Command & Conquer 3: Tiberium Wars

Davor Igrić

Welcome back, Commander

Prvo što će vam pasti u oči, kada upalite ovu igru, (pod uvjetom da imate nešto igračkog staža iza sebe) jest ogromna sličnost, ne sa Tiberium Sunom, nego Red Alertom. Ili za one još starije, prvim C&C-om. U igri se construction izbornik nalazi sa desne strane. Ne dolje, ne gore, ne lijevo, nego desno. Onako kako je to izgledalo u prvim Command & Conquerima. Stisneš na ikonu barakice, a ženski, milozvučan glasić (kada igrate sa GDI-em) prozbori: «construction complete». Stavljate novoizgrađenu građevinu na željeno mjesto. Nema bespotrebnih buildera, bagera ili majstora za vešmašine koji vam postavljaju i kuhinju u baraci. Sve je brzo i ritmično; nema zastajkivanja zbog toga što je bager zapeo na putu do mjesta gdje želite postaviti građevinu ili je pijani bagerista baš sad odlučio izabrati duži put do gradilišta. Sve ovo bilo je dovoljno da se sjetim svih onih dana koje sam proveo u igraonici, igrajući prve RA i C&C-ere.

Kane`s back, and he`s black

Samo u duši. Dakle, kao što to slikovito objašnjava jedan od vaših generala: «Dok je Tiberiuma bit će i Kanea i Noda». Svijet je upravo izašao iz Trećeg tiberiumskog rata, izvanzemaljski kristal proširio se po cijelom svijetu, a snaga Brotherhood of Noda sve više slabi. No, naravno, uvijek ima onih skeptičnih koji misle da se Nod nikada neće moći uništiti. Skepticizam ubrzo prelazi u realnost jer Nod počinje provoditi svoje ekscentrične ideje u djela. Sve počinje nuklearnim napadom na Philadelphiju, mjesto rođenja najdražeg nam glumca/repera Willa Smitha. Kako je on preživio taj napad i je li se našao među onih par stotina tisuća poginulih u napadu, nije rečeno. No, u svakom slučaju Philly je razoren, a na vama je oduprijeti se Nodu kako god znate i umijete.

Manpower, firepower, horsepower,… Choose your destiny

Bit će tu svega. Kao što je to uvijek bivalo u serijalu. Dvije zaraćene strane, svaka sa svojim dobrim i lošim stranama. GDI je uvijek krasila snaga tenkova, isto kao i njihova obrambena moć. Svi se dobro sjećamo njihovih Ion Shieldova iz Tiberium Suna. Njih u novom nastavku, nažalost nema. No, svejedno se njihovo super-oružje temelji na snazi ionskih čestica. Savršeno pogađate. Riječ je o dobrom, starom Ion Cannonu. Oružju koje se ispaljuje iz satelita iz svemira i za razliku od prijašnjih nastavaka kada nije moglo uništiti puno više od jedne ili dvije zgrade, sada jednim potezom možete uništiti gotovo pola protivnikove baze. Šteta što je potrebno dosta vremena da se napuni. Osim ovoga, GDI ima na raspolaganju i kultne Mammoth tenkove, koji ako se dobro upgradeaju mogu postati najjače oružje na bojištu. Sve u svemu ovo je savršeno balansirana frakcija u svakom pogledu. S druge strane Brotherhood of Nod je zla frakcija, uvijek spremna muljažama i podlim taktikama doći do cilja. Zato će se u njihovu arsenalu nalaziti brojna hit-and-run oružja i brzi, mali tenkovi. Općenito gledajući, u otvorenoj borbi protiv GDI-evih tenkova ne mogu puno učiniti. No u rukama iskusnog i pametnog igrača, oni postaju savršeno oružje za uništavanje vaših protivnika. Pogotovo Stealth tenkovi, koji su u potpunosti nevidljivi sve do onog trenutka dok ONI ne zapucaju na vas. Kakve to taktičke mogućnosti nudi, možete i zamisliti. Nod krasi klasično super-oružje – atomska bomba. Ne želim ispasti okrutan ili bešćutan, ali ovo jednostavno moram reći. Bacanje atomske bombe je jedan od «najprekrasnije» modeliranih, nacrtanih i animiranih stvari koje je igračka industrija ikad napravila. Da ne spominjemo razornost koja se u potpunosti može mjeriti sa onom Ion Cannona.

