Call of Duty: Infinite Warfare

OPAMETI SE – NE RECIKLIRAJ

Zoran Žalac i Igor Belan

Dobro se sjećam svog prvog susreta s Call of Duty franšizom. U demo verziji originalne igre igrala se misija Ste. Mere Eglise kojoj je trebalo svega desetak sekundi da razbije tadašnje konvencije FPS žanra. Bio sam ugodno šokiran realističnim prikazom ratovanja ili bolje rečeno prividom timske borbe. U Call of Dutyju nisam bio izvanredni heroj koji sam oslobodi Francusku od nacističke okupacije. Borio sam se u grupi, uz pomoć suboraca, a to je davne 2003. bilo nešto novo pokraj serijala kao što su Wolfenstein i Medal of Honor.

Idućih trinaest godina Call of Duty serijal napredovao je principom bacanja blata na zid. Nešto se na tom zidu uhvatilo i postalo dio svake sljedeće igre – npr. regeneracija zdravlja i QTE sekvence. No, zadnjih godina CoD sve manje uspijeva zadržati svježe blato na zidu – noviteti poput strateških elemenata ili grananja priče pojave se u jednoj igri, a onda ih više nikad ne vidimo. Iduća igra opet ima zadaću da se predstavi kao nešto novo, no bez obzira na sav trud Call of Duty se iz godine u godinu vrti u krug upravo zbog one stvari kojom je očarao igrače prije trinaest godina.

VIDEO KOMENTAR #1

Teza da je Infinite Warfare značajno drugačiji od svih drugih Call of Duty igara djelomično stoji. Ratovanje na drugim planetima naše galaksije nema nikakve veze s prijašnjim militarističkim fantazijama, a tehnologija koju koristimo u igri prestiže i futuristička predviđanja Advanced Warfarea i Black Opsa. Svejedno, Infinite Warfare je i pored toga vrlo poznato i predvidivo iskustvo. Igra je i dalje dizajnirana da vas maksimalno drži za ruku i vodi kroz akciju kao nekakvog psa na lancu.

Teza da je Infinite Warfare značajno drugačiji od svih drugih Call of Duty igara djelomično stoji.

Konkretnu situaciju sigurno ste vidjeli već stotinu puta. Gotovo svaku misiju u CoD-u rješavate uz nekoliko suboraca, a radnja se odvija oko njih. Vi ste u centru pažnje, ali ne i pokretač radnje. Kad se i pruži neka situacija da se udaljite od akcije pa možda potražite zaobilazni put, na ekranu vas dočeka poruka – vratite se! Vi ne možete sami otvoriti vrata dok ostali članovi ekipe ne dođu do njih, sve je u CoD-u sekvencirano do bola. Ironija je pak što u Infinite Warfareu igrate u ulozi kapetana Nicka Reyesa, a ispada da taj kapetan prima više naredbi od svojih suboraca nego što ih zadaje.

Nije stoga čudno da su najzanimljivije dionice ovog CoD-a vrlo rijetke solo misije (jedna glavna i nekoliko sporednih). U tim trenutcima osjećao sam pravo osvježenje jer mi nitko nije puhao za vratom i stalno govorio gdje trebam ići, kada i kako. Ne tvrdim kako to vođenje za ruku nema svoju svrhu, ali nakon dvanaest uzastopnih godina ta konstanta oko koje se dizajnira svaki Call of Duty više šteti serijalu nego što mu pomaže. Iskreno, nisam umoran od napucavanja u CoD-u, pa čak ni od beznačajnih eksplozija, umoran sam od priče da promjena okružja znači novu igru. To je isto kao da imate kozu pa ju istrenirate da se ponaša kao krava. Može glumiti da muče, ali to meketanje nikoga neće zavarati.

call-of-duty-infinite-warfare-4

Smiješna stvar u toj situaciji je što Infinite Warfare ima najzabavniju SP kampanju još od Modern Warfare trilogije. Relativno je kratkog trajanja, svega pet do šest sati, ali u tu minutažu upakirano je dosta raznovrsnosti. Primjerice, ne bih nikada očekivao da će jedan CoD imati stealth misiju u kojoj se prerušeni ubacujete u neprijateljsku bazu. Isto tako, ne bih očekivao ni da će upravljanje letjelicom biti jednako zanimljivo kao napucavanje na tlu.

