HCL.HR

Recenzija

Call of Duty: Advanced Warfare

Igor Belan i Zoran Žalac

Budućnost je uvijek neizvjesna. Osim u Call of Dutyju. Ne trebate biti Vidoviti Milan da predvidite kako je Call of Duty: Advanced Warfare, makar i radnjom 35 godina u budućnosti, sve ono što je čitav serijal bio i ranije – najveća kolekcija akcijskih klišeja u jednoj videoigri. Stvari u njemu eksplodiraju prosječno svakih trideset sekundi jer svaki put kad nešto eksplodira Activisionu sjedne trideset centi u banku. Ljudi stalno klize u provaliju i vjese na rubu kao da je to jedini način postizanja napetosti. Usporeno napucavanje u CoD-u je još uvijek aktualno iako je od tog Matrixovog izuma prošlo već petnaest godina.

Nazvati novi Call of Duty naprednim u bilo kojem kontekstu zapravo je smiješno. To je na kraju krajeva igra u kojoj posljednju počast najboljem prijatelju odajete istom tipkom kojom nekome lomite noge u QTE sekvenci. Ipak, treba priznati da je ta hrpa klišeja bez napretka prilično dobro režirana. Kažemo to filmskim rječnikom zato što i sama igra cilja na filmski prikaz, a bome nije ni daleko od toga u CG animacijama koje su vrhunski odrađene, ravno uz bok Blizzardovim.

Priča ide tako da je Kevin Spacey zločesti privatnik koji otkaze dijeli metcima u glavu. I naravno da više od svega želi mir u svijetu, a vi se kao njegov bivši radnik morate pobrinuti da do toga ne dođe. Ozbiljnije rečeno, CoD: AW je priča o nesigurnoj naravi outsourcinga, ispričana na daleko manje pretenciozan način nego slična problematika u Metal Gear Solid igrama. Kad se sve složi, priča čak drži vodu. Zanimljivija je od Ghostsa, a lakše ju je pratiti negoli onu u Black Opsu 2. Naravno, ima svojih rupa i gluposti, ali je dobra podloga za adrenalinsku akciju.

Pogledajte kako izgleda prva misija u singleplayer kampanji u 60fps-a, a ako želite vidjeti Kevina Spaceya kliknite ovdje i pogledajte kako prelazimo drugu misiju. Ukoliko vam je pak do akcijskih scena i iritantnih suboraca, kliknite ovdje za gledanje našeg prelaženja treće misije.

Završetak te priče je krajnje debilan, ali dok igra traje nema mnogo praznog hoda i dosade. Onu spomenutu hrpu klišeja svako malo presječe nešto novo. Doduše, ne u smislu novo i originalno, nego drugačije od onoga što ste do tada u igri radili. Vidi se da se Sledgehammer Games trudio da singleplayer kampanja bude što raznovrsnija, pa je u sedam sati koliko ista traje ubacio malo vožnje, malo stealtha, malo hi-tech gadgeta… svega po malo – i svega dovoljno.

Jasno, sve to funkcionira u već zacrtanim gabaritima Call of Dutyja, što znači da je svaka različita stvar zakočena. Primjerice, ako vam se i svidi jedna stealth misija, gotova je brže nego se možete uživjeti i – više se ne ponavlja. Još gore – što god da radite, radite to po striktnim smjernicama. Ako nešto učinite krivo, misija završava. Ako samo odlutate dalje od lika kojega trebate pratiti, čeka vas upozorenje da ostanete unutar zone za misiju. Žalosno je pri tome što nemate gdje ni odlutati jer se čitava igra svodi na to da pratite svoje suborce koji vam govore gdje ići, što raditi, kada, kako i zašto. Apsolutno čitava igra, i tako je s CoD-om već sedam godina.


