HCL.HR

Recenzija

Dead Island: Riptide

Vjeran Nagy

Techlandov Dead Island: Riptide – nastavak Dead Islanda iz 2009., osvanuo je na policama dućana krajem travnja i u blitzkriegu gamera na lokalne dućane igrama prodao se u iznenađujuće velikome broju. Riptide na prvi pogled izgleda identično prethodniku, a to budi sumnje da ekipa studija Techland svima maže oči s „nastavkom“ ispred kojega se ni sami nisu usudili staviti brojku dva. Riptide izgleda zastarjelo, ima plošnu priču i likove te ne ispravlja tehničke probleme prethodnika. Ipak, igra je bogata sadržajem, ugodnom horor atmosferom te solidnom zombi zabavom – pogotovo u društvu.

Vrlo malo odluka u dizajnu razlikuje Riptide od prethodnika. Vizualno izgleda zastarjelo i gotovo identično prvom Dead Islandu – možda malo više dorađeno, ali svejedno staro. Tehnički problemi prethodnika poput nestabilnog frameratea te nekih novih poput čudnih mrežastih tvorevina na mjestima gdje djeluje SSAO, prisutni su u PC verziji igre. Riječ je dakako o lošem portu s konzola. Ipak, postoje trenutci kada Riptide privlači oko igrača dobrim dizajnom eksterijera tropskog otoka Palanai. Otok je posebno privlačan prilikom intenzivnih tropskih kiša.

Sama prezentacija Riptida je poprilično loša – tu su loše animirani likovi, loša glasovna gluma te nepostojanost preciznog tempiranja izgovora i otvaranja usta. Osim toga, filmskih trenutaka nema mnogo, a kada vam igra i odluči oduzeti kontrolu (što je rijetko) da vas počasti nekom dramatičnom cutscenom, često bivate razočarani – ponajviše s vizualne strane te lošom i neuvjerljivom “glumom” tupavih likova.


Ni na gameplay polju Riptide ne čini gotovo ništa da bi se razlikovao od prethodnika. No, gameplay je ono što čini prvi Dead Island solidnom igrom, a to se prilično dobro prenosi na Riptide. Stara mehanika borbe i oružja poput noževa, palica, sjekira itd. su i dalje tu, kao i vatrena oružja koja su ovoga puta malo efektivnija – u smislu da rade više štete nego u prvom Dead Islandu. Sistem nadogradnje oružja je i dalje isti te jednakih rezultata uz par dodataka tj. konstrukcijskih planova koji obogaćuju izbor. Želite li zabiti čavle u toljagu? Može! Želite li napraviti od običnog kuhinjskoga noža mini električnu stolicu? Svakako i dakako! Izbor je na vama.

Još jedna sličnost s prethodnikom je i sam početak vaše avanture. Prvo odabirete klasu tj. lika koji vam odgovara. Moguće je nastaviti i s likom kojeg ste igrali u prvom Dead Islandu – ukoliko ste sačuvali save (iako to nema nikakvog utjecaja na priču). Na odabiru su vam klase specijalizirane za oštrice, vatrena oružja, bacanje noževa, drobljenje zombi glava sirovom snagom ili rezuckanje s metalnim kandžama poput Wolverina. Kandže koristi novi lik u timu i priči – John Morgan. Nakon što odaberete klasu, slijedi retrospektiva događaja iz prethodnika nakon kojih je vaš lik završio na bojnome brodu gdje su vršili eksperimente na njemu (ili njoj).

Kao i u prvom Dead Islandu, po završetku cutscena, vaš lik se budi i ubrzo shvaća da je situacija oko njega otišla kvragu te da je opet okružen zombijima. Nakon neuspješnog pokušaja preuzimanja kontrole nad zombi situacijom doživljavate brodolom i budite se s ostatkom ekipe te pridošlicom Johnom na tropskom otoku Palanai. Na vas pada da spasite sebe i druge kojima je potrebna pomoć.


Sama priča nije previše interesantna ni posebna. Likovi na koje nailazite su plošni i često ćete jedva čekati da dosadni monolozi (s lošom glasovnom glumom) kojima vas obasipaju prilikom svakog uzimanja ili predavanja zadatka (a koje nemožete prekinuti) završe. S tim na umu, ovu igru sigurno nećete igrati zbog priče.

Sistem misija u Riptideu je isti kao i u prethodniku te se sastoji od donesi-odnesi, nađi, eliminiraj itd. zadataka koji su ovoga puta malo manje razbacani i malo više međusobno prostorno povezani – što je ogromni plus naspram prethodnika. Riptide ima zanimljivu horor atmosferu i sistem napredovanja te je veoma bogat sadržajem. Uživati ćete u svakom tamanjenju nemrtvih beštija raznih sposobnosti i izgleda te krajičkom oka pratiti dostignuća i crtu s iskustvom kako se puni. Uživati ćete i u svakom dobivenom levelu i distribuciji iskustvenih bodova u bogata stabla sa sposobnostima.

