Chivalry: Medieval Warfare

Zamislite situaciju gdje se gledate u oči s neprijateljem koji ima koplje u rukama. Napadne vas, vi izbjegnete napad te iskoriste njegovu nemogućnost blokiranja udarca i otkinete mu glavu sa buzdovanom. Nakon toga dobijete mač u leđa jer niste pazili dovoljno. Ili strijelu. Nije bitno – umrli ste, no umrli ste sa smiješkom – junački. Iako ovo zvuči i izgleda brutalno, brutalnost nije primarni element Chivalry: Medieval Warfarea. Fokus je na reakciji na napad i na protunapadu koji ste napravili prema neprijatelju.

Kako samo ime igre sugerira, u Chivalryu se sve vrti oko borbe s mačevima, buzdovanima, sjekirama i sličnim ubojitim stvarima uz dodatak luka i strijele, samostrijela i koplja. Kako mehanika borbe takvim oružjima u videoigrama zapravo nikad nije bila vjerodostojno izvedena, Chivalry može biti još jedan promašaj ili pak pun pogodak. Srećom po sve nas – riječ je o ovom drugom.

Osjećaj borbe odrađen je kvalitetno iako se ponekad vidi da je nedostajalo malo završnoga poliranja jer postoji nekoliko grafičkih i animacijskih bugova koji utječu na cjelokupni dojam. No ako ste za tipkovnicom i mišem te vas sitnice neće smetati jer stvar u globalu funkcionira vrlo dobro. Svako oružje ima svoju težinu, blokiranje radi kako je zamišljeno, a izbjegavanje udaraca funkcionira ako znate prepoznati napad s kojim je protivnik krenuo na vas. Zbog toga su borbe zabavne jer sve ovisi koliko ste vješti i strpljivi s određenim oružjem, a svako ubojstvo donosi osjećaj postignuća.

Za raznolikost gameplaya brinu se četiri klase koje se ne razlikuju samo po oružju na raspolaganju nego i po svojim mogućnostima. Prilikom igranja primijetio sam da dosta igrača preferira viteza koji nosi najviše oklopa zbog čega mu je agilnost slabija strana, no zato nanosi priličnu štetu. Uz viteza tu je i Vanguard koji barata dugačkim naoružanjem i drži protivnika na distanci. Koplje, duga sjekira ili mač su ono po čemu ćete ga prepoznati, a kada ga vidite da se zaleti prema vama i drži oružje u drugačijoj pozi nego dok hoda onda znate da morate izbjeći udarac koji može biti fatalan. Ako više volite kružiti oko neprijatelja i čekati svoju priliku tada u sliku dolazi Man-at-arms čija je prednost agilnost. Zbog toga ima mogućnost skoka u stranu, no zbog manjka oklopa je slabije zaštićen nego prijašnje dvije klase. Zadnji je strijelac, a njegov način igranja bazira se na FPS konceptu. Nanišanite, imate mogućnost fokusa i opalite. Uz to možete nositi i štit kojeg stavite na zemlju za dodatnu zaštitu.

Iako broj klasa nije velik trebati će vam malo više vremena dok ih proučite u detalje kako biste bili što efikasniji na bojištu. Svaku klasu treba proučiti jer ako mlatite u prazno samo ćete sebi raditi probleme budući da se može brzo ostati bez stamine, a to će rezultirati nemogućnošću blokiranja i udaranja. Tada je samo pitanje kada ćete se pozdraviti sa životom. Zbog toga što igra traži da pokažete svu vještinu baratanja hladnim oružjem, jedan kvalitetan igrač može bez veće muke ubiti mnogo neprijatelja ako ne znaju što rade. I tu leži sva zabava, jer kada uspijete ubiti vještog protivnika ili nekoliko njih koji vas okruže, osjećaj postignuća je fenomenalan. Uz to, ako nekome u procesu borbe uspijete odrubiti glavu ili prerezati neki ud, tada ćete dobiti onaj slatki grješni osmijeh koji se neće neko vrijeme skinuti s lica.

Chivalry: Medieval Warfare ne nudi ništa neviđeno po pitanju modova, no Team Objective je onaj kojega se mora posebno istaknuti. Najbolje bi ga bilo opisati kao spiritualni prethodnik Assaulta iz Unreal Tournamenta. Zadaci za napadački tim razlikuju se od mape do mape i poprilično su zabavni. U jednoj mapi treba pobiti 40 seljaka i spaliti im kuće. Zatim trebate odgurati stroj za razbijanje vrata, a potom dobivate cilj ubiti kralja – kojega predstavlja jedan od protivničkih igrača. Svaka mapa ima različit broj zadataka, dok na nekima od njih postoji mogućnost korištenja baliste, katapulta ili užarenog ulja. Zbog toga je atmosfera na mapama dignuta na višu razinu, a raznoliki zadaci su razlog zašto je ovo toliko zabavan mod.

Ako više volite solo igranje i kaos po mapi onda ćete preferirati Free for all. Ostali modovi poput Last team standing, Capture the Flag te King of the Hill su timski orijentirani ali sa jednim bitnim elementom – ako ste nepažljivi i volite mahati oružjem bez ikakvog razmišljanja, možete bez problema ubiti svoje suborce. Zato treba pažljivo igrati jer kada nastane metež veoma lagano se može eliminirati i prijateljske vojnike.

Jedina veća zamjerka koja se može uputiti prema igri odnosi se na broj mapa. Šest bojišta nije velik broj, pogotovo zato što to nisu nešto velike ili kompleksne mape, ali su sasvim solidno dizajnirane. Kada se na to nadoda da je ovo multiplayer only igra (može se igrati offline protiv botova , ali to i nije toliko napeto) onda može brzo doći do zasićenja ako volite imati nešto raznovrsniji sadržaj unutar igre. No zbog toga je i cijena u rangu s količinom sadržaja – igru se na Steamu trenutno može nabaviti za 18 eura.

Developeri koji stoje iza ovog naslova svoj su zanat stekli sa sličnim modom na Source pokretaču. Zbog toga je Chivalry odrađen na visokoj razini i drago mi je za reći da je ovo daleko od amaterskog uratka jer su uspjeli u svome naumu da kvalitetno prenesu srednjovjekovne bitke na naše monitore. Igra fantastično kombinira brže kretnje fikcionalnih likova sa realističnim pokretima i zbog toga ima odličan balans između realističnih i arkadnih elemenata. Stoga ako su vam dosadile različite puške ili bilo koje drugo moderno oružje te želite igru u kojoj ćete doživjeti različite brutalne smrti, ozbiljno razmislite o kupnji. U moru različitih multiplayer FPS-ova, Chivalry je vrlo lijepo osvježenje.

Ako ste Chivalry već zaigrali, u komentarima nam svakako opišite svoja iskustva u srednjovjekovnom ratovanju. Ako tek namjeravate navući oklop i okušati se u njemu, ne bojte se pitati nas za pokoji savjet prije nego krenete u boj.

Milost? Nepoznat pojam. Smrt? Bolna i brutalna. Zabava? Na visokoj razini. Chivalry: Medieval Warfare? Naslov koji će vam sve to omogućiti.

83 Naša ocjena
  • zabavno