Dead Nation [PS3]

Vedran Geček

Ne, oni nisu slavni par, a u ovom “filmu” nećete vidjeti ni Angelinu ni Brada. Naši su junaci Jack McReady i Scarlett Black, a oboje imaju jednu kratku i slatku misiju – obračun sa zombijima. Zvuči tako jednostavno, no nije! Svijet je zaražen nekom čudnom infekcijom iz koje proizlaze “hrpe” zombija. A kada kažemo hrpe, mislimo mase. To je istina od koje nećete pobjeći – u igri ste vi i puno njih. Na priču nećemo više trošiti riječi, jer niti je previše razrađena, niti ćete dugo pamtiti generične likove, a u konačnici – nije ni previše bitna. Ono što je bitno ovdje je sam gameplay, a on je izveden odlično. Taktika protiv silnih neživih beštija postoji i morate je korisistiti. Rambo stil igre prolazi samo u obliku rush opcije, koja vam određeno vrijeme daje takozvani god mod. Taj rush ne traje dugo, a vrlo je preporucljiv za snažnije neprijatelje, dok je ostatak “lakšeg” zombie društva vrlo osjetljiv na arsenal oružja s kojim raspolažete.

Oružja nema puno, no bitni je faktor njegov upgrade ili po našem – nadograđivanje. Puška s kojom ćete prvo zapucati glavni je izbor za prve nadogradnje, a njih ima zadovoljavajuće mnogo. Igra svojom mehanikom pucanja vrlo dobro daje do znanja da nam je u rukama moćan stroj, ukoliko s njime znamo rukovavati. Kontrole su intuitivne i krivulja navikavanja na iste je gotovo nepostojana. Sve se kontrolira jednostavno, lako i glatko, baš kako bi i trebalo. Osim standardnih metaka, vaš vjerni rifle nudi i “charge” napad koji aktivirate držanjem tipke za pucanje. Taj charge je zapravo smrtonosni “headshot” napad na grupe zombija, a jednom kada ga aktivirate efekt je svakako impresivan.

Od oružja jos vrijedi spomenuti SMG, koji je poprilično precizan i vrlo efikasan protiv većih grupa neprijatelja, a ni granate nisu za baciti (odnosno jesu) te svakako spadaju u jedan od pametnijih načina za obračunati se s gamadi koja vas okružuje (uz to i eksplodiraju dosta atraktivno).

Tu je i standardna sačma, bacač plamena i noževa, kao i mine koje su također vrlo učinkovite, no nećemo vam otkriti baš sve. Uostalom, kad pričamo o oružjima u Dead Nationu, glavna stvar su upravo te njihove nadogranje, čiji je sistem odlično izveden.

Bez love ništa od nadogradnji! No da se to nebi dogodilo i vama brine se bogati loot razbacan po levelima Dead Nationa. Bunkeri automobila, “škrinje sa zlatom” i množitelji koje dobivate ubijanjem bez primanja udaraca, omogućit će vam da zaradite virtualne novce za kupnju raznih nadogradnji te ujedno očistite zemlju od infekcije. Cijeli taj sistem zarađivanja je vrlo dobro izveden, potiče igrača na istraživanje lokacija i nakon što ga shvatite, problema oko love neće biti, a oružja će biti puna dobrodošlih nadogradnji.

Jedna od glavnih prednosti Dead Nationa je co-op mod, kojeg možete igrati kako online, tako i offline. Ne postoje neke posebne misije, već je tu standardna kampanja koju prelazite s nekim od svojih PSN prijatelja. Mnogi bi odmah pomislili kako “posao u dvoje” olakšava stvari, no istina je zapravo daleko od toga. Bande raznovrsnih beštija, koje ne dolaze nekim skriptiranim redom, u co-op načinu igre još su teže za ubiti. Co-op traži maksimalnu uigranost para koji igra, što ponajviše uključuje pametno dijeljenje loota koji se kroz određeni dio razine pronađe.

Prava je uživancija kada frend postavi flare iliti baklju pred veću skupinu nabrijanih zombija, a vi čekate s vrućom cijevi SMG-a ili granatom u ruci, spremni da ih pošaljete u vječna lovišta, dok su zaokupljeni njima očito privlačnim svjetlom u tami. Kako kažemo u samom podnaslovu, u dvoje je bolje, a time hoćemo reći kako co-op ove igre ima svoju posebnost i nadasve visoku kvalitetu, pa gotovo da djeluje kao glavni dio igre, svakako zabavniji od singleplayera.

Ovaj top-down shooter nudi mnogo akcije, čak i puno više nego bi ponekad poželjeli, a usljed sve te akcije zdravlja će često prifaliti, pogotovo na težim postavkama igre. No igrina težina zapravo je njen plus, jer je zapravo vrlo rijetko frustrirajuća. Proizvoljnog spremanja igre jednostvnona nema, već se za isto morate osloniti na checkpointove na kojima uz samu opciju spremanja napretka dobivate i mogućnost nadograđivanja oružja.

Noć poprilično sličnih nivoa, vaše vjerno oružje s instaliranim laserskim nišanom i vi (i još eventualno prijatelj)… To je svijet Dead Nationa, strašan, krvav, na momente jednoličan, ali ludo, ludo zabavan.

Gledajući na Dead Nation s grafičke strane, možemo reći da smo zadovoljni. Nije ovo grafika koju ćete dugo pamtiti, ali cijela igra u globalu izgleda i više no solidno. Eksklozije izgledaju dobro, leveli su prepuni detalja, a unatoč čestoj pojavi hrpe zombija na ekranu od jednom, sve se izvodi glatko. Zvuk je mogao biti nešto bolji, ali nismo previše nesretni jer su sami zombiji dobro odradili svoje, pa osjećaja tjeskobe u određenim dijelovima igre ne fali.

Ni u jednom trenutku neće vam biti baš ugodno. Da se razumijemo, atmosferu Silent Hilla ovdje ne treba očekivati, ali svakako pripazite na svoje živce, jer usljed igrine izazovne težine mogli bi stradati. Upravo ta težina mogla bi odbiti dio publike. Kroz deset nivoa Dead Nationa nećete se tek tako prošetati, ali zaraznost gameplaya ovog PSN naslova, fina atmosfera i puno lijepih detalja u grafičkom smislu, mogla bi vas natjerati da inzistirate na njenom (ponovnom) prolasku. I zapamtite – u dvoje je bolje.

Jeste zaigrali ovu top-down pucačinu ekskluzivnu za PSN? Ispričajte nam kako ste sa prijateljem ubili horde zombija – putem kometara.

Dead Nation može se opisati kao Left 4 Dead u malom, ali to bi bilo pomalo nepravedno prema ovoj odličnoj zombie-killing akciji. Jedna od boljih PSN igara prošle godine? Može!

• mračna atmosfera