Call of Juarez

Igor Belan

Ne znam zašto, ali game developeri kao da izbjegavaju Wild West tematiku u igrama. Istina, većina igara smještenih na Divlji zapad nije zabilježila odlične statistike prodavanosti, no za to svakako ne možemo kriviti tematiku, već same igre koje su većinom bile loše. Trenutno se mogu sjetiti tek pet-šest ovakvih igara, a u dobrom sjećanju su mi ostala samo dva naslova: prvi Desperadosi te stari Lucas Artsov FPS Outlaws. Čovjek bi pomislio da developeri mogu na divljem zapadu pronaći sve što čini dobru igru zabavnom – puno nasilja, nemorala, bordela, bar-fightova, testestorona, jahanja i alkohola. Ali neee, oni inzistiraju na svetom trojstvu žanrova – Fantasy, Sci-Fi i WWII, a mi to već godinama pušimo. Nakon poprilično lošeg Gun-a, Techland je odlučio vratiti obraz vestern igrama te nam donosi Call Of Juarez, unikatni FPS pokretan snažnim Chrome Engineom koji mu već u startu osigurava odličnu grafiku. No je li i ostatak igre odličan?

Call of Juarez nije jedan od onih veselih vesterna koji čak na mahove uspiju izmamiti i osmijeh na lice kada vidite da skupina ljudi pleše nekakav «the joly moly» ples na gradskom trgu. COJ je tmuran, bogohulan i gotovo pa zao, svi se svih boje i žele se poubijati, pokrasti konja, pronaći zlato ili zapiti se u Saloonu. Atmosfera je općenito poprilično tmurna i mračna iako ju nećete odmah iz prve takvom doživjeti. Techland je uspio gotovo sve elemente dobrog vesterna ubaciti u igru pa ćete se tako naći u mnogim autentičnim situacijama tipičnima za divlji zapad. Jahati ćete konje, sudjelovati u duelima, prepirat se sa razbojnicima i ono najvažnije – igrati se kauboja i indijanaca. Upravo oko te igre je i sagrađen Call of Juarez. Tokom igre malo ćete biti kauboj, a malo indijanac. Indijanac bježi, a kauboj ga pokušava uhvatiti. No ipak priča je malo dublja od toga…

U ulozi kauboja pronašao se Reverand Ray, jedan od najokrutnijih razbojnika koji se pokajao za grijehe i postao svećenik. Indijanac kojega Ray lovi imena je Billy Candle, siroče kojeg su odgojili indijanci, da bi ga kasnije posvojili «bijelci» i zavoljeli kao svoga. Nažalost Billy je bio poprilično buntovan, uvijek upadao u nevolje i grad u kojem je odrastao nije ga nikada zavolio ( osim jedne prostitutke, ali neću sad otkrivat prljave detalje ). Billy je redovito dobivao batine od poočima, a jednoga dana mu je prekipjelo te je jednostavno otišao iz kuće, krenuo u potragu mističnog Juarez zlata. Nakon što nije uspio pronaći zlato, Billy se vraća kući i uočava da su mu roditelji ubijeni. Velečasni Ray dolazi kao naručen taman da vidi Billy-a kako stoji nad mrtvim tjelima svojih roditelja, zatim izgovori pasus iz Biblije, prekriži se i zakune da će uhvatiti i ubiti Billy-a zbog njegova grijeha.

Tokom igre naizmjenično ćete igrati sa oba lika, od kojih svaki donosi svoj stil igre. Uđete li u Billy-eve mokasine biti ćete tihi poput vihora, a kroz dobru većinu igre nećete primiti u ruku sofisticiranije oružje od običnog «Bullwhip» biča. Osim za premlaćivanje i ubijanje, bič ćete koristiti i za hvatanje te njihanje za grane. U nekoliko navrata Billy će vam dokazati da zna baratati i vatrenim oružejm, no misije sa Billyem orijentirane su na stealth stoga se primjena oružja općenito ne preporuča – metak, dva i Billy je mrtav. Dok se Billy šulja, Velečasni Ray se vozi po vagonima u rudnicima, koristi plagijat bulletimea za što preciznije gađanje i svako toliko reloada svoja dva ruzinava revolvera. Misije koje ćete odigrati sa Ray-om u glavnoj ulozi akcijski su orijentirane i čine bolji dio igre. Iskreno, jedva sam čekao da se sa Billy-em odšuljam do kraja misije te da krenem igrati sa Ray-om. Billy-eve misije su uglavnom dosadne.