Utješna je činjenica to što je svaka misija raznovrsna i ima svoje zabavne trenutke, bilo da ste u nekom vozilu ili da iza zida planirate smaknuće neprijatelja u susjednoj sobi. Zabavi pridonose i odlična futuristička oružja koja djeluju moćno, bilo da je riječ o puškama ili letjelicama na daljinsko upravljanje. Zbog tih zabavnih trenutaka, Advanced Warfare je isplativ ako volite ono na što vas je Call of Duty serijal do sada navikao.

Vrh futurističke opreme u ponudi je exosuit iliti metalni kostur koji likovima daje napredne sposobnosti poput duplog skoka, usporavanja vremena, nevidljivosti i tome slično. Nažalost, exosuit je ujedno i vrh nemaštovitosti i nefunkcionalnosti. Dok ste u Crysisu mogli koristiti slične sposobnosti kad god ste htjeli, ovdje ste ograničeni jer vam igra vam za svaku misiju sama bira tri exosuit sposobnosti. Još gore, vi te sposobnosti najčešće možete koristiti samo kad se to od vas traži, a ne onda kad to želite.

Postoji sustav nadogradnje sekundarnih karakteristika exosuita, a funkcionira tako da nadogradnje otključavate brojem ubijenih neprijatelja, brojem headshota, ubojstava granatom i prikupljanja informacija. Sustav je postavljen tek tako – da imate osjećaj nekog napretka, ali je suvišan jer na samom kraju igre te nadogradnje neće značiti ništa kada se uhvatite naprednijeg exosuita… koji iz nekog razloga u startu nije bio dostupan dvojici najboljih vojnika Kevina Spaceya. Čudno.


Ako osjećate da vas struktura singleplayera guši ograničenjima, probajte multiplayer. Exosuit je sastavni dio igre i na online serverima, ali ovdje ste slobodni koristiti baš one sposobnosti koje želite dok skačete po mapi i ciljate glave futurističkim naoružanjem. Vratio se Pick 10 sustav iz Black Opsa 2, no Advanced Warafre ga proširuje s tri dodatna boda za potrošiti na prilagođavanje klasa. Perkovi, scorestreakovi , dodaci za oružja – izuzev posebnih exo sposobnosti koje možete birati za svaku klasu, nema tu mnogo uistinu novoga. A bome nije ni to sve ni pretjerano napredno. Nitko ne zna što budućnost donosi, ali izuzev možda jedne nove laserske puške, koju ćete isprobati i zamijeniti boljom nakon par izgubljenih mečeva, oružja i scorestreak nagrade u Advanced Warfareu djeluju kao da pripadaju tamo negdje 2030. godini, ne baš 2050-toj.

Dobro, malo glumim vidovitu babu Zorku, ali poanta je da većina oružja i dalje radi na dobre stare metke, a osjećaj pucanja iz njih sličan je Modern Warfareu, Black Opsu… i onom nastavku s psom. Uglavnom, sudeći po vašim komentarima, činjenicu da se taj futurizam ne osjeti toliko na pušakama dočekat ćete otvorenih ruku.

Advanced Warfare ima svega jedan uistinu novi multiplayer mod – Uplink. Pogledajte kako se igra u našem videu u 60fps-a i poslušajte naše prve komentare o multiplayer dijelu igre.

Osjećaj kretanja je isto poznat. Trčite, sprintate i kližete po mapama kao i prošle godine, no pravu razliku osjetite tek kad skočite – dvaput. Pored opcionalnog štita koji vam po potrebi iskoči iz ruke i sposobnosti da vas napuni prekomjernim zdravljem na par sekundi, vaš futuristički egzoskelet najkorisniji je kao sredstvo za brzo kretanje – po zraku. Pritisnete li tipku za skok još jednom usred zraka, skočit ćete otprilike duplo više, a u toj zračnoj poziciji možete se još jedno brzinski pomaknuti u sva četiri smjera. Na podu se možete izmaknuti samo u lijevo ili desno, duplim pritiskom tipke smjera, nešto kao u Unreal Tournamentu, no to baš i nije nešto što ćete često koristiti. Budući da taj dash u lijevo ili desno na podu ne znači mnogo usred borbe, veće su šanse da ćete ga slučajno aktivirati nego namjerno.

