HCL.HR

Recenzija

Borderlands [PC,PS3,X360]

Zoran Žalac

U dalekoj budućnosti pohlepno čovječanstvo vrši invaziju na mistični planet zvan Pandora. Ljudi žele profitirati putem enormnih prirodnih bogatstava dotičnog planeta, ali ubrzo se ispostavlja da ona baš i nemaju neku vrijednost. Razočarani kolonizatori napuštaju Pandoru, a iza sebe ostavljaju šljam i nesretnike koji se nemaju čemu vratiti. Novonastalo društvo vrlo brzo potone u kaosu i anarhiji te biva osuđeno na konstantni sukob – kako između sebe, tako i s divljim bićima Pandore. Da bi ostalo optimistično, tamošnje stanovništvo počinje se oslanjati na mit o takozvanom Vaultu – trezoru koji navodno sadrži sve što čovjek može poželjeti – bogatstvo, aliensku tehnologiju i žene. No tajno sklonište nije lako naći, u što će se uvjeriti i četveročlana grupa karakterističnih avanturista koji dolaze na planet.

Ovo je dakle zaplet kojeg nam donosi Borderlands – nova igra Gearbox Softwarea (Brothers in Arms serijal). Kao što se iz njega može naslutiti, priča dotičnog naslova nije baš opširna sukladno veličini teme koju prezentira. Od samog početka jasno vam je da ona služi samo kao paravan za napucavanje u imaginarnom okolišu. Srećom, to u ovom slučaju i nije toliko loše, ali uopće se ne bi bunili da smo dobili igru s boljom pozadinskom pričom, više likova i aktivnih uloga u čitavoj predstavi. No što je tu je, pred nama je nova runda pucnjave s primjesama RPG elemenata.

Igra započinje odabirom jednog od četiriju ponuđenih likova. Na raspolaganju su Brick, Lilith, Mordecai te Roland, redom specifični po klasama i preferencijama (Beserker, Siren, Hunter, Soldier). Dakle, svaki od njih razlikuje se po primarnoj vještini koju dobiva napredovanjem kroz igru. Brick tako ima mogućnost korištenja snažnih udaraca šakama, Lilith ulazi u tzv. Phase Walk te velikom brzinom sabotira neprijatelje, Mordecai koristi opakog ljubimca zvanog Bloodwing, a Roland ima sposobnost postavljanja mini-strojnica. Sekundarne vještine su brojnije, ali ne odveć i raznovrsne pa uglavnom služe za poboljšavanje primarnih. Ukupno gledajući, veće razlike između likova zapravo i nema, no korištenje njihovih specifičnih osobina u multiplayeru zna biti zanimljiv dio taktike.

Borderlands je u prvom redu pucačina, i kao takav briljira. Gameplay, odnosno gunplay, zabavan je i zarazan, pogotovo u MP-u, o čemu nešto kasnije. Koncept FPSRPG-a nije originalan, ali je odlično osmišljen i konstruiran tako da ga je gotovo nemoguće raščlaniti na sitne dijelove. Ako bismo to ipak željeti učiniti izvukli bismo pojmove kao što su questovi, loot sistem, nasumično generirana oružja i neprijatelji, te ogromni svijet podijeljen na nekoliko regija. O svakome pojedinačno ne treba trošiti mnogo riječi jer su ti pojmovi itekako poznati većini gamera. No ono što svakako treba istaći su oružja, odnosno brojnost istih. Naime, Borderlands je u najavama obećavao milijune oružja i tako plijenio pozornost skeptičnih igrača. Mi ne možemo tvrditi da ih ima milijun, no slobodno možemo reći da ih ima mnogo. Čak i više od okvirnog broja koji si percipirate pod tom riječju.


Oružja najčešće dobivate po principu lootanja, odnosno pražnjenja neprijatelja ili kojekakvih spremnika na koje nailazite. Pucaljke se dijele na osam kategorija (+granate) – od običnih pištolja preko snajpera pa sve do izvanzemaljske egzotike. Razlikuju se po količini streljiva, jačini, preciznosti te brzini pucanja, ali također i po raznoraznim efektima (vatra, struja, korozija). Kako ih igra uvijek generira nasumično, rijetko kada ćete nailaziti na dva ista oružja, štoviše – vjerojatnost je da ćete naletjeti na unikatni model s posebnim beneficijama. Nažalost, to ne znači da je sve tako svijetlo jer su razlike među oružjem (kako one vrijednosne, tako i one u izgledu) zaista minorne. Većinu igre koristit ćete samo ona koja vam najbolje odgovaraju pa ćete ih mijenjati vrlo rijetko, bez obzira na to koliko vam primamljivih modela prođe ispred očiju.

