HCL.HR

Za početak molim sve osobe koje su kao djeca spavale s upaljenim svjetlom da dignu ruke u zrak. OK, ja svoje moram držati na tipkovnici da nastavim pisati tekst, no priznajem da sam se kao dijete bojao mraka i onoga što vreba u njemu. Ljudski rod oduvijek se bojao nepoznatog, a mrak je savršen primjer tog straha. Nikad nisi siguran što se nalazi iza te crne zavjese – možda je u pitanju pas, vanzemaljac, ubojica ili Simona Gotovac – svi imamo svoje strahove. No, što ako je mrak ništavilo, smrt, ponor bez dna, a svjetlo oružje s kojime to zlo treba pobijediti? S time na umu je mali nezavisni studio Eyebrow Interactive krenuo dizajnirati Closure, puzzle platformer u kojem uz pomoć svjetla prelazimo levele u potpunosti okružene tamom.

U igri preuzimamo ulogu neimenovanog (anti)junaka – čudesne spodobe s četiri noge, dvije ruke i jednim rogom koji se uz pomoć maski pretvara u jednog od tri glavna junaka: djevojke koja se vraća s posla kroz olujnu noć, rudara u čudnovatom i bizarnom svijetu te male djevojčice koja bježi od kuće i dolazi u cirkus.


Grafika cijele igre odrađena je u crno-bijelom stilu, s tim da je područje koje je osvijetljeno bijele boje i po njemu se likovi jedino mogu kretati. Jedan korak na područje crne boje i padamo, a ukoliko ispod nas ne postoji osvijetljena površina propadamo izvan ekrana i vraćamo se na početak levela. Sva tri lika imaju svoja 24 levela od kojih svaki završava kada pronađemo posebna vrata. No prije nego se zamaskiramo u jednog od likova, potrebno je proći uvodni tutorial kojeg prelazimo sa našim čudovištem. Specifično za tutorial, bit ćemo upoznati s osnovnim konceptima igre uz pomoć par ploča na kojima se nalaze natpisi tipki te nas lagano uvesti u koncept igre. Jedna od stvari koja mi je upala u oko je i ta da se prilikom izmjene kontrolnih tipki u igri i dalje nalaze natpisi samo sa default tipkama.

Kroz levele se probijate samo uz pomoć svjetiljki i sjajećih lopti uz pomoć kojih se ocrtava put do vrata. No često ćete nailaziti na razne prepreke poput zidova, vodenih površina ili vrata koje treba otključati uz pomoć ključa ili svjetlosnih sonara. Najbolje od svega, zagonetke su jako zanimljive i vrlo raznovrsne, zbog čega nema osjećaja repetitivnosti tijekom prelaska svih 72 levela.

Zagonetke su zanimljive i raznovrsne, zbog čega nema osjećaja repetitivnosti.

Jedna od netipičnih stvari za ovu vrstu naslova je i određena potreba za vještim refleksima. U većini puzzle platformera dovoljno je shvatiti redoslijed radnji i to izvršiti dok Closure zahtjeva od svog igrača shvaćanje postupka prelaska levela, ali i brze reflekse. Posljedica toga su dosta dugi leveli na kojima u točno određenim trenutcima moramo skočiti na osvijetljenu površinu. Jedan pogrešan skok, izmicanje svjetlosti koja se nalazi pod nogama ili ispadanje ključa u tamu i morate krenuti ispočetka. No ponavljanje levela nikad neće uzrokovati frustraciju, budući da gubljenjem života shvaćamo postupak prelaska i nakon pada možemo krenuti još odlučnije jer smo shvatili gdje griješimo.


Tako ćemo prilikom igranja, ukoliko naiđemo na zid, ostaviti svjetleću loptu izvan vidokruga zida te preskočiti na drugu stranu. Na određena područja označena na pozadini s X nije moguće ispustiti sjajeću loptu ili ključ, no moći ćemo to učiniti ako odemo razinu iznad i ispustimo ih dolje. Stavljanjem lopti na predviđena mjesta omogućit će osvjetljavanje druge površine, prebacivanje lopte na drugi kraj ili pokretnog svijetla pri kojem uz brze reflekse moramo stići do vrata.

Glazbena podloga igre je sablasna, bizarna i uspješno postiže upravo ono što želi – da se bojite svakog novog koraka u nepoznato. Jedan od zanimljive odrađenih elementa što se tiče zvučne strane je i usporavanje glazbe prilikom boravka unutar vodenih površina.

