Colin McRae: Dirt

Marko Lipovac

Evo, nakon dugog dosadnog razdoblja dolazi nam nova doza adrenalina. Novi stari Colin se potrudio da je žačini novitetima koji još nisu viđeni u svijetu Colin McRae Rallya. Pri ulasku u igru dočekat će vas 3D menu popraćen izvrsnom muzikom. Nadobudni kakvi jeste, najbolje bi vam bilo odmah početi sa novom karijerom. Tijekom karijere otključavate nova vozila, nove staze i naravno, zarađujete novac. Zarađeni novac na kraju utrke ovisi o mjestu na kojem ste završili utrku i težini koju ste postavili na početku. Težina određuje novac, stupanj oštećenja automobila koji možete napraviti i skill protivnika. Novac možete potrošiti na kupovanje novih vozila ili na kupovanje boja, tj. naljepnica sponzora za automobil. Također ga trošite i na popravke automobila. Vozači troše svoj novac na popravljanje? Kako inovativno.

U DiRT-u će te naići na mnogobrojne nove offroad discipline. Neki igrači će ih voljeti dok drugima neće biti baš drago što ih moraju prijeći. Svaka disciplina ima svoja pravila i razlikuje se po stazama, broju krugova i vozilima. Rally je klasika, zatim imate CORR sa interesantim vozilima (Buggy FTW), Rally Raid vam nudi i kamione, Hill Climb je posebno interesantan, dosta je sličan Rally-u ali je nabijen većom dozom adrenalina i nemate suvozača… Tu su još neke discipline koje ne želim otkrivati radi iznenađenja. Prije nego krenete na njih najbolje je odigrati practice da se priviknete na podloge po kojima vozite jer vas stvarno primoravaju na drugačiji način vožnje.

Dok igrate practice dobro je isprobati ponuđene kamere. Različite kamere će utjecati na vašu vožnju i davati vam bolji osjećaj realnosti. Kad smo kod realnosti, i to je jedna od odlika ove igre. Najbolji primjer je razbijanje vozila koje je napravljeno fantastično. Ponekad će te se namjerno razbiti samo da vidite te detalje, to frcanje stakla, vrata, diskova od kočnica i čega sve ne. Ali pripazite na terminal damage. Kad dobijete tu poruku, onda je gotovo, ili restart cijele utrke ili morate odustati. Kada se odlučite na odustajanje gubite sva postignuća i možete slobodno krenuti ispočetka. Rijetko tko bi to zaželio nakon velikog truda i postupnog penjanja do vrha „piramide“. U „piramidi“ su sve utrke koje ste odvozili i koje vas čekaju. Nakon što pređete određen broj utrka otključavaju vam se i prikazuju nove, ali zaključane. Nerijetko će te za nove utrke trebati i novo vozilo koje će te morati kupiti ili će te ga u najboljem slučaju otključati što se ponekad ne može iako utrku završite perfektno. Zato je najbolje ne tratiti novac na gluposti već štediti jer nećete znati kad trebate novo vozilo dok ne pokušate ući na utrku.

Prije utrka, nakon odabiranja težine i vozila, moći će te podesiti automobil. Ovaj dio je jako važan za pozitivne rezultate tijekom vožnje. Šteta je što je izostavljeno odabiranje vrsta guma, one se valjda same odabiru. Što se tiče zemalja u kojim ćete voziti tu su: SAD, Australija, Engleska, Njemačka, Italija, Španjolska, Japan… Nedostatak je možda to što nema Norveške i mrzlih rallya kroz crnogorične šume. Kada započnete utrku i ne želite ju preći, nema vraćanja do piramide da bi ste odabrali drugu. Morate je završiti, prvi ili zadnji nije važno ali završiti je jednostavno morate. Tijekom vožnje primijetit će te manjak publike, a i oni koji su tu nekako su pre-neaktivni (da, razmaženi smo).

Grafika u igri je prelijepa. Zaprljanja automobila su odlično odrađena i pojavljuju se postupno, i to zavisno o tome kako i po čemu vozite. Nekima se neće svidjeti to što je prašina iza automobila nekako premala, tj. premalo je ima. Možda je to napravljeno da bi se olakšala vožnja jer u protivnom ne biste vidjeli protivnika ispred sebe. Opet, u ovom slučaju, moje je mišljenje da igra gubi na realnosti. Nekima će se to svidjeti, nekima jednostavno neće. Zvuk je također izvrsno odrađen. ”Vrištanje” motora svakako će vas ispuniti adrenalinom i dati vam bolji osjećaj realnosti. Igra ima manje bugove, ali srećom, oni se ne pojavljuju prečesto. Zna se dogoditi da vaše vozilo postane „duh“ i prolazi kroz druga vozila ili dok vozite odjednom naiđete na protivničko vozilo koje stoji na prednja dva kotača. Na kraju krajeva, ništa nije savršeno. Još jedno razočaranje doživjeli smo kod pokušaja multiplayer igranja. Može li si igra izišla u godini 2007. dopustiti online mod za jednog do dva igrača? Može. Ali to joj je naravno, ogroman minus.

DiRT svakako valja zaigrati jer pruža veliku količinu zabave koja stvarno teško može dosadit. Vjerujem da će se svidjeti većini, pa čak i onima koji nikad nisu igrali rally igru. A vjerujte da DiRT nije ”obična” rally igra.

Asfalt, noć, nabrijani auti, policija i polugole trebe već su svima na vrh glave. Baš kad je već svima dosadilo, dolazi osvježenje. Stari, legendarni Colin McRae se vratio s uzbudljivim novitetima.