HCL.HR

Recenzija

Call of Duty: Black Ops 2

Igor Belan i Zoran Žalac

Nema dvojbe da je Call of Duty masivan brend, a isto tako nema sumnje da su igre iz tog serijala sadržajno ogromne. Stanje je takvo da se u našoj redakciji nevoljko pristupa recenziranju svakog novog CoD-a. Da ne bude zabune – svi bi ga rado igrali – samo ne pod pritiskom rokova za predaju recenzije. Jer istražiti kampanju, sporedni co-op mod i multiplayer komponentu ovih igara u relativno kratkom roku zna biti mučna zadaća uz sve ostale obaveze. No nije nam namjera kukati oko toga, spominjemo to jer smo se ovoga puta odlučili prožvakati Black Ops 2 združenim snagama.

Izvršni urednik Zoran, poznatiji kao wyzard, odigrao je singleplayer porciju igre, dok je glavni urednik Igor, svima znan kao Ementaler, analizirao Zombie kampanju i multiplayer komponentu. Međusobnim dijalogom došli smo do konsenzusa oko konačne ocjene, no prije nego bacite pogled na nju, pročitajte i/ili pogledajte njezino obrazloženje.

Sve je počelo s drugim svjetskim ratom, a onda se borba preselila u moderno doba. Vraćali smo se u vremenu kroz još nekoliko nastavaka, ali sada putujemo u budućnost, odnosno 2025. godinu gdje Black Ops 2 postavlja novu prijetnju svijetu. Raul Menendez glavni je negativac u dobu visoke tehnološke razvijenosti. Riječ je o nestašnom dileru koji je otišao malo predaleko u svojoj osvetničkoj misiji prema junacima prvog Black Opsa – Alexu Masonu i Franku Woodsu. Želeći osvetiti smrt svoje sestre, Menendez se obrušio i na drugo pokoljenje obitelji Mason, a na nama je da ga u ulozi Davida Masona zaustavimo u njegovoj nakani usputnog izazivanja sukoba na globalnoj razini.

Čak i kada ste svjesni da će nešto utjecati na daljnju priču, iznimno je teško predvidjeti u kojoj mjeri i na koji način.

Ovaj opis zapleta u osnovi zvuči dosta jednostavno, ali priča je daleko kompliciranija od toga. Naime, ovo je prva CoD igra u kojoj sami definirate ishod radnje kako ista prilazi kraju. Isprva to nije baš uočljivo, no u drugoj polovici kampanje postaje vam jasno da je svaka misija do tog trenutka oblikovala što će se i na koji će se način nešto dogoditi. To je već samo po sebi zanimljivo, no prava je čar u tome što rijetko kada znate koji je to trenutak u igri koji će utjecati na buduća događanja. Nekad su ti trenutci izraženi, poput QTE poteza, ali nekad su to svojevrsni sporedni zadaci koje vam nitko ne naznači nego se jednostavno morate naći na pravom mjestu u pravo vrijeme. A čak i onda kada ste svjesni da će nešto utjecati na daljnju priču, iznimno je teško predvidjeti u kojoj mjeri i na koji način.


Sve u svemu, ovu razinu interaktivnosti u priči nemaju ni neke RPG igre, a tek se rijetki FPS / TPS naslovi uopće usude eksperimentirati s njom (posljednji takav primjer bio je Spec Ops: The Line). Stoga se može reći da Black Ops 2 ima daleko najbolju priču u CoD serijalu, tim više što u relativno kratkoj kampanji (šest sati) nećete vidjeti sve pri prvom prelasku. To je nešto što inače ne biste očekivali od ove igre pa ako se odlučite za igranje mogli biste ostati ugodno iznenađeni. Međutim, pitanje koliko je to zapravo interesantna priča ostavit ćemo otvorenim. Naime, igru je ponekad teško shvatiti ozbiljno, a i sam način na koji je priča ispričana strašno je zbunjujuć. Radnja igre skače iz jednog razdoblja u drugo, u svakoj misiji kontrolirate nekog drugog lika, a nekad i više njih, misije se po nekoliko puta prekidaju kako bi se cutscenom najavilo što slijedi, a ako niste igrali prvi Black Ops jedan dio igre uopće vam neće biti jasan. Segment priče u Black Opsu 2 je dakle dvosjekli mač: priča je zanimljiva i ima određenu dubinu, ali pod uvjetom da ju uspijevate pratiti s razumijevanjem.

Srećom, u igri se može uživati i kad priču jednostavno ignorirate. Black Ops 2 možda je i najraznovrsniji CoD do sada, a u prilog tome ide raznolikost razina i oružja pa i uvođenje tzv. Strikeforce misija. Što se razina tiče, nisu one naročito upečatljive kao primjerice one u Modern Warfareu 2, no nikad nećete imati onaj dojam da se nekom razinom krećete predugo. Uvijek ćete biti na tematski različitim lokacijama, čemu posebno pomaže prebacivanje između dva perioda – osamdesetih godina 20. stoljeća i famozne 2025. godine. Oružja također nikad nije bilo više, a posebno su zanimljiva ona futuristička. Dobra je stvar što na početku svake misije možete odabrati primarno i sekundarno oružje po svojoj volji, sve dok je to oružje otključano. Isto vrijedi i za dodatke oružju i eksplozive, ali i za posebne uređaje koji daju određene pogodnosti. Primjerice, ukoliko uzmete specijalizirani alat, imat ćete pristup inače zaključanim dijelovima mape na svakoj razini, a ondje će vas čekati posebno oružje ili pak pancirka.


