama. Međutim, odluke developera gdje će se stanice za teleportiranje naći malo su čudne. Naime, na nekim ih lokacijama uopće nema, pa da biste došli do tamo, morate prvo proći kroz područje koje vodi do njih. Tu se pak javlja problem čudnog rasporeda stanica za uzimanje vozila (također – ni njih nema na svakoj mapi) pa je kretanje mapom ponekad zamorno – pogotovo ako vas na svakom koraku napadaju neprijatelji koji se respawnaju ulaskom u novo područje.

Gotovo je nevjerojatno koliko je raznovrsnosti u igrinoj ponudi neprijatelja.

Ako ništa, barem su ti neprijatelji zanimljivi i raznoliki. Skoro sve vrste i tipovi protivnika iz originala prisutni su u nastavku, a tu su i nove kreature s kojima se susrećemo po prvi put. Gotovo je nevjerojatno koliko je raznovrsnosti u toj ponudi neprijatelja. Svaka vrsta ima različite podvrste – po snazi, klasi i elementarnim atributima, a povrh svega svaki neprijatelj ima specifičnu vještinu i specifičnu manu, odnosno slabu točku. Evo konkretnih primjera koliko je tu raznolikosti. Roboti, kojih inače ima na desetke vrsta, mogu se onesposobiti tako da im uništite noge, ali vas svejedno napadaju puzajući; mogu obnavljati svoju energiju uz pomoć letećih dronova, mogu se napadom transformirati u svojevrsnu ralicu (!) itd. Goliath neprijatelji razvijaju se na više razina – ako ih pogodite u glavu pobjesnit će i početi napadati druge neprijatelje, nakon čega se mogu još više razljutiti čime loot i experience za svakog neprijatelja kojeg ubiju postaje i do tri puta vrjedniji. To su samo neki od mnogobrojnih primjera zbog kojih je borba s neprijateljima u ovoj igri uvijek zabavna.

Dakako, za tu zabavu zaslužno je i oružje s kojim tamanimo sve te silne neprijatelje. Kada nam je prvi Borderlands obećao milijune oružja, bili smo skeptični. Sada znamo kako je ta brojka ostvariva, pa nas još veći broj oružja ne iznenađuje. Ono što je pak iznenađujuće jest to koliko su sva ta oružja sada različitija, čak i u istoj klasi (pištolj, snajper, smg, shotgun…). Osim podjele po klasama, značajnu ulogu ima i podjela po proizvođaču oružja. Devet je standardnih proizvođača i svaki ima specifičnost kod svog oružja – kako izgledom, tako i karakteristikama neovisno o klasi. Bandit oružja primjerice imaju veliki šaržer, Tediore oružja se brzo reloadaju, Hyperion oružja su iznimno precizna, Vladof oružja pucaju brže nego ostala, itd. Klase igrača više nisu direktno vezane za određeni tip oružja, pa Assassin tako ne mora koristiti isključivo dalekometno oružje, premda odgovarajući class modovi imaju preferencije za oružje pa mogu donijeti bonuse ako ih se upari onako kako je to developer zamislio. No bez obzira na to, Borderlands 2 donosi puno više slobode u stilu igranja, što pogoduje i kooperativnoj igri.

Kod prezentacijske strane igre prvo ćemo prokomentirati zvuk iz razloga što je jednak u svim verzijama. A nema se tu bome što posebno ni reći – glazba je po mom sudu dobila na živosti čime je postala zanimljivija, a na glasove glumaca nemamo zamjerke – osim one već spomenute – da se njihova obraćanja aktiviraju za vrijeme borbe, kada ih je pomalo teško čuti.

Uz Nvidia PhysX efekte okoliš izgleda znatno dinamičnije nego u verziji za konzole.

Vizualni dio je specifičan slučaj. Borderlands 2 na PC-u izgleda lijepo, no na konzolama nije naročito atraktivan prizor u današnje vrijeme jer ga muče nazubljeni rubovi objekata na kojima se nalaze i debele crne crte koje su dio igrina cell shading stila. PC verzija uz anti-aliasing izgleda zgodnije, crni rubovi mogu se ukloniti tweakanjem konfiguracijskog fajla (a igra tako izgleda čišće i ljepše). Štoviše, tu su i Nvidijini Physx efekti s kojima okoliš izgleda znatno dinamičnije nego u verziji za konzole. Primjerice: objekti poput zastava vijore na vjetru, a otvarajući zahode susrećemo se s neprijatnom tekućinom koja zbog Physxa sasvim uvjerljivo teče. U svakom slučaju Physx efekti su lijepi dodatak ionako najljepšoj PC verziji, a o kolikoj razlici se radi pogledajte u ovom videu koji je pripremila upravo Nvidia.

Jedina zajednička mana na konzolama i PC-u u vezi prezentacije je već dobro poznati slučaj zakašnjelog učitavanja tekstura kod Unreal 3 enginea. Dok je to očito neizbježno, u Borderlandsu 2 posebno smeta jer se i predmeti u menijima sada renderiraju na taj način, odnosno ne predstavljaju ih više obične slike kao u prvom dijelu. No eto, na to se s vremenom naviknete, a učitavanje tekstura ionako traje najviše jednu sekundu (na PC-u), što i nije naročito strašna mana.

… iz razloga što ćete mu se nakon prvog prelaska definitivno vratiti barem još jednom. Kampanja s glavnim questovima traje dobrih tridesetak sati, a uz hrpu različitih oružja, neprijatelja i lokacija, uz četiri klase i kooperativno igranje, Borderlands 2 je sadržajna igra koja vrijedi svake lipe. Premda se može reći da igra nije u potpunosti novo i neviđeno iskustvo ako ste već igrali original, to zapravo nije nikakva kritika jer je Borderlands 2 definicija onoga što bi trebao predstavljati dostojan nastavak kvalitetne igre. Dobili smo zanimljiviju priču, više raznovrsnosti, veću slobodu pri igranju i dorađeniju prezentaciju, a samim time sate i sate zabave koju preporučamo svima koji su zainteresirani za igre ovoga žanra.

Zaigrali? Znate već što volimo vidjeti – ostavite nam svoje ocjene i komentere.

VIDEO RECENZIJA – Borderlands 2 definicija je onoga što nastavak kvalitetne igre treba biti – još veći i još bolji naslov koji će vas prikovati za ekrane svime što ste već voljeli u prethodniku, ali i novim sadržajima koje ćete tek zavoljeti.

92 Naša ocjena
  • hrpa sadržaja
  • humor