HCL.HR

Recenzija

Brothers in Arms: Hell`s Highway

Grga Petrović


Iako svi nešto lagano kenjaju da je WW2 igara previše i da niču kao gljive poslje kiše, BIA serijal zasada je jedini preživjeli next-gen predstavnik tog vrlog žanra, dok se ne pojavi novi Call of duty naravno. No prvi izdanak serijala nikako nije bio klasičan ww2 šuter. Glavna poanta igre bila je upravljanje sa nekoliko vlastitih jedinica sa po 3-4 vojnika, te taktiziranje i flankiranje protivnika, te pokušaj prikazivanja surove realnosti rata. Nova BIA ne odvaja se od toga, te nam servira još jedan zabavan i kvalitetan FPS.

Stari poznanik Matt Baker vraća nam se i ovaj put, a sama priča prati događaje vezane uz Bakera te njegovu jedinicu tijekom neslavne operacije Market Garden. Cilj operacije bio je osloboditi nekoliko mostova kako bi se oklopne trupe uspjele probiti do njemaca. U ulozi Bakera vama je zadatak očistiti dijelove Eindhovena kako bi se vaši suborci mogli sigurno spustiti iz zraka te kako bi operacija uspjela (znamo da nije uspjela pa nema nekog smisla al ajde ). Iz nekog razloga dizajneri su mislili da će biti jako kul napraviti super emotivnu priču kako bi se mi zbližili s likovima ili tako nešto. Toga je bilo nešto malo i u prvom djelu te je bilo čak i simpatično, iako je također bilo traljavo napravljeno. Ovoga puta nije puno drugačije. Sam dijalog je loš i neodoljivo podsjeća na Band of brothers. Jednom rječju – klišejizirano. I dosadno. I da, ne može se prekinut.


Kada ste se nabrijali na Matta Bakera i njegovu super jedinicu koja je poput braće, i imaju čast i jedinstvo, možete početi igrati. Sama igra pretrpila je popriličan facelifting što se gameplaya tiče, te je itekako zabavnija i konkretnija od svojeg prethodnika. Osnova je još uvijek ista, probijate se kroz njemačke zapreke upravljajući sa nekoliko svojih jedinica. Od sada se vaš lik može “sakriti” iza bilo koje zapreke na putu, a kada se sakrijete kamera prelazi u treće lice. Važnost konstantnog sakrivanja je ogromna, jer ako se sagnete ispod zapreke, a niste se “službeno” sakrili, neprijatelji će vas ipak moći pogoditi. Tako da, ovo je jedna mehanika koju ćete konstantno koristiti, ne želite li poginuti. Jedinicama kojima možete upravljati od sada je dodan i bazooka tim te MG tim. Bazuka tim je prilično kul, ako se neprijatelji skrivaju iza nečeg uništivog, npr. vreća s pjeskom, vi možete narediti timu da to uništi, ubijajući i neprijatelje. Umjetna inteligencija vaše ekipe je ok, poprilično su pametni i u 99 posto slučajeva će normalno naći zaklon od paljbe. U onih preostalih 1 posto biti će malo retardirani i preskakati nešto iza čega bi se morali skriti, i tako najčešće poginuti. No to se zaista ne događa često i cijeli sistem zapovijedanja je zaista dobro odrađen.


Najveću preradu doživjela su oružja i pucanje. Nema više debilnog “realnog” plivanja oružja. Valjda su shvatili da vojnici nisu retardi pa da znaju primiriti pušku nakon jedno 2-3 sekunde. Također, napokon je pucanje konkretno i možete pogoditi nekoga sa normalne udaljenosti. Broj pucaljki ostao je isti, nisam vidio neke dodatke. Ponašanje im je vrhunsko, a zvukovi veoma zadovoljavajući.