Spomenuti Strikeforce u biti je misija otvorenog tipa, s nizom zadataka koje je potrebno obaviti u zacrtanom roku. Ništa čudno, ali stvar je u tome da se ti zadatci najčešće obavljaju istovremeno – na više mjesta na mapi. Kako biste ih mogli obaviti, u Strikeforce misijama imate mogućnost preuzimanja bilo kojeg vojnika, odnosno jedinice – pa i vozila. Prebacivanje između jedinica može se vršiti na slijepo, no dostupna je i kamera koja ima preglednost mape i pomoću koje možete izabrati jedinice, kao u nekakvoj strategiji, te im dati naredbu. Strikeforce misije ograničene su brojem jedinica, odnosno pokušaja. Ako ne uspijete riješiti misiju u više od četiri pokušaja, ona više neće biti dostupna. Također, ako zanemarite misiju i fokusirate se na glavnu kampanju, nakon nekog vremena nećete joj više moći pristupiti. Naime, poanta je u tome da su Strikeforce misije opcionalne te da njihovo izvršavanje donosi određenu pomoć u kasnijem stadiju glavnih misija. U suštini, ovaj je segment igre dobro zamišljen, premda će ga trebati još dorađivati jer ponekad nije sasvim jasno kako funkcionira osvajanje dijelova mape i tome slično.

Da je ljepota u igrama prolazna i isprazna mogli smo se uvjeriti u jednom drugom shooteru otprije mjesec dana, pa se zapravo pitamo isplati li se uopće raspravljati o grafičkoj strani Black Opsa 2. Naravno, nećemo sada ulaziti u rasprave je li vrijeme da prastari CoD engine ode u vječna lovišta, ali ćemo prokomentirati da se Black Ops 2 nije mnogo proljepšao od svog prethodnika, iako je to bilo najavljeno. Podrška za DirectX 11 (u PC verziji) gotovo se ni ne vidi na djelu, a igra na sve načine pokušava prikriti ograničenost koju joj stvara hardver trenutnih konzola. Da se razumijemo, igra ne izgleda loše – na ekranu se uvijek nešto događa, a sve se vrti u glatkih 60 sličica po sekundi. Međutim, sada već točno možemo vidjeti gdje Treyarch štedi na resursima, pa izostanak sjena na vegetaciji, ili same vegetacije u pozadini nivoa izgledaju pomalo smiješno u usporedbi s… bilo kojim drugim visokobudžetnim FPS naslovom.


Zvuk u igri je solidan i to je otprilike najviša počast koju mu možemo dati s obzirom na druge segmente igre. Soundtrack nije vrhunski i ne nadmašuje skladbe Hansa Zimmera za MW2, no slušljiv je i uvijek dobro prati akciju na ekranu. Glumci koji daju glasove likovima u igri odradili su dobar posao i njih ne možemo kriviti za to što lica likova ponekad ne odražavaju ono što oni izgovaraju.

S praktički istim osjećajem pucanja i kretanja kao u posljednjih nekoliko Call of Duty igara, Black Ops 2 na prvi pogled ne djeluje kao da donosi velike inovacije i mijenja formulu koju su milijuni gamera diljem svijeta toliko zavoljeli. Zapravo, ne djeluje tako jer to ni ne čini. Osnova multiplayer gameplaya je i dalje brza i napeta akcija na malim, pametno dizajniranim mapama gdje su brzi refleksi i iskustvo ono što odlučuje ishod mečeva. Uostalom, nitko nije ni tražio da se to mijenja.

No drugačije je gotovo sve ostalo. Za razliku od singleplayera koji putuje nazad-naprijed kroz vrijeme, multiplayer se odvija isključivo u bliskoj budućnosti 2025. godine, a to znači da na raspolaganju imate neka blago futuristička oružja dok se napucavate na mapama koje također daju dojam budućnosti. No taj futurizam nije nikakva znanstvena fantastika –  ipak govorimo o bliskoj budućnosti pa ne očekujte svjetlosne mačeve ili Jet Pack na warp pogon (iako, to bi bilo zakon). Standardno za ovaj serijal izbor oružja je golem, a iako su oružja mogućnostima i dizajnom dosta bliska sadašnjosti, nagrade koje dobijete kad redate killove, poput Quadrotora kojeg možete upravljati i malog ručnog projektila koji automatski prepozna i ubija protivnika, podsjetiti će vas da ste virtualno ipak u budućnosti.


Jedna vrlo bitna promjena u gameplayu tiče se upravo tih nagrada. Dok igrate nije poanta više samo u redanju killova – Killstreakovi su prošlost, a budućnost je Scorestreak sustav koji vas ne nagrađuje samo za killove već i za izvršavanje zadataka, odnosno skupljanje bodova kroz timsku igru. Zgrabite zastavu u Capture the Flag, postavite bombu u Demolitionu ili asistirajte kolegi u ubijanju protivnika i dobiti ćete bodove koji se onda mogu iskoristiti za aktivaciju jednog od tri Scoresteaka koje ste prethodno izabrali. A imate što izabrati – scorestreakova ima mnogo, novih i starih, zanimljivo su smišljeni i najbitnije od svega – dobro balansirani.

Kao što je i običaj, igra potiče napredak kroz multiplayer rangove otključavanjem stvari poput novih scorestreak nagrada, oružja, dodatke za oružja i perkova. Sve to zajedno može se kombinirati u fenomenalnoj nadogranji Create-A-Class opcije gdje je sada na snazi tzv. ‘Pick 10’ sustav. Jednostavno rečeno, svaka klasa ima 10 slotova za popuniti, a svako oružje, dodatak za njega, granata, perk i tome slično zauzima jedan takav slot.

Pick 10 sustav ruši granice onoga na što smo navikli u pogledu klasa CoD multiplayera.

Sustav je genijalan jer uz određena ograničenja koja su tu radi generalnog balansa, dopušta da napravite klasu koja ruši granice onoga što smo u pogledu klasa navikli u prijašnjim CoD igrama. Primjerice, ako nikad ne koristite sekundarno oružje sada ga možete izbaciti i na njegovo mjesto staviti neki dodatak koji će učiniti vaše primarno oružje boljim. Ili možete izbacite granatu iz osobnog arsenala i dodati si još jedan perk koji će vas učiniti otpornijim upravo na udar granata. Ili pak možete žrtvovati par perkova kako bi mogli izaći na bojište s dva primarna oružja odjednom. Da, i to je moguće. Tako širok raspon mogućnosti dovodi do toga da ćete u Create-a-Class meniju provesti mnogo više vremena razmišljajući o balansu svoje klase i prilagođavajući je sve dok ne bude baš onakva kakvu želite. No nemojte misliti da je to loše utrošeno vrijeme – sustav je intuitivan za koristiti, a eksperimentiranje s raznim kombinacijama je vrlo zabavno. Uostalom, ako ne volite eksperimentirati, igra ima i nekoliko generičnih, predefiniranih klasa na izboru.