The End… Maybe for GDI and Nod

Naravno da priča o C&C3 ne završava ovdje. U novi nastavak dodana je jedna sasvim nova frakcija, a po pričanjima na raznim forumima, igra zbog nje počinje ličiti na Starcraft. Ime joj je Scrin i došla nas je sve pokoriti. Bili mi članovi Noda ili GDI-a. U njenim rukama Tiberium uopće nije otrovan i ne zahtjeva gradnju Tiberium Siloa kako bi ga akumulirala. Uz to, nekako sam dobio osjećaj da ga ubire na posebno brži način od ostale dvije frakcije. I ima građevinu koja potiče bržu obnovu minerala na određenom prostoru. Zar to nije zanimljivo? Čovjek bi rekao da će ova nova frakcija u potpunosti samljeti i dobre i loše na Zemlji. No tu do izražaja dolazi možda najbolja odlika ove igre. Balansiranost snaga. Iako Scrin u početku izgleda kao jaka frakcija, zbog svoje brzine produktivnosti i ekonomije, on je praktički najslabija frakcija kada dođe do sukoba na bojnom polju. Ali, da ne bi sve bilo tako crno, imaju i oni svojih konja za trku. Posebno u zraku. Njihove letačke jedinice sastoje se od mnogobrojnih izvanzemaljskih letjelica, naoružanih svakakvim naoružanjem. Posebno se ističe Mothership. Spora letačka jedinica koja laserima napada sve oko sebe, a ako joj se približi protivnička air-to-air jedinica, automatski šalje vlastite male svemirske brodiće na njih. I na sve ostalo. Nešto kao današnji nosači aviona. Njihovo super-oružje je – Rift. Svojevrsna crna rupa. Proždire sve čega se dotakne. `Nuff said. Scrin je jako zanimljiva frakcija, koju se stvarno isplati proučavati. Svaka njihova jedinica se može unaprijediti i tako poboljšati za konačan sukob na velikom bojnom polju zvanom Zemlja. Kada se malo uigrate, svakako isprobajte njihov jedinstven način ratovanja.

Audio-vizualna prezentacija

«Mama, odi vidi onu glumicu koju smo jučer gledali u Dr.Houseu». Kažem ja i skoro padnem u nesvijest. Ako sam ikad išta volio oko C&C-a onda su to bile cutscene. Glumljene cutscene. Sa pravim ljudima. Sa pravim glumcima. Savršeno podižu vrijednost igre, jer ste već nakon dvije misije udubljeni u nju, kao u najzanimljiviji sci-fi film. S tom razlikom da u ovaj sci-fi film možete i sami uplesti prste. Apsolutno savršeno. Voiceoveri su u samoj igri također napravljeni poprilično dobro i realno, iako imaju onu klasičnu RTS boljku. Počinju ići na živce nakon što ih 200 puta čujete. Osim toga, jako me iznenadila izvrsna optimiziranost. Nema brejkanja, usporavanja ili nečeg sličnog kada se na ekranu nađe više od pet jedinica u pokretu. Na minimalnim postavkama, na svakom računalu koje zadovoljava minimalne potrebe igre, (ili malo jačem) radit će iznenađujuće fluidno i brzo.

Easter eggovi

Istina, ovo i nije easter egg, ali u nedostatku riječi da opišem sljedeće nazvao sam ga tako. Balkanski easter egg. Dakle, riječ je o misiji, kada odigravate kampanju, čija se radnja događa na ovim, često ratom zahvaćenim prostorima. Konkretno, u Hrvatskoj, BiH i Sloveniji. Tako da ovo i nije easter egg, ali nama Balkancima mnogo znači. Uz to, programeri su se i potrudili i od GDI misije u Zagrebu napravili pravo malo, grafički detaljno, i mogli bismo reći, autentično čudo. Čak i Sava teče sredinom mape. A ako je suditi prema riječima igrača iz drugih zemalja, ova misija je poprilično izazovna, no ujedno i jedna od najzanimljivijih.

Let`s call this a day

Ostaje mi samo da proglasim najbolji RTS u zadnjih par godina i C&C3: Tiberium Wars definitivno nominiram za igru godine. Hvala, do sljedećeg puta…

Nakon Supreme Commandera nam stiže još jedan vrhunski RTS. No, koji će od njih ponijeti titulu najboljeg u tekućoj godini? Možda vam par sljedećih redaka razjasni par stvari.