Još jedna novost je promjena health sistema, gdje se opet prate novi trendovi na tržištu. Nemate neki health bar il nešto slično tomu, već jednostavno kada primate štetu ekran se zacrveni, a kada se skrijete ekran će opet nakon par sekundi doći u normalu. Osobno, to mi se nikako nije svidjelo, jer ako to kombiniramo s novim sustavom pucanja, igra je prelagana. Doslovno sve što morate raditi je naći neki cover dovoljno blizu njemcima i skriti se. Tada stalno provirivate i gađate njemce u glavu, a ako vas netko pogodi skrijte se na par sekudni te tako opet. Također, vaši poginuli suborci će nakon checkopointa – oživiti. Ako se sjetimo poprilične težine prošlog nastavka gdje smijete primiti 3 pogotka na cijeloj razini, ovo nije baš razumljivo.


Zvuk je igrino najače oružje. Počevši od zvukova oružja pa do raznih efekata, eksplozija, granadiranja. Voice acting je unatoč dosadnoj priči vrhunski. Glazbe nema puno, no poslušajte divnu orkestralnu skladbu na glavnom meniju. Grafički, igra izgleda lijepo, daleko je to od onog mutnog i dosadnog izgleda prve igre, no moglo je to i bolje. Teksture su još uvijek pomalo mutne, drveće i trava su loše kvalitete, a u najmanju ruku čudne su face likova, kojima nedostaje ikakve ekspresije i nekako su plastične. Unatoč tim nekim manama igra doista izgleda lijepo što duguje odličnom izboru tonova i lijepom dizajnu okoliša. Također, vatra izgleda odlično, a dizajneri su se potrudili da to što češće tijekom igre shvatite.

Novost je i “action cam”, kamera koja se aktivira ako pogodite specijalno dobar headshot ili bacite granatu između nekoliko njemaca. U tom slučaju, kamera se uspori, zumira na njemce, i u tom slučaju možete “uživati” u gledanju njihove agonije dok im udovi, glave i ostali dijelovi tijela lete okolo.

Hells Highway nadišao je original na svakom polju te je naslov doista vrijedan igranja za svakog obožavatelja pucačina, pogotovo pucačina WW2 tematike. Iako možda malo prelagan i loše priče, odlična prezentacija i zabavan gameplay pružiti će dosta zabave svakom igraču željnom realnog i krvavog napucavanja.

Ne zaboravite nam ostaviti kakav komentar na recenziju i igru ispod, a za nešto dublje rasprave o svemu tome bacite oko na naš forum gdje o ovoj igri pričamo već dugo.

Taman kad smo se zaželjeli malo svježeg WW2 napucavanja dolazi nam BIA: Hell`s Highway. Ponovno u ulozi Matta Bakera zapovjedamo svom squadu i ubijamo njemce, ovaj put u najboljem izdanju do sad…

80 Naša ocjena
  • gameplay
  • zvuk
  • izgled
  • priča
  • prelagano

Komentari (40)

  • Marcus

    20.10.2008 - 19:59

    Ja ne znam jel ovaj solidus bio pijan dok je pisao recenziju ili koji kurac. ;(

    Baš ono što igru odvaja od prosjeka je predobra priča. A igra nije uopće lagana. Stalno moraš biti u zaklonu i ne možeš uletiti ko Rambo u borbu i sve poubijati.

  • Loky1862

    20.10.2008 - 20:23

    Naš frend Lauš kaže da je teška a naš prijatelj i kolega solidus da je lagana… Da ima manje zanimljivijih naslova od ovog, sam bi provjerio tko je u prvavu, ali ovako… Nevjerujem da ću igrati ovu igru.

  • xGAME

    20.10.2008 - 20:24

    od mene je dobila 80, i da, prelagana je u odnosu na prošla da nastavka, i kad će se već naučit da u taktičkim fps-ima ne smije biti regeneriranje healtha (to me je živciralo i kod vegasa i vrgas 2)…

  • El_Comandante

    20.10.2008 - 20:28

    Hah grgure, nagnao si me da odigram ovu fascinantnu igru. Hvala ti na tome! :top:

  • Weky

    20.10.2008 - 21:12

    marcus, koja to priča? rofl

  • mr_solidus

    20.10.2008 - 21:32

    marcos

    pa nemreš uletit ko rambo al tvoja jedinica je ustvari nepotrebna.Stalno se regeneriraš i ja sam 70 posto stvari prešo na način da sam samo čeko da mi pokaže glavu i da ga ustrijelim, pa se onda opet sakrijem i tak dok svi ne poginu.