Black Ops 2 je drugačiji i po game modovima, ali ne u velikoj mjeri. Iako nove mape i futuristička tematika pomažu učiniti iskustvo novim, multiplayer se većinski oslanja na nekoliko starih modova što uključuje i party modove poput Gun Game i One in the Chamber. Zapravo, jedino pravo osvježenje u pogledu modova dolazi u obliku novih multi-team okršaja. Naime, neke modove moguće je zaigrati s tri ili više manjih ekipa, što na mahove podsjeća na nedavno viđeni Fireteam koncept iz Medal of Honor: Warfightera. No tamo viđena timska kooperacija ovdje nije toliko izražena pa nema elemenata poput liječenja suboraca. Čisto je riječ o tome da vas igra grupira u manje timova, stavlja nekoliko takvih grupica na jednu mapu i u stilu Zdravka Mamića kaže AAAJMOOO! A kad su ekipe tako malene i kad ih ima toliko mnogo na jednoj mapi, rezultat su još napetiji i brži mečevi u kojima je potreba za komunikacijom s ostatkom vašeg malog tima još snažnije izražena.


Kao idealan kandidat za multi-team mečeve ističe se novi mod Hardpoint koji vam daje zadatak da što duže držite u posjedu svog tima određenu zonu na mapi. Kvaka je u tome što se lokacije tih zona periodično mijenjaju tijekom meča pa kada jedna istekne, morate što brže trčati do druge i ne dozvoliti da ju neki protivnički tim preuzme. Ovaj mod možda nije super-inovativan, slična stvar postoji u Halo serijalu, ali jako dobro pristaje Call of Dutyu, pogotovo u kontekstu multi-team okršaja. Upravo zato jer svako toliko morate pokrivati novu zonu, Hardpoint vas tjera na brze reakcije i konstantan oprez te da se što bolje upoznate sa svakom mapom, odnosno rutama po kojima protivnici mogu napasti svaku od zona. Rijetko koji mod traži da tako brzo donosite male taktičke odluke.

Nadograđeni Theatere mod prikazati će vam snimke vaših zadnjih mečeva, ali dati vam i priliku da ih uredite i objavite na internetu. Stvar je nevjerojatno robusna  pa ako nemate volje za izdvajati dobre segmente iz snimke inače dosadnog meča, igra vam čak i to olakšava kroz opciju da automatski uredi snimku tako da ubrza dijelove u kojima failate ili samo trčkarate uokolo te se fokusira na killove. Isto tako, možete pregledavati i posljednje mečeve prijatelja,  kao i neke istaknute mečeve iz ostatka zajednice. Codcaster opcija čini komentiranje mečeva lakšim dajući komentatoru paletu alata za prikaz gameplaya iz perspektive svih igrača, kao i prikaz bodovne ljestvice i mape na prikladniji način. Sve zajedno tvori bogatu paletu mogućnosti za dijeljenje svojih uspjeha u igri s prijateljima ili nasumičnim gledateljima, čineći cijelo iskustvo još društvenijim no inače.

Sva oružja i dodaci te perkovi i scorestreakovi u League Play mečevima svima su odmah na raspolaganju.

No nakon svega ovoga još nismo došli do jedne vrlo bitne novosti i odličnog koncepta – League Playa. To je potpuno odvojen i poseban dio multiplayera koji želi pružiti balansiranije mečeve i natjecanje u eSports stilu. Nakon prvih par mečeva u League Playu igra procjeni vaš skill i postavlja vas u jednu od šest jakosnih divizija u kojoj igrači imaju skill približno sličan vašem. Svaka divizija ima svoj ladder, odnosno ljestvicu najboljih igrača, a cilj je plasirati se što više na toj ljestvici. Naravno, to se postiže redanjem pobjeda, a svaki put kada vaš tim izgubi meč i vaš rank kao igrača pada na generalnoj ljestvici divizije. Poanta League Playa, osim natjecanja na jednoj profesionalnijoj razini i poticanja eSports zajednice, je generalni balans multiplayer iskustva. League Play matchmaking uvijek vas pokušava spojiti s igračima sličnog skilla, a tu je i činjenica da su svim igračima sve stvari koje u regularnom multiplayeru morate s vremenom otključati, odmah dostupne. Dakle sva oružja i dodaci, te perkovi i scorestreakovi u League Play mečevima svima su odmah na raspolaganju – ne treba ništa otključavati. To ne samo da pomaže izjednačiti šanse svim igračima na bojištu, već daje i jedan stražnji ulaz za isprobavanje oružja, perkova i dodataka koje još niste otključali u regularnom multiplayeru.

Koncept je odličan u teoriji, a i u praksi većinski dobro funkcionira, ali ima momenata kada vas jednostavno frustrira. Primjerice, League Play ne računa vaš osobni uspjeh u mečevima pa gubite bodove na ljestvici divizije kad god vaš tim izgubi. Čak i kada ste bili najbolji igrač cijelog meča, ali je vaš tim izgubio zbog jednog ili dva igrača koji su se glupirali. Ništa manje frustrirajući nisu ni problemi s matchmakingom koje smo iskusili u PC verziji igre. Spajanje u meč jednostavno traje predugo. Dok u popularnijem, regularnom multiplayeru u prosjeku čekate maksimalno minutu ili dvije da se meč pokrene, u League Playu to zna trajati i znatno duže, a često je i veza nestabilnija uz izljeve svima mrskog laga.

Iako je smiješno reći da je Black Ops 2 sam po sebi ozbiljan, kooperativni Zombies mod definitivno iskače kao neozbiljan i humoristično trashy dodatak u cijelom paketu. On ima svoju paletu čudnih oružja, likova i skrivenih itema te lokacija za istražiti, a samim time pruža i malo drugačiju vrstu zabave.