Spomenuo sam plagijat Bulletimea? Možda malo pretjerujem, jer ipak ovaj put bulletime ( tj. Contrentacion mode kako ga je Techland nazvao ) je izveden nešto drugačije. Da bi usporili vrijeme morati ćete vratiti oba pištolja u holstere i tek onda stisnuti desnu ili lijevu tipku miša. Tada se vrijeme uspori, a vi na raspolaganje dobijete dva križića ( tj. crosshaira ) koji se počnu približavati jedni drugom te s kojima u ograničenom vremenu morate pogoditi što više neprijatelja. Sve u svemu to je odrađeno pomalo traljavo, ali u svakom slučaju inovativno i ponekad vrlo korisno. Naravno, ovaj mod moguće je pokrenuti samo ako igrate sa Ray-om, koji osim ove sposobnosti može i razvaljivati vrata nogom ili se pak upustiti u hand-to-hand borbu. Možda najzanimljvija Ray-eva specijalnost su dvoboji. Ako vas neki neprijatelj izazove na dvoboj stil igre se mijenja. Stanete jedan nasuprot drugom i čekate da odbrojavanje dođe do nule, tada se povlače pištolji i započinje ciljanje koje je sada malo otežano. Iako se ne možete kretati za vrijeme dvoboja, možete se naginjati, a izbjegavanje metaka samo naginjanjem pravo je kul. Billy je što se tiče nekih specijalnosti pomalo okrljašten. Sve što može učiniti je uhvatiti se bičem za granu te se zanjihati preko velike rupe. Tu je i luk i strijela, savršeno oružje za tihog ubojicu, ali sve to je nekako ne zanimljivo u usporedbi sa velečasnim koji u jednoj ruci drži Bibliju, a u drugoj `rđavi revolver.

Kao što možete primjetiti na priloženim screenovima, grafika je odlična. Već sam spomenuo da je igra bazrana na Techlandovom Chrome engineu koji je sposoban prikazati zaista impresivne scene, čak bih se usudio izjaviti da su to neke od najimpresivnijih scene eksterijera do sada. Prašina i dim se raspršuju u smjeru puhanja vjetra, isto vrijedi i za svaku vlas trave, a zanimljiv je i sistem gorenja vatre. Naime ukoliko nastane požar i vi ubacite (npr.) stolicu u vatru, izgorijeti će ( a prije nego izgori će poprilično realno popucati ). Praktički sve što je zapaljivo može izgoriti, a vatra se poprilično realno širi na okolne objekte. Nažalost, sve te finese zahtjevaju i jaku mašinu stoga na konfiguraciji koju bi sada svrstali u low-mainstream (službena preporučena konfiguracija) igru nećete moći ugodno igrati u high detaljima (dok većinu ostalih igara hoćete, naravno bez AA).

Sve u svemu Techland i Ubisoft servirali su nam vjerovatno najbolju vestern igru do sada. Atmosfera i grafika su odlični, priča solidna kao i karakterizacija likova, no loš stealth dio i zahtjevnosti enginea sprečavaju ju da postigne status hita i uđe u 90+ klub. Ipak ako imalo volite vesterne svidjeti će vam se i ova igra, stoga prekrižite se u ime Fantasy-a, Science Fictiona i Drugog Svjetskog rata i zaigrajte malo vesterna, dobro će vam doći promjena.

First-person-shooter (FPS) s tematikom Divljeg Zapada stigao je na naše PC-ove početkom jeseni 2006. godine….Što nam ova tmurna pucačina ima za ponuditi? Doznajte…

Igor Belan

Već 18 godina vodi ovaj portal ravno u propast. Vrijeme provodi u VR-u, kupuje igre iz hira, cijeni stari Nintendo i PC avanture Tima Schafera, ali zapravo iz gušta igra samo Quake Live. E i one dinosaure.