U zadnje vrijeme sve češće recenziram igre nekih novopečenih, nepoznatih i možda nedovoljno iskusnih developera. Moram priznati kako sam uočio u njihovom radu uzorak dobrih ideja koje u praksi nisu baš onako dobre kako se to činilo u trailerima. Dobro, budimo solidarni i razumni, uzmimo u obzir da su to mali timovi sa znatno manje iskustva od velikana industrije, ali isto tako i s manjim budžetom pa možemo tu i tamo zažmiriti i praviti se kako neke probleme nismo uočili. Ali ovo što je Realmforge napravio s Darkom (op.a. Darko je naslov igre u instrumentalu, a ne osobno ime. Ali da je ime, igra bi zasigurno bila interesantnija) ne bi smjelo biti dopustivo.

Dark je pokušaj atmosferičnog stealth akcijskog RPG-a iz trećeg lica koji bi trebao probudio neke vampirske motive i možda podsjetiti na legende poput Vampire: The Masquerade – Bloodlines. Osobno smatram kako je genijalna ideja oživjeti taj pomalo zaboravljeni setting. No, Realmforge je igru uspio izmasakrirati do temelja i na tržište poslati samo kostur ideja i pokušaja, koji odaje dojam da bi u cijelosti mogao biti dobra igra, ali nažalost nikada nije sastavljen kako treba.

Provjerite kako igra izgleda u akciji uz komentare našeg Vjerana, a onda nastavite čitati da bolje shvatite koliko je to što ste vidjeli zapravo loše u praksi.

Priča Darka započinje prilično obećavajuće, klišejizirano, ali stvarno obećavajuće. Naš protagonist Eric Bane naizgled pati od laganog gubitka pamćenja te mu treba pomoć kako bi se prisjetio tko je, što je, zašto je uopće… uglavnom, kako bi se sjetio ičega. To se sve odigrava u interijeru ludog noćnog kluba koji obiluje gothic motivima, ljudima koji loše plešu i padovima frameratea. No kada kroz hrpu ljudi (čitaj: prikrivenih vampira) dotetura do nešto važnijih faca koji svoje očnjake kriju u VIP ložama, Eric otkriva kako je i on netom postao vampir, ali kvaka je u tome da još nije potpuni vampir te će se pretvoriti u užasnog Ghoula ako ubrzo ne popije krv osobe koja ga je zarazila ili nekog drugog drevnog vampira.

Kao što možete zamisliti ili čak vidjeti na prijenosima sjednica Hrvatskog Sabora, drevni vampiri ne dopuštaju da im bilo tko tek tako pije krv. Na tom putu do potpunog preobražaja, Eric susreće nekolicinu vampira koji mu pomažu u njegovoj namjeri, a osim toga ih veže i zajednički manjak inspiriranosti i zanimljivosti ili ikakvih svojstava zbog kojih bi igraču bilo stalo do tih likova. Još se sjećam onog Princa iz Vampire: The Masquerade – Bloodlinesa, iako nisam veliki fan igre, ali Ericovo sam ime morao guglati – eto, toliko je pamtljiv.

Dijalozi kojima je priča vođena daju nekakve naznake dobre izvedbe. Ako progutate većinom užasnu glasovnu glumu, razveselit će vas barem izbor odgovora putem kotačića, slično kao u Mass Effect serijalu. No naravno, samo zato što izgleda tako ne znači i da funkcionira jednako dobro. Izbor različitih reakcija će malo dublje ući u lore igre i pokušati razjasniti neke stvari, ali ubrzo ćete shvatiti kako to niti u ludilu ne želite čuti ni vidjeti, jer niti najzanimljivije potankosti ne mogu opravdati lošu naraciju, neuvjerljive kretnje i neugodno preskakanje kamere od govornika do govornika.

Kad bi barem gameplay mogao opravdati lošu priču, no izgleda da jednostavno tražimo previše. Igra je strogo fokusirana na stealth, što ne bi bio problem kada bi taj stealth bio dobro izveden. Iako još nije potpuni vampir, Eric je obdaren raznim supermoćima koje mu omogućuju svakakve postupke, poput teleportiranja, svojevrsne telekineze kojom ubija protivnike, ometanja protivnika, regeneriranja zdravlja i tome sličnog. Lepeza tih moći je ustvari zadovoljavajuće raznolika, a iste se mogu pojačavati skupljanjem XP bodova. Nažalost, malo je promašen balans i nema opcija opredjeljenja za određenu branšu pa postajete toliko moćni na svim poljima da vam apsolutno ništa ne može ni pomisliti stati na put, a to oduzima zabavu i potencijalni replay value kroz opciju New Game+. Ustvari, možda je tako i najbolje – nitko ne bi smio biti natjeran pokrenuti ovo još jedanput.