Survival, Grief ili Tranzit su opcije igranja, ali sve se za na kraju svode na isto – preživljavanje valova zombija. Survival je najklasičnija inkarnacija toga, a možda i najbolja stvar na ponudi –  zajedno s prijateljima ili potpunim stranicama ubijate zombije, skupljate bodove, krpate prozore i kupujete puške sa zidova. I to je to. No tu barem odmah znate što radite. Grief i Tranzit loše su objašnjeni, navodno namjerno – kako bi igrač sam sebe potaknuo na istraživanje moda, zombijskih lokacija, traženje easter eggova i onda ponovno igranje.  Ali činjenica je  da takav manjak objašnjenja vodi samo do frustracija. Prvi put kad zaigrate Grief ili Tranzit nećete biti sigurni što se događa, zašto se to događa i gdje vas to sada igra vodi. Takav pristup bi navodno trebao potaknuti interes kod igrača, ali kad su te zombijske lokacije tako nezanimljivo, mračno i prašnjavo dizajnirane teško je natjerati se na proučavanje i istraživanje.

Manjak objašnjena u Zombies modu vodi samo do frustracija.

Grief mod još nije ni teško shvatiti – tu jednostavno timski preživljavate najezdu zombija paralelno s drugim timom, s ciljem da vaš tim preživi duže od protivničkog. Protivnike pritom ne možete direktno ubiti, ali nekada možete nahuškati zombije na njih ili ih ometati dok pokušavaju oživiti palog suborca. Dok to zvuči dobro kao koncept na papiru, zapravo je poprilično nezanimljivo za igrati, čemu ne pomažu ni već spomenute ružne, mračne i konfzune lokacije. Tranzit mode s druge strane teško je shvatiti samo iz razloga što se tu nema ništa previše za shvatiti. Nakon što odigrate par mečeva shvatiti ćete jedino da je riječ je o tipičnom Survivalu na nešto većoj mapi kojom putujete autobusom. Dobra stvar je što Zombies mod sadrži mnogo sitnica za istražiti pa čak možete skupljati razne dijelove i stvarati od njih neka oružja ili dodatke za vaš autobus u Tranzitu, ali da bi došli do toga, odnosno da bi otkrili i razumjeli išta od toga, morate završiti nekoliko mečeva koji će vas ostaviti zbunjenima i nezainteresiranima. Ima Zombies mod neke dobre ideje, ako igrate s prijateljima zna biti zabavan, ali ružno je dizajniran i ne zna dobro potaknuti igrača da ustane i proba opet kad padne.

Activision i Treyarch puni su iskustva, a imaju i novca da izvedu što god požele u obliku igre. S Black Opsom 2 odlučili su nam zapakirati još jedan primamljiv, sadržajan i zabavan Call of Duty paket – jedan koji shvaća da je došlo vrijeme za neke konkretnije promjene, ali i jedan koji ih dostavlja tek polovično. Iako je priča zbunjuće predstavljena, singleplayer porcija ima moć iznenaditi vas inovacijama u nekim dijelovima pa čak i natjerati vas da ju ponovno odigrate. Multiplayer je opet glavni spektakl pun brzih akcija, spretnog napucavanja i brzog taktiziranja, a uz Pick 10 sustav, ScoreStreakove i League Play čini se kao rezultat golemog iskustva te pomnog razmišljanja i rada. Zombiji su djelovali zanimljivije u trailerima nego u samoj igri, ali ako ih se potrudite shvatiti vidjet ćete da kriju dobru dozu zabave i specifičan šarm.

Bilo da igrate singleplayer, multiplayer ili zombije, mnogo toga djeluje poznato, no noviteti koji su predstavljeni ipak su dovoljno zanimljivi da od nas dobijete jednu generalnu preporuku. I ona vrijedi za gotovo sve vas – ljubitelje dobre akcijske igre, ljubitelje FPS žanra i pogotovo fanove Call of Dutya. Jedini razlog zašto smo u prošloj rečenici napisali “gotovo” su oni gameri koji spadaju u grupu koja ne voli ništa vezano uz novije Call of Duty igre, odnosno one koja se još uvijek kunu na COD4 kao ultimativnu PC CoD igru. Ako ste se prepoznali u toj grupi, znajte da Black Ops 2 opet nije za vas – jer koliko god se trudio ne čini ništa toliko drugačije da bi vas mogao razuvjeriti u tom stavu.

Što vi kažete? Jeste li razočarani ili oduševljeni novim Call of Dutyem? Znate već što se traži – izjasnite se putem komentara i korisničkih ocjena.

VIDEO RECENZIJA – Jesu li rutina i navika uništile deveti Call of Duty po redu ili se Black Ops 2 uspio prometnuti u iznenađujuće svježu i originalnu pucačinu?

83 Naša ocjena
  • raznovrsna kampanja
  • izmjene i novosti u multiplayeru
  • zbunjujuća priča
  • neiskorišten potencijal zombija

Komentari (85)

  • carl

    07.12.2012 - 18:53

    cinio mi se zanimljivijim dok su ga najavljivali
    sad gledam recenziju i nije mi bas nesto
    ocekivao sam vise od novog cod-a

    • hitman92

      @carl, 07.12.2012 - 20:37

      da nema cod nez koji bi kvalitetan FPS naslov odigrali ove godine,iako svi pljujete ovu igru

    • movie

      @carl, 08.12.2012 - 16:58

      Interesantan lik? Njemu recenzija kroji mišljenje o igri koju nije ni pokrenuo? Stvarno smiješno…

    • lera1

      @carl, 15.01.2013 - 17:53

      Far Cry 3

  • helganmaster93

    07.12.2012 - 18:54

    Sve dobro odrađeno, jedina zamjerka u multiplayer-u zbog toga što su u S&D modu smanjili XP za 5 puta, i FINAL KILL CAM koji je u 90% krivo odabran 😀

    • Dadek1132

      @helganmaster93, 10.12.2012 - 14:12

      +1

  • tony_krivic

    07.12.2012 - 19:00

    Istina da je cod isti ali i istina je da je uveo dosta puno noviteta pa mislim da zasluzuje vecu ocjenu nego sto mu je HCL dao 😀 inace igra je jako dobra,najbolja prica od svih dosadasnjih cod igara,vrhunski multiplayer sa mnostvo opcija i zombie mod koji ce pruziti dosta zabave 88/100,ali sam mu dao 100 da mu digne prosjek 😀 odlična i duga recenzija,GG HCL 😉

