HCL.HR

Recenzija

Child of Light

Zoran Žalac
O gledaoče vični, dođi i pusti da ti usta zinu,
na recenziju ovu što ti spremismo finu!
Bit će tu kritika oštrih i stvari šarenih za procjenu,
da bi smo igri ovoj napose dali poštenu ocjenu!

…mogli bi vam mi ovako cijelu recenziju u rimama, to bi bilo baš luckasto i vrckasto od nas. Ali ne brinite – nećemo, jer bismo onda forsirali nešto nerazumljivo poput Child of Lighta koji svoju priču prezentira u rimi. Ipak, nije to neki kritični minus jer ovu igru ne treba razumjeti da bi se u njoj uživalo, baš kao ni bajke kojima je inspirirana.

Dovoljno vam je znati da ste princeza Aurora u magičnoj zemlji Lemuriji koju je prekrila tama Kraljice noći. Dobro, nije na odmet spomenuti da zapravo živite u Austriji pred kraj 19. stoljeća, a da svoju avanturu u Lemuriji doživljavate u obliku sna i da se u stvarni svijet možete vratiti samo ako toj imaginarnoj zemlji ponovno donesete svjetlost.


Ostatak ove pričice povremeno je zbunjujuć zbog već spomenutih rima u dijalozima, kao da pokušava prikriti svoju plitku površinu. Da sad ne bismo zvučali apstraktno, pri tome mislimo kako priča nema dubinu kojom bi vas potaknula na razmišljanje kao što su to činili Braid ili Bastion, ili pak emotivno utjecala nas vas poput Journeya. Odnosno, recimo to ovom analogijom: u svijetu bajki Child of Light bio bi Vuk i sedam kozlića – i dalje dobra priča, ali ju vjerojatno ne pamtite kao što ste zapamtili Crvenkapicu.

Rukom crtana grafika jednostavno je prelijepa…

Najizglednija stvar koju će vam ova igra ostaviti u sjećanju je njezina prezentacija. Rukom crtana grafika jednostavno je prelijepa i ostavlja dojam kao da pred sobom imate jednu od onih knjiga s 3D kolažom koji iskače dok listate. Jedinu mrlju na inače idealnu sliku baca često prisutni s poduplavanjem likova na ekranu, što je posebno iritirajuće kada se dogodi za vrijeme borbe. Eventualno će to biti popravljeno zakrpom, no sve dok se ne ispravi razbijat će imerzivnost.

Child of Light je dijelom puzzle platformer, a dijelom RPG, premda od svega toga ima ponešto, a ustvari ništa konkretno. Osnovu platformera praktički gubi kad dobijete mogućnost letenja, a zagonetke nisu toliko česte pa se igra najviše oslanja na sustav borbe na poteze. To joj je ujedno i najsvjetlija točka, ne zato što u borbi morate stalno svijetliti nad neprijateljima već iz razloga što je sam sustav pametno koncipiran.


Redoslijed izvođenja akcija najvažniji je u čitavom konceptu. Cilj je na takozvanoj vremenskoj liniji kretanja isplanirati akciju tako da protivnikov napad prekinete svojim. Strateški se to regulira time da svojim trećim borcem u obliku svjetleće kuglice Igniculusa pojedinačno usporavate neprijatelje. Uz to još trebate voditi računa o mani, Igniculusovoj energiji, protunapadima, buffovima te o slabostima i prednostima likova po principu “kamen, škare, papir”. Odnosno, element vode jak je protiv vatre, vatra je jaka protiv zemlje i tako dalje.

Taj sustav slabosti i prednosti temelji se, naravno, na statistikama, ali one baš ne ispunjavaju svoju svrhu kao u pravom RPG naslovu. Problem je u tome što se nakon gotovo svake borbe može doći do novog levela za likove. Ponekad se čak događa da jednom borbom automatski skočite za dva levela gore, a kad vam je zarađivanje levela samo rutina onda nemate onaj osjećaj nekog postignuća, kao ni osjećaj da vam statistike nešto znače.

Iskreno, ako želite ikakav izazov od ove igre ne igrajte je na normal težini.

Isto tako, sustav skupljanja, kombiniranja i ugrađivanja kristala u opremu kako bi se poboljšale statistike likova također je malo razočarao jer možete raditi samo unaprijed određene kombinacije od kristala kojih ima više nego ih možete iskoristiti. Daleko od toga da sustav nije dobrodošao, ali je iznimno bazičan pa nema onoga zadovoljstva kad od nečega nevažnoga napravite koristan dodatak opremi.


Iskreno, ako želite ikakav izazov od ove igre ne igrajte je na normal težini. Borbe će vam iziskivati daleko više taktiziranja na hard težini, a i sama trajnost bit će vam daleko veća od desetak sati koliko je potrebno za završavanje igre. I sam developer je svjestan toga pa će u nadolazećem ažuriranju promijeniti nazive težina u casual i expert, što vam dovoljno govori o situaciji.

Child of Light ne djeluje previše svijetlo kada ga mehanički razdvojimo na komadiće, ali kao što smo rekli na samome početku, igru ne trebate razumjeti da biste u njoj uživali. A uživati se može jer se ovdje radi o jako ugodnoj avanturi s dobrim sustavom borbe i prekrasnom prezentacijom.

Stvari koje smo joj prigovorili ometaju je da dosegne status odličnog naslova, što ne znači da nije bolja od velike većine naslova koje možete nabaviti po sličnoj cijeni. Child of Light se svakako isplati zaigrati, samo pred njega ne stavljajte velika očekivanja jer u skladu sa svojom cijenom od 15 Eura ne donosi kompleksnost visokobudžetne RPG igre već jednu ugodnu avanturicu koja vrijedi upravo koliko i košta.

O gledaoče vični, dođi i pusti da ti usta zinu, na recenziju ovu što ti spremismo finu! Bit će tu kritika oštrih i stvari šarenih za procjenu, da bi smo igri ovoj napose dali poštenu ocjenu!

79 Naša ocjena
  • predivna prezentacija
  • sustav borbe
  • plitki RPG elementi
  • priča bez prave dubine

Zoran Žalac

Dežurno čangrizalo. Primarno je na PC-u, no konzolaškog je porijekla. Voli kad igre filozofiraju, gunđa kad ne idu u 60 frejmova. Najtekstualniji recenzent HCL portala, a u slobodno vrijeme magistar opskurne znanosti koja se naziva kulturologijom. Nije isključiv, ali...

Komentari (15)

  • nikola345

    06.05.2014 - 17:14

    ovakvih igara treba biti više

  • Rogue

    06.05.2014 - 17:37

    ne sjecam se kada sam zadnji put ovoliko uzivao u igri.

  • Antimadridista9

    06.05.2014 - 18:39

    Definitivno zasluzuje ocjenu vecu od 79.

    • Yotta

      @Antimadridista9, 06.05.2014 - 19:16

      Zbog tvoje slike sam udario ekran,misleći da je mušica 😀

    • TezakKarlo

      @Antimadridista9, 06.05.2014 - 20:59

      po meni zaslužuje i manje ali samo zbog odlične grafike ostaje na 79-80

  • R4iden

    06.05.2014 - 18:42

    Vjerojatno nije ovdje mjesto, ali jesam li ja propustio infamous recenziju ili?

  • timi321

    06.05.2014 - 18:45

    malo je dosadno

  • mijo

    06.05.2014 - 20:21

    Igra je pre zanimljiva, i sviđa mi se izgled i radnja. Ma sve je super.

  • TezakKarlo

    06.05.2014 - 20:58

    grafika je predobra 😀

  • MaliMicek

    06.05.2014 - 23:55

    Niti jedanput mi se nije pojavio bug sa duplanjem likova. Baš sam htio reć kako igra nema ni jednog buga tj da ja nisam primjetio. Ocjena bi mogla biti malo veća. Priča slažem se nama neku dubinu al nije povremeno nerazumljiva, bez obzira na rime sve je jasno ko dan.
    Nadalje kombinacija kristala koju pokazuje tip u meniju nisu jedine kombe. Ima ih dosta. Si uspio dobiti dijamant, rubin i sve to u najzadnjem obliku ? E da jesi vidio bi da daju jebačke bonuse na neke statse.
    Sa svim ostalim se slažem je malo je prelagana na nekoj normal težini. Al sve u svemu dobra igra, dobra reca iako kratka no ni igra nije duga ili opširna.

    • wyzard

      @MaliMicek, 08.05.2014 - 17:10

      Znam da, ima ih oko osam vrsta. Ali smatram da je i to još uvijek prilično bazično. Primjerice možeš kombinirati samo iste vrste (veličine) kristala, istu količinu – ne možeš utući više kristala da bi dobio veći učinak – uvijek je statistika unaprijed određena, makar su i "jebački bonusi".

  • drazensi

    07.05.2014 - 20:19

    vrijedi ova igra puno vise od toga koliko kosta s time da postoje igre koje ne vrijede ni centa, a kostaju 5 puta skuplje :)

  • JebacMajki

    10.06.2014 - 12:20

    Igra mi izgleda baš super,budem ju kupia

  • edviiN

    12.12.2014 - 18:35

    https://www.youtube.com/watch?v=oEBNIzOIbVs&list=UUyC_4jvPzLiSkJkLIkA7B8g
    😀
    Svaka cast devloperima sto su izmislili ovakvu igru,zasigurno kupujem :)

  • Virty

    05.01.2016 - 14:19

    Uh, šta sam je više igra, sve je više bila dosadna, ali eto, ipak sam je završio :)

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!