Najveći Darkov problem je sam koncept borbe, tj. ta monotona, dosadna konstanta bez trunke inspiracije. Vaši protivnici su užasno glupi, kreću se predvidljivim linijama te imaju jako usko i kratko vidno polje. Najzabavnije i najjednostavnije je boriti se protiv njih svojim moćima, ali trebate sisati krv kako biste ih mogli koristiti. Ne treba niti napominjati da je sisanje krvi u ovoj igri jako, jako dosadno i naporno, kad bih i pokušao, vjerujem da ne bih mogao dočarati koliko je iritantno. Dodatno razočaravajuća okolnost je Ericova nemogućnost normalne borbe, a tu se najviše i primjećuje zatupljena fokusiranost na stealth. Naime, ne postoje tipke za udaranje, comboi i slične stvari. Imate na raspolaganju svoje moći i opcije „click to kill“ ili „hold to feed“.

Dakle, nema druge opcije, kad dođe do otvorenog sukoba, na vama je sakriti se i pričekati da vaši protivnici odustanu od potrage, što se na sreću dogodi iznenađujuće brzo, a onda se brže bolje vrate u svoju liniju patroliranja tamo gdje ste ih prekinuli. Postoje neprijatelji koji samo stoje i gledaju u jedno mjesto, a igra se to ne srami sama priznati već vam obrati pažnju na to hintovima.

Osim toga, dizajn razina je kriminalan. Ovo je pravi primjer važnosti vertikale u gameplayu. Naime, naš Eric, inače napunjen supermoćima, očito ima i jednu koja mu ne dozvoljava da odvoji obje noge od poda. Žalosno je pomisliti koliko bi ovo bila zabavnija igra kada bi Eric mogao skakati desetke metara u daljinu i visinu te se kretati prostorom poput ribe u vodi. Razine su ovako samo natrpane objektima koje ćete koristiti kao zaklon te oko kojih AI patrolira. Igra zapravo odaje užasan osjećaj igranja čudnog i lošeg spin-offa Bombermana.

Jedva sam dočekao pohvaliti nešto u ovoj igri. Iako grafički nije baš pretjerano dojmljiva te se komotno može reći da izgleda poput nečega s ranih početaka trenutne generacije igara, Dark je presvučen na trenutke vrlo privlačnim cel-shading efektom. Stvarno su me neki prostori znali iznenaditi i ugodnom paletom boja i prijelazom iz mračnog, plavkasto-crnog sjenovitog dijela levela u osvijetljeni i življi dio. No, nažalost osim tim aspektom, ništa drugo ne zadovoljava današnje prezentacijske standarde.

Ponajviše su zagonetne animacije, pogotovo vaših protivnika čiji trk izgleda kao da bi morao biti brži te kao da u neku ruku lebde, ali još primjetljivije su kretnje našeg jadnog Erica koji je ograničen na kretanje u samo osnovnih osam smjerova, a ne u punih 360 stupnjeva. Ozbiljan sam, da barem nisam, pogledajte kretnje protagonista u našem gameplay komentaru gore i uvjerite se sami. Da je ova igra izašla 2007. godine po pitanju grafike bismo ju nazvali interesantnim mediokritetom, ovako je to samo još jedan u nizu loših elemenata koje Dark nudi.

Može se reći da su kreativci iz Realmforgea imali neke sasvim solidne ideje za Dark, ali na kraju su te iste ideje doslovno masakrirali u samoj igri. Da su samo malo više vremena proveli proučavajući neke tuđe radove ili čisto standarde industrije u kojoj rade, mogli su posisati nešto krvi drevnijih i moćnijih igara kako bi plasirali na tržište cjeloviti naslov, dostojan vremena i novaca igrača. Ovako će pouku morati izvući iz svojih grešaka te pokušati zaboraviti i ostaviti u tami ovaj fijasko koji uredno kola trash rubrikama interneta. Javno ću elaborirati svoju ocjenu opravdanjem kako me ova igra natjerala na razmišljanje o smislu života, svemira i svega uopće.

Jeste li fan Sumrak sage i sličnih ekranizacija i književnih djela? Evo vam prilike da (još više) zamrzite vampire!

42 Naša ocjena
  • solidan cel shading