  • Black op

    07.12.2012 - 19:03

    Nije fer to sto su nudili bonus mapu pa je sada uklonili :

  • Maximum

    07.12.2012 - 19:05

    Kad sam zavrsio kampanju dobio sam bad ending da mi je reakcija bila u jebote ovome se nisam nadao :O

  • Dishonored

    07.12.2012 - 19:18

    Neslazem se sa ocjenom,mislim da je preniska za ovakvu igru.Ovo je najbolja COD igra dosada.Od mene 96.Prica je prilicno dobra o mp da i nepricamo,on je fantastican.Jedino me ti zombiji muce ali ne toliko.Takodje mislim da je minus to sto je sp kampanja puno kratka.I svi hejteri ove igre i cijeloga serijala mogu da mi popu……

    • Adam Jensen

      @Dishonored, 07.12.2012 - 19:42

      Svako ima pravo na mišljenje ali ipak 96 dati za BO2 mi je neshvatljivo. Tu ocjenu zaslužuju samo Igre godine (Skyrim, Batman Arkham City, DE:HR, i od ove godine možda AC3, FC3 i Dishonored)

    • Kralj bizmisa

      @Dishonored, 07.12.2012 - 20:16

      +++

    • Dishonored

      @Dishonored, 07.12.2012 - 20:28

      Ja ipak mislim da je ova igra jedna od najboljih igrara u COD serijalu.Inace sam veliki fan COD serijala i igrao sam sve od prvog do zadnjeg,i ne bih zalio ni da sam dao 1000kn za jednu COD igru.

    • xxxxVenomxxxx

      @Dishonored, 10.12.2012 - 19:42

      Upravo sam instalirao i odigrao par misija black opsa…poslije battlefielda sve ostale pucačine nisu ni blizu pa tako ni ova…odigrat ću čisto radi priče i zato jer volim pucačine,ali definitivno najbolja pucačina je battlefield…

  • grgoljblaster

    07.12.2012 - 19:21

    Ja i dalje priznajem samo prvi CoD i united offensive. U koju grupu spadam? Inace ide mi na zivce generalizacija "ako ne volis blops/mw ne volis ni fps" jer mnogi od nas obozavaju shootere ali se groze u kom pravcu ih kolofdjuti vuce

    • piydek

      @grgoljblaster, 08.12.2012 - 12:53

      Tu i ja spadam. Prvi COD i prvi MOH od tih "military shootera". Sa COD-om 2 je sve krenulo nizbrdo (iako mi se u to vrijeme svidjela igra, ali tada nisam dobro vidio kuda će taj pristup odvesti).

  • FiXaRa

    07.12.2012 - 19:26

    ako neko igra na ps3 neka me doda FiXaRa1998

  • Zagorhac

    07.12.2012 - 19:26

    ne razumijem. koje su to "novine" po cemu je taj cod toliko razlicit od ostalih?

    • grgoljblaster

      @Zagorhac, 07.12.2012 - 19:40

      Druga boja omota

    • BsTyLer

      @Zagorhac, 07.12.2012 - 19:40

      ma pusti,cod je mainstream šit za djecu

    • SonnYYY

      @Zagorhac, 07.12.2012 - 21:08

      nikad nisi igro niti ces igrat cod jer si prebahat…. ako ti nisi skuzio novitete onda si ga mozes ….
      Sta su toliko druge igre uvele noviteta da ih treba toliko veličat a bo2 pljuvat.
      Jedina mu je zamjerka isti engine. Iako je ta grafika koju nudi bo2 70-85% bolja nego ostale igre. Al to nije dovoljno. Sta bi vi ???

    • grgoljblaster

      @Zagorhac, 07.12.2012 - 23:40

      Eto, bilo bi lepo da cod prestane tretirati igraca kao idiota i da ga drzi za rucicu (ili ubije ako skrene sa zadate staze). To je u sustini ono lose sto je popularnost coda donela, da se sve pucacine prave na isti kalup gde input igraca sluzi samo da pokrene sledeci trigger za skriptu. A mogli smo imati igre kap Half-life…

    • Zagorhac

      @Zagorhac, 09.12.2012 - 14:14

      ti veliki "noviteti" koji su pridonjeli "osvjezenju" fransize su vec postojali u drugim igrama… a na takvima pametnim ljudimo kao ti oni žanju lovu…

  • Adam Jensen

    07.12.2012 - 19:40

    Dobra reca i realna ocjena, BO2 realno ne zaslužuje veću pogotovo ako uzmemo u obzir da su AC3 i Hitman Absolution dobili 86 (znam da nisu isti žanr ali ipak su ovo neki od kandidata za GOTY i kada bi BO2 dobio ocjenu kao i oni tu nešto ne bi bilo uredu)

    • Kralj bizmisa

      @Adam Jensen, 07.12.2012 - 20:17

      Bravo,posve se slažem sa tobom! +++

    • Dishonored

      @Adam Jensen, 07.12.2012 - 20:31

      Hitman me je ove godine razocarao,a sto se tice AC3 mislim da je ocjena trebala biti veca.S obzirom da su igrali na jebenoj konzoli ni to nije lose.Medjutim smatram da su AC3 i FC3 malo ispred COD BO2.

    • Mr Newization

      @Adam Jensen, 08.12.2012 - 10:53

      AC3, FC3 i Hitman su daleko ispred BO2. Svaka čast nekim igrama ali ovo najbolje igre ove godine.

    • Adam Jensen

      @Adam Jensen, 10.12.2012 - 16:23

      Te 3 i još Dishonored su definitivno naj igre ove godine

  • tony_krivic

    07.12.2012 - 19:47

    Bas me zanima koliko je samo hejtera dalo ocjenu 1 ili ispod 50 ? Igra zasluzuje preko 80 -.-

    • BsTyLer

      @tony_krivic, 07.12.2012 - 20:12

      ja san da nulu sa guštom

    • tony_krivic

      @tony_krivic, 07.12.2012 - 20:18

      Čestitke,daj si 5 😉

    • Dishonored

      @tony_krivic, 07.12.2012 - 20:35

      Nulu!? A ne,ne tako te nije tata ucijo.