Sličan sustav generiranja prati i neprijatelje u igri. Svaka vrsta nemani i ljudskih protivnika broji nekoliko pod-vrsta iliti klasa. Pored onih standardnih prašinara tako je moguće nabasati i na opake tvrdoglavce koji će ponuditi dostojan izazov vašem levelu. Igra je inače vrlo otvorena, a igrač dosta slobodan. No zbog sustava napredovanja nećete se uvijek moći kretati određenim područjem. Neprijatelji većeg levela neće vam dati drugu priliku, iako igra doduše ima zanimljiv način izbjegavanja smrti, odnosno vraćanja na zadnji checkpoint. Naime, kada se nađete usred vatrene paljbe, potrošite štit i zdravlje, uslijedit će sekvenca u kojoj se unutar kraćeg vremenskog roka borite za život.


Ukoliko uspijete ubiti neprijatelja prije isteka vremena, igra vas direktno vraća u akciju. Valja spomenuti i to da se po velikim područjima Pandore možete kretati i vozilima, a tu je i brzo putovanje pomoću svojevrsnih terminala. Područja u igri tematski su vrlo slična, no stilski vrlo dotjerana, tako da im ne možemo zamjeriti mnogo toga. Ipak, može vas zasmetati činjenica da igra ne nudi mnogo zatvorenih prostora, a eksterijeri nakon nekog vremena mogu postati naporni.

Baš kao što glomazne mape mogu postati monotone, tako i SP kampanja može biti zamorna, računajući na više nego pristojnu dužinu igre. Srećom, tu na scenu stupa multiplayer komponenta, ograničena na kooperativnu igru za 2-4 igrača. Co-op se izvodi putem odgovarajućih mreža, na PC-u pomoću GameSpy servisa. Verzije za PS3 i X360 posjeduju još i mogućnost split screen igranja. Gameplay u multiplayeru većim dijelom ostaje isti, s razlikom da se težina igre prilagođava broju igrača. Igrači su ograničeni na područje i zadatke koje odabire host, a u samoj igri mogu si pomagati liječenjem u kriznim situacijama, te voditi međusobne mečeve u areni. Dakako, napredak u MP-u vrijedi i za nastavak SP kampanje.

Kooperativna igra ne donosi mnogo interakcije među likovima, no svakako je zabavnije iskustvo nego SP. Doduše, samo u organiziranim partijama u kojima se možete sporazumjeti s drugim igračima, po mogućnosti lokalnim pajdašima. S obzirom na to da Borderlands ne zahtijeva striktno kretanje u skupini, kao npr. Left 4 Dead, mrežna igra na nasumičnim serverima ponekad može izgledati kaotično, miljama daleko od kooperativnog pristupa. A toj mani pridružuju se još i sitniji nedostatci kao što su nedostatak sustava trgovanja među igračima i manjak informacija o serverima na koje se spajamo.

Pogonjen Unreal Engineom treće verzije, Borderlands pruža simpatičnu grafičku izvedbu. Ako ste pratili razvoj ove igre, znate da ona nije oduvijek izgledala ovako, već da je standardni prikaz zamijenila grafika u stilu cell shading tehnologije. Iako je dosta igrača (kao i autor recenzije, shy) tu promjenu okarakteriziralo kao nepotrebnu, krajnji rezultat ne bi smio razočarati nikoga. Pogotovo ne PC gamere zbog solidne optimizacije koja će omogućiti i dvije godine starim računalima da igru pokrenu na visokim postavkama.

Isti ti igrači mogli bi kukati zbog toga što im na većim rezolucijama interfejs i dalje izgleda konzolaški, što im FOV nikako ne odgovara na widescreen monitorima, što im miš nije u potpunosti podržan u svim menijima… ali svi bi uskoro trebali doći na svoje putem eventualne zakrpe ili pokojeg moda. Što se auditivne strane tiče, Borderlands je zlatna sredina. Dijaloga u igri nema, pa stoga na glasovnu sinkronizaciju nećete ni obraćati pozornost. No s druge strane mogla bi vas zasmetati glazba. Daleko od toga da nije kvalitetna (proslavljeni Jesper Kyd), ali prečesto nije pogođena u skladu s atmosferom.