Bez obzira što vas igra ne tjera na pomno istraživanje svakoga kutka, svake spilje ili puteljka koji vas odvaja od vašeg cilja, činit ćete to svojevoljno. Tijekom tog istraživanja gledat ćete da sakupite što više korisnih otpadaka, resursa i novaca razasutih po cijelom otoku za nadogradnju i kupovinu novoga arsenala. Ukoliko se odlučite, postoji i nova opcija unaprjeđenja preživjelih u vašemu kampu koji predstavlja i svojevrsnu utvrdu koju morate braniti od zombija kada vam glavna misija to nalaže. Unapređenjem ekipe olakšavate si posao prilikom napada zombija, otvarate nove mogućnosti kupovine te si povećavate šansu za preživljavanjem unaprijeđenim članovima. Radikalno traganje za resursima će vam pružiti razne opcije nadogradnje vašega lika te uz to i veći osjećaj satisfakcije, ali nije obavezno za uspješno prelaženje igre.


Najveća kvaliteta koju Riptide posjeduje, a zbog koje ga se svakako isplati odigrati je kooperativni mod za četiri igrača – online ili LAN. Zombije je ipak najbolje tamaniti u društvu uz puno smijeha i zabave, a igrajući s više osoba vjerojatno ćete u potpunosti ignorirati Riptidove nedostatke i izvući iz njega ono najbolje. Vrlo važno je napomenuti i da je nebitno koliko ste udaljeni levelom od svojih suputnika.

Ukoliko je profesionalni tamanitelj zombija Vjeran N. level 21, a njegov prijatelj Zoran Ž. level 10; Vjeran će i dalje ubijati čudovišta na svojoj razini, a Zoran na svojoj. Odnosno, Vjeranu će čudovišta koja udara biti prilagođena njegovoj razini iskustva, moći udara itd., a u isto vrijeme ta ista čudovišta će biti posebno prilagođena Zoranovom levelu te njegovoj moći udara i izdržljivosti. To u principu znači da Vjeran i Zoran uvijek ubijaju zombije relativno jednakom brzinom te primaju istu količinu štete. S tim modelom igra kontinuirano zadržava svoju originalnu težinu bez obzira na broj igrača i razlike u njihovom napretku. Veoma funkcionalna i pohvalna odluka developera.

Riptide sadrži sve prednosti, ali i probleme svog prethodnika. Uz poneku sitniju izmjenu u dizajnu i novi sadržaj, Riptide je sasvim solidan naslov i pristojan dodatak žanru zombi igara. Iako izgledom pomalo zastario, a dizajnom više ekspanzija nego nastavak; Riptide će se svidjeti svima koji su uživali i u prvom Dead Islandu – pogotovo ako ga planiraju zaigrati kooperativno. Zarazan gameplay i sistem napredovanja, veliki otok spreman za istraživanje i hrpa oružja te nadogradnji, malo koga će ostaviti potpuno ravnodušnim.

Planirate zaigrati Riptide? Odigrali ga već? Javite nam što mislite o igri u komentarima.

VIDEO RECENZIJA – Zgrabite Dead Island, dodajte novi sadržaj, ostavite tehničke probleme, izmijenite gotovo ništa i voilà! Dobili ste Dead Island: Riptide – zombikrvni kvazi nastavak kojega koči jedino to što nije izašao prije godinu ili dvije kao

70 Naša ocjena
  • gameplay
  • co-op
  • zastarjelost
  • kopija originala
  • priča

Komentari (8)

  • Megaracer

    21.06.2013 - 16:56

    Slazem se sa vasom recenzijom ! :)

  • gamelaker

    21.06.2013 - 16:59

    malo kasni recenzija ali je svejedno dobra

  • armin221186

    21.06.2013 - 17:02

    80 od mene igra mi je dobra kao i orginal …

  • MoGaming

    21.06.2013 - 17:49

    80 jer je igra dobra i jedna od rijetkih zombie igara za koje se to moze reci

  • Apocalypse4987

    21.06.2013 - 17:58

    85 od mene jer je igra savršena antistres terapija, i onaj osjećaj kad glupi zombie trći put tebe i kad u savršenom trenutku stisneš napad i naciljaš u vrat :)

  • trulex

    21.06.2013 - 21:48

    Slažem se sa tim da je ovo baš stvoreno za coop.

  • wyzard

    22.06.2013 - 11:20

    Klasično recikliranje za dodatno zgrtanje novca kad su već vidjeli da mogu. Al dobro, barem su za nove konzole pripremili Dying Light, to se čini kao zanimljiv koncept i donekle svjež, koliko to može biti kad su zombiji u pitanju.

  • goldfinger

    23.06.2013 - 08:18

    Nisam odigrao prvi Dead Island,a sudeći po viđenom,i ovo je izuzetno lako za preskočiti….

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!