Day of Infamy

EUROPSKI TEATAR

Možda će vam zvučati čudno kada kažem kako je Day of Infamy svoje temelje postavio još davne 2007. godine. Da, dobro ste pročitali i ne, matematika vas ne vara – prije deset godina započeo je proces zbog kojeg je ovaj naslov dobio mogućnost razvoja u punokrvnu igru. No, prije nego pomislite kako trošim virtualni papir baljezgajući gluposti, dopustite mi da kroz kratke crte objasnim na što točno mislim jer je Day of Infamy produkt interesantnog ciklusa koji se i ne viđa često u gaming industriji.

Naime, u jesen 2007. godine svjetlo je ugledao Insurgency: Modern Infantry Combat čiji je život omogućen zahvaljujući Source engineu. Iako mod nije postao planetarno popularan s milijunima igrača (kojih mjesec dana kasnije CoD4 je došao na tržište), okupio je dovoljno veliku zajednicu koja je uživala u bržim, realističnim bitkama na Bliskom istoku. Brzi skok naprijed i 2014. godine, Insurgency je još jednom postao dostupan, ali sada kao samostalan naslov s mogućnošću kreiranja modova. Navedena igra o kojoj upravo čitate je zaživjela kao mod gdje je zbog velikog interesa publike, a kasnije i uz blagoslov Valvea, krenuo razvoj prema samostalnom naslovu.

day of infamy (3)

Ne zaboravljajući svoje korijenje i uz viziju developera koji ovom igrom žele postaviti platformu za razvoj modova, već i u Early Access fazi bilo je moguće preuzeti modove. Tko zna, možda će opet netko napraviti kvalitetnu i popularnu modifikaciju koja će kasnije zaživjeti kao samostalan naslov, no nećemo sada razmišljati o budućim vremenima. Odavno je poznato kako je zlatno doba virtualne prezentacije ratovanja između 39. i 45. prošlo, no Day of Infamy nije se okretao natrag tražeći inspiraciju, nego od početka predstavlja svoju viziju napucavanja. U najkraćim crtama to bi bio brži gameplay gdje puške zveckaju kroz uglavnom urbana okruženja, a jedan metak može poslati igrača dva metra pod zemlju. Upravo je taj balans između realističnog i arkadnijeg pristupa odlično pogođen jer u isto vrijeme mogu uživati igrači koji traže dobar način za opuštanje uz one koji preferiraju taktičnije puškaranje.

Odličan balans između realističnog i arkadnog pristupa rezultira igrom koja je zabavna za taktičko puškaranje, ali i opuštanje.

Sama osnova igre bazira se na sistemu klasa između snaga saveznika i njemačke vojske s time da se mogu otključati dodatne jedinice poput Royal Fusiliers, 2nd Ranger Battalion, 3rd Panzergrenadier Divison… Znači klasični, već viđeni sustav u mnogim drugim timski orijentiranim naslovima, ali s jednom interesantnom iznimkom ili možda bolje rečeno novinom. Naime, zapovjednik tima kako bi mogao u potpunosti iskorištavati prednosti svoje klase poput zvanja artiljerijskog napada mora imati vezistu pored sebe. S druge strane, vezista mora cijelo vrijeme pratiti zapovjednika što čini zabavnu simbiozu između dvije klase, pogotovo kada ih igraju potpuni stranci. Naravno, i ostatak vojske ima svoje prednosti uz različito naoružanje među kojima je i bacač plamena za one koji vole doslovno paliti i žariti po bojištu.

day of infamy (1)

Developere treba pohvaliti što jedinice pričaju s naglascima koji odgovaraju njihovoj geografskoj lokaciji pa se govor između škotskih i američkih vojnika uvelike razlikuje što posebno pridonosi atmosferi na terenu. Njemački vojnici također viču na materinjem jeziku što je ugodno za čuti umjesto pričanja engleskog s njemačkim naglaskom. To posebno dolazi do izražaja kada je na mapi maksimalan broj igrača te se akcija vrti oko zadatka. Tada se najbolje osjeti atmosfera Drugog svjetskog rata koja je totalno pogođena iako vizualno igra nije na razini kakvu očekujemo u tekućoj godini. Osim toga, postoje i drugi sitni detalji poput fino naglašenog zvuka kada se isprazni okvir na Garadnu pa protivnik može prigodno reagirati na nastalu situaciju.