Umoran sam od priče da promjena okružja znači novu igru. To je isto kao da imate kozu pa ju istrenirate da se ponaša kao krava. Može glumiti da muče, ali to meketanje nikoga neće zavarati.

Segmenti s letjelicom zvanom Jackal slatko su iznenađenje jer smo zbog dosadašnjih CoD igara bili naviknuti na nepomičnost kad god smo sjeli u vozilo/letjelicu. Slobodno upravljanje letjelicom vrlo je ugodno, fluidno i brzo za navikavanje. Neki će reći da kretanje nije realistično, ali OK sam s time da je to kompromis za jednostavnost. Jer, tko god je igrao nesretni No Man’s Sky zna da ni tu jednostavnost nije lako postići kroz rudimentarnu mehaniku, s obzirom da su borbe letjelica u toj igri kriminalno nespretne. S druge strane, Infinite Warfare nije uvjerljiv pri upravljanju letjelicom kao neke druge „specijalizirane“ igre, ali ima jako pristupačnu mehaniku koja taj dio igre čini zabavnim.

VIDEO KOMENTAR #2

Vrijedi spomenuti da je prvi let fenomenalno dočaran korištenjem obične vibracije na kontroleru. Izlazak iz mezosfere popraćen je snažnim vibriranjem kontrolera, a kad atmosferski tlak opadne to osjetite tako da se kontroler prestane tresti, ali još uvijek minimalno dočarava vibraciju letjelice.

Uzmite u obzir da sam možda pobrkao dijelove Zemljine atmosfere. Nikada nisam bio naročito zainteresiran za svemirsku tematiku, a u moju obranu Infinite Warfare u svojoj priči ne troši vrijeme na objašnjavanje kako su ljudi uspjeli kolonizirati obližnje planete. Nije vam ovo Mass Effect u kojemu će vas dočekati hrpa popratnog teksta. Umjesto toga dočekat će vas neprijateljski nastrojena grupacija SDF iliti Settlement Defense Front, predvođena negativcem kojega glumi Kit Harrington, poznatiji kao „pojma-nemaš-Jon-Snow“.

Harringtonu to definitivno nije uloga po kojoj će ostati zapamćen jer je njegov lik vrlo isprazan. Informacije o njemu doznajete kroz kratke rečenice koje se pojavljuju ako poginete; što je vrlo glup vid naracije, ako se time uopće može i nazvati. Subjektivni problem s Harringtonom je i taj što izgleda previše pitomo za tu ulogu sa svojim staklenim okicama. I ne, ožiljak na licu ne daje liku izgled prijeteće persone, ma što Infinity Ward mislio. Da je tako, Seal bi bio najstrašniji celebrity našeg vremena.

Zabavna kampanja Infinite Warfarea nije zanimljiva zbog svoje priče. Polovica sadržaja u vidu sporednih misija ionako nemaju nikakav utjecaj na radnju nego samo služe za otključavanje nove opreme. Ipak, vidljivo je da je u priču uloženo dosta truda, barem u tematici odgovornosti kapetana prema svojoj posadi. Pred kraj igre možete predvidjeti u kojem smjeru kreće rasplet te sapunice, no to ne predstavlja smetnju za neočekivano emotivnu završnicu. Sve u svemu, riječ je o sasvim solidnoj pričici koja i nije mogla biti ispričana na bolji način jer singleplayer kampanje u CoD igrama imaju tu dužnost da postave teren za multiplayer. A sve o toj komponenti reći će vam Igor koji je certificirani ekspert za mrežne obračune.

MULTIPLAYER

by Igor Belan

Prije svega želim reći da vam neću secirati multiplayer mod Infinite Warfarea na proste dijelove jer mislim da naprosto nema potrebe, objasnit ću kasnije zašto. Umjesto toga, malo ćemo filozofirati. Vidite, ja nikad nisam bio na strani onih koji s upaljenim caps lockom po forumima pišu da je svaki novi Call of Duty kopija prošlog, jer to zaista nije tako kada uzmete u obzir da je mašinerija developera što radi na CoD-u svake godine isporučila nove mape, nova oružja, nove modove pa i nova pravila u multiplayer mečevima, sve u nekoj novoj tematici. Unatoč svim tim promjenama, osjećaj brzog napucavanja u Call of Duty stilu uvijek su uspješno održali jer su moralo – ipak se radi o mnogima omiljenom Call of Duty serijalu, čijim korijenima zabave moraju ostati vjerni, a dok su neki to vidjeli kao lijeno kopiranje prošlih nastavaka, fanovi serijala redovito su guštali u novoj porciji istog jela zapečenog na ekstravagantni, novi način.