A dok su atmosfera i specifičan crno-bijeli dizajn osvježavajuće dobro odrađeni, krute kontrole imaju tendenciju uništiti iskustvo jer često znaju izdati u najvažnijim skokovima. Još jedna od zamjerki je i prilično kratka kampanja nakon koje jednostavno nemate što raditi – ne postoje nikakve multiplayer komponente, ljestvice prolaska levela ni bilo kakvi novi sadržaji.


Sve u svemu, zbrojeno i oduzeto, Closure je zanimljiv indie naslov sa izvrsnom idejom igre svjetla i tame kojeg bi istinski ljubitelji puzzle platformera sigurno trebali zaigrati. Kratka trajnost i nepostojanje bilo kakvog oblika mulitplayera su neke od mana ovog naslova za koje se nadam da će, ukoliko bude nastavka, u novom Closureu biti ispravljene jer ova ideja i koncept igre definitivno zaslužuju više.

Bojite li se mraka? Ako je odgovor potvrdan slobodno zaobiđite Closure u ogromnom luku – ovdje mrak vreba svuda oko vas i ne oprašta greške.

78 Naša ocjena
  • mehanika igre
  • glazba
  • zagonetke
  • kontrole
  • nepostojanje multiplayera

Žarko Ćurić

Želja mu je jednog dana izdati vlastitu igru, na čemu naporno radi. Osim raznih retro konzola trenutno posjeduje PS4 i X1. Štovatelj japanske kulture i energetskih pića. Njegova gaming utočišta su oni čudni RPG-ovi gdje likovi imaju šiljaste frizure.

Komentari (19)

  • buby8992

    02.10.2012 - 18:15

    Kako nepostojanje MP-a može biti mana? Proizvođači su zamislili igru kao SP only naslov i moramo poštovati njihovu odluku. Tko želi MP igrat će druge igre koje ga imaju. I nemojte mi početi sa onime, kako čitatelji recenzije žele znati jel igra ima MP. Nitko nije toliko glup da ne zna utipkati ime igre u Google i vidjeti ima li MP.

    • kaisersephirot

      @buby8992, 02.10.2012 - 19:15

      stvar je da nakon što prijeđeš svih 72 levela nemaš nikakav poticaj da ponovno zaigraš igru, nema nikakvih ljestvica s najboljim vremenima, usporedbe s prijateljima, dakle ništa, zbog toga je to veliki minus

    • Black_Pirate

      @buby8992, 02.10.2012 - 20:38

      Sjecam se da je isti razlog kao minus dat i LEGO piratima sa Kariba. Ne znaju ljudi da ocjene igru.

    • kaisersephirot

      @buby8992, 02.10.2012 - 20:46

      momci, ovo je samo osobno mišljenje nas suradnika ovog portala. Svatko se može slobodno okušati u poslu recenziranja igre, ako mislite da možete bolje, slobodno postavite svoje recenzije u temu na forumu http://www.hcl.hr/forum/index.php?topic=12951.0 pa u koliko pokažete talent možete i vi sudjelovati u stvaranju ovog portala 😉

    • Black_Pirate

      @buby8992, 02.10.2012 - 20:52

      Uopsteno gledano dobro radite posao i drago mi je sto se poceli i ove, igra iz sijenke da recenzirate. To je sve ok, bas kao i recenzija. Jedino zamjerka na to sto kazes "osobno misljenje" "subjektivan dozivljaj", toga ne smije puno biti prisutno u recenziji. Narocito ne kao glavni minus. Spomenes to u dnu teksta, kao opciju koja bi mozda doprinjela kvalitetu igre, a kao minus joj navedes nesto trece. Kontrole, kratkoca, pretjerana obamrlost..