Možda će vas visoka ocjena iznenaditi, no kada se sve razumno sagleda Borderlands je čista zabava – zaraza kojoj lako opraštamo sitnije boljke. Igrivost je spojena s trajnošću, FPS i RPG elementi stavljeni u prihvatljivu simbiozu, a sve to zaokruženo odličnom co-op zabavom za više igrača. Lijepo je vidjeti da je ovaj spoj žanrova uspio zadržati sve ono što volimo u njima. A da to nije mala stvar govori i činjenica kako se mnoge igre jednog žanra uopće ne mogu ni mjeriti s Borderlands-ovom kombinacijom. Stoga definitivno preporuka, ali i upozorenje – trebat će vam dosta slobodnog vremena ukoliko igru želite prijeći uzduž i poprijeko.

A vi? Jeste li igrali ovu igru? Kako vam se svidjela? Ostavite nam svoje mišljenje o igri u boxu za komentare ispod, a ne zaboravite i dati svoju ocjenu igre (morate biti registrirani ).

Hibridi FPS i RPG žanrova u zadnje su vrijeme učestala pojava. No tek nekolicina takvih naslova može se zaista pohvaliti svojom kvalitetom. Je li ambiciozni Borderlands jedan od njih?

90 Naša ocjena
  • igrivost
  • co-op
  • trajnost
  • grafika
  • sitniji multiplayer nedostatci
  • površna priča
  • čudna glazba

Zoran Žalac

Dežurno čangrizalo. Primarno je na PC-u, no konzolaškog je porijekla. Voli kad igre filozofiraju, gunđa kad ne idu u 60 frejmova. Najtekstualniji recenzent HCL portala, a u slobodno vrijeme magistar opskurne znanosti koja se naziva kulturologijom. Nije isključiv, ali...

Komentari (19)

  • Tola

    13.11.2009 - 14:50

    gg wyzard
    igra je meni cisto ok, odlican mi je ovaj art still.

  • Armor

    13.11.2009 - 15:23

    Vrlo dobra i realna recenzija, kao i posve opravdana visoka ocjena
    GG

  • Bela

    13.11.2009 - 16:03

    Super reca , još bolja igra. Istina treba dosta vremena, ali je igra zarazna i ultra zabavna.Čeka se DLC :)) Ocjena je opravdana, ja dajem 91 hehe. Wyzard zašto čudna glazba?? Prejaka je…

  • snowblind

    13.11.2009 - 16:32

    trebao si spomeniti claptrapa, prejak robot pogotovo kada pleše

  • James T.

    13.11.2009 - 17:31

    Odlična recenzija igre koja oduševljava pri svakom koraku.

  • drazenp

    13.11.2009 - 19:06

    Već je prošlo puno vremene otkad nisam tako uživao u nekoj igri..odlična je…od uvodne animacije odmah mi se dopala :)

  • Bela

    13.11.2009 - 23:27

    Claptrap je prenaporan s onom najavom misija.

  • MrvacX

    14.11.2009 - 22:48

    ja sam dost dugo igro tu igru kako sp tako i co-op i preporucam ju svima
    al sad sam kupio preko hcl-ove ponude mw2 i sad samo njega igram 😀

  • Enemy666

    05.02.2010 - 14:13

    pa i nije bash nesh ali moze proc vidio sam i igro i bolje :/

  • Enemy666

    05.02.2010 - 14:13

    pa i nije bash nesh ali moze proc vidio sam i igro i bolje :/

  • neno76

    21.02.2010 - 01:28

    Nisam jos igrao sam Dem-a , ali reca je odlicna i plac gore za grafuiku i osvjezenje koje uosi u pomao ( nakon Modern War…-a 2) dosadan FPS sablon…
    Bogami bolje d M.Warfare 2 nisam ni zaigra jer ne cini mi se da mu je za petama ista

  • 1641

    16.03.2010 - 16:10

    izgleda odlično ali nakon nekog vremena postaje naporna. ocjena 90 je totalno nerealna.

  • ReFlex

    11.04.2010 - 23:30

    Mocna igra zanimljive retro grafike….

  • Thorien Kell

    16.09.2010 - 20:32

    Meni se igra jako sviđa, no treba pričekat par mjeseci da ju realno sagledaš za što recenzent često nema vremena…

  • TwinBlade

    21.10.2010 - 18:17

    odlicna igra, osobito mp kad se okupi ekipa

  • PC

    27.12.2010 - 11:43

    ok i izašla na moj rođendan

  • PC

    01.01.2011 - 17:15

    Super igrica moj polubrat sad skinul i super je!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Dadek1132

    04.07.2012 - 08:17

    ce ovo radit na ps3 verziji 3.55

  • Virty

    05.01.2016 - 13:57

    Zabavno :)

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!