Nakon Battlefielda 1 ovo izgleda kao skok s konja na magarca, ali igra se zato može vrtjeti i na starijim računalima.

Druga posebnost ovog naslova, iako to ne treba isticati kao nešto pozitivno nego više u neutralnom smislu, jest korištenje Sourcea. Nakon što smo vidjeli Battlefield 1 i njegove grafičke raskoši, Day of Infamy izgleda ispod prosječno. Nije to ništa loše, ali u ovome slučaju, ako ste igrali EA-ovu perjanicu, ovo je doslovno skok s konja na magarca. Naravno, grafika ne čini igru pa je atmosfera sasvim dobra u smislu da vas uvuče u ono što se događa na ekranu. Druga strana novčića kada je Source u pitanju je tehnička stabilnost i starija računala ga mogu vrtjeti bez problema. Uz to, kada je riječ o online multiplayer naslovu, Sourceova mrežna komponenta je testirana naveliko i naširoko pa nema problema na tome polju.

day of infamy (2)

Uz mrežnu stabilnost, osjećaj puškaranja lijepo dolazi do izražaja pa nema smisla pisati kako svako oružje pruža drugačiji doživljaj kada se nanišani protivnika i pritisne dugme na mišu. Uz to, ipak smo u 2017. godini pa ako je u pitanju timsko napucavanje s naglaskom na određenu dozu realizma, standardi se moraju poštivati. Još kada se u kombinaciju uključi prijašnje iskustvo developera na tome polju, Day of Infamy svakako ima svoj specifičan osjećaj kod prezentacija puškica. Bez da dužim previše, svatko ovdje može pronaći nešto za sebe jer je paleta oružja dovoljno šarolika s obzirom na razdoblje.

Većina mapa može se igrati u svim dostupnim modovima, iako mape nisu najbolje balansirane za svaki tip igranja.

Značajniji prigovor koji bih mogao uputiti prema igri odnosi se na modove i mape. Naime, većina mapa se može igrati skoro u svim dostupnim gameplay modovima. To u prijevodu znači kako ne može svaki od njih uvijek doći do izražaja ako mapa nije najbolje balansirana za određeni tip igranja. Nije baš najlakše izbalansirati deset dostupnih mapa s time kako u ponudi ima isti broj gameplay modova. Iako se može reći kako je to sada već nekakav standard da igre stižu s desetak mapa, veći broj bi svakako bio bolji, pa čak i da su neke od njih ekskluzivne za određene modove. Ipak, sam dizajn mapa je dovoljno raznolik, pa trčanje po Italiji, Francuskoj i Njemačkoj ima svoj šarm iako grafički – kao što je već navedeno, nije ono što bi svi očekivali kada se pogledaju drugi FPS naslovi.

day of infamy (5)

Najveći nedostatak koji se može izdvojiti odnosi se na kooperativni dio. U jednu ruku je razumljivo da developeri žele ponuditi što raznovrsniji sadržaj pa svatko može igrati ono što mu najviše odgovara, ali pucanje protiv umjetne inteligencije ne pruža zabavu na duge staze. Zna im se zalomiti poneki pametni trenutak, ali daleko je to od izazova i osjećaja napetosti kakav pruža sukob protiv živih igrača.

Zbog svoje specifičnosti i bez pumpanja značajnijih financijskih sredstava u marketing, Day of Infamy spada pod onu skupinu naslova čija popularnost neće dosegnuti masivne razine, ali će ljudima ostati u sjećanju po zabavnom gameplayju. Stoga se može bez problema reći kako su developeri svoj zadatak uspješno izvršili jer su nam dostavili igru gdje je zabava prisutna od prvog koraka kada se stupi na bojište. Ovo je zbog toga igra u kojoj će uživati praktički svi ljubitelji online napucavanja, pogotovo ako su slabi na razdoblje u kojemu se igra odvija. Još kada se na to nadodaju modovi u pripremi, poput i puškaranja iz rovova Prvog svjetskog rata, sadržaja za buduća vremena neće nedostajati.

Bez izmišljanja tople vode Day of Infamy uspijeva kvalitetno obraditi ugođaj Drugog svjetskog rata stavljajući fokus na realistično napucavanje više nego na vizualnu prezentaciju.

79 Naša ocjena
  • pogođena WW2 atmosfera