    • Kralj bizmisa

      @tony_krivic, 07.12.2012 - 21:15

      tebe nisu učili u školi da se na kaže ucijo nego učio 😛

    • BsTyLer

      @tony_krivic, 07.12.2012 - 21:35

      evo jesam

    • tony_krivic

      @tony_krivic, 08.12.2012 - 10:36

      Pokrij se dekom dobro ti je !!

    • BsTyLer

      @tony_krivic, 08.12.2012 - 14:56

      evo jesam iskrivljeni

    • dado1112

      @tony_krivic, 23.12.2012 - 01:17

      Prika slazem se s tobom igra je predobra 😀

    • lera1

      @tony_krivic, 15.01.2013 - 17:56

      hahaha

  • Mayhem

    07.12.2012 - 19:55

    Odigrao sam prvih nekoliko misija i onda mi je igra doslovno dosadila. S obzirom da općenito nikad ne igram MP, ovo mi je najlošija single-player kampanja od svih dosad. Grafički je igra apsolutni podbačaj, ne razumijem čemu prisiljavanje na DX10.

    • BadMeetsEvil

      @Mayhem, 07.12.2012 - 21:41

      DX11* :) ii da igra nije bila nešto grafički impresivna, ali bar meni je se svidjela priča i mislim da je to najbolja i najzanimljivija priča dosada u CoD serijalu, pogotovo kada sam vidio da je Woods živ *__*….. :)

    • Mayhem

      @Mayhem, 07.12.2012 - 22:29

      Ne. Forsiraju DX10 jer je Windows Vista minimalni OS za igranje.

    • grgoljblaster

      @Mayhem, 07.12.2012 - 23:42

      Najtuznije je sto je optimizacija uzasna, cim pojacas depth of field pada framerate i naizuzetno jakim masinama

  • Kralj bizmisa

    07.12.2012 - 20:15

    Potpuno se slažem sa recenzentom i sa ocjenom.Zombie mod je bio nekako zanimljiviji u trailerima,grafika je zastarjela,multiplayer nije loš,singleplayer je zaista raznovrsan.Ocjena od mene je također 83.

  • hitman92

    07.12.2012 - 20:27

    odlicna igra sa jakom singleplay kampanjom koja je raznovrsna i puna nevjerovatne akcije,epic dio kada se u onom hi tech disku uz dubstep glazbu i usporenoj snimci napucavate sa neprijateljima,još uz to super grafika,možda mala zamjerka na ps3 iz blizine kada se gleda zid ili pod dosta su niske rezolucije iliti zamuljane texture.prica je odlicna ali se slažem da je malo zbunjujuca,zvuk je odlican kao i glasovi likovima,napokon i nas lik može govoriti u igri sto je dobar novitet,strikeforce misije su mi glupe i bezveze,po meni nepotrebne i frustrirajuce..samo da se dobije na dužini igre.eto sve u svemo po meni najbolji cod ikad i nada se da ce i dalje serijal ici tim tokom ocjena 93/100

  • armin221186

    07.12.2012 - 20:36

    "AJMO GA MRZIT JER JE POPULARAN",ne mrzi niko COD sto je popularan vec zato sto vec gotov 6 godina kristi isti graficki engine i sto gotov svake godine izlazi igra slicna predhodnoj,od mene 80 zbog ne orginalnosti mrzim moderni rattttttt….

    • hitman92

      @armin221186, 07.12.2012 - 20:42

      nez o kavoj ti ne originalnosti govoriš,igra je baš originalna,a ako si odigro igru znas i zbog cega,možda zbog toga sto ima odlicnu pricu,najjacu karakterizaciju likova do sada u nekom fps-u,sto se igra može preci na više razlicitih nacina,i sto igrac utejce direktno na razvoj price,ako to nije originalnost reci mi neke primjere sta bi to moglo biti??

    • armin221186

      @armin221186, 07.12.2012 - 20:52

      ako mislis da izdajes igru svake godine moras imati vise orginalosti nego neko ko izdaje igru svake 3-4 godine,jer ima jedna rijec u nasem jeziku "zasicenje" ja mislim xD

    • ANONYMNY

      @armin221186, 08.12.2012 - 09:37

      Kad bolje pogledaš, bolji je moderni rat nego WW2 Amersko-Sovietsko preseravanje.
      Vise potenciala ima moderno ratovanje, a ako misle pravit novu WW2 igru, preporučio bi im da naprave na temu Partizana

    • armin221186

      @armin221186, 09.12.2012 - 15:28

      sta ima na temu partizana,njemacka cijelu yugoslaviju zauzela za 12 dana kakvi bi to bili okrsaji samo opucas jedan a vec si izgubio xD jedino da budes nacist,sto bi bilo odvratno 😀

    • -Aragorn-

      @armin221186, 09.12.2012 - 15:52

      Kod Partizana ti je problem što se ne zna u kolkoj mjeri je nešto istina-jugoslavenski tekstovi su puni preuveličavanja i junačenja i nemogućih pobjeda zbog Titove genijalnosti….

    • ANONYMNY

      @armin221186, 09.12.2012 - 16:53

      Nisu mi nesto dragi Partizani, ali valjalo bi da se barem i nas sjete. Da ubace ko lika Bošku Buhu dok se nije zagrcno u Neretvi i Vladom. A pasale bi i Ustaše, malo sa Pavelićem, Maxom Luburićem i nekim anonimnim likom iz Križnog puta. Nek se zna da je se i na Balkanu gubilo zivot radi neki veći lažni ciljeva.

    • -Aragorn-

      @armin221186, 09.12.2012 - 17:29

      +1 Al to bi bilo fora kad bi igrač iskusio radnju na svim suprotstavljenim stranama pa bi se vidjelo da povijest i nije baš crno-bijela ai i MP s puno različitih vojski bi bio rula!

    • armin221186

      @armin221186, 09.12.2012 - 18:14

      ako volis nase prostore imas onda U Medal of Honor(ovaj novi) cijeli chapter po sarajevu 😀

    • ANONYMNY

      @armin221186, 09.12.2012 - 20:17

      Hvala na savjetu, ako ulovim vremena probat cu. Iako meni je vaznije vremenski, nego prostorno, ali dobar je osjecaj kad se neki svjetski poznat film ili igra odvija na nasim prostorima.