Nije da mape nemaju stepenica ili ljestvi, ali nećete ih baš koristiti. Skakanje uokolo čini igru bitno življom i dinamičnijom, no osjećaj igranja jedne Call of Duty igre i dalje je jasno prisutan – voljeli vi to ili ne. Nije to gotovo savršena razina fluidnosti pokreta viđena u Titanfallu, gdje su spretni igrači znali po gotovo cijeloj mapi vezati duple skokove i hodanje po zidovima u prekrasne comboe, ali je i više no dobrodošla promjena dinamike u multiplayer mečevima s fokusom na vertikalnost. Protivnike ćete sada tražiti na visokim lokacijama na kakvima u prijašnjim igrama ne biste ni pomislili gledati, a kada neprijatelji lete i brzinski skreću usred zraka, traži se i veća vještina ciljanja. Iako je to i dalje opcija, oni koji se vole ukopati na neku visoku poziciju sa snajperom morat će naučiti igrati drugačije. Em se drugi igrači mogu popeti na tu snajpersku poziciju lakše i brže no ikad, em ih je teško pogoditi dok tako drsko lete uokolo.


Iako postoje vertikalna ograničenja, pa na neke objekte i zgrade nije moguće sletjeti iako to djeluje savršeno izvedivo, sâme mape su generalno dobro dizajnirane. Nude nekoliko mogućih ruta u modovima sa zadacima poput Capture the Flag, imaju prikladno pozicionirane točke s više i manje akcije u drugim modovima, a i dobro su prilagođene novom sustavu kretanja s jasno vidljivim mogućnostima za brzinsko skakutanje od krova do krova. Prisutna je i ona Battlefieldovska izmjena levela usred meča, no čak i kada tsunami udari na jednoj mapi, to djeluje više kao da usred Zagreba vidite Kolindu Grabar-Kitarović, umjesto Battlefieldove Jessice Albe.

Uz standardne Deathmatch i Team Deathmatch tučnjave mecima, po pitanju modova tu su mnogi povratnici iz prijašnjih CoD igara, poput Hardpoint, Kill Confirmed i Capture the Flag. Jedina prava novost ovdje je Uplink, mod u kojem dva tima pokušavaju ubaciti loptu u lebdeći koš. Da se razumijemo, ubaciti loptu nije neki izazov, dovoljno je noseći loptu proletjeti kroz obruč, no problem je doći do tog obruča kada svi znaju tko nosi loptu i gdje se točno nalazi. To je iznimno dinamičan mod koji možda i bolje od svih ostalih ističe potrebu za spretnim manevrima s egoskeletom. Valjda su ga zato i osmislili.


Tu je i kooperativni mod ove godine nazvan Exo Survival i poseban po ničemu. Dobro, skriva neke tajne i zna bit zanimljiv uz dobru ekipu, ali se na kraju sve svodi na preživljavanje iz runde u rundu uz napucavanje valova raznolikih neprijatelja i to uglavnom na mapama koje su poznate iz kompetitivnog multiplayera. Ako je to vaša ideja zabave s prijateljima, Exo Survival definitivno služi svrsi, ali da je mogao biti ponešto kreativniji i zanimljiviji – to svakako.

Advanced Warfare je na kraju vrhunski režiran akcijski film pun klišeja sa zanimljivim glavnim zlikovcem,vrlo dobro osmišljena i dugotrajna kompetitivna igra te solidno iako pomalo ustajalo kooperativno iskustvo za one koje takvo što traže.

