Sada već davne 2003. godine prvi puta susreo sam se s Freelancerom, igrom u kojoj sam letio svemirom, obavljao zadatke, borio se protiv drugih brodova i gubio sate i sate na, po meni, savršenu zabavu. To je igra zbog koje sam zavolio ovaj žanr kojeg Wikipedia naziva svemirski simulator ili svemirske borbe i trgovanje. Nakon Freelancera probao sam i neke druge igre iz žanra, ali dotični je na mene ostavio najbolji dojam. Nakon toga, dugo vremena nisam zaigrao neku svemirsku igru koja je pružala toliko slobode, iako su u međuvremenu izašli naslovi poput EvE Online i X³: Reunion, ali slaba konfiguracija i fokus na neke druge žanrove bili su krivci zašto ih nisam zaigrao.

Da se to promjeni trebalo je proći mnogo godina, a dogodilo se nedavno pukim slučajem dok sam pregledavao nadolazeće indie naslove i ugledao Dawnstar. Po opisu igre odmah sam se sjetio Freelancera i pomislio kako bi bilo divno opet zaigrati nešto takvo i čuti one predivne svemirske piju piju i fiju fiju zvukove… ma znate na što mislim. No očekivanja nisam postavio pretjerano visoko jer se ipak radi o indie igri i bilo bi pomalo nerealno očekivati proizvod poput Freelancera koji je iza sebe imao Microsoft kao izdavača.

I tako sam se zaputio u Dawnstar, sistem u svemiru po kojemu igra nosi ime. Dawnstar je inače jedan od onih sistema u kojemu vlada ološ, bezakonje i slične stvari koje stvaraju razliku između civiliziranoga i neciviliziranog svijeta. Pravo mjesto za radnju igre. I tu mi uskačemo u ulogu svemirskog pilota kojemu je to odmah i ime. Očekivao sam da će nam developer nadjenuti nekakvo maštovitije ime od ‘Pilot’ ali izgleda da nisu imali inspiracije.

Sve počinje s uvodnom animacijom koja je napravljena u obliku stripa i sadrži snimljen govor, što dobro pridonosi prezentaciji radnje. Sam početak je kao iz filmova u kojemu se glavni lik nađe u situaciji gdje treba pobjeći od negativaca i pri tome upozna ekipu s kojom će biti do kraja igre. Tu ekipu čine bivši pilot i ljubitelj alkohola koji se odaziva na ime Chuck te Alicia čije je zanimanje profesionalni špijun. I tako je formiran trio koji će spasiti Dawnstar od uništenja. Sama radnja je solidna i sadrži sve što treba za razvijanje priče koja će voditi do solidnog zapleta i rekao bih pomalo mlakoga kraja. No gledajući u globalu ovaj segment je solidno odrađen budući da je radnja fokus cijele igre, a ne istraživanje i trgovanje, kako biste možda očekivali.

Budući da se igra odvija u svemiru prva stvar koja me je zasmetala odnosi se na nedostatak osjećaja brzine. Jednostavno, igra ne daje osjećaj da je iza vas motor, odnosno nekakav moćni pogon koji pokreće svemirski brod od tko zna koliko tona. Tek kada uključite ubrzanje dobije se kakav takav osjećaj da se stvarno krećete brzinom kakvu biste očekivali od broda dizajniranog za međuzvjezdano putovanje. Borba je s druge strane nabijena akcijom i solidno odrađena (kombinacija WASD kretanja i ciljanja pomoću miša) no ima jednu čudnu dizajnersku odluku.

Naime, rakete ne možete izbjeći osim ako ne uključite ubrzanje i pobjegnete im iz dometa. To nije problem pri borbi jedan na jedan, ali kada grupa neprijatelja ispali rakete onda je bolje dati petama vjetra jer su šanse za vaše uništenje povećane, a ne postoji način obrane od takvih projektila. U slučaju da herojski padnete u borbi, Dawnstar ne kažnjava drastično nego vas vraća na početak sustava i samo se trebate vratiti u bitku. Dobra odluka za smanjivanje frustracija ako se nađete u “nemogućim” situacijama kakvih ne nedostaje jer je AI i više nego solidan kada se okome na jednu metu. Inače su Chuck i Alicia, ovisno o misiji, vaša pratnja.