  • Marcus

    20.10.2008 - 21:46

    A jel kmico? A kak si najlakše raznjeo tenk, mitraljesko gnijezdo ili švabu koji rešeta na tebe s nekog tornja? Kako bi prišao neprijateljima s boka i najlakše ih ubio? Suborci su ti mnogo korisni.

  • mr_solidus

    20.10.2008 - 21:47

    to je i poanta – NEMORAŠ ić s boka, moš ih sve samo s daljine poubijat. Al sve. I da mi na tornju stoji ubijem ga s puškicom. Kar pogotovo, ima domet do meksika.

  • Marcus

    20.10.2008 - 21:51

    Pa možeš, ali zar nije lakše reči timu da raznese toranj nego čekati da izviri njegova glava i potrošiti 100 metaka? To vrijedi i za sve druge situacije u igru.

  • mr_solidus

    20.10.2008 - 21:54

    -_-

    da, lakše je, ali je moguće i ovako. To je poanta. Onak, mislim da nisam nijednom umro u jebenoj igri, možda me jednom pogazio tenk. Ak si strpljiv nema nikakve šanse da nećeš proć neki dio, pa čak i ako ti poubijaju sve.

  • Marcus

    20.10.2008 - 22:00

    Ne znam, onda si ti neki jebeni genijalac. -_-
    Umrijeti je vrlo lako. 3-4 metaka i već si mrtav. Ja sam često umirao. Pogotovo kad bih uletio u neki loši zaklon i Njemci bi me odmah okružili i ubili.

  • mr_solidus

    20.10.2008 - 22:08

    ma šta je tebi? pa čim mi postane crvenije opet se sagneš. Ak si kod zaklona NEMOGU te pogodit. Nema šanse, nemoguće je. Nisam nikakav genijalac, i da se razumijemo igram na veteran settingu. Sam se digneš na par sekundi, okineš headshot, vratiš se i ponavljaš. aj probaj paš vidit, šta da ti kažem.

  • Marcus

    20.10.2008 - 22:19

    Znam da možeš, ali zar je smisao biti pola sata u zaklonu i čekati da se proklete Njemac digne? Mislim, ak već imaš suborce, iskoristi ih jebote.
    Ae, da su neki dabili, ali AI suborca je sasvim solidan. I nije tak jednostavno kak ti kažeš. Na veteran moraš biti jako opezan. Pogotovo u trčanju iz zaklona u drugi zaklon. Tad te Njemci ubiju bez problema.

  • mr_solidus

    21.10.2008 - 08:49

    Gle u svakom slučaju igra je prilično lagana. Nisi spomenuo oživljavanje suboraca nakon čekpointa vidim.

  • Marcus

    21.10.2008 - 11:16

    I šta je tu loše ako se suborci oživljavaju nakon čekpointa? :cry
    I ne, igra nije lagana. Ane.

  • beaver hunter

    21.10.2008 - 13:12

    dobar tekst ali grga može i bolje…

  • Phylip

    21.10.2008 - 17:58

    Igra je mnogo teža ako se igra bez jeftinih trikova i ako se uključiš u nju
    upotrebljavajući sive vijuge znači full tactics

  • mr_solidus

    21.10.2008 - 18:27

    taktike su jednostavne i primitivne. Aha, znači ako gađam nekoga sa puškom to je jeftin trik? ajde molim te.

  • Phylip

    21.10.2008 - 18:44

    “70 posto stvari prešo na način da sam samo čeko da mi pokaže glavu i da ga ustrijelim, pa se onda opet sakrijem i tak dok svi ne poginu”-pa ni to FPS jebooh te,naglasak je na upotrebi timova i taktiziranju,terena raznog i šta sve ne jebiga.Samo kažem da je zabavnije i realnije uključit se u igru na pravi način

  • mr_solidus

    21.10.2008 - 18:48

    nego šta je nego fps XD kakvi su ti to argumenti? Cijela mehanika s suborcima je da ti POMOGNU da poubijaš švabe. Kao što sam rekao, u PRVOM dijelu to je funkcioniralo odlično i bilo je velike koristi od njih i od taktiziranja. u ovom baš i ne. I zašto pucanje ljudima u glave ne bi bilo zabavno? U prvom nastavku je pucanje saugalo, ojače.