No ove godine lajtmotiv cijele stvari je skakanje. Bilo da pričamo o skoku u grafici koja pokazuje korjene starog enginea, ali se konačno može opisati kao pravi next-gen ili o skakanju s vašim egzoskeletom koje čini jednu od najvećih promjena u gameplayu otkad je cijelog serijala, osjećaj igranja Advanced Warfarea je potpuno drugačiji i neodoljivo poznat u isto vrijeme. Call of Duty nas svake godine uspije zadržati preko 30-40 sati uz svoju zabavnu sp, mp i co-op kombinaciju, no posljednjih godina tražili smo upravo nekakav značajniji skok u svemu tome. Nazovite nas nezasitnima, no sad kad smo to konačno dobili, jedino žalimo što je jezgra iskustva previše poznata, što taj skok nije bio još malo viši.

Tko zna kako će svijet izgledati u 2050. godini. Ali zahvaljujući novom Call of Dutyju znamo barem da će Kevin Spacey u budućnosti izgledati isto kao i danas.

83 Naša ocjena
  • raznovrsnost
  • novi sustav kretanja
  • bitnije poboljšana grafika
  • ograničenja exosuita u singleplayeru
  • tehnikalije (PC)

Komentari (28)

  • WalwRafii

    19.11.2014 - 20:11

    70 od mene. Čisto radi grafike

  • doktormrcina

    19.11.2014 - 20:36

    Ljudi ja ne znam po cemu ova igra zasluzuje da bude next gen,ne moze se reci da je grafika losa danas svaka nova igra ima dobru grafiku ali ovaj CoD ima uzasno lose teksture sto je sramota za igru koja je izasla u 2014 god pogledajte samo onaj red stabala na sprovodu pa ono je sramota nevidjena.Po meni npr Crysis 3 puno ljepse izgleda a nije next gen naslov.Mislim da ova igra ne zasluzuje vise od 70 i to je puno.

    • Zer3x

      @doktormrcina, 04.03.2015 - 11:22

      crysis?? igra naorna vjerovatno si jedan od mladih..

  • Antimadridista9

    19.11.2014 - 20:40

    Ovo je nex gen grafika? Hmm, nikako. No sve u svemu nelosa igra, 75 od mene.

  • MoGaming

    19.11.2014 - 20:41

    prvi COD od stare dvice da sam uživo u sp kampanji

  • drazensi

    19.11.2014 - 20:59

    igra zabavna i dobra, a ljudi se hvataju na grafiku, po dobrom starom obicaju..
    zasmetala me malo grafika odmah na pocetku sam videl da to nije to..
    no dalje je malo novije iskustvo i ok je igra..
    nista sad specijalno, al bolja nego neki prethodnici..

  • goldfinger

    19.11.2014 - 21:43

    Pa,baš i ne djeluje nešto extra,ali odigraće se…

  • adycro

    19.11.2014 - 22:37

    Nznam sto se svi nadovezuju na tu grafiku, sasvim zadovoljavajuca je i izgleda nextGen ovski, uvjek je bilo propusta u texturama i to nista ne treba biti novo. Dali su inovacije igri, zbilja se potrudili dati zivosti glavnoj kampanji tako da to sve drzi vodu ka duzoj zabavi. Nznam sto ljudi traze od COD serijala kakve promjene da bih bili zadovoljni ili jednostavno zele da se COD serijal ugasi i izadje sasvim neka nova igra s drugim nazivom. Meni ovo ne privlaci nesto posebno jer nisam nesto futuristicki nastrojen da si vjezbam skill skakajuci duple skokove po zgradama. Za meni bih bio pravi napredak okrenut da naprave jednu nextGen ww2 igru jer je proslo vec dosta vremena otkad su prema tome bili okrenuti. Ljudi mogu sto god hoce govoriti ali kad ti pogledas da danas sve jedan cak i onaj prvi cod ima aktivne servere i mogu se ljudi naci za play to sve govori sto je uopce Call of Duty serijal Meni najdrazi cod 2 i cod 4 i mw3.

  • Sandman

    19.11.2014 - 23:02

    jebote grafika,uvijek je grafika najbitnija,pa ako igram coda nebudem gledel stabla,nebo i sunce jer ako bus to gledal onda si mrtav,cod se igra radi zabave

    • Stribor88

      @Sandman, 19.11.2014 - 23:36

      igraj onda quake 2, mislim da ti je zabavniji…

    • TomBombadil

      @Sandman, 20.11.2014 - 09:02

      Sandmanu BRAVO!

