Condemned: Criminal Origins

Awspuh

Jesu li vam dosadili standardni FPSovi? Jeste li ikad poželjeli šipkom razbiti glavu negativcu, umjesto da ga već standardno napunite olovom? Degenerični ste psihopat koji ima potrebu za nasiljem , ali sprječava vas činjenica da ste u kućnom pritvoru ? Ako je odgovor na bar jedno od pitanja potvrdan, čitajte dalje.

U Condemned, igrač preuzima ulogu agenta Ethana Tomasa iz fikcijskog Metro Cityja. U zadnje vrijeme u Metro Cityju broj zločina je gadno porastao. Na početku igre, Ethan dolazi na mjesto ubojstva mlade žene i prema svim tragovima čini se da je to djelo ubojice Match Makera. No, kasnije se priča itekako zakomplicira jer se pojavljuje drugi ubojica, ali najčudnija stvar oko te priče je to što su biseri iz Monolitha uspjeli u sve to ubaciti i nekakvu bolest koja pticama jede mozak, a kod ljudi izaziva agresivnost i pretvara ih u krvožedne zombije. Sve se objašnjava u zadnjem poglavlju ( ima ih desetak i pružaju isto toliko sati igre ) ali ipak mi se čini da je priča mogla biti sasvim solidna i bez tih zombija i drugih kerfeka. Ovako smo dobili nekakav kvazi hororac, umjesto krimića, al dobro.

Protivnici u Condemned su , u krajnju ruku , drugačiji od onih na kakve smo navikli u standardnim FPSovima. Uz već spomenute zombije glave ćete razbijati narkomanima, beskućnicima i propalim frizerima koji se odazivaju na ime Srđan. Spomenutog ljudskog ološa ćete se rješavati najčešće hladnim oružjem i to zato jer ćete vatreno rjeđe nalaziti, jer za isto neće biti dovoljno metaka i zato jer je puno bolje napraviti nekom frakturu lubanje daskom s čavlima nego s već dosadnim pištoljima, sačmaricama itd. Svaka cijev , šipka, morž ili pak nešto četvrto je potencijalno oružje . Tu je još i tazer ilitiga omamljivač koji je posebno koristan kad mali gadovi imaju vatreno oružje, a protivnike možete i šutnuti. Doduše , naš Ethan je izrazito trom jer mu nakon udarca treba par sekundi da opet bude sposoban za borbu.

Sva oružja se razlikuju po četiri statistike: brzina , šteta koju radi protivniku, efektivnost blokiranja i domet. Sjekira je tako npr. sporija od kratke metalne cijevi, ali zato ima veći domet i radi puno veću štetu pri udarcu. Također je moguće, ako se protivnika dovoljno oslabi, izvršiti četiri posebna napada kao npr. udarac glavom i slično. Vrlo zanimljivo i zabavno, ali kad ste okruženi sa još nekoliko čudnih ljudi upitne seksualne orijentacije prioritet će vam biti preživjeti, a tek onda lomiti vratove ili što već ne. AI protivnika je iznenađujuće dobar s obzirom na to da imate posla s ovisnicima i zombijima koji su eto, bez mozga. Ako npr. naš Srđan izgubi oružje u borbi , neće samo stajati da ga vi lupate, osim ako nije skrenuo u kojekakve sado-mazo vode, nego će skočiti na vas i početi gušiti ili će pak potraziti novo oružje i sačekati vas u zasjedi. Ipak, preporučam da igru zaigrate na Hard modu, jer je easy prelagan, a ni normal nije neki problem. Igra, hvala Bogu , ima save i quick save tako da ne morate trpjeti one checkpoint pizdarije.

Lokacije u igri doista su raznolike , maštovite i šarolike , prepune cvijeća i ponija. Naravno da ne. Lokacije su zapravo sve prilično monotone , a ipak dovoljno zanimljive. Uvijek su to nekakvi objekti predviđeni za rušenje prepuni kreatura koje sam spomenuo prije. Doduše, to ima smisla jer se igra zove Condemned ( oni vičniji engleskom će znat. Vi ostali imate google ), a propali frizeri ne obitavaju u obližnjim Plodinama. U igri ćete se morati malo igrati detektiva. Naime, ispada da naš Ethan ima neku vrstu šestog čula pomoću kojeg može pronaći tragove bitne za istragu . U tom slučaju pritiskom na tipku izvadit će potreban alat ( nezgodnog li izraza ), a na vama je da sakupite dokaze i pošaljete ih u FBI laboratorij odakle vam pomaže detekivka Rosa.

Što se tiče tehničkog dijela igre ,nema se puno za reći. Igra koristi FEAR engine, tako da je grafika na zavidnoj razini i moram priznati da sam se ugodno iznenadio kad sam vidio da se igra glatko vrti na medium/high detaljima iako je FEAR demo praktički bio ne igriv. Sve u svemu, Condemned neće biti hit godine, a ipak, svojim inzistiranjem primarno na borbu prsa o prsa uveo je dozu svježine u, već pomalo dosadan, FPS žanr. Iako je katkad monoton, u ovim mjesecima ljetne suše nećete pronaći ništa bolje, a zapravo, što vam još treba? Igra ima solidnu priču, hrpu negativaca sa dobrim AI-em, veliki asortiman oružja i keramičkih pločica i koristi jedan od najljepših grafičkih enginea danas. Ako vam to nije dovoljno nešto s vama nije u redu.

Condemned: Criminal Origins jedna je od bolesnijih igara izašlih u posljednje vrijeme… Bolesna u dobrom smislu.