  • Phylip

    21.10.2008 - 19:01

    a ne znam kaj bi ti reko u zadnjih dvadeset postova i iz svađe s Marcusom sam zaključio da ti na temelju lako iskoristive inteligencije AI-a prelaziš kako si sam zaključio…svejedno
    Slažem se s Marcusom da je igra teža ako se primjene različiti taktički elementi a ne samo snajpanje iz zakona po retardnom Al

  • Weky

    21.10.2008 - 19:23

    ne vidim razlog zašto bi si solidus ili bilo tko otežavao igru ponajprije iz razloga jer je proizvođač sfušao igru. igra je ful lagana, i tvoji suborci služe tome da spuste neprijatelja kako ne bi pucao po tebi dok po pravcu jurišaš direktno na prvu prepreku ispred njih, kad li ih sve poskidaš s lakoćom. to je u biti jedina taktika.

  • Phylip

    21.10.2008 - 19:33

    Gdje je tu zabava i zasto igra zasluzuje 80%

  • mr_solidus

    21.10.2008 - 19:56

    Pucanje je zabavno. Zbog toga su ljudi napravili pucačine. Iskreno za taktike me općenito u gejmingu boli kifla i ne volim besmislena kompliciranja. Igra je 80 zaslužila zbog atmosfere i kul pucanja. eto, možda se čini puno uz tih nekolko mana al činilo mi se okej.

  • Marcus

    21.10.2008 - 20:32

    A ono, ako te boli kifla za taktiziranje ostavi se ovakvih igra i pisanja recenzija. -_-
    Igra se oslanja na taktiziranje i upravljanje timom i takvu je moraš prihvatiti. I AI suborca je prilično dobar.

    @Weky – Pssst. Budi tiho i nauči se normalno postati. 😐

  • Phylip

    21.10.2008 - 20:46

    Neću bit bahat i neodgojen i pljujvat po dobro odrađenom poslu,ali
    to je taktički FPS i trebao bi bit taktički orijentiran ako to nije u stvari tako… onda treba bolje razmotrit stvari

  • mr_solidus

    21.10.2008 - 20:49

    a isuse, kakve veze ima na šta se ona oslanja ako je ja mogu proći ovako i onako? ;/ Ja je MORAM prihvatit? daj molim te. Dobro, ne sviđa ti se recenzija i mišljenje, okej, prihvaćam to, al zašto da bježimo od istine? Bezveze su mi ti tvoji postovi, nhf. Igrat ću igru kak je ja oću igrat, i niti jedna stvar u ovoj recenziji nije laž ni neistina.

  • Marcus

    21.10.2008 - 21:11

    Je laž je da je priča loša i da je igra prelagana.
    I ono, igraš taktički FPS i govoriš da te boli briga za taktiku. Boli me kurac kako si igrao igru, ali igru si igrao na krivi način i samim time je recenzija loša. NHF.

  • mr_solidus

    21.10.2008 - 21:17

    dobro je, ja nisam nigdje rekao da je dobra ni da ti moraš reć da je dobra. Ja sam igru igrao na najbrži, najdjelotvorniji način i nisam umro više od 1,2 puta, neznam. Po tome zaključujem da je igra lagana. Nisam ti ja kriv kaj neznaš ciljat. A ako je tebi priča dobra, ok, vjerojatno moraš malo odrast da shvatiš kad je nešto sforsano i sklišejizirano. I zašto bi meni netko govorio kako da igram igru? Glupo je.