  • mokrEE

    07.12.2012 - 20:46

    realna reca, activision/treyarch je tipicna kompanija koja svake godine servira taman toliko noviteta da nemozes popljuvati igru a opet ne nudi znacajna poboljsanja koja kostaju 450kn-a za koliko prodaju punu igru. meni je nakon mw2 sve dalje nalikovalo vise kao dlc. realno govoreci, cod (ako se vise tako moze zvati) je svima jasno dao do znanja da cilja na mladju populaciju i neiskusne gejmere koji ce za vrijeme odmora u skoli raspravljati o perkovima i streakovima. no ono najbitinije, pruza odredjenu dozu zabave bas radi velikog broja igraca i prepunih servera. ne mogu govoriti u tudje ime niti tudjim ukusima, ali za ovu cijenu nikada ne bih kupio igru. mozda ako kroz koji tjedan/mjesec bude nekakva akcija pa za 20-tak €ura nekakav ruski key obrlatiti- mozda. A mozda me i samo vrijeme pregazilo pa ne forsiram vise gaming onoliko koliko sam sa svojih 15.tak godina gulio na ps1. Inace, prelazim far cry3 koji me najugodnije iznenadio od svih nastavaka popularnih serijala koji su izasli ove godine (cod, ,max payne, borderlands, assassin creed,hitman…) i mogu reci da nakon jako dugo vremena uzivam u jednoj igri po stare dane.

  • -Aragorn-

    07.12.2012 - 20:57

    Sad sam odgledo recenziju i nije mi jasno kako je igra dobila samo 83, a da nisam vidio ranije ocjenu reko bi da će po recenziji dobit bar 90…

    • Dishonored

      @-Aragorn-, 07.12.2012 - 21:56

      ++++++++++………..

  • MAX3d

    07.12.2012 - 23:26

    Nije dobra recenzija.Autor želi da se prikloni onima koji mrze BO2 i onima koji vole BO2.Recenzija mora biti neutralna da ne zavisi od prethodnih komentara.U jednoj rečenici dobar u drugoj nije dobro.Taj Engine,engine…….zašto mjenjat kad je dobar.Da bi se govorilo o enginu potrebno je poznavati mnogo stvari,razumijevanje Materijal Editora,Shadera,Fotometrijskog svijetla,DirectX,Render itd. Call of Duty misli na igrače,lako je napraviti extremnu grafiku ali treba izdvoiti ogromnu sumu novca za računar,ovako se može igrati sa prosječnim računarom.
    Igrao sam igru na I7 980,Asus Sabertooth,Ati 5990,Ram 24GB,Grafika je dobra,moze bolje.
    Moja ocjena 91.

  • machinevr

    08.12.2012 - 07:54

    evo moram rec da nisaam jedan od onih COD mrzitelja te da inace uzivam igrajuci ovu igru….ali evo mogu reci da ovaj COD ima zanimljivu ,,,ako ne i odlicnu pricu…ali sve je to odradeno u nekakvom preozbiljnom ambijentu..moram reci da sam previse ocekivao od ovoga….black ops 1, i mW2 su i dalje najbolji COD-ovi…..

  • Jaime Lannister

    08.12.2012 - 10:09

    hejter sam COD-a , no cinjenice , kampanja te uvijek priprema za multi pa ju ni ne igram jer je nezanimljiva , zombije mozes samo sa frendovima igrat , a multy me najvise iznenadio (pozitivno) , ovo je COD koji vrijedi zaigrat no definitivno ne vrijedi toliko para :(

  • matic95

    08.12.2012 - 10:13

    Ubilo mi želju za igranjem u cod mw 3..cisti copy/paste..i a kad se to desi nema vise bacanja para. Kupio Ac 3 i tu cu sad gubit sate 😀

  • adycro

    08.12.2012 - 12:39

    Kao prvo Odlicna recenzija HCL kao i uvjek. Druga stvar je sama igra odlicno je to ulaganje i tko god je igrao Cod vec jer jamci dugogodisnju zabavu cak ili barem cijelu godinu imas sto igrati kao glavnu zanimaciju !!! Po meni osobno jedan CoD i FiFa ili Pes nista i netreba kroz cijelu godinu kad radis !!!

  • matas777

    08.12.2012 - 12:44

    Igra je super,al eto malo su me razocarali zombiji kao sto i recenzija kaze,bolje je to izgledalo na traileru.

  • dado01

    08.12.2012 - 13:50

    Isto sranje, drugo pakovanje. Od mene 75

  • Marko5655

    08.12.2012 - 17:09

    Dobar je ovaj cod ali treba više inovativnosti.

