Company of Heroes Tales of Valor [PC]

Relic je odlučio sve ljubitelje strateških naslova razveseliti još jednom igrom iz Company of Heroes svijeta. Za Tales of Valor može se reći da je mali eksperiment da se vidi u kojem bi smjeru mogao nastavit serijal. Prvo da spomenem, ova ekspanzija je prvenstveno namjenjena multiplayeru, no ja ću započeti sa predstavljanjem singleplayera i noviteta koje donosi SP igranje.

Ako ste pratili razvoj Tales of Valora onda ste mogli zamjetit jednu bitnu promjenu koju su izdavač i developer najavljivali. Nema više gradnje baze i hvatanja pointova za resurse. Samo ćete u jednoj misiji doživjeti da ćete imati mogućnost uzeti dva pointa i gdje ćete morati zvat pojačanja. No o tome nešto malo kasnije. Kao što sam rekao, srž igre je u multiplayeru, to znači da singleplayer kampanja nije dugačka. Štoviše sastoji se od tek tri kapmanje po tri misije.

Onima koji su očekivali više misija ovo će biti veliko razočaranje, zato jer je Company of Heroes imao odličan i dugačak singleplayer. Kako bi se reklo, kampanje su kratke ali slatke i što je najbitnije atmosfera je ostala ista kao u prijašnjim naslovima. U prvoj kampanji „Tigre Ace“ upravljate s jednim Panzerom u osvajanju francuskog gradića. Tu će te upoznati novinu u igri, tzv. Direct fire. Ova novina služi da vam omogući aktivnu kontrolu pucanja, odnosno da okrećete kupolu tenka, ciljate 88-osimcom ili oružjem od pješačkih squadova. Po meni direct fire je najkorisniji kada kontrolirate tenk, al čak ni tada vam neće bit nešto potreban.

Druga kapmanja „Causeway“ stavlja nas u ulogu američkih padobranaca gdje moramo osigurati most i osvojiti dvorac. Treća kampanja „Falaise Pocket“ je pak defanzivna, gdje igramo kao jedinice Wehrmachta koje pomažu okruženim njemačkim trupama. U ovoj kampanji ćete imati mogućnosti zvanja novih jedinica jer će vam trebati, pogotovo ako igrate na većim težinama.

Ostale stvari koje su prije bile prisute također su i ovdje, a to je: skupljanje experiencea za nove mogućnosti, side misije i upravljanje jedinicama. Kao što sam rekao u početku, glavna novina je što nema gradnje baze nego upravljamo malim brojem jedinica. Zbog toga se može reći da je Tales of Valor više real time tactics nego real time strategy igra. Sad koliko je to dobro ili loše ovisi o vašem ukusu, jer vam se takav stil igre jednostavno sviđa ili ne. Po meni ovo je dobar pomak u serijalu gdje bi se u budućim naslovima moglo puno više napraviti u ovome smjeru, naravno ako će uopće biti novih naslova u serijalu.

Kad kažem da bi se moglo više napravit u ovome smjeru, pod time mislim da bi se ovo što dobivamo Tales of Valorom trebalo malo produbiti. Jedinice nekako ne dolaze do izražaja, odnosno nedostaju im neke stvari koje bi mogle začiniti igru i učiniti je zanimljivijom. Nedostaje primjerice više taktičkih mogućnosti, odnosno cijelokupno upravljanje jedinicama je kao u starim naslovima. Sve u svemu, kampanje nisu loše, solidne su kao i prezentacija samih kapmanja. Bitno je da ne očekujete previše od singleplayera, jer ako ste offline igrač nećete se puno zabaviti zato jer igra praktički nema replay value, a skirmish protiv računalnog protivnika može dosaditi brzo.

Sada dolazimo do najbitnijeg dijela igre, multiplayera. Prvo da kažem da završavanjem kampanje otključavate nagrade koje možete koristiti u classic multiplayer igranju. Igra nam donosi tri nova zanimljiva moda. Prvi je „Operation Stonewall“ mod koji se može igrati zajedno s ekipom, ovdje branite svoj HQ, a neprijatelji dolaze u valovima, gdje su svakim valom sve jači i brojniji. Resurse dobivate tako da pobjeđujete jedinice. S vremena na vrijeme ćete dobiti dodate mogućnosti za preživljavanje koje možete samo jednom iskoristiti. Jedinice se prave u glavnoj zgradi, a prije nego što ih možete praviti prvo ih morate otključati što naravno zahtjeva resurse. Outpostovi vam donose dodate mogućnosti poput liječenja jedinica, povećanje population capa ili bonus na manpower. Kada igrate co-op, outpostovi neće biti ničiji nego se morate dogovoriti tko će uzeti koji.

U drugom modu „Operation Panzerkrieg“ kontroliramo tenk gdje se borimo protiv ostalih tenkova. Ovdje se pobjeđuje tako da ne smijete izgubit svoje Victory pointse. Prije početka igranja možete birati između tri tenka, naravno svaki je drugačiji i svaki ima svoje abilitije koje dobivate skupljanjem iskustva. Na bojištu možete kontrolirati mortar bunkere da zovete artiljeriju, radio tornjeve za zračno otkrivanje mape i možemo zapovjedati infantry victory pointovima da zovete različita pješačka pojačanja.

Treći „Operation Assault“ mod je mjesto gdje birate heroja s kojim morate osvojiti neprijateljsku utvrdu i gdje je sa obje strane već postavljena obrana. Heroji su Commadno, Heavy Weapons Specialist, Medic, Recon, Enginner/Pionner, Officer i Sniper. Svaki heroj ima svoje mogućnosti i kada ubijate jedinice i vozila dobivate mogućost da unaprijedite svog heroja. Kada vam dotični umre možete uzeti novu klasu ili staru i pri tome vam ostaje level od prijašnjeg heroja. Naravno da uz ove nove modove imate i stari način igranja, u slučaju da vas nijedan od novih modova ne zanima.

Tehnički dio ove ekspanzije je jedank prijašnjim dijelovima, nema nekih grafički i zvučnih poboljšanja, no to ne znači da igra izgleda zastarjelo. Štoviše iako je igra nova moći će se vrtit i na starijim konfiguarcijama pa nema bojazni da nećete moć igrati igru u full detaljima. Sve u svemu, ako ste orijentirani na multiplayer i pri tome obožavate Company of Heroes ili vam se jednostvno igra neka strategija online, kupite ovu igru svakako. Ako biste samo htjeli igrati singleplayer bolje posudite igru nego da ju kupite, jer biste mogli završiti razočarani kratkoćom kampanje. Sa multiplayerom ćete bit zadovoljni, još ako se volite uništavat tenkovima ili želite co-op braniti bazu i tako surađivati, vašoj sreći nema kraja. Ako ste novi igrač koji se zainteresirao za ovu igru dobra vijest je što se igra ne prodaje po punoj cijeni. Sve u svemu developer je napravio dobar posao s Tales of Valorom, jer svi koji su igrali CoH zbog mulitplayera mogu bit sretni jer će im ova ekspanzija dodati mnogo novih sati provodenih online. Sada jedino ostaje čekati da vidimo dali će nas Relic iznenadit novom igrom koja je krenila u novom smjeru ili je ovo zadnji naslov Company of Heroes serijala.

Nakon originalnog Company of Heroesa iz 2006. godine i prve ekspanzije Opposing Fronts iz 2007. godine, Relic je napravio novi naslov. Druga ekspanzija, Tales of Valor koja je također standalone ekspanzija, donosi nam neke novine u načinu igranja.

• multiplayer
  • novi koncept igranja
  • kratkoća sp kampanje