  • Marcus

    21.10.2008 - 21:25

    Ehem, znam ja dobro ciljati i mislim da sam dovoljno odrastao da mogu shvatiti jel priča dobra ili ne. -_-
    Priča se zasniva na onima iz prvih nastavaka i nikako nije loša. I nisam ja tebi rekao na koji način da prelaziš igru, već da na krivi način prelaziš igru. To ti i Phylip pokušava objasniti, ali ti nikako da shvatiš. :cry

  • mr_solidus

    21.10.2008 - 21:29

    Već sam rekao da mi je glupo da mi neko govori kako da igram igru. Al okej, recimo to ovako. Jer, tebi je cilj pobiti sve njemce. Ti to moš napraviti kako to oćeš, znači to je cilj, a sredstva su u tvojoj ruci. S druge strane, u igri poput MGS-a ili Hitmana cilj je da se ne vidiš, pa ćeš naravno pokušat bit nevidljiv, nema drugog načina. Igra je jednostavno krivo koncipirana, a to da sam je ja prešo na ovaj način samo govori da je prelagana, jer da nema užasno lejm health sistema (kojeg sve igre sad uzimaju, iz nekog razloga) nebi mi to uspjelo nikad.

  • Weky

    21.10.2008 - 21:40

    gle marcus i phylip, ako solidus u igri koja se zasniva na taktici u potpunosti zanemarije taktiku, i uspjeva je igrati s lakoćom, znači da je proizvođač glavnu stavku u igri, taj taktički element o kojem pričamo, odradio traljavo.

    nema pogrešnog igranja, to je isto kao da kažeš da netko simulaciju vožnje igra pogrešno jer se u zavojima odbija od drugih da bi dobio prednost, a to je kakti simulacija. traljavo odrađen posao koji nudi lakšu igru rezultatira prosječnim uratkom.

    priča ne da je loša, nego je katastrofalna. prvo, ne možeš se nadovezati na loše odrađen predložak star tri godine, jer ga se nitko ne sjeća. drugo, sve priče o herojstvu američkih vojnika u drugom svjetskom ratu su trule, bez iznimke. ove koje kopiraju najveći ispljuvak, band of brothers, su super trule i kao takve nepodnošljive za želudac.

  • frost135

    22.10.2008 - 01:08

    Evo danas sam je počeo igrati i šta reći oduševljen sam, meni je igra fantastična, čisto sam se iznenadio. Vatra stvarno to sam odmah primjetio, imaš osjećaš kolko dobro izgleda, da što više priđeš biće ti toplije…Ma preporučam, svim ljubiteljima ww2…. Vidite meni je to baš dobro sto se tiče tog sklanjanja i vraća ti se health, jer mi je igra igriva do boli , i to mi je najbitnije za razliku od prošlih naslova nema puno mudrovanja nego se igra…i još prekrasna grafika pa di ćeš bolje kombinacije . Kome valja kome ne, meni je Fantastična.

  • Marcus

    22.10.2008 - 09:49

    Solidus, Hitmana i MGS je moguće preći bez imalo skrivanja. -_-
    I šta to znači da su prizvođači napravili traljavi posao?
    I da, Weky, to što se ti ne sjećaš priče, ne znači da je priča loša. Mislim, barem ima nekakvu priču za razliku od većine WWII igra.

  • Phylip

    22.10.2008 - 15:55

    Dobro si uvidio da se odigrati može

  • Phylip

    22.10.2008 - 16:05

    Uvidio si da se igra može preći na jedan lakši način a uopće nisi priklonio pažnje drugom načinu igre oko kojeg je igra uopće koncipirana makar je dobro reka weky…sranje je traljavo i može se lako zaobić,makar isto neko ko je igro igru neće reć da je teška bezveze pa onda to malo uspostavi kontakt

  • Phylip

    22.10.2008 - 16:07

    Kaj nisi recenzent?

  • antisters

    23.10.2008 - 10:56

    mislim da je vec 2 svjetski rat prilično isfurana tematika.
    fizika je dobra, izled, nista spektakularno

  • black_out

    16.11.2008 - 05:30

    “Iako svi nešto lagano kenjaju da je WW2 igara previše i da niču kao gljive poslje kiše”

    Ane. Sva sreća da se može na prste jedne ruke nabrojat sve hvalevrijedne WWII FPS naslove.

  • bibi007

    15.06.2009 - 10:17

    Igrica mi je zakon. Čisa petica.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!