  • TomBombadil

    20.11.2014 - 08:57

    Nakon dvojke, najbolji CoD do sad…

  • SL63AMG

    20.11.2014 - 09:02

    Zaslužuje ocjenu 80+

  • TheCaptainCrash

    20.11.2014 - 12:15

    ma sta se sad svi bunite opet,igra je fenomenalna i zasluzuje maksimalnu ocjenu po meni
    koga boli k za grafiku kad je gameplay odlican i zabavan.vidit cemo kako ce bf hardline ovako nesto napravit

  • knorac

    20.11.2014 - 17:37

    Ovo je igrivi film, niš drugo…

    Moja ocijena 70

    • napaljeon

      @knorac, 22.11.2014 - 12:01

      Koji bog ti to znaci??

  • zagorski-rambo

    21.11.2014 - 09:15

    ovo je skok unatrag…. treba mjenjat tematiku… stavit 2 sv rat….

    • napaljeon

      @zagorski-rambo, 22.11.2014 - 12:02

      Slazem vrlo rado bi volio opet vidit drugi svijetski rat pogotovo sada s obzirom kolko je gaming napredovo, mozda i hocemo u skoroj buducnosti :)

    • CroMrWolfie

      @zagorski-rambo, 08.03.2015 - 16:31

      Slažem se,svake godine isto,stvarno bi volio vidjeti novi WW2 CoD s next-gen grafikom-PERFEKCIJA :)

  • Gunman

    22.11.2014 - 09:39

    ovo je dosta dobra grafika ali u odnosu na Bf pogotovo Bf4 ja mislim da nebi prosao , ali Hardline meni izgleda kao crtic pa mislim da bi ovaj CoD mogao dobiti bitku protiv novog Bf-a

  • hanteed

    22.11.2014 - 10:36

    80,dobar single player,mp isti

  • nagla

    12.01.2015 - 07:48

    Grafika je kao i uvijek vrlo dobro razrađena, no i dalje se javlja problem koji je godinama isti, misije se prelaze na isti način da samo slijediš svojeg šefa bez da možeš utjecti na sami ishod igre. Smatram da bi u budućnosti svakako doprinijelo igri kada bi bila mogućnost više odabira nekih vlastitih odluka koje bi utjecale na sam kraj igre. Tu su i uvijek skoro ista oružja, bilo bi lijepo kada bi se u single kampanji moglo napraviti custom oružje. Priča je solidno napravljena no od COD MF2 (legendarni Soap i cpt Price)u kojem je priča po meni najbolje do sad napravljena u idućim serijalima nije bilo većeg pomaka.

  • gamer97th50

    05.02.2015 - 12:24

    Realno ovaj AW je za MW3 REMEK DJELO.

  • Ermin Bajramovic

    07.03.2015 - 15:36

    Veoma dobra igra, jedna od najboljih CoD serijala

  • Zoran ?.

    03.04.2015 - 14:06

    Joj što mi idu na živce ovi što im ne valja igra? Šta ste do sad igrali?!! Igra je fenomenalna za ovaj žanr….inače neznam šta ste očekivali…da vam možda izleti koji neprijatelj iz monitora?!

  • ivan bezevan

    03.08.2015 - 12:10

    igra je extra

  • pavlep

    05.01.2016 - 15:20

    Dosta je dobra igra, iznenadio sam se kvalitetom grafike na PS3!

  • pavlep

    27.06.2016 - 18:11

    Dao sam joj 83 prošle godine, ali sada vidim da sam napravio pogrešku. Sada bi ocjena bila jednaka 66. Samo zbog grafike. Ne svidja mi se više ovaj futurizam. Rekao bih da je za klince, jer sam sam i bio klinac prije dvije godine.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!