  • toma007

    08.12.2012 - 22:52

    Nit smrdi nit miriši, 60/100…

  • ibme74

    09.12.2012 - 00:46

    Nije Mendez nego Menendez :PPP

  • BANANCO

    10.12.2012 - 10:23

    Video recenzija na HCL-a mi se sviđa, baš su pošteno ocjenili igru +5.
    E sad moj dio>>>>>>>>>>>>
    MOJ KOMENTA OPĆENITO O BLACK OPS-U 2 JE…. NIJE LOŠ………ALI BRATE MOGLI SU STAVITI VIŠE MISIJA IZ 2025 GODINE……NIJE MI SE BAŠ DOPAO NAĆIN REALIZACIJE IGRE. -1 …. DOK SAM PRELAZIO ONU MISIJU "CELERIUM" I DOK SAM PUCAO IZ ONIH HII-TECH ORUŽJA ….IMAO SAM OSEĆAJ KAO DA IGRAM CRYSIS 2…. A ONDA SU DOŠLE ONE GLUPE MISIJE U AFGANISTANU…. I IGRA MI SE NAPROSTO ZGADILA……:(((((((….. NA SILU SAM PREŠAO TE 2-3 MISIJE…. I ONDA JE NAPOKON DOŠLA JOŠ JEDNA MISIJA U PAKISTANU…..NE MOGU SE SAD SJETITI IMENA PA NEĆU DA SE PROVALJUJEM…..SVE U SVEMU DOPAO MI SE NAĆIN NA KOJI JE IGRA KENULA….A ONDA MI JE CIJELI UŽITAK ZGADILA ONA MISIJA KADA TREBAM DA UBIJEM MASONA….. I ONDA SAM POGUBIO ŽIVCE I POĆEO PSOVATI SVE I SVAŠTA…….. I OD TE MISIJE JA SAM VIŠE IZGUBIO VOLJU ZA DALJIM IGRANJEM BLACK OPS-A…..MULTIPLYER NISAM NI PIPNUO…… I NA KRAJU KADA SAM PREŠAO CIJELU IGRU SA ZADOVLJSTVOM SA JE DEINSTALIRAO……I POKUŠAO ZABORAVITI ONO UPRAVO VIĐENO…….POUKA OVE MOJE PRIČE JE:
    KADA IGRATE OVU IGRICU NE TRUDITE SE SHVATITI PREVIŠE PRIČU….. NEĆE VAM POĆI ZA RUKOM- BAREM IZ PRVE….SAMO IGRAJTE I UŽIVAJTE U GRAFICI I BRUTALNIM KILL SCENAMA GLAVNIH LIKOVA…..NPR. KADA KARMA BUDE ZAKLANA NOŽEM OD UHA DO UHA……..HAHAHAHA……..'AJ' RAJA POZZDRAW I HVALA NA ČITANJU…….I NE LUPAJTE GLUPE KOMENTARE NA OVAJ MOJ TEXT….SA LJUBAVLJU >>>>>BANANCO

  • Milosevic27

    10.12.2012 - 14:47

    Battlefield 3 Premium Edition samo to kazem !!!!

  • MorskiVuk

    11.12.2012 - 11:12

    Odlicna recenzija, ali jedan veliki ispravak, grafika nije ogranicena hardwerom konzola jer Crysis 2 jos uvijek izgleda puno bolje nego BO2, a da ne govorim o igrama poput Uncharteda 3, Assassins Creeda 3, Batman Arkham City… U vezi BO2 to je prožvakani engine koji je doguran do granica a zato su krivi samo proizvođaci a ne konzole 😉

  • rsv051

    11.12.2012 - 23:22

    grafika ne dovoljno dobra da bi odigrao više od dvije misije ostalo je smijurija.

  • Me666

    30.12.2012 - 22:37

    Mirne mu duše dajem 80, a detalje ću obrazložiti u forumskoj temi

  • gamelaker

    11.01.2013 - 11:02

    Lako to šta igra izgleda loše.nego traži jebeni dx11 pa ja nemogu igrat na svom xp-u!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • LordGamer

    12.01.2013 - 01:07

    Igra je jako jako zanimljiva samo nema ono nesto kao World at war….

  • crniTHEman

    16.01.2013 - 22:38

    sve je super i ok dok se djeca s chetovima ne pojave u muliplayeru i pokvare sve što je dobro
    takoav je slučaj i s mw3

  • maxim.x

    02.02.2013 - 16:17

    Evo sada kada sam napokon presao igru mogu reci da mi je ovo najbolji COD do sada. Uveli su dosta promjena da osvjeze serijal a prica mi je isto odlicna, vidi se da su na njoj radili i da nije tu tako reda radi. Tako da se ne slazem nikako sa ovim minuson sto ste naveli da je zbunjujuca prica. Puno hetjera da nisku ocjenu i pljuju po igri a da ju nisu ni zaigrali i vidjeli promjene koje su uveli. Ovo je najbolje sto FPS trenutno ima za ponuditi.

  • OMEGAgames555

    19.05.2013 - 10:18

    odlican mp ali los sp
    85

  • HDZombikila

    10.08.2013 - 18:24

    NAJBOLJI COD do sada. mislim naći će mi se mnogi protivnici ali po meni nikada cod nije bio brži jaći i nabijeniji medaljama atačmentima i ostalim gluopostima koji malo pomalo mijenjaju gameplay. istina je što je ekipa HCL-a rekla da je zombi mod neeee iskorište!!!! katastrofa, gledao sam sve developer dierye i rekli su kao da je največa zombie mapa do sada ali dreka mapa Tranzit je katastrofa…. rekord mi je 20 a na kino der totenu mi je bio 45… mislim stvarno su ga uništili.

  • Ementaler

    @Gamers4Life, 11.12.2012 - 11:36

    Ne baš. Mislim, krivi su proizvođači svakako, ali samo zato što žele da im se igra vrti u fluidnih 60 sličica u sekundi na konzolama. Konzole su ipak ključne za uspjeh CoD-a, pogotovo Xbox. A da bi to postigli, uz sva ograničenja koje zastarjeli hardver današnjih konzola pruža, jednostavno se mora koristiti ovaj provjereni engine, što na PC-u rezultira grafikom koja u današnje vrijeme ne djeluje tako impresivno.

  • MorskiVuk

    @Gamers4Life, 11.12.2012 - 19:01

    Yep, slažem se. Ne djeluje samo na PC-u samo ne ipresivno nego cak i na konzolama. To je njihova odluka jer kao sto si rekao prodaja im je kljucna za uspijeh, ali ipak njihova greska jer prodaja pokazuje da su se ljudi zasitili. A nadam se da ce se prodaja okrenuti u stranu inovativnih timova poput Naughty Dog-a sa novim Last of Us iako je ekskluziva. Malo sam presao u drugi zanr ali isto smatram da ce novi Battlefield i Crysis ugristi veci dio prodaje od COD-a

  • ibme74

    @R4iden, 11.12.2012 - 01:11

    dakle voliš pričati gluposti :)

  • Milosevic27

    @R4iden, 11.12.2012 - 18:17

    Probaj igrati Multiplayer pa mi reci ako nisi igrao onda suti pametniji si

  • hrga007

    @MoGaming, 09.12.2012 - 09:28

    +1

  • Kralj bizmisa

    @MoGaming, 09.12.2012 - 12:01

    isti k..ac 😀

  • ibme74

    @MoGaming, 09.12.2012 - 17:24

    skoro isti :]

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!