Da dodatno začine borbu i učine ju nešto kompleksnijom od običnog napucavanja, developeri su u miks ubacili i RPG elemente. Kako protivnici budu padali pod vašim laserima, topovima, raketama i ostalim naoružanjem, tako će se dizati leveli koji otključavaju nove vještine i dodatne modifikatore. Uz to, tu je i različita oprema koju sakupljate uništavanjem protivnika. Uvijek je zabavno nakon svake bitke pogledati što ste pokupili od neprijatelja i što će vam koristiti da pojačate svoj brod. Kada smo kod brodova, tu treba spomenuti drugu neobičnu dizajnersku odluku. Umjesto da se napredovanjem kupuju brodovi pozamašnom svotom novca koji zaradite prodajom predmeta, oni se jednostavno otključavaju, a većina ih je zapravo beskorisna za borbu. Bilo bi bolje i zanimljivije, primjerice, da se kvalitetniji brodovi pronalaze i kupuju istraživanjem sustava koji nisu ni vezani uz glavnu radnju jer bi se tako dobilo na dubini igre.

Najslabiji dio igre je zapravo njena generalna prezentacija, odnosno siromašan svijet – ponajviše sadržajno. Gledajući koliko igra košta i kakvu PC konfiguraciju zahtjeva, grafika je čak za pohvalu, ali Dawnstaru jednostavno nedostaje onaj osjećaj da ste dio nečega velikog. Jedan od razloga zašto je ovaj segment igre pomalo zakinut vjerojatno je igrin fokus na radnju, ali naravno i činjenica da je ovo ipak indie igra kakvima redovito nedostaje ljudstva i resursa za stvaranje bogatijih svjetova. Da je u igru ubačeno više popratnih brodova koji su okrenuti svome poslu te mogućnost događaja poput zasjeda ili borbi policije s krijumčarima, sam svemir bio bi življi i zanimljiviji za istraživanje. Ovako ćete posjetiti tek nekoliko sustava kroz koje morate proći zbog priče dok su ostali ostavljeni za istraživanje. S time da vas igra uopće ne potiče na to istraživanje. Naime, uopće nije potrebno ići u druge sustave te gledati kakvu opremu tamo možete pokupiti jer tijekom regularnih misija možete dobiti sasvim dosta kvalitetnog oružja. Osim toga, svaki puta kada uđete u neki sustav, dočekati će vas uvijek tri ista događaja koji se aktiviraju kada im dođete u domet, što brzo postane repetitivno.

Dawnstar je dakle dosta slab u području oživljavanja svemira, no to se ne može reći za dizajn misija koji je dosta dobro zamišljen i realiziran. Sve misije imaju dobar tempo u smislu pojavljivanja neprijatelja koji će vas napadati te kojih nikada neće biti previše da borba postane naporna ili frustrirajuća. Uz to, postoje i posebne misije poput jedne gdje morate izbjegavati senzore da ne uletite u bitku dok u drugoj letite između brodova koji sudjeluju u velikoj borbi. Broj misija je zadovoljavajući dok će za završetak igre trebati kojih sedam sati ili nešto više ako se ipak odlučite provozati kroz cijeli Dawnstar. A iako trajanje igre nije za neku pohvalu, treba ipak spomenuti da cijelo ovo iskustvo košta svega osam eura.

Kada se sve sagleda Dawnstar nije loša igra. Počiva na dobroj ideji i odličnoj grafičkoj prezentaciji za svoj cjenovni rang, a i radnja, koja je glavni fokus, odrađena je vrlo dobro. Budući da u ponudi nema previše ovakvih svemirskih pucačina gdje opremate svoj brod i pratite određenu priču, ovo je itekako solidan proizvod za fanove žanra. Nažalost tu su i negativne stvari poput siromašnog svijeta, odnosno manjka poticaja za istraživanje svemira, a igra nije imuna ni na određene bugove. Doduše, treba pohvaliti developere jer izdaju patcheve kako im igrači prijavljuju probleme.

Ako to sve možete nadvladati, a inače ste ljubitelj ovakvih igara, onda definitivno provjerite Dawnstar. Još ako imate prijatelje koji dijele svemirsku strast s vama, kooperativno druženje u ovoj igri s još troje pilota, dok zajedno rješavate misije i skupljate opremu, može biti jako zabavno.

Zaputite se u svemirsku sapunicu gdje ćete spasiti Dawnstar sustav i uništavati druge brodove u akcijom nabijenoj borbi te pri tom opremiti svoj brod s različitim naoružanjem i štitovima.

69 Naša ocjena
  • radnja je solidna