Kao recenzent, uvijek sam bio negdje između istinskog fana serijala (jer zaista volim brze pucačine, kako god se zvale) i kritičara što se malo na moment odmakne od ekrana, stavi lakat na stol i pročeška po bradi dok razmišlja je li ovo što je upravo vidio dobro ili loše u kontekstu cijele igre. Nije mi svaki Call of Duty naslov podjednako dobro sjeo, no izuzev možda Ghostsa oko kojeg se svi slažemo da je nekako najviše zaboravan, općenito sam bio mišljenja da su sve glavne CoD igre bile u suštini kvalitetno krojeni naslovi koje ima smisla kupiti. Svaka CoD igra bila je kompletan paket koji stoji na tri stupa – zabavan iako kratak single-player, zarazan i dugotrajan multiplayer i dodatni co-op mod s vlastitom pričom i drugim specifičnostima. Dok konkurencija u FPS žanru obično ima samo jedan dio tog paketa ili je izvrsna u samo jednom od tih dijelova, CoD je uvijek bio dobar u sva tri aspekta.

call-of-duty-infinite-warfare-3

I znate što? Ove godine je ista priča. Infinite Warfare je opet jedan fino popunjen paket. Igra ima dobar single-player mod, multiplayer pun akcije, raznovrsnosti i nabrijanog oružja te zaista poseban Zombies mod za kooperativno napucavanje s prijateljima. No iako su tematikom otišli najdalje ikada u budućnost, promijenili paletu naoružanja i dodali u multy još neke novosti poput Rigova i “craftinga”, ove godine konačno ne mogu preći preko te ustajalosti. Preko tog osjećaja da igram prošlogodišnji Black Ops III s novim oružjem i mapama.

Možda je razlog činjenica da je i prošlogodišnji Black Ops III bio futuristički naslov, kao i Advanced Warfare prije njega, pa mi se čini još bliži Infinite Warfareu. Tom osjećaju definitivno ne pomaže ni činjenica da je sustav kretanja u IW-u praktički kopiran iz Black Opsa 3 – i ovdje ćete trčati po zidovima, raditi duple skokove i uklizivati pod noge neprijatelja potpomognuti naprednom tehnologijom koja još ne postoji. Napravili su neke izmjene pa je osjećaj kretanja malo drugačiji od onog prošlogodišnjeg, ali konačni dojam tog aspekta je više negativan nego pozitivan.

Teško je reći zašto jer je sve tako slično, no u stvaranju tog negativnog osjećaja sigurno ne pomažu mape koje djeluju kao da nisu najbolje optimizirane za takav sustav kretanja. Zanimljive su to lokacije, dizajnirane s iskustvom tako da pružaju plodno bojište za zabavne momente, ali nisu uvijek dovoljno fleksibilne po pitanju hodanja po zidovima i hvatanja za rubove ekspertnim double-jumpovima. Ne dopuštaju mnogo kreativnosti s igračeve strane po pitanju iskorištavanja tog sustava kretanja. Nijanse su u pitanju, ali u Black Opsu 3 mi je kombinacija dizajna mapa i načina na koji se igrač po njima kreće bolje odgovarala.

Infinite Warfare nije u potpunosti bez sebi specifičnih novosti, ali i one djeluju kao nusprodukt već viđenih koncepata koji se kroz CoD, ali i druge pucačine na tržištu već neko vrijeme provlače. Ubijajte neprijatelje i izvršavajte zadatke i dobit ćete neki bonus, igrajte dovoljno dugo s nekim oružjem i moći ćete ga nadograditi, izaberite drugu klasu i dobit ćete neko drugo oružje, neki poseban skill. S razlogom klase ne zovem Rigovima ili bonuse za uspjeh na bojištu pointstreakovima i tu leži razlog zašto sam već najavio da neću ići dublje u opis multiplayera. Jednostavno se sve svodi na iste koncepte koje se ovdje samo drugačije zovu i eventualno su malo izmijenjeni da bolje odgovaraju tematici.

Da se razumijemo, multiplayer je dalje i vrlo robustan mod s hrpom sustava i podsustava koji zbrajaju vaše performanse u svakom meču i prigodno vas nagrađuju za uspjeh, odnosno motiviraju da dalje igrate postavljajući vam pred ekran nove izazove, ali jednostavno ne mogu preći preko toga da sam isti multiplayer igrao prošle godine iza naslova Black Ops 3, uz minimalne promjene i subjektivno lošiji sustav kretanja te manje zanimljiva oružja i sustav klasa. Osim toga, ako planirate kupiti ovo za PC imajte na umu da Infinite Warfare zaista nema mnogo igrača na Steamu (a Windows 10 Store verzija je odvojena od Steam verzije i igrači jedne i druge verzije ne mogu igrati zajedno), pa je ponekad teško naći dovoljno igrača za pokretanje meča u nekom od manje popularnih mp modova. Na takve probleme ne biste trebali naići na konzolama, gdje je ova serijal u posljednjih nekoliko godina nekako i najprikladniji, ali i najpopularniji.

Što se kooperativnog Zombies moda tiče, tematika je ovdje posve nova i poprilično zabavna, ali vodi se istim konceptom koji je Treyarch postavio prije nekoliko godina. Grupa od četvero igrača pokušava preživjeti u naletu čudovišta dok u isto vrijeme rade na tome da izvrše neke zadatke na mapi. Za razliku od prijašnjih Zombies modova u CoD igrama, zabavni park u kojem preživljavate u Infinite Warfareu logičnije je posložen i direktnije dizajniran pa se u njemu nećete često gubiti, a i neprijatelje je lakše ubiti. Osim toga, simpatično je i atmosferično mjesto – cijelom modu ne nedostaje stila.

Ako ste se dosad bojali Zombies moda jer ga je Treyarch dizajnirano namjerno zbunjujuće i učinio preteškim (da vam duže traje i potiče na kooperaciju za uspjeh), ovoga se ne morate bojati. Neki će reći da mu sada nedostaje izazova, barem u prvih 10 valova neprijatelja, ali i ti će ubrzo shvatiti da igra kasnije uopće nije lagana, dok direktniji dizajn mape čini cijelo iskustvo manje zbujujućim, što samo vodi do više zabave.

Call of Duty: Infinite Warfare na kraju nije katastrofa kako ga neki igrači na internetu oslikavaju, ali nije ni svemirski spektakl kakvom smo se potajno nadali. Kažem potajno jer javno izgovoriti na internetu da ti se zapravo sviđa ideja svemirske tematike za Call of Duty neki shvaćaju provokacijom kakvu neće tolerirati. I onda vas napadaju komentarima u kojima vas oslikavaju kao najvećeg n00ba u univerzumu što sigurno nije igrao CoD 2 u ona “zlatna vremena” kad je DirectX bio 7, a miševi kuglični.

Zaista sam se nadao da će Activision pokazati svima što su Infinite Warfare ponižavali otkad je najavljen da svemirski Call of Duty može biti inovativan, zabavan i pamtljiv, ali na kraju mislim da sve to može biti samo u očima igrača koji Call of Duty nisu pratili ni zaigrali od Modern Warfarea. Ako ste u takvoj grupici gamera, provjerite si Infinite Warfare – dobivate tri dosta kompetentna i zabavna moda za svoj novac, ali možda nije ni loša opcija da kupite prošlogodišnji Black Ops 3 – bit će vam jeftiniji, a nudi vrlo slično, futurističko iskustvo podjednake kvalitete.

Infinite Warfare nije katastrofa kako su mnogi govorili, ali nije ni svemirski spektakl kakvom smo se nadali. Single-player i Zombies modovi su zanimljivi iako dizajnirani na sličan kalup kao i prošlih godina, ali multiplayer djeluje previše ustajalo i ne vjerujemo da ćemo mu se vratiti.

76 Naša ocjena
  • Segmenti s letjelicom u svemiru slatko su iznenađenje
  • Zanimljive solo misije u single-playeru