    • kaisersephirot

      @buby8992, 02.10.2012 - 20:56

      ma da, ali problem u samoj igri je da je prekratka, tj. kad završih 72 misije za što ti treba 3-4 sata nema replay value, tj. nešto što će te natjerati da je ponovno zaigraš. Nema nikakva ljestvica, neki modovi, priču, bilo što što bi te natjeralo za kojih 2-3 mjeseca da ponovno upališ igru. I inače hvala na pohvalama, uskoro slijedi još jedna indie iga za recenziju koju pišem 😉

    • Ementaler

      @buby8992, 02.10.2012 - 21:04

      Objektivno, svaka recenzija je subjektivna. Ali u potpunosti. :) I čovječe pa dugo si tu jelda? Znaš onda da redovito pišemo o indie igrama, sad ispada kao da smo tek krenuli s tim igrama "iz sjenke" :)

    • Black_Pirate

      @buby8992, 02.10.2012 - 21:24

      Mozes ti u recenziji da se razmases stilskim figurama svog subjetivnog dozivljaja.. ali ocjena mora biti objektivna, sto je to moguce vise. Od skora me intenzivnije zanimaju ovakve igre.. pa valjda nisam prije primjecivao da ste pisali o njima :) Samo vi pisite i nista ne brinite, tu sam ja!

    • buby8992

      @buby8992, 03.10.2012 - 18:55

      Mogao si onda kao minus staviti kratkotrajnost igre. Ne mora biti da bi uvođenjem MP-a igra bila bolja, samo pogledaj ME 3 kojemu je MP nanio više štete nego koristi. A s druge strane radi se o SP only igri i u takvoj igri se uopće ne bi trebao spominjati nikakav MP aspekt jer zato i je SP ONLY. To da su prvo najavili kako će igra imati MP a onda ga ne uvrstili u igru, onda da.

  • Clairvaux

    02.10.2012 - 18:20

    Groteske i arabeske, a kada smo vec kod mracnog romaticara, trebalo bi napomenuti da se radi o mogucem gejmerskom larpurlatizmu, odigravanju igre radi nje same, bez ikakvih mutiplayerskih i kompetitivnih implikacija. Mozda se ne radi o zalopojki, ali me neobicno podsjeca na The company of Myself. Graficki odudaraju, no nesto mracno i nedokucivo odise u njihovoj poveznici…

    • Mayhem

      @Clairvaux, 02.10.2012 - 18:36

      Wow, koristiš stručne izraze i opise kao neki filmski kritičar kako bi ispao pametan.

    • xPh4rIm

      @Clairvaux, 02.10.2012 - 18:59

      +5 … WIN AHHAAHAHAHA

  • Clairvaux

    02.10.2012 - 19:19

    :( Žalosno je kada se vlastito mišljenje svede na puko optuživanje prenapudranosti izraza. Bacam se s Mosta,
    Nestajem u zaborav,
    Tišina je moj dom…

    • xPh4rIm

      @Clairvaux, 02.10.2012 - 20:03

      Oped neka poezija,a ? MHAHAHAJAKJHAHA

    • Black_Pirate

      @Clairvaux, 02.10.2012 - 20:40

      Ne obracaj paznju na ove uzaludne internet hijene. Oni su bolest ovog portala i smrt svakoj krstenoj diskusiji.

    • xPh4rIm

      @Clairvaux, 02.10.2012 - 22:56

      Pospremljenu knjigu tuge,u dubini života mog,kao sarene boje duge,pogledah kad vidjeh komentare lika tog ….

    • Adam Jensen

      @Clairvaux, 04.10.2012 - 08:46

      Ovdje na ovom forumu ima hrpa ljudi koji ne znaju da forum služi da bi se argumentovano raspravljalo o nekim stvarima i iznosilo vlastito mišljenje. Ko god drugačije razmišlja od njih predmet je vrijeđanja i to neargumentovanog (jer ne znaju drugačije). Zna se da na fan forumima (neke igre) nalaze istomišljenici, a na ovakvim forumima tipa HCL ima ljudi svih vjera, nacija, sexualnih i FIFA / PES opredjeljenja, i tuđe mišljenje se treba poštovat, ako argumentovano možete nekoga ubijedit da promijeni mišljenje to je uredu, a ne "argumentima" tipa: "Nemaš pojma", "glup si" itd.

    • MaliMicek

      @Clairvaux, 04.10.2012 - 12:07

      Ehh Adame. Ovdje gdje trenutno pišeš nije forum nego portal :)
      Što se tiče Closure, mislim da ću probati igru.

    • Adam Jensen

      @Clairvaux, 04.10.2012 - 12:21

      Tehnički gledajući i nije (iako HCL ima i forum odjeljak), ali ako neka vijest vezano za FIFU ili PES ima preko 60 komentara e to je